image

Overheidscampagne 'Laat je niet interneppen' had nauwelijks succes

vrijdag 18 april 2025, 10:16 door Redactie, 22 reacties

De overheidscampagne 'Laat je niet interneppen' had nauwelijks succes. Dat blijkt uit onderzoek dat het ministerie van Justitie en Veiligheid naar de campagne liet uitvoeren. Het aantal mensen dat het contact met een mogelijke telefonische oplichter verbreekt en/of het proces vertraagt is niet verder toegenomen. Ook is het aantal mensen dat bij twijfel een controlecheck doet gelijk gebleven.

Al verschillende jaren probeert de overheid burgers via de campagne te waarschuwen voor online fraude. "In 2023 hadden twee op de drie Nederlanders van 15 jaar en ouder te maken met e-mails of andere berichten van online criminelen. Eén op de tien werd daadwerkelijk slachtoffer van online oplichting", aldus de ministeries van Justitie en Veiligheid en Binnenlandse Zaken van wie de campagne is.

Via de campagne worden burgers opgeroepen om goed de afzender van online berichten te checken en bij twijfel weg te klikken. Ook worden de 'interneptechnieken' van online oplichters beschreven, zoals spoofing, misbruik maken van emoties, gebruik van tijdsdruk, doen alsof er een noodgeval is, aanbieden van buitenkansen, het persoonlijk maken en heel erg vriendelijk zijn.

Uit het onderzoek naar de effecten blijkt dat de campagne beter wordt herkend dan andere Rijksoverheidcampagnes zonder tv en radio. De campagne wordt ook beter gewaardeerd dan andere campagnes van de Rijksoverheid. "In vergelijking met andere campagnes wordt deze campagne als leuker ervaren", aldus de onderzoekers.

Als het gaat om mensen anders te laten handelen zijn de resultaten minder positief. Zo is het aantal mensen dat bij twijfel een controlecheck doet gelijk gebleven. Daarnaast is het aantal mensen dat het contact met een mogelijke telefonische oplichter verbreekt en/of het proces vertraagt niet verder toegenomen. De onderzoekers merken op dat er dan ook een lage herinnering zichtbaar is en de bewustwording op verschillende aspecten ook niet door de campagne is toegenomen.

Om ook de bewustwording en houding van mensen te veranderen doen de onderzoekers verschillende aanbevelingen. Zo stellen ze dat de urgentie voor mensen om te handelen en dat het hen ook kan overkomen eerst moet toenemen. Daarnaast zien mensen wel de ernst, maar niet het risico. "Het is belangrijk om mensen bewust te maken van zowel de ernst als het risico om slachtoffer te worden", aldus de onderzoekers (pdf).

Reacties (22)
18-04-2025, 10:26 door majortom
Ik moet zeggen dat ik deze hele campagne heb gemist. Niet een keer zien langskomen, niet online, maar ook niet via televisie oid. Werken mijn add-blockers (DNS en in browsers) blijkbaar goed :-)
18-04-2025, 10:44 door Anoniem
je moet problemen bij de bron aanpakken. ipv mensen te veranderen en aanpassen aan technologie, moet je misschien eens beter nadenken en minder met winstbelang bezig zijn mbv technologie? met bankier gaat het eerst nog even erger worden ben ik bang.
18-04-2025, 11:46 door Anoniem
Is dit de reclame waarin een meisje zegt: "He, hoe weten ze mijn wachtwoord?" en dat al haar vrienden en vriendinnen zitten te giechelen dat ze gehackt is.

De boodschap was geloof ik dat je overal tweefactor aan moest zetten. Wat je vervolgens heel afhankelijk maakt van de grillen van die tweefactor provider. Bijvoorbeeld Google of Microsoft.

Ik denk trouwens dat die vrienden en vriendinnen het gedaan hebben. Die hebben over haar schouder mee gekeken toen ze ergens inlogde.
18-04-2025, 12:26 door Anoniem
Door majortom: Ik moet zeggen dat ik deze hele campagne heb gemist. Niet een keer zien langskomen, niet online, maar ook niet via televisie oid. Werken mijn add-blockers (DNS en in browsers) blijkbaar goed :-)

Ik heb wel een TV staan, maar geen kabelabbo. (Kodi met eigen video bieb)
Dus de ' reclame' zou ik dan online gezien moeten hebben. Nee dus. Weer top campagne dan....
18-04-2025, 13:04 door Anoniem
Zou het helpen om de marketing afdelingen van de betrokken providers (meestal zijn die erg goed om je op allerlei manieren van marketing gerelateerde berichtgevingen te voorzien), zoals banken en telco's, er op te wijzen dat ze op die manier hun klanten periodiek ook meer bewuster kunnen maken? Het zou zelfs wat extra (rode) tekst op je factuur kunnen zijn.
18-04-2025, 13:46 door Anoniem
Door Anoniem: Is dit de reclame waarin een meisje zegt: "He, hoe weten ze mijn wachtwoord?" en dat al haar vrienden en vriendinnen zitten te giechelen dat ze gehackt is.

De boodschap was geloof ik dat je overal tweefactor aan moest zetten. Wat je vervolgens heel afhankelijk maakt van de grillen van die tweefactor provider. Bijvoorbeeld Google of Microsoft.

Ik denk trouwens dat die vrienden en vriendinnen het gedaan hebben. Die hebben over haar schouder mee gekeken toen ze ergens inlogde.

Veel mensen geven hun wachtwoord gewoon vrij in een sociaal gesprek hoor ;)

Hou je van autos, oh, welke, bouwjaar?
Heb je een huisdier? Hoe heet die?
Of op social media met van die acties met vragen, heb je al eens in een politieauto gezeten? wat is je favoreite kleur, enz. enz. en hop, je raad een ww :P
18-04-2025, 15:07 door Anoniem
Door Anoniem: Veel mensen geven hun wachtwoord gewoon vrij in een sociaal gesprek hoor ;)

Hou je van autos, oh, welke, bouwjaar?
Heb je een huisdier? Hoe heet die?
Of op social media met van die acties met vragen, heb je al eens in een politieauto gezeten? wat is je favoreite kleur, enz. enz. en hop, je raad een ww :P
Ik had al het idee dat ik niet echt veel miste door niet op sociale media te zitten. Dank voor de bevestiging ;-).
18-04-2025, 15:20 door Anoniem
Persoonlijk zie ik dit ook niet werken. Ten eerste is het vertrouwen in de overheid voor een deel van de bevolking weg. Daarnaast geloofd de jeugd vooral de influencers. Als een influencer een prodcut/winkel promoot dan gaat de jeugd hier vol voor en trapt hier met open ogen in. Er zijn voldoende filmpjes die de influencers en de winkels die zij promoten malfiede zijn, maar de jeugd blijft erin trappen.
Daarnaast zijn de sites ook van steeds betere kwaliteit dat zelfs doorgewinterde security IT-ers hierin trappen. Zij hebben hier ook menig artikel over geschreven. Dus het kan zeker kloppen dat de campagne niet het gewenste doel heeft behaald.
Maar elk individu dat toch iets bewuster is geworden is er 1 meer.
18-04-2025, 15:36 door Rubbertje - Bijgewerkt: 18-04-2025, 15:37
Die campagne is mij geheel ontgaan. Niks gezien op tv, in tijdschriften, billboards, online... Helemaal niks. Dus ja, vind je het gek dat het niks of nauwelijks effect heeft gehad?
18-04-2025, 15:58 door Anoniem
Helaas is de enige effectieve manier om mensen echt te beschermen ze iets ontnemen wat ze gelukkig maakt.
Vertrouwen in hun medemens.

Wantrouw elk bericht, stem door een telefoon, computer tot je gevalideerd hebt dat er niks verder achter zit.
Wantrouw elke hulp aanvraag, emotie van een bekende tot je zelf de persoon face to face spreekt (dus niet camera) en de situatie opnieuw aanhoort.
Wantrouw elke foto, download link die je ooit krijgt tot je deze gescanned hebt op de werkelijke inhoud.
Geef niemand buiten jezelf toegang tot je apparatuur, accounts en data erop ook al is het je partner.

Dat is hoe je niet in social engineering trapt door de menselijkheid in je controle eruit te halen en de minder digitaal bekwaamde waar je wel een relatie mee hebt de toegang tot je data te ontzeggen en als laatste dus van het slechtste in een mens uit te gaan.

Het is niet leuk maar het is wel het veiligst als we het over social engineering hebben.
18-04-2025, 16:30 door Anoniem
Door Anoniem: je moet problemen bij de bron aanpakken. ipv mensen te veranderen en aanpassen aan technologie, moet je misschien eens beter nadenken en minder met winstbelang bezig zijn mbv technologie? met bankier gaat het eerst nog even erger worden ben ik bang.

Hou toch op.
Mensen hacken is zo oud als de wereld - en een deel van de oplossing is gewoon waarschuwen en voorlichten.

Stop maar met op vakantie gaan.
Dan wordt je ook niet opgelicht met "gevonden" portemonees op de Ramblas , boetes van al-dan-niet nep agenten op de Route du Soleil , zigeneurs die je knuffelen en een roos aanbieden

Toen de TV nog zwart-wit was werd al voorgelicht over al te agressieve colporteurs (grote Winkler Prins) , aardstralenkastjes-verkopers (is Jan Cremer nog hip mee geweest ) , time-share appartementen , bijna-gratis busreizen met verplichte verkoopdemonstratie onderweg , teak plantage certificates en natuurlijk de papieren kettingbrief .
18-04-2025, 17:41 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: je moet problemen bij de bron aanpakken. ipv mensen te veranderen en aanpassen aan technologie, moet je misschien eens beter nadenken en minder met winstbelang bezig zijn mbv technologie? met bankier gaat het eerst nog even erger worden ben ik bang.

Hou toch op.
Mensen hacken is zo oud als de wereld - en een deel van de oplossing is gewoon waarschuwen en voorlichten.

Stop maar met op vakantie gaan.
Dan wordt je ook niet opgelicht met "gevonden" portemonees op de Ramblas , boetes van al-dan-niet nep agenten op de Route du Soleil , zigeneurs die je knuffelen en een roos aanbieden

Toen de TV nog zwart-wit was werd al voorgelicht over al te agressieve colporteurs (grote Winkler Prins) , aardstralenkastjes-verkopers (is Jan Cremer nog hip mee geweest ) , time-share appartementen , bijna-gratis busreizen met verplichte verkoopdemonstratie onderweg , teak plantage certificates en natuurlijk de papieren kettingbrief .

Als iemand een gevonden portemonee aan mij wil geven raak ik niks kwijt. Hoe gaat die Ramblas scam?
18-04-2025, 21:14 door Anoniem
Door Anoniem: je moet problemen bij de bron aanpakken. ipv mensen te veranderen en aanpassen aan technologie, moet je misschien eens beter nadenken en minder met winstbelang bezig zijn mbv technologie? met bankier gaat het eerst nog even erger worden ben ik bang.
Een beetje van beide vermoed ik, maar ik ben aan de andere kant geen expert...
18-04-2025, 23:40 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: je moet problemen bij de bron aanpakken. ipv mensen te veranderen en aanpassen aan technologie, moet je misschien eens beter nadenken en minder met winstbelang bezig zijn mbv technologie? met bankier gaat het eerst nog even erger worden ben ik bang.

Hou toch op.
Mensen hacken is zo oud als de wereld - en een deel van de oplossing is gewoon waarschuwen en voorlichten.

Stop maar met op vakantie gaan.
Dan wordt je ook niet opgelicht met "gevonden" portemonees op de Ramblas , boetes van al-dan-niet nep agenten op de Route du Soleil , zigeneurs die je knuffelen en een roos aanbieden

Toen de TV nog zwart-wit was werd al voorgelicht over al te agressieve colporteurs (grote Winkler Prins) , aardstralenkastjes-verkopers (is Jan Cremer nog hip mee geweest ) , time-share appartementen , bijna-gratis busreizen met verplichte verkoopdemonstratie onderweg , teak plantage certificates en natuurlijk de papieren kettingbrief .

Als iemand een gevonden portemonee aan mij wil geven raak ik niks kwijt. Hoe gaat die Ramblas scam?

https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g294474-i3663-k11263623-o10-Dodging_the_Dropped_Wallet_Scam-Kyiv.html

Universeel natuurlijk. Ramblas was ook of ooit genoemd.
https://travel.state.gov/content/travel/en/international-travel/emergencies/international-financial-scams.html
Wallet/Money Drop Scam:
You see a wallet or cash on the ground. A scammer picks it up and shows you that is contains money. The scammer asks if the wallet belongs to you and tries to get you to touch it. Another scammer comes up and says the wallet is theirs. They accuse you of trying to steal it. The two scammers then threaten to call the police unless you pay them. In another version, the scammers ask to see your money to prove they did not steal it. When you take out your money, the scammers grab it and run away.

https://www.reddit.com/r/Scams/comments/ut43oj/whats_this_type_of_scamcon_a_person_leaves_a/

Allerhande voorlichting is een deel van preventie voor interacties die min of meer onvermijdelijk zijn, omdat mensen toch ook wel op reis willen , of een deurbel hebben, of een brievenbus. En allerlei oplichters en criminele trucen primair inspelen op normaal sociaal gedrag, beleefdheid of behulpzaamheid, enige angst , of de wens een voordeeltje (NU MET KORTING!!!) te scoren .
19-04-2025, 07:27 door Anoniem
Niks van meegekregen.

Zelfs niet op YT.
19-04-2025, 09:58 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: je moet problemen bij de bron aanpakken. ipv mensen te veranderen en aanpassen aan technologie, moet je misschien eens beter nadenken en minder met winstbelang bezig zijn mbv technologie? met bankier gaat het eerst nog even erger worden ben ik bang.

Hou toch op.
Mensen hacken is zo oud als de wereld - en een deel van de oplossing is gewoon waarschuwen en voorlichten.

Stop maar met op vakantie gaan.
Dan wordt je ook niet opgelicht met "gevonden" portemonees op de Ramblas , boetes van al-dan-niet nep agenten op de Route du Soleil , zigeneurs die je knuffelen en een roos aanbieden

Toen de TV nog zwart-wit was werd al voorgelicht over al te agressieve colporteurs (grote Winkler Prins) , aardstralenkastjes-verkopers (is Jan Cremer nog hip mee geweest ) , time-share appartementen , bijna-gratis busreizen met verplichte verkoopdemonstratie onderweg , teak plantage certificates en natuurlijk de papieren kettingbrief .

ja maak er maar een adhominem van door de boodschapper te ridiculiseren. constructief. het is gewoon zo dat vele data lekken en hacks door slordigheden bij organisaties en mensen voor komen omdat ze hun focus op geld en shiny leggen en als je producten op de markt brengt die vlug vlug snel snel geld geld en shiny zijn, dan ben je net zo een onderdeel van het probleem en niet de oplossing.
19-04-2025, 12:59 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: je moet problemen bij de bron aanpakken. ipv mensen te veranderen en aanpassen aan technologie, moet je misschien eens beter nadenken en minder met winstbelang bezig zijn mbv technologie? met bankier gaat het eerst nog even erger worden ben ik bang.

Hou toch op.
Mensen hacken is zo oud als de wereld - en een deel van de oplossing is gewoon waarschuwen en voorlichten.

Stop maar met op vakantie gaan.
Dan wordt je ook niet opgelicht met "gevonden" portemonees op de Ramblas , boetes van al-dan-niet nep agenten op de Route du Soleil , zigeneurs die je knuffelen en een roos aanbieden

Toen de TV nog zwart-wit was werd al voorgelicht over al te agressieve colporteurs (grote Winkler Prins) , aardstralenkastjes-verkopers (is Jan Cremer nog hip mee geweest ) , time-share appartementen , bijna-gratis busreizen met verplichte verkoopdemonstratie onderweg , teak plantage certificates en natuurlijk de papieren kettingbrief .

ja maak er maar een adhominem van door de boodschapper te ridiculiseren. constructief.

De boodschapper IS ridicuul , en het is dus constructief om te laten zien dat mensen bewust maken/voorlichten over (enige) risico's bij verder doodnormale activiteiten die je gewoon wilt doen - of het nu op vakantie gaan is, iets tweedehands kopen, of appen met een mobiel) ook al decennia een deel van de oplossing voor dergelijke risico's .

De ietwat demagische formulering "mensen aanpassen aan technologie" - die wordt precies ridicuul omdat "we" (de consumentenman,de anwb kampioen, tros radar ,postbus 51 en noem maar op) dus al jaren lang bezig zijn om "mensen aan te passen" aan onscrupuleuze zakkenrollers, oplichters,knap wagentje van een oud vrouwtje- keuring hoeft niet, toeristengidsen, colporteurs en al dat volk .
En dan is het opeens verkeerd om dat te doen als het gaat om berichten via mobiele apps, spotgoedkoop op tweedehands internet koopsites en dat soort dingen ?
19-04-2025, 22:27 door Anoniem
De overheid spreekt met twee tongen: een campagne genaamd "laat je niet interneppen" uitrollen en tegelijkertijd de Europese digitale identiteit ondersteunen.
20-04-2025, 08:36 door Anoniem
Het valt bij deze campagne ook wel weer op hoe weinig er soms wordt gestuurd op duidelijke branding van domeinnamen.

1) De campagne staat met een video op https://www.rijksoverheid.nl/documenten/videos/2024/10/08/laat-je-niet-interneppen
2) Materiaal staat op https://www.campagnetoolkits.nl/laat-je-niet-interneppen
3) Er staat ook nog wat op https://www.digitaleoverheid.nl/nieuws/campagne-laat-je-niet-interneppen-van-start/

De campagne zelf lijkt te staan op:
A) https://veiliginternetten.nl/laat-je-niet-interneppen/
B) maar in de materialen staat: laatjenietinterneppen.nl (hoeveel typefouten kun je daar wel niet in maken)

En tot slot:
was de campagne nou: "laat je niet interneppen" (wat is dat) of was het nou "klik weg" (klik wat weg?)?

Dat een-overheidsdomein is hard nodig, maar hopelijk snappen de marketeers dan ook meteen dat altijd dezelfde website en link gebruiken veel beter werkt dan telkens een nieuwe: kies iets en blijf erbij.
20-04-2025, 12:26 door dingetje
Volgende keer via een NL-alert. Al heb ik die ook uit staan.
23-04-2025, 20:57 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: je moet problemen bij de bron aanpakken. ipv mensen te veranderen en aanpassen aan technologie, moet je misschien eens beter nadenken en minder met winstbelang bezig zijn mbv technologie? met bankier gaat het eerst nog even erger worden ben ik bang.

Hou toch op.
Mensen hacken is zo oud als de wereld - en een deel van de oplossing is gewoon waarschuwen en voorlichten.

Stop maar met op vakantie gaan.
Dan wordt je ook niet opgelicht met "gevonden" portemonees op de Ramblas , boetes van al-dan-niet nep agenten op de Route du Soleil , zigeneurs die je knuffelen en een roos aanbieden

Toen de TV nog zwart-wit was werd al voorgelicht over al te agressieve colporteurs (grote Winkler Prins) , aardstralenkastjes-verkopers (is Jan Cremer nog hip mee geweest ) , time-share appartementen , bijna-gratis busreizen met verplichte verkoopdemonstratie onderweg , teak plantage certificates en natuurlijk de papieren kettingbrief .

ja maak er maar een adhominem van door de boodschapper te ridiculiseren. constructief.

De boodschapper IS ridicuul , en het is dus constructief om te laten zien dat mensen bewust maken/voorlichten over (enige) risico's bij verder doodnormale activiteiten die je gewoon wilt doen - of het nu op vakantie gaan is, iets tweedehands kopen, of appen met een mobiel) ook al decennia een deel van de oplossing voor dergelijke risico's .

De ietwat demagische formulering "mensen aanpassen aan technologie" - die wordt precies ridicuul omdat "we" (de consumentenman,de anwb kampioen, tros radar ,postbus 51 en noem maar op) dus al jaren lang bezig zijn om "mensen aan te passen" aan onscrupuleuze zakkenrollers, oplichters,knap wagentje van een oud vrouwtje- keuring hoeft niet, toeristengidsen, colporteurs en al dat volk .
En dan is het opeens verkeerd om dat te doen als het gaat om berichten via mobiele apps, spotgoedkoop op tweedehands internet koopsites en dat soort dingen ?

tjonge tjonge tjonge hoor.... je ziet het verschil dus niet tussen iemand die in je zak friemelt versus die technologische ellende die er tegenwoordig is door drive by downloads want outlook heeft shiny en is voor winst maximalisatie in elkaar gezet? in het ene geval zie je een onbekende persoon dicht bij je, in het andere geval kom je er pas weken later achter dat er identity fraude is en je weet nog niet zeker hoe en oh dan naar KIFID omdat je die pc MOEST EN ZOU gaan gebruiken want 'veilig' [maar nu toch niet meer en dus nu is gebruiker dom en doen we maar aan victim blaming]?

je vindt me maar ridicuul hoor, maar voor jouw bewuste kortzichtigheid is er geen excuus.
24-04-2025, 10:11 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: je moet problemen bij de bron aanpakken. ipv mensen te veranderen en aanpassen aan technologie, moet je misschien eens beter nadenken en minder met winstbelang bezig zijn mbv technologie? met bankier gaat het eerst nog even erger worden ben ik bang.

Hou toch op.
Mensen hacken is zo oud als de wereld - en een deel van de oplossing is gewoon waarschuwen en voorlichten.

Stop maar met op vakantie gaan.
Dan wordt je ook niet opgelicht met "gevonden" portemonees op de Ramblas , boetes van al-dan-niet nep agenten op de Route du Soleil , zigeneurs die je knuffelen en een roos aanbieden

Toen de TV nog zwart-wit was werd al voorgelicht over al te agressieve colporteurs (grote Winkler Prins) , aardstralenkastjes-verkopers (is Jan Cremer nog hip mee geweest ) , time-share appartementen , bijna-gratis busreizen met verplichte verkoopdemonstratie onderweg , teak plantage certificates en natuurlijk de papieren kettingbrief .

ja maak er maar een adhominem van door de boodschapper te ridiculiseren. constructief.

De boodschapper IS ridicuul , en het is dus constructief om te laten zien dat mensen bewust maken/voorlichten over (enige) risico's bij verder doodnormale activiteiten die je gewoon wilt doen - of het nu op vakantie gaan is, iets tweedehands kopen, of appen met een mobiel) ook al decennia een deel van de oplossing voor dergelijke risico's .

De ietwat demagische formulering "mensen aanpassen aan technologie" - die wordt precies ridicuul omdat "we" (de consumentenman,de anwb kampioen, tros radar ,postbus 51 en noem maar op) dus al jaren lang bezig zijn om "mensen aan te passen" aan onscrupuleuze zakkenrollers, oplichters,knap wagentje van een oud vrouwtje- keuring hoeft niet, toeristengidsen, colporteurs en al dat volk .
En dan is het opeens verkeerd om dat te doen als het gaat om berichten via mobiele apps, spotgoedkoop op tweedehands internet koopsites en dat soort dingen ?

tjonge tjonge tjonge hoor.... je ziet het verschil dus niet tussen iemand die in je zak friemelt versus die technologische ellende die er tegenwoordig is door drive by downloads want outlook heeft shiny en is voor winst maximalisatie in elkaar gezet? in het ene geval zie je een onbekende persoon dicht bij je, in het andere geval kom je er pas weken later achter dat er identity fraude is en je weet nog niet zeker hoe en oh dan naar KIFID omdat je die pc MOEST EN ZOU gaan gebruiken want 'veilig' [maar nu toch niet meer en dus nu is gebruiker dom en doen we maar aan victim blaming]?

je vindt me maar ridicuul hoor, maar voor jouw bewuste kortzichtigheid is er geen excuus.

kijk hier klein lijstje van de laatste dagen:

https://www.security.nl/posting/884686/Windows-spoofinglek+gebruikt+om+NTLMv2-hashes+bij+overheden+te+stelen
https://www.security.nl/posting/885131/Data+personeel+Albert+Heijn+en+Etos+gestolen+bij+ransomware-aanval
https://www.security.nl/posting/885281/Amerikaanse+zorgverzekeraar+lekt+data+4_7+miljoen+mensen+aan+Google
https://www.security.nl/posting/885205/%27Microsoft+Recall+slaat+Citrix-sessies%2C+Signal-gesprekken+en+creditcardinfo+op%27
https://www.security.nl/posting/885037/Man+in+VS+beschuldigd+van+stelen+wachtwoorden+65_000+slachtoffers
https://www.security.nl/posting/885046/NPM+package+XRP+Ledger+bevatte+backdoor+die+cryptovaluta+steelt
https://www.security.nl/posting/885041/Securitybedrijf+meldt+gebruik+van+PowerShell-phishing+voor+cyberspionage
https://www.security.nl/posting/885003/Androidmalware+onderschept+NFC-verkeer+voor+plegen+betaalfraude
https://www.security.nl/posting/884996/%27Criminelen+gebruiken+Zoom+remote+control+voor+stelen+van+cryptovaluta%27
https://www.security.nl/posting/884986/Adyen%3A+ddos-aanvallen+verstoorden+verwerken+van+betalingen+bij+klanten

maar blijf jij maar gebruikers als dom beschouwen en de schuld geven dat ie niet opgelet heeft!
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.