De overheid gaat via MijnOverheid Zakelijk communiceren naar ondernemers. De dienst die nu wordt ontwikkeld moet de "versnipperde communicatie" vanuit de overheid naar ondernemers bundelen. "MijnOverheid Zakelijk wordt de plek waar alles samenkomt voor ondernemers. Het is de bedoeling dat uitvoeringsorganisaties, inspecties en bijvoorbeeld gemeenten hiervan gebruik gaan maken", stelt Digitale Overheid, een initiatief van het ministerie van Binnenlandse Zaken.
In de Meerjarenvisie Digitale Overheid 2025 – 2030 van het ministerie staat dat MijnOverheid Zakelijk ondernemers een centrale digitale omgeving biedt waarin zij hun bedrijfsgegevens, lopende zaken en correspondentie met verschillende overheidsorganisaties kunnen beheren. "In vergelijking tot burgers, hebben ondernemers te maken met complexe processen en ontbreekt er nu een centrale plek waar hun zaken samenkomen. De digitale ‘mijnomgeving’ geeft ondernemers helderheid en administratief gemak", aldus de visie (pdf). Bij de ontwikkeling van MijnOverheid Zakelijk werken onder meer de Belastingdienst, KVK, Rijksdienst voor Ondernemers, UWV, RDW, VNG en gemeente Rotterdam mee.
Je bent niet ingelogd en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.