Door DeZin: Op een fiets gebruik ik het liefst een fietsstuur, in de auto een stuurwiel en als ik vliegtuigen zou besturen zou ik daarbij waarschijnlijk een stuurknuppel gebruiken. Dan zeg ik niet "Nee, doe mij maar een fietsstuur, die zijn veel beter".
Het ligt er toch totaal aan wat de usecase en randvoorwaarden zijn, welke tool je gebruikt.
Gaat het dan om een opoefietsstuur, of toch meer een ligfietsstuur ?
Ik kan me zo indenken dan een vliegtuig besturen met de aloude ope-fiets bediening prima kan, gewoon links is naar links en rechts naar rechts. Naar beneden is dan fietsen alsof er tegenwind is, en naar boven alsof je even een nadenk momentje doet.
Die ligfietsen met de sturing met twee onafhankelijke knuppels is mij dan veel te gecompliceerd, daar kan je natuurlijk niet mee vliegen.
Oh wacht; Geen remote access! Ben je lekker met je nadenkmomentje aan het omhoog vliegen, gaat er een rare man over de intercom klagen dat je je baan niet houdt. Naja, ik wilde toch eigenlijk al geen piloot worden, dus die baan kan me gestolen worden.
;)