Privacy - Wat niemand over je mag weten

2027 het einde van privacy cryptocoins

01-06-2025, 13:04 door Anoniem, 28 reacties
De EU gaat in 2027 de privacy coins (oa Monero) criminaliseren, en andere coins aan meer KYC onderwerpen.
Ze gaan dit doen onder witwas wetgeving.

Is dit dan echt het einde van privacy crypto?

https://cryptonews.com/news/crypto-accounts-eu-ban-2027-privacy-coins/

Hoe moet of kan ik nog praktisch met privacy coins werken als onderstaande dingen kunnen gebeuren?


- verbieden van conversie naar/aankoop/verkoop EUR<>privacy coins op alle tradingplatformen
- politie inval en vervolging bedrijven die zich hier niet aan houden
- zwaardere inzet op mixers (criminaliseren)
- meer KYC voor alle andere coins (bijv 100% van de bitcoin diensten gaan controleren ipv 40%)
- einde van de optie om bij bedrijven met privacy coins the
betalen (denk aan anonieme diensten)
- de hele cryptocoin (bijv monero) verbieden;

Ze kunnen dus ook alle monero servers gaan tracken, en wie daar naar connect , en daar kunnen ze binnenvallen op vermoeden van illegaal coingebruik.

Dus allemaal op de VPN , maar welk praktisch nut heeft het hebben van zulke coins nog, als je ze nergens meer kan omzetten?

In 2027 komt de EU trouwens met WERO, maar ook met de Europese Digitale Euro, en EU Digitale Euro Cash (CBDC), tevens EU digital ID (eID) en allerlei vernieuwingen op online leeftijdsverificatie (even in camera kijken..AI)
Dus in de komende 2-5 jaar wordt het 'grid' opeens heel erg strak getrokken om het internet.... Dan heb ik het niet eens over de nieuwe EU praat over EU AI massasurveillance op internet, want dit topic gaat alleen over de zelfredzaamheid met privacycoins....
Reacties (28)
02-06-2025, 09:41 door Anoniem
De EU gaat in 2027 de privacy coins (oa Monero) criminaliseren, en andere coins aan meer KYC onderwerpen.
Ze gaan dit doen onder witwas wetgeving. Is dit dan echt het einde van privacy crypto?

En wat is er op tegen ? Immers is er weinig reden om die currencies te gebruiken, indien je niet illegaal bezig bent. Het is een logische ontwikkeling.
02-06-2025, 10:21 door Named
1. Cash is king
Gebruik contant geld waar mogelijk en heb er een goede voorraad van.
En als je niet van inflatie houd, koop er dan goud mee of iets dergelijks.

2. Als je het er niet mee eens bent had je maar de politiek in moeten gaan.
Het feit dat wij ICT'ers niet de politiek in gaan betekent dat anderen zulke beslissingen vóór ons nemen.
Dat we hun beslissingen niet leuk vinden is onze eigen schuld: wij hebben het verzaakt om onszelf te vertegenwoordigen.
En je kan ook nu nog stééds de politiek in gaan om de koers te veranderen of bij te stellen. (Ik moedig je aan!)

3. Als je je tegen deze WERO/eID/CBDC etc wilt verzetten, doe dat dan ook.
- Kom in actie. Woorden zijn niks waard als ze niet worden gesteund met daden.
- Verbeter de crypto technologieën zodat ze veilig bruikbaar blijven zélfs onder een EU regime.
- Maak misschien aankoop van crypto via cash mogelijk? Bijvoorbeeld via die supermarkt cadeau kaarten.
- Een legaal grijs of zwart gebied zou zijn om de EU plannen te saboteren. (Ik mag hier niks positiefs over zeggen.)
- Vraag je lokale politici of ze daadwerkelijk met deze plannen eens zijn, nadat je de implicaties hebt uitgelegd.
- en nog vele andere ideeën... Je kan ook zelf iets verzinnen.
02-06-2025, 10:47 door Anoniem
Met grote tegenzin een tijdje terug al m'n XMR al verkocht.
Wallets zoals Exodus zijn ook al bezig om support te droppen.
02-06-2025, 10:53 door Anoniem
2. Als je het er niet mee eens bent had je maar de politiek in moeten gaan.
Het feit dat wij ICT'ers niet de politiek in gaan betekent dat anderen zulke beslissingen vóór ons nemen.
Dat we hun beslissingen niet leuk vinden is onze eigen schuld: wij hebben het verzaakt om onszelf te vertegenwoordigen.
En je kan ook nu nog stééds de politiek in gaan om de koers te veranderen of bij te stellen. (Ik moedig je aan!)

Als iemand die zich veel met de politiek bezig is, kan ik rustig zeggen dat dit volledige onzin is.
De politiek is een groot ellebogen netwerk en vriendjespolitiek. Zelfs als je de best geïnformeerde ICT-er bent met de beste motivatie en onderbouwing, niemand die naar je gaat luisteren.

Als voorbeeld, bekijk het 'Parlementair onderzoek ICT-projecten'. Daar zaten juristen, universitair professoren en ondernemers de overheid volledig en concreet uit te leggen wat er allemaal mis was. Wat hebben ze er mee gedaan? Geen ene drol, gewoon weer een rapport (wat enorm veel belastinggeld heeft gekocht), in een bureaula verdwenen.

Waar ze naar luisteren is geld en lobby. Tot dat probleem is opgelost heeft het totaal geen zin om de oplossing in de politiek te zoeken.

Verder volledig eens met de punten die benoemt worden.
02-06-2025, 11:43 door Named
Door Anoniem van 10:53:
Door Named:
2. Als je het er niet mee eens bent had je maar de politiek in moeten gaan.
Het feit dat wij ICT'ers niet de politiek in gaan betekent dat anderen zulke beslissingen vóór ons nemen.
Dat we hun beslissingen niet leuk vinden is onze eigen schuld: wij hebben het verzaakt om onszelf te vertegenwoordigen.
En je kan ook nu nog stééds de politiek in gaan om de koers te veranderen of bij te stellen. (Ik moedig je aan!)
Als iemand die zich veel met de politiek bezig is, kan ik rustig zeggen dat dit volledige onzin is.
De politiek is een groot ellebogen netwerk en vriendjespolitiek. Zelfs als je de best geïnformeerde ICT-er bent met de beste motivatie en onderbouwing, niemand die naar je gaat luisteren.

Als voorbeeld, bekijk het 'Parlementair onderzoek ICT-projecten'. Daar zaten juristen, universitair professoren en ondernemers de overheid volledig en concreet uit te leggen wat er allemaal mis was. Wat hebben ze er mee gedaan? Geen ene drol, gewoon weer een rapport (wat enorm veel belastinggeld heeft gekocht), in een bureaula verdwenen.

Waar ze naar luisteren is geld en lobby. Tot dat probleem is opgelost heeft het totaal geen zin om de oplossing in de politiek te zoeken.

Verder volledig eens met de punten die benoemt worden.
Ik wist dat er corruptie in de politiek was, maar dat het zo'n trieste bende tuig is was ik me nog niet van bewust...
(Dit verklaart trouwens een hele hoop.)

Als jij zo veel in de politiek bezig bent, heb je dan advies voor mij om wegwijs te worden in die zooi?
Hoe zorg ik ervoor dat politici daadwerkelijk luisteren, op welke manieren kan ik ze overtuigen?
Waaraan herken ik corruptie/vriendjespolitiek en hoe maak ik dat onklaar?
Wat zijn de manieren om iemand politiek ten val te brengen of hen te forceren iets voor je te laten doen?

Als politiek op die manier werkt zal ik zelf ook maar op die manier moeten spelen.
02-06-2025, 12:09 door Anoniem
Alles staat of valt met anonimiteit, decentralisatie en cybersecurity.

Atomic Wallet staat op een AI-browser als Sigma.
Maar wat is de toekomst ervan in Estland binnen de EU?

Je kunt dan al niet meer meer dan twaalf woorden op internet wisselen,
zonder dat de EU-AI erbij kan.

Anoniem zijn wil men immers in de EU verbieden, o.m. geen anonieme privacy-tokens meer
Alles vanwege de zo nodige nieuwe antiwitwasmaatregelen.

We zullen "geleefd worden", of we dat nu graag willen of niet.
02-06-2025, 12:33 door Anoniem
Door Named:
Door Anoniem van 10:53:
Door Named:
2. Als je het er niet mee eens bent had je maar de politiek in moeten gaan.
Het feit dat wij ICT'ers niet de politiek in gaan betekent dat anderen zulke beslissingen vóór ons nemen.
Dat we hun beslissingen niet leuk vinden is onze eigen schuld: wij hebben het verzaakt om onszelf te vertegenwoordigen.
En je kan ook nu nog stééds de politiek in gaan om de koers te veranderen of bij te stellen. (Ik moedig je aan!)
Als iemand die zich veel met de politiek bezig is, kan ik rustig zeggen dat dit volledige onzin is.
De politiek is een groot ellebogen netwerk en vriendjespolitiek. Zelfs als je de best geïnformeerde ICT-er bent met de beste motivatie en onderbouwing, niemand die naar je gaat luisteren.

Als voorbeeld, bekijk het 'Parlementair onderzoek ICT-projecten'. Daar zaten juristen, universitair professoren en ondernemers de overheid volledig en concreet uit te leggen wat er allemaal mis was. Wat hebben ze er mee gedaan? Geen ene drol, gewoon weer een rapport (wat enorm veel belastinggeld heeft gekocht), in een bureaula verdwenen.

Waar ze naar luisteren is geld en lobby. Tot dat probleem is opgelost heeft het totaal geen zin om de oplossing in de politiek te zoeken.

Verder volledig eens met de punten die benoemt worden.
Ik wist dat er corruptie in de politiek was, maar dat het zo'n trieste bende tuig is was ik me nog niet van bewust...
(Dit verklaart trouwens een hele hoop.)

Als jij zo veel in de politiek bezig bent, heb je dan advies voor mij om wegwijs te worden in die zooi?
Hoe zorg ik ervoor dat politici daadwerkelijk luisteren, op welke manieren kan ik ze overtuigen?
Waaraan herken ik corruptie/vriendjespolitiek en hoe maak ik dat onklaar?
Wat zijn de manieren om iemand politiek ten val te brengen of hen te forceren iets voor je te laten doen?

Als politiek op die manier werkt zal ik zelf ook maar op die manier moeten spelen.

Overweeg je de Gemeentepolitiek in te gaan? Een heleboel vragen waar geen standaard antwoord op is, behalve dat je het spelletje mee moet spelen, en dat kan op verschillende manieren, een en ander afhankelijk van de situatie. Een tijdje bij een willekeurige Gemeente gaan werken, daar leer je veel van het politieke proces en de regels, de mogelijkheden die Gemeenteraadsleden en ambtenaren hebben. Daarnaast in een lokale belangenvereniging gaan zitten, leer je ook veel over hoe de elleboog werkt. Vriendjespolitiek heeft alles met sociale netwerken te maken, financiële belangen en status. Corruptie en vriendjespolitiek onklaar maken, kan soms op een enkel dossier, of stapel dossiers waar iets mis mee is. Wethouders stappen niet zomaar op, ambtenaren al helemaal niet.


De vraag "hoe hier taktisch op te reageren" speelt vaak op in machtsspelletjes. Een prettig thuisfront en vriendenkring kan je hierbij helpen. Succes.

Andere anoniem
02-06-2025, 12:33 door Anoniem
Verzet heeft geen zin. Al die wappers op Telegram kanalen die elkaar besteuken met info over CBDC die bereiken niks, nulkomma nul.

Niemand daar doet wat, wachten op de ander. Het enige dat ze praktisch doen is vluchten, met de staart tussen de benen "offgrid" in Hongarije of Portugal gaan wonen....

Maar wat kan de burger doen? Niks
Dit plan net zoals vele plannen komt van bovenaf. Geen enkele burger maakt zich druk om regulaties , het komt allemaal vanuit politie/internationale opsporing/controledwang.

Let maar op straks als we een paar jaar cbdc hebben wordt deze programmeerbaar gekoppeld aan co2 doelen. De Nederlandse banken berekenen nu al een co2 score over jouw transacties. De co2 score is een excuus om straks een surveillance staat naar Chinese voorbeeld op te richten. Met een EU variant op Wechat, waarbij je co2 score bepaalt wat je mag.... Maar de elites kunnen jouw co2 score dan overkopen voor cbdc tegoed, zodat zij alsnog 5x per jaar op vakantie kunnen.
02-06-2025, 13:30 door Anoniem
Door Anoniem: Als voorbeeld, bekijk het 'Parlementair onderzoek ICT-projecten'.

De Commissie Elias (2014) constateerde dat de rijksoverheid de besturing en beheersing van projecten met een belangrijke ICT-component niet op orde heeft en dat het geheel van ICT-organisaties bij de rijksoverheid chaotisch en ondoorzichtig is, waarbij taken en verantwoordelijkheden versnipperd en onduidelijk zijn.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Parlementair_onderzoek_ICT-projecten_bij_de_overheid

Wat hebben ze er mee gedaan? Geen ene drol.


( )
( ) (
) _ )
( \_
_(_\ \)__
(____\___)) drol

02-06-2025, 13:36 door Anoniem
Door Named: Als jij zo veel in de politiek bezig bent, heb je dan advies voor mij om wegwijs te worden in die zooi?

Wordt lid van een politieke partij en span je in voor de gemeenteraad van een grote stad stad of de provinciale staten.
02-06-2025, 14:12 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Named: Als jij zo veel in de politiek bezig bent, heb je dan advies voor mij om wegwijs te worden in die zooi?

Wordt lid van een politieke partij en span je in voor de gemeenteraad van een grote stad stad of de provinciale staten.

Dan nog een advies van die andere anoniem:

Verdiep je in andere beleidsterreinen dan die waar je al veel kennis van zaken hebt, blijf op je kroonjuwelen zitten totdat ze jou om advies vragen. Dat is dan de kans om zelf eens voorzitter van een commissie te worden. En dan weer: goed luisteren en lezen, blijf sociaal prettig in de omgang en handel binnen je takenpakket, en pas op het allerlaatste moment toeslaan. Kijk gewoon hoe die managers die jij zulke eikels vindt het doen, wordt er ook zo een, alleen met een andere agenda.
02-06-2025, 14:41 door _R0N_
Crypto is geen vervanger van standaard valuta.

Wat crypto wel is dat is een investering die onder de radar blijft van de belastingdienst. vroeger investeerde je in postzegels, dat was een veilige zwartgeld belegging, nu is dat crypto.
Daarnaast wordt crypto veel gebruikt voor transacties die ongezien dienen te blijven en dat is nou precies waar de anti witwaswet voor bedoelt is.
02-06-2025, 16:39 door Anoniem
Door Anoniem: Als voorbeeld, bekijk het 'Parlementair onderzoek ICT-projecten'. Daar zaten juristen, universitair professoren en ondernemers de overheid volledig en concreet uit te leggen wat er allemaal mis was. Wat hebben ze er mee gedaan? Geen ene drol, gewoon weer een rapport (wat enorm veel belastinggeld heeft gekocht), in een bureaula verdwenen.
Dat rapport beval aan een tijdelijk Bureau ICT-Toetsing (BIT) op te richten en dat is ook gebeurd. Het is inmiddels opgevolgd door het Adviescollege ICT-toetsing (AcICT). Ik ben niet op de hoogte van de huisvesting van die organisaties, is dat in een bureaula? ;-)
02-06-2025, 17:14 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Als voorbeeld, bekijk het 'Parlementair onderzoek ICT-projecten'. Daar zaten juristen, universitair professoren en ondernemers de overheid volledig en concreet uit te leggen wat er allemaal mis was. Wat hebben ze er mee gedaan? Geen ene drol, gewoon weer een rapport (wat enorm veel belastinggeld heeft gekocht), in een bureaula verdwenen.
Dat rapport beval aan een tijdelijk Bureau ICT-Toetsing (BIT) op te richten en dat is ook gebeurd. Het is inmiddels opgevolgd door het Adviescollege ICT-toetsing (AcICT). Ik ben niet op de hoogte van de huisvesting van die organisaties, is dat in een bureaula? ;-)

Een paar speciale dossiertjes heeft Schoof meegenomen van de AIVD en verstopt in het laatje in het Torentje met de onderste steen van Rutte er bovenop.

https://www.adviescollegeicttoetsing.nl/
03-06-2025, 12:00 door Anoniem
Steun desgewenst Bits of Freedom - een NGO, of soortgelijke organisaties met donaties. Die timmert/ timmeren ook juridisch aan de weg. Wellicht een druppel op een gloeiende plaat, maar niet geschoten is altijd mis.
03-06-2025, 15:17 door Anoniem
het einde van het vrije internet.

internet is dood.

Tijd om de lijn door te knippen en weer met de tenen in het gras te gaan zitten.
Terug naar de tijd van de twilight cd's verhandelen in steegjes.

Men dwingt de populatie weer offline.
03-06-2025, 16:30 door Anoniem
Door Anoniem: het einde van het vrije internet.

internet is dood.

Tijd om de lijn door te knippen en weer met de tenen in het gras te gaan zitten.
Terug naar de tijd van de twilight cd's verhandelen in steegjes.

Men dwingt de populatie weer offline.

Dat je dat nog weet, (they vanished into) The Twilight Zone.

https://www.youtube.com/watch?v=2Znqt2b8CKQ

Die enge man op 0:31 was George Bush, dat had een Amerikaan me verteld, en toen wisten we het we zeker!
03-06-2025, 17:35 door Anoniem
Hoe kan het inbouwen van privacy in de technologie nog enig tegenwicht opleveren?

Komen er nog algoritme-ombuigers?
Wat doen die vervolgens?

Cookies manipuleren: bijvoorbeeld bepaalde trackingcookies blokkeren of verwijderen.

Trackers blokkeren: scripts van derden blokkeren of vervangen door dummyscripts.

Data anonymiseren: persoonsgegevens vervangen door willekeurige waarden voordat ze worden verstuurd.

Trackingparameters verwijderen: URL-parameters zoals utm_ verwijderen uit links.
04-06-2025, 20:57 door Anoniem
In de jaren 80 deden we al aan informatie uitwisseling door de informatie te verpakken in ping packets. Met de hedendaagse hoeveelheid aan mogelijkheden en rekenkracht kun je op allerlei manieren sniffers voor de gek houden. Hussel, bijvoorbeeld, wat IEEE specificaties door elkaar in hetzelfde packet en de onderscheppende sniffer ziet zich geconfronteerd met een wirwar aan allerlei combinaties die van alles en nog wat kunnen betekenen. Zolang de verzender en de ontvanger elkaar snappen heb je communicatie. Succes met die brei correct uit elkaar plukken als er miljoenen/miljarden varianten continue het internet volpompen. Dan heb je datacenters, AI en backbones nodig die energie en water slurpen alsof die oneindig beschikbaar zijn (natuurkundig onmogelijk). Afhankelijk van hoeveel er aan meedoen, maar dat zou zomaar een vogelvlucht kunnen nemen gezien de groeiende weerzin tegen al dat aftappen en controles, en je hoeft niet eens zinnige data op dergelijke manieren te versturen, het kan ook gebruikt worden om een enorme hoeveelheid aan ruis te veroorzaken.

Mocht er al iets gekraakt worden dan wijzig je wat parameters. Zie bijvoorbeeld hoe modulaire en feedback virussen controles ontwijken.

Kun je zeggen, dan blokkeren ze dat gewoon. Hoe? Stel dat je in een legitiem lijkend, noem eens wat, BGP packet op afgesproken plekken stukjes van je ware boodschap plaatst dan hoeft de bedoelde ontvanger dat alleen te weten om de volledige ware boodschap bij elkaar te sprokkelen (al of niet versleuteld). Je hebt zelfs vaak kans dat als je de CRC bewust foutief maakt de sniffer het gewoon doorlaat en later negeert. Ga je dat alles tegen willen gaan dan ga je een steeds hoger lopend risico nemen om volkomen legitieme transacties (mogelijk van economisch belang ook nog) te blokkeren. Niet bepaald de manier om een betrouwbare handelspartner mondiaal te zijn.

Als er maar miljoenen aan meedoen (sorry, mijn computer was hacked door een onverlaat die die rotzooi op mijn computer heeft geplaatst, dacht een leuk spelletje gedownload te hebben) wordt het oppakken van personen die daaraan meedoen (al of niet bewust) ook erg lastig. Zou teveel maatschappelijke impact hebben.

Bovenstaand is een heel erg simpel voorbeeld, het kan gemakkelijk uiterst complex (blockchain? vpn? p2p?), variabel en robuust gemaakt worden.

Zie het als heel veel mieren tegen een olifant. Kan de olifant zoveel en zo vaak als die wil rondstampen, maar die olifant heeft dan wat anders te doen dan wat die eigenlijk wilde doen.

Los daarvan, het gaat nauwelijks witwassen voorkomen. De nodige criminelen wisselen al goederen of diensten uit, geen geld. Dat wordt uiteindelijk door keurig nette constructies (op papier) heengeleid, op allerlei manieren, om het alsnog witgewassen te krijgen. Kijk naar China bijvoorbeeld, nog steeds veel zware misdaad, ondanks al die staats surveillance. Het is de gewone burger die extra de Sjaak is.
05-06-2025, 00:16 door Anoniem
Aan de anonieme poster van 20:57,

Goed gesproken. De Internet-Keizer heeft natuurlijk geen kleren aan, maar pakt wel al je data.

En juist, de volgzame en oppassende burger is de eerste die de sjaak is van dit alles.

En ze hebben zeven manieren vanaf de vrijdag om dat te kunnen doen.
05-06-2025, 09:08 door Anoniem
Het wordt steeds meer duidelijk wat het doel van de EUSSR is: controle naar Noord-Koreaans voorbeeld.
Anti-witwas wetgeving? Laat me niet lachen. Enig doel: meer controle over de burger.
Maar ja, de schaapjes blijven het braaf accepteren.
05-06-2025, 14:38 door Anoniem
Het heeft duidelijk overeenkomsten met het "oormerken" en houden van (mens)vee.
De A.I. met alle data is heel gemakkelijk voor de houders, die zich voordoen als hoeders.

Vraag: Quis custodiet ipsos custodes?
05-06-2025, 16:19 door Anoniem
(..)En juist, de volgzame en oppassende burger is de eerste die de sjaak is van dit alles.(..)
En hoe!
Hij zal voor elk wissewasje gevolgd en vervolgd worden (alleen gelimiteerde bedragen in cash mogen uitgeven; alle bankoverschrijvingen naar het verdachte buitenland -dit is alles buiten de EU en de VS- moeten verantwoorden), en bij overtreding van een regel met veel poeha in de mainstreammedia worden opgevoerd als bewijs dat de rechtsstaat werkt.
Ter afschrikking en om het volk nog meer te disciplineren.
Dit terwijl, bijvoorbeeld, de anti-witwaswet de getolereerde vormen van witwassen door statelijke actoren (het voeren van oorlogen; de CIA die de mondiale cocaïnehandel beheert) volledig ongemoeid laat.
Hetzelfde geldt voor terrorismebestrijding.
Westelijke statelijke actoren zijn de grootste creatoren van terrorisme en zijn voor het grootste deel verantwoordelijk voor terroristische aanslagen in het Westen (om maar te zwijgen over wat zij in het Oosten aanrichten).
Dus de halal slager op de hoek moet bloeden om de financiering van het mondiale terrorisme tegen te gaan.
En alle beleggers in crypto moeten met de billen bloot om belastingontduiking en financiering van (politieke) staatsvijandelijke praktijken te bestrijden.
Hoeveel Westerse staten en (centrale) banken zitten in crypto's en rommelen geheel onbelemmerd met geldstromen?

De westelijke staten waarin wij leven zijn een farce op het gebied van rechtvaardigheid, vrijheid en egale welvaart voor iedereen.
En zijn van de allerlaagste soort, gemeten naar criminaliteit.
Bovenaan in de samenleving, in de staat, in de banken en in de grote ondernemingen is de criminaliteit het meest geconcentreerd.
Onderaan staan de burgers.
De criminaliteit wordt van bovenaf aangedreven, deze werkt dus van boven naar beneden.
Maar zij wordt andersom bestreden: van onderaf. Door micromanagement van burgers.
Dat is wat er gaande is.
En niets anders.
Een farce, kortom.
En misdadig bovendien.
05-06-2025, 18:55 door Anoniem
Heb ergens gelezen dat de Verenigde Staten alleen al minstens in het bezit zijn van 200.000 in beslag genomen BitCoins (naast alle andere crypto), en andere (westerse) landen zullen ook het nodige in beslag genomen hebben. Dat gaat echt niet verdampt worden. Hooguit wordt crypto "verdampt" (door het gebruiken onmogelijk en/of crimineel te maken) voor de gewone burger.

Maar dan zullen statelijke actoren gebruik moeten maken van hun in beslag genomen crypto voordat de koers instort wegens dat er massaal (verplicht) afgehaakt wordt door de rest.

Alternatief is dat crypto zeker gebruikt blijft worden om geldstromen te voeden buiten de EU om. Het tegenovergestelde van de meer en meer geëiste 100% zelfredzaamheid (Net Zero) binnen de EU (ook wel neigend naar afgedwongen dictatoriale afhankelijkheid ingekaderd binnen de eigen invloedssfeer). Maar ja, realiteit versus wensdenken. Hoe meer wensdenken inzake totalitaire controle doorgedrukt/afgedwongen wordt, hoe creatiever tegenovergestelde krachten worden. Leert iedere strijd (zeker oorlog) in de geschiedenis der mensheid. Helaas zijn er de nodigen die daar in eerste instantie in meegaan, omdat ze denken er een slaatje uit te kunnen slaan zonder latere gevolgen. Keer op keer op keer.
09-06-2025, 17:29 door Anoniem
Het gaat nu hard, zeker op Android. Nu kun je nog terugschakelen van de Gemini Assistent naar de gewone Assistent. Straks ergens in 2025 kan dat ook niet meer en hoor je jezelf praten. Kijk wat er dan mis kan gaan met cybercrime aangedreven Fake Gemini berichten.
10-06-2025, 11:19 door Anoniem
Er is nog wel iets te doen met confidentie-interval-tools; het quantificeren van de onzekerheid van parameters dus.

Homomorfische encryptie belooft ook het e.e.a. en het inzetten van A.I. als privacy borger in plaats van als
surveillance- en trackingoptimalisatietoepassing. Het is dus maar net wat je met technologie wil bereiken.

We zitten in de eindfase van "de strijd tussen goed en kwaad", beste mensen, zeker ook online.

#luntrus
10-06-2025, 23:29 door Anoniem
Door Anoniem: Er is nog wel iets te doen met confidentie-interval-tools; het quantificeren van de onzekerheid van parameters dus.

Homomorfische encryptie belooft ook het e.e.a. en het inzetten van A.I. als privacy borger in plaats van als
surveillance- en trackingoptimalisatietoepassing. Het is dus maar net wat je met technologie wil bereiken.

We zitten in de eindfase van "de strijd tussen goed en kwaad", beste mensen, zeker ook online.

#luntrus

Kan je iets duidelijker voor me uitleggen hoe deze tools als AI privacy borger kunnen gaan dienen?

Een heleboel bij elkaar geschraapte, gehackte en gelekte persoonsgegevens van groepen die de nieuwe digitale wereldorde vormgeven komen van hacktivisten, waarbij een m.i. onaangenaam cynisme de boventoon voert.

Ik ken het tracking- en surveillance probleem vooral uit dit type rapporten, maar welke hoop is voor het niet te hoeven vechten tegen mondiale eenheidsworst voor het individu, mbt de tools bij de ontwikkeling van AI die jij noemt.

Zomaar een paar van die rapporten die ik onlangs tot me genomen heb (beetje diagonaal doorlezen, dan weet jij genoeg)

https://www.orange-business.com/sites/default/files/Security-Navigator-2025-EN_0_0.pdf
https://www.trendmicro.com/vinfo/nl/security/news/cybercrime-and-digital-threats/understanding-hacktivists-the-overlap-of-ideology-and-cybercrime
https://www.ncsc.gov.uk/report/impact-ai-cyber-threat-now-2027
https://techinformed.com/hacktivists-involved-in-project-25-think-tank-breach-disband/
11-06-2025, 08:37 door Anoniem
Door Named: 1. Cash is king
Gebruik contant geld waar mogelijk en heb er een goede voorraad van.
En als je niet van inflatie houd, koop er dan goud mee of iets dergelijks.

2. Als je het er niet mee eens bent had je maar de politiek in moeten gaan.
Het feit dat wij ICT'ers niet de politiek in gaan betekent dat anderen zulke beslissingen vóór ons nemen.
Dat we hun beslissingen niet leuk vinden is onze eigen schuld: wij hebben het verzaakt om onszelf te vertegenwoordigen.
En je kan ook nu nog stééds de politiek in gaan om de koers te veranderen of bij te stellen. (Ik moedig je aan!)

3. Als je je tegen deze WERO/eID/CBDC etc wilt verzetten, doe dat dan ook.
- Kom in actie. Woorden zijn niks waard als ze niet worden gesteund met daden.
- Verbeter de crypto technologieën zodat ze veilig bruikbaar blijven zélfs onder een EU regime.
- Maak misschien aankoop van crypto via cash mogelijk? Bijvoorbeeld via die supermarkt cadeau kaarten.
- Een legaal grijs of zwart gebied zou zijn om de EU plannen te saboteren. (Ik mag hier niks positiefs over zeggen.)
- Vraag je lokale politici of ze daadwerkelijk met deze plannen eens zijn, nadat je de implicaties hebt uitgelegd.
- en nog vele andere ideeën... Je kan ook zelf iets verzinnen.

Het is duidelijk dat jij er in ieder geval niet mee eens bent.
Wat heb je er zelf dan aan gedaan ipv proberen om anderen voor je karretje te spannen ?
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.