image

Longhorn pas in 2010, XP Second Edition mogelijk?

zaterdag 14 augustus 2004, 08:39 door Redactie, 14 reacties

Het geruchtencircuit draait weer op volle toeren. Windows journalist Paul Thurrott zou deze week op de Microsoft Campus informatie hebben gekregen dat Longhorn, de volgende grote Windows versie, nog veel later zal verschijnen dan de data die nu op het internet rondgaan. Dit zou kunnen betekenen dat er een Windows XP Second Edition zal verschijnen om het gat tussen XP en Longhorn op te vullen. Volgens Neowin is dit niet onwaarschijnlijk. Microsoft heeft een hoop programmeurs van Longhorn op Service Pack 2 gezet en men heeft in het verleden Windows ME als opvulling voor het gat tussen 98 en 2000 uitgebracht. Het is dan ook mogelijk dat Longhorn pas in 2010 zal verschijnen.

Reacties (14)
14-08-2004, 12:36 door Anoniem
Zolang de eventuele WinXPse en Longhorn meer veiligheid
bieden, zie ik geen bezwaar in het uitselln van de datum. Ik
gebruik zelf windows, maar ik zou het nu wel eens prettig
vinden als een een windows veris eop de markt komt, die niet
al meteen zo lek is als een maandje. Xp gaat al een beetje
de goede kant op. Ik hoop echter dat Longhorn gewoon vanaf
het begin als een gepantserde trein werkt.
14-08-2004, 12:48 door Anoniem
Ik ben het ermee eens dat de veiligheid eerste prioriteit
zou moeten zijn en dat dat een latere release-datum zou
rechtvaardigen. Maar Microsoft gaat zichzelf er wel mee in
z'n vingers snijden vrees ik, immers ze hebben altijd moeten
concurreren door meer features te bieden. Zelfs als Longhorn
in 2006 uitkomt dan is de kans groot dat de meeste
Linux-distributies al features bieden die dan gelijkwaardig
zijn aan wat Longhorn gaat bieden, vertraging in de release
van Longhorn zal dan ook betekenen dat de Linux-distributies
Windows in een rap tempo gaan inhalen.
14-08-2004, 14:12 door Anoniem
Door Anoniem
Ik ben het ermee eens dat de veiligheid eerste prioriteit
zou moeten zijn en dat dat een latere release-datum zou
rechtvaardigen. Maar Microsoft gaat zichzelf er wel mee in
z'n vingers snijden vrees ik, immers ze hebben altijd moeten
concurreren door meer features te bieden. Zelfs als Longhorn
in 2006 uitkomt dan is de kans groot dat de meeste
Linux-distributies al features bieden die dan gelijkwaardig
zijn aan wat Longhorn gaat bieden, vertraging in de release
van Longhorn zal dan ook betekenen dat de Linux-distributies
Windows in een rap tempo gaan inhalen.

dat was precies wat ik dacht toen ik het artikel las !!
Linux zal hier zeker blij mee zijn
14-08-2004, 18:37 door Anoniem
5 jaar is een lange tijd. maar ik moet wel zeggen dat XP een uitstekend OS
is, met zo nu en dan een SP moet het wel uit te houden zijn. Overigens is het
volstrekt zinloos mijn stelling over XP te quoten en over linux/bsd/etc. te gaan
kletsen.
14-08-2004, 18:41 door Anoniem
Geruchten....aannames...."feiten" op het internet...pas wanneer Microsoft
zegt dat het klaar is, is het klaar....en niet eerder. Iedere non-Microsoft
medewerker die het denkt te weten, wanneer het gereleased wordt is een
sukkel.
14-08-2004, 22:18 door Anoniem
Linux loopt toch zeker 15 jaar achter qua besturingssysteem dus wat is 5
jaar.
14-08-2004, 23:23 door Anoniem
Door Anoniem
Linux loopt toch zeker 15 jaar achter qua besturingssysteem
dus wat is 5
jaar.


Geef eens 36 goede redenen waaruit dit blijkt dan....
15-08-2004, 02:50 door Anoniem
Regel die gesteld moet gaan worden:

MS MAG pas een nieuwe versie uitgeven als deze minimaal 25 %
beter is dan XP,
en aangzien dit een moeilijk gegeven is, gezien de bende die
ze al sinds jaren op de markt gooien, verwacht ik dat ze,
zoals gewoonlijk, alle normen en veiligheid overboord
mieteren en kiezen voor het grote geld.
15-08-2004, 16:48 door Anoniem
dat verwacht ik niet.
15-08-2004, 17:31 door Anoniem
Door Anoniem
dat verwacht ik niet.
Het zou meer helpen aan deze discussie als je ook vertelt waarom je het niet
vind. Nu is het dat ik het ook met de poster voor die van jou eens ben. Hoe
goed of slecht men persoonlijk nu windows vind, het is een feit dat het na al
die jaren en zelfs onder windows xp, nou niet echt een veilig systeem is te
noemen. Een voetnoot is natuurlijk dat de gebruiker hier ook voor een groot
deel bij bijdraagt. Maar ik zou het zeer aanprijzen als er inderdaad een regel
zou komen als er bijvoorbbeeld 25% meer veiligheid/verbeteringen aanwezig
zijn.
16-08-2004, 19:13 door Anoniem
Door Anoniem
Linux loopt toch zeker 15 jaar achter qua besturingssysteem
dus wat is 5
jaar.

is één van de domste uitspraken die ik ooit hoorde.
overduidelijk een reactie van een amateur die nog nooit een
linuxdistributie zag...
18-08-2004, 21:58 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Linux loopt toch zeker 15 jaar achter qua besturingssysteem
dus wat is 5
jaar.


Geef eens 36 goede redenen waaruit dit blijkt dan....
Laat hem er maar een goede reden geven" Linux is stabieler dan Windows
ooit is geweest
18-08-2004, 22:50 door Anoniem
Uhh, ik heb hier al een betaversie ervan liggen en raad eens ?
Volledig georienteerd op beveiliging en open lijnen met microsoft.
Het systeem (drivers ed) is overgenomen van XP en zal naar horen zeggen
niet eens meer uitgebreid worden.
Dus kortom: Longhorn is een verregaande vorm van gegevensverzamelaar
waarbij legateit van software op nr1 staat.
Waar die journalist die informatie vandaan heeft is mij een vraag, maar
kennelijk heeft hij geen kontakt met microsft distributie personeel.
19-08-2004, 00:11 door Anoniem
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.