/dev/null - Overig

Netflix biedt raar HACKING keuze menu aan voordat ik film wil kijken. Is dit Intern Hacken??

21-11-2024, 22:37 door EenVraag, 9 reacties
Ik krijg een zeer verdachte 'hack' keuzeoptie als ik via mijn tv provider (ziggo) naar Netflix ga. Hier staat het volgende:
kies Premium of het Midden abonnement. Ik had het Midden abonnement en wil dit ook graag zo houden.

Ik kies voor Midden vervolgens staat er dat ik Premium heb.

Eerst dacht ik aan hacken omdat het vaak mensen zijn die bewust foute beslisopties voorleggen via malafide websites. Omdat ik via de tv / digitale receiver kijk denk ik dat het niet direct zou kunnen via internet, maar het is wel zo dat Netflix een fout maakt die als 'interne hacking' gaat worden uitgelegd.

Vervolgens ingelogd bij Ziggo en hier stond dat ik idd vandaag Netflix Premium had. Dit kon ik terug instellen naar Netflix Standaard en niet naar Midden.

Het kan zijn dat meerdere mensen klachten hebben. Mijn vraag is of ik de enige ben met deze klacht.
Reacties (9)
21-11-2024, 23:15 door Anoniem
Hoezo is dit een "HACKING" keuze menu
22-11-2024, 08:08 door Anoniem
Netflix heeft alleen de drie volgende mogelijkheden:

Basic | 720p
Standaard | 1080p
Premium | 4K + HDR

Geen Midden.
22-11-2024, 11:04 door Anoniem
Wat heeft dit op wat voor manier dan ook met hacken te maken?
22-11-2024, 12:21 door Tintin and Milou
Door EenVraag: Ik krijg een zeer verdachte 'hack' keuzeoptie als ik via mijn tv provider (ziggo) naar Netflix ga. Hier staat het volgende:
kies Premium of het Midden abonnement. Ik had het Midden abonnement en wil dit ook graag zo houden.

Ik kies voor Midden vervolgens staat er dat ik Premium heb.

Eerst dacht ik aan hacken omdat het vaak mensen zijn die bewust foute beslisopties voorleggen via malafide websites. Omdat ik via de tv / digitale receiver kijk denk ik dat het niet direct zou kunnen via internet, maar het is wel zo dat Netflix een fout maakt die als 'interne hacking' gaat worden uitgelegd.

Vervolgens ingelogd bij Ziggo en hier stond dat ik idd vandaag Netflix Premium had. Dit kon ik terug instellen naar Netflix Standaard en niet naar Midden.
Midden ken ik ook niet...

Maar wat heeft dit met hacking te maken, ziet er gewoon uit als een verkeerd geprogrammeerd menu structuur.
Netflix komt trouwens gewoon via Internet binnen.

Het kan zijn dat meerdere mensen klachten hebben. Mijn vraag is of ik de enige ben met deze klacht.
Ik zou zeggen, bel ziggo eens en stuk hun de vraag.

Die kunnen je direct helpen of je vraag doorzetten en mocht dit een structureel foutje zijn, kunnen ze dit intern doorgeven.
22-11-2024, 19:30 door Anoniem
Waarschijnlijk heb je een mail van Ziggo aan vaste klanten gemist, waarin bv. staat dat je tot 2 december gratis Film1 en Espn krijgt.
Kan me voorstellen dat ze tijdelijk je abonnement hebben opgewaardeerd.
25-11-2024, 11:19 door Anoniem
Ik heb soortgelijks bij KPN ervaren.

Ik zag opeens op de factuur Netflix Premium ipv Standaard. Gebeld met de Klantendesk: "Dat heeft u zelf gewijzigd" "Nietes" "Welles" "Nietes" etc. Maar dat konden ze in ieder geval niet terugzetten naar Standaard omdat ik dat 'zelf' zou hebben ingesteld. Wellicht ten overvloede, maar ik was niet eens in de buurt van die instellingen gekomen.

Dus ik herken wel degelijk wat de topic-starter ervaren heeft.
26-11-2024, 14:11 door Anoniem
Door Anoniem: Ik heb soortgelijks bij KPN ervaren.

Ik zag opeens op de factuur Netflix Premium ipv Standaard. Gebeld met de Klantendesk: "Dat heeft u zelf gewijzigd" "Nietes" "Welles" "Nietes" etc. Maar dat konden ze in ieder geval niet terugzetten naar Standaard omdat ik dat 'zelf' zou hebben ingesteld. Wellicht ten overvloede, maar ik was niet eens in de buurt van die instellingen gekomen.

Dus ik herken wel degelijk wat de topic-starter ervaren heeft.

Gezien het de koppeling is met de kabel aanbieder, is het aannemelijk dat er aan die kant iets misgaat.
Wel waardeloos dat je bij de klantendesk dan zo flauw geholpen wordt.
01-12-2024, 02:48 door Anoniem
Door EenVraag: Ik krijg een zeer verdachte 'hack' keuzeoptie als ik via mijn tv provider (ziggo) naar Netflix ga. Hier staat het volgende:
kies Premium of het Midden abonnement. Ik had het Midden abonnement en wil dit ook graag zo houden.

Ik kies voor Midden vervolgens staat er dat ik Premium heb.

Eerst dacht ik aan hacken omdat het vaak mensen zijn die bewust foute beslisopties voorleggen via malafide websites. Omdat ik via de tv / digitale receiver kijk denk ik dat het niet direct zou kunnen via internet, maar het is wel zo dat Netflix een fout maakt die als 'interne hacking' gaat worden uitgelegd.

Vervolgens ingelogd bij Ziggo en hier stond dat ik idd vandaag Netflix Premium had. Dit kon ik terug instellen naar Netflix Standaard en niet naar Midden.

Het kan zijn dat meerdere mensen klachten hebben. Mijn vraag is of ik de enige ben met deze klacht.


Misschien dit..

Ziggo geeft de klanten deze maand tot begin december gratis en automatisch een upgrade (tijdelijk meer zenders)

is een promo....
01-12-2024, 18:44 door EKTB
EenVraag (de topicstarter) moet gewoon contact opnemen met de Ziggo helpdesk en ons niet vermoeien met iets dat helemaal NIETS met security/ hacking te maken heeft.

Bel de Ziggo klantenservice op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo).
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.