image

Consument betaalt graag voor schoon en veilig internet

vrijdag 3 december 2004, 15:29 door Redactie, 26 reacties

Een beter milieu begint bij jezelf, maar als het op een schoon en veilig internet aankomt zien veel gebruikers in eerste instantie toch een rol voor de internet service provider weggelegd. Uit een pas gepubliceerd onderzoek blijkt dat 58% verwacht dat de ISP de verantwoording neemt voor het tegenhouden van spam, virussen en "obscene content". Nu mag een ISP hier best wat voor vragen, want 54% vindt deze zaken zo'n groot probleem dat men voor bescherming 3 euro per maand of meer zou willen betalen. Een groter percentage, 66% om precies te zijn, zou zelfs naar een andere ISP overstappen als die wel in staat is om "schoon internet" te leveren. 60% van de ondervraagde consumenten ziet virussen, spam en ongewenste content als een probleem en balen ervan dat mensen dit naar hen toe kunnen sturen. 55% ziet het als tijdverspilling en 51% vindt het onsmakelijk. (IT Observer)

Reacties (26)
03-12-2004, 17:46 door Anoniem
Wat is de gemiddelde consumenten dom. De installatie van een
goede virusscanner + firefox + thunderbird helpt al enorm.
Bovendien kun je altijd nog de toevlucht nemen tot een ander
OS zoals OS X of linux. Persoonlijk ben ik een fan geworden
van Ubuntu (http://www.ubuntulinux.org)
03-12-2004, 18:05 door Anoniem
en de kudde dendert voort
03-12-2004, 18:32 door raboof
Ik vind ook dat mijn provider goede mailfiltering (zowel
spam als virussen) hoort te implementeren. Daar zou ik me
als eindgebruiker geen zorgen over moeten hoeven maken.
03-12-2004, 19:00 door Anoniem
Een provider moet doen waar hij goed in is: connectiviteit
met internet leveren en wat extra diensten als email en
homepage .... geen gefilter, geen gedoe ...

Gelukkig hoef ik daar bij xs4all ook niet zo bang voor te
zijn :-) Houden zo zou ik zeggen :-)
03-12-2004, 19:18 door Anoniem
M$ blijft zorgen voor werkgelegenheid. :)
03-12-2004, 19:24 door Anoniem
Koren op de molen van de pro-bewaarplicht figuren... :/
03-12-2004, 19:57 door Frans E
Eerst moet je weten wat je wilt.

Wil je internet zonder services zoals
[url=http://www.kpn.com/kpn/show/id=328616]ADSL direct[/url] waarbij je
geen mail-, newsserver etc krijgt.

Of wil je een abonnement bij een Internet SERVICE provider (ISP) die wel
mail-, newsservers etc ter beschikking heeft.

Van een ISP mag je wel degelijk verwachten dat zij een schoon, veilig en
continue internet leveren.

Het filteren van virussen en spam is niet alleen hun plicht maar help ze
ook nog eens besparen in hun datatransfer kosten en die van hun klanten.

Je accepteerd toch ook geen blokgolf vormige spanning van 150v van je
energieleverancier terwijl die een sinusvormige 220v moet leveren.

ISP's doe je plicht en lever die S in plaats van alleen maar connectiviteit.
03-12-2004, 20:22 door raboof
Koren op de molen van de pro-bewaarplicht figuren...
:/

Wat heeft dat ermee te maken?
03-12-2004, 21:25 door wimbo
ISP = Internet Service Provider en geen contentprovider met
allemaal leuke weetjes, filmjes, grapen e.d. Het komt juist
door die grappen en andere onzin die door mensen wordt
rondgestuurd dat al die virussen zo goed werken. Als ISP
moet je dat ook niet promoten.

Dus gooi hetnet, zonnet, planet en al die andere content
providers van het internet af en laat een ISP doen wat die
moet doen. Goede internet toegang leveren. Laat ze onderling
lekker vechten over de extra services die ze leveren (wel
geen spam filtertje of anti-virus)
Geef mij maar XS4ALL... internet zonder fratsen
03-12-2004, 21:51 door Anoniem
Wat heeft dat ermee te maken?

Globaal filtering en logging? Lijkt me duidelijk.
Uiteindelijk zal de consument de kosten van de bewaarplicht
deels moeten dekken.
03-12-2004, 22:20 door Anoniem
Denk hier maar eens over na: Zolang er grof geld met spam en
spy-ware verdiend wordt , bestaat er geen schoon Internet!
Hezelfde gebeurt in alle andere bedrijfstakken, als er geld
te vedienen valt gebeurt het goedschiks dan wel kwaadschiks.
04-12-2004, 00:58 door Anthony Priestman
Ik zie graag dat mensen programma's als AdAware en de Google
PopUp blokker standaard op hun machine zetten...het help de
MS omgeving toch een beetje veiliger te maken. Linux is HET
alternatief.....en Novell is bijna zover om een echte Linux
desktop aan te bieden....
04-12-2004, 01:40 door Anoniem
Ik wil graag aansluiten bij de mening dat je Firefox of
Netscape gebruiken moet en dergelijke.
Ook is het zo dat je met twee virusscanners kunt
experimenteren die WEL samenwerken zoals bij mij AntiVir en
AVg dat schitterend doen en die daarbij ook nog gratis zijn,
ook gebruik ik Sygate Perosnel Firewall " free " .
En sinds ik niet meer mij begeef op duistere sites en mijn
cookies en cache stelselmatig ledig heb ik al een stuk
minder veiligheidsproblemen.
Het scheelt idd welke internet provider je hebt, ik kom net
van Wanadoo vandaan en daar had ik al erg veel spamm etc nu
ik bij Freeler ben en op mijn betaalde losse e-mail accounts
had ik geen enkele last van spamm en virussen whatsoever.
Ook is het het per land verschillend hoe je e-mail etc
beveiligd wordt tegen spamm en virussen ik heb daardoor
nogal een hekel gekregen aan de meeste Nederlandse
e-mailproviders, zelfs Yahoo en Excite zijn veel beter dan
dus bijvoorbeeld Wanadoo, die daarbij ook alle
verantwoordelijkheid wegwuifd, en jou juist met een
lulpraatje het bos insturen.
Mijn absolute aanraders zijn in het Oosten van Europa te vinden.
M.h.o. veiligheid spamm etc, kun je beter eens gaan kijken
naar http://www.inbox.lv en http://www.inmail.sk en http://www.mail.ru daar
zitten de absolute veiligste e-mail providers van de wereld
wed ik met u.
Maar ook is het aan te raden eens te gaan kijken op
http://www.web.de en http://www.freenet.de en http://www.gmx.de daar is het
spammschild en virusscanning echt om je vingers bij af te
likken.
Ook zijn de mailboxen standaard groter en heb je veel meer
services bij het gratis pakket in zitten.
Ook zou ik eens een kijkje nemen op http://www.directbox.com met
een inbox etc van 1,5 gigabyte met pop en smtp etc.
Ja Nederland levert echt vaak marginale rotzooi en
verschuilen zich achter wollig geblabla maar als ze het in
Engeland en het Oosten van Europa NOG veel beter standaard
en voor niks doen dan geef ik u toch te denken.
Ook denk ik dat het met GMail ook een nieuw tijdperk aan zal
breken en hoop ik dat Hotmail echt gereduceert wordt en voor
Nederland is een goede keus en aanrader het beleid en de
nieuwe services etc van http://www.lycos.nl een must see en must get.
Maar ja... ook het besturingssysteem is ook een verhoging
danwel een verlaging van de veiligheid.
Wat ook erg veilig is is om gewoon als je teveel gerotzooi
hoort op de HD en gepruttel in de PC niet aftewachten als je
weet hier komst stront van aan de knikker maar dan on
herroepelijk de stekker uit het stopcontact want een
beschadigde sector en een eventueel vermist bestand is
minder erg dan je PC geinfecteerd door een virus van welk
pluimage dan ook.
En probeer te lachen door dat je gewoonweg regelamtig back
up't en je ook een image gamaakt hebt met Powerquest of
Ghost dan ben je binnen een mum van tijd weer lekker on line.
Hou ook je netwerk in de gaten en probeer niet teveel pcees
tegijk te runnen want je houdt het overzicht niet als niet
gespleten persoonlijkheid want virussen hebbben ook iets van
vlooien ze springen van kop naar kop.
Ook is mijn veiligheid vergroot toen ik stopte met MSN
messenger en ik overstapte naar http://www.compuserve.nl Instant
Messenger ( ook fijner in gebruik ) en ik ook via
http://www.java.com QNext downloade en instaleerde veel
vergelijkbare funkties niet bemoeierig en veel stabielere
maar vooral veiliger.
Daarom is een virusscanner van PC CIlling zo goed want die
houdt zowiezo de Insatnt Messengers ook in de gaten.

Schakel de axtive X uit en ook MS Virual Machine in Internet
Explorer en schakel SUN Java classes in dit verhoogt ook
veel meer de veiligheid.
Net zo als je de veiligheid verhoogt door een virussanner te
nemen die niet je processor verbruik verminderd en je dus
doet ergeren want dan schakel je em uit en krijg weer
problemen kijk maar eens op http://www.norman.nl .
Neem een aantal keren ook een clinic bij diverse virusscan
sites om je systeem uitermate te testen.
Maar de oplossing kan ook zijn in hele simpele zetten als
het gebruik van AdAware en SpyBot S&D maar ook via HiJackThis.

Maar het allerbelangrijkste is gezond verstand op (...)
veilige sites surfen je steekt per slot van rekening ook je
zelf niet in een duister steegje als je buiten bent ;) en zo
is het op het net ook.
En wil je dus wat onveilig gaan begeven en je wilt dus van
alles doen als Kazaa en dergelijke dan moet je ook aan de
eventuele negatieve bijwerkingen denken, want er is niks
echt voor niks bij dergelijke, protesteer dan tegen software
bedrijven door te zeggen ik koop het niet en kijk wat een
alternatief is voor een duur product die zijn er wel bij
diverse bedrijven die weten dat een goede prijs ook goed
genoeg is en je ook te veel vragen kan.

Voor wat betreft e-mail verkeer en veiligheid etc daarbij
raad ik aan Thunderbird 9 /Netscape 8 /Opera 6 maar zeker
ook http://www.pocomail.com 9-10 en op http://www.chaossoftware.com
Express Plus 9 en op http://www.gemail.com GeMail 10 erg goed tegen
spamm maar erg lastig in gebruik zeker als adsl er.

Enne luister eens naar je PC qua geluid tijdens surfen hoe
meer geluid eruit komt en zeker onverwacht des te meer er
geprutst wordt via het net, dus dan " stekker uit het modem " .
Heeft mij al veel bespaard qua ellende.

Nu ik stop maar ik hoop dat u allen wat hebt aan mijn
adviezen, deze zijn door schade en schande verkregen.

Ps een test en expirimenteer pc is ook wel fijn.

Vriendelijke groeten u allen, fijn dat u het heeft willen
en kunnen volhouden dit pcevangelie.


Free entrepeneur master of the free enterprises.
04-12-2004, 03:13 door Anoniem
Spant iedereen niet het paard juist achter de wagen?

Het Internet moet schoon en veilig.
En dat begint met al die webmasters en webmasterjes die maar uit
liefhebberij van alles en nog wat draaien en aan het www hangen.

De hobby-isten en de z.g. professionals die maar vanalles op internet
plempen op "default" geïnstalleerde systemen zonder juist daar al
met de beveiliging te beginnen?

De "achterbuurten" van Internet platbranden en met een schone lei
beginnen.

Pak het bij de bron aan.
04-12-2004, 03:27 door Anoniem
Door Anoniem
Ik wil graag aansluiten bij de mening dat je Firefox of
Netscape gebruiken moet en dergelijke. ...
Free entrepeneur master of the free enterprises.
Klinkt als iemand die het licht gezien heeft ;)
04-12-2004, 11:04 door Anoniem
ISP (Firewall+Virusscanner+Spamfilter) -> Modem
(Firewall+Virusscanner) -> Router (Firewall+Virusscanner)
->PC (Firewall+Virusscanner+Spamfilter proggie+alternatieve
OS/Browser) = Ultieme oplossing?

Firewall/Virusscanner moet dan wel kunnen worden
geconfigureerd via het web bij het ISP/Router/Modem, zodat
iemand toch nog wel ff een poort open kan zetten, lijkt imo
zeer handig & veilig . . . en ook in deze tijd lijkt 't me
wel redelijk haalbaar dat de ISP al van te voren checked
tijdens het doorsturen van data of de files niet virussen
bevatten...
04-12-2004, 14:38 door Anoniem
Ik vind dat een ISP alle data-verkeer gewoon ongefilterd
moet doorgeven maar dat een ISP als toegevoegde waarde ook
filtering moet kunnen aanbieden aan klanten die dat graag
willen. De ISP kan filterpaketten samenstellen die bestaan
uit de onderdelen: poorten, virussen + wormen, spyware
hack-patronen en nog meer. Dan is de keuze aan de klant. De
ISP kan ook nog adviseren als de klant zelf geen idee heeft.
04-12-2004, 18:48 door Anoniem
Klanten willen betalen voor veiligheid?

Zoals elke provider die ooit dergelijke diensten tegen
betaling of zelfs gratis maar *optioneel* heeft aangeboden weet:

Oh no, they don't!

De gemiddelde gebruiker is liever lui dan moe, zelfs een
vinkje in een service-pagina aanzetten achter 'filter mijn
e-mail' is al te veel moeite, laat staan het overmaken van
extra euro-tjes.
05-12-2004, 14:04 door Anoniem
Door Anoniem
De gemiddelde gebruiker is liever lui dan moe, zelfs een
vinkje in een service-pagina aanzetten achter 'filter mijn
e-mail' is al te veel moeite, laat staan het overmaken van
extra euro-tjes.

Het Internet is een weerspiegeling van de samenleving. Zo
deze niet schoon en veilig is, zal het Internet dit ook niet
zijn.

Wat is de oorzaak hiervan? ik zie het overal een
ontdoenlijke gemakzucht. Voorbeeld rokers die hun peuken op
de grond gooien, omdat het te veel moeite is om het even in
de prullenbak te gooien (laat staan het feit dat ze hun
lichaam liever kunstmatig ontstressen dan met de oorzaak v/h
probleem aan te pakken). Mensen die een klein boodschapje
met de auto doen. Etc.
Gemakzucht is helaas aan de orde van de dag. Waarom?

Een aspect is zeker dat weinig mensen hun
verantwoordelijkheden in deze samenleving serieus nemen.
06-12-2004, 11:08 door Donz
Ach.. Al eens aan de gemiddelde eindgebruiker gevraagd wat
ze met hun pc doen en wat ze ervan verwachten?
"Spelletjes spelen, films kijken, Kazaa", de lijst met
onzinnigheden gaat verder.
Nee, enige kennis van computers hebben zij niet nodig! "Hij
moet het gewoon doen! Het maakt me niet uit hoe, als hij het
maar doet!"
Owja, hackers en virusschrijvers? Dat zijn criminelen die
opgesloten moeten worden! We kunnen er toch zeker niet bezig
gaan houden met beveiliging? Stel je voor dat eindgebruikers
straks nog een boek of handleiding moeten gaan lezen!

Je kan er alle discussies over houden die je wil,
eindgebruikers boeit het gewoon niets totdat ze met hun
eigen desinteresse en onvermogen worden geconfronteerd. En
ja, ze vinden wel een schuldige om alles op af te schuiven.
En de woorden "schoon internet" geven sowieso al aan dat het
helemaal nergens over gaat.

Laten we eerlijk zijn, het concept "internet" zoals het er
nu is, is nooit gemaakt/bedoeld voor eindgebruikers. Net als
dat Windows er in beginsel nooit voor gemaakt is en dat valt
nu nog steeds te merken.
Combineer die 2 factoren en men heeft het hedendaagse internet.
06-12-2004, 14:09 door Anoniem
Door Anoniem
Ik vind dat een ISP alle data-verkeer gewoon ongefilterd
moet doorgeven maar dat een ISP als toegevoegde waarde ook
filtering moet kunnen aanbieden aan klanten die dat graag
willen. De ISP kan filterpaketten samenstellen die bestaan
uit de onderdelen: poorten, virussen + wormen, spyware
hack-patronen en nog meer. Dan is de keuze aan de klant. De
ISP kan ook nog adviseren als de klant zelf geen idee heeft.

Hier ben ik het dus ook mee eens.
Bij default filtering aan bij de provider en als eindgebruiker de mogelijkheid
kunnen hebben om die services uit te schakelen.
Zo zijn nieuwe onervaren gebruikers bij default voorzien van de filters en de
geavanceerde gebruiker waar ik er 1 van ben kan ze uit schakelen.
Ik heb zelf servers draaien linux en windows omgevingen mailservers,
webservers, ftp servers, streaming servers.

Door Anoniem op zaterdag 04 december 2004 03:13
Spant iedereen niet het paard juist achter de wagen?

Het Internet moet schoon en veilig.
En dat begint met al die webmasters en webmasterjes die maar uit
liefhebberij van alles en nog wat draaien en aan het www hangen.

De hobby-isten en de z.g. professionals die maar vanalles op internet
plempen op "default" geïnstalleerde systemen zonder juist daar al
met de beveiliging te beginnen?

De "achterbuurten" van Internet platbranden en met een schone lei
beginnen.

Pak het bij de bron aan.

Ik voel me niet beledigt hoor maar wat bedoel je met webmastertjes en
sogenaamde professionals?

Ik ben zelf webdesigner (master) en ook ik wil wel heel graag het internet
van vroegah terug hebben, en daar is de bron zoals jij het zegt webmasters
de oorzaak van.

Ik denk eerder andersom, wij webmasters hebben te maken met het feit
dat we niet op een leuke normale manier een website kunnen bouwen
omdat er ergens wel weer een lek is waar een patch voor is die er weer
voor zorgt dat de funktie op een website niet meer goed werkt v.b Iframe,
Java, ActiveX en ga zo maar door.

In eerste instantie is er hellemaal niks mis met al die dingen (ActiveX,
Java, enz enz) maar omdat er misbruik van gemaakt wordt wordt het voor
ons weer lastig.

Ook flash heeft te maken met blok programma's die flash uitschakelt in
browsers.
De belangrijkste uitgangspunt bij iedere serieuze webdesigner (master) is
tog wel dat de website die hij/zij bouwt door zoveel mogelijk en door zoveel
mogelijk browsers ondersteunt wordt.

En dan ga jij zeggen dat wij de oorzaak zijn.

Door Donz op maandag 06 december 2004 11:08
Ach.. Al eens aan de gemiddelde eindgebruiker gevraagd wat
ze met hun pc doen en wat ze ervan verwachten?
"Spelletjes spelen, films kijken, Kazaa", de lijst met
onzinnigheden gaat verder.
Nee, enige kennis van computers hebben zij niet nodig! "Hij
moet het gewoon doen! Het maakt me niet uit hoe, als hij het
maar doet!"
Owja, hackers en virusschrijvers? Dat zijn criminelen die
opgesloten moeten worden! We kunnen er toch zeker niet bezig
gaan houden met beveiliging? Stel je voor dat eindgebruikers
straks nog een boek of handleiding moeten gaan lezen!

Je kan er alle discussies over houden die je wil,
eindgebruikers boeit het gewoon niets totdat ze met hun
eigen desinteresse en onvermogen worden geconfronteerd. En
ja, ze vinden wel een schuldige om alles op af te schuiven.
En de woorden "schoon internet" geven sowieso al aan dat het
helemaal nergens over gaat.

Laten we eerlijk zijn, het concept "internet" zoals het er
nu is, is nooit gemaakt/bedoeld voor eindgebruikers. Net als
dat Windows er in beginsel nooit voor gemaakt is en dat valt
nu nog steeds te merken.
Combineer die 2 factoren en men heeft het hedendaagse internet.

Gelukkig ben ik niet de enigste die er zo over denkt.
06-12-2004, 14:12 door Rody Korthout
Door Anoniem
Ik vind dat een ISP alle data-verkeer gewoon ongefilterd
moet doorgeven maar dat een ISP als toegevoegde waarde ook
filtering moet kunnen aanbieden aan klanten die dat graag
willen. De ISP kan filterpaketten samenstellen die bestaan
uit de onderdelen: poorten, virussen + wormen, spyware
hack-patronen en nog meer. Dan is de keuze aan de klant. De
ISP kan ook nog adviseren als de klant zelf geen idee heeft.

Hier ben ik het dus ook mee eens.
Bij default filtering aan bij de provider en als eindgebruiker de mogelijkheid
kunnen hebben om die services uit te schakelen.
Zo zijn nieuwe onervaren gebruikers bij default voorzien van de filters en de
geavanceerde gebruiker waar ik er 1 van ben kan ze uit schakelen.
Ik heb zelf servers draaien linux en windows omgevingen mailservers,
webservers, ftp servers, streaming servers.

Door Anoniem op zaterdag 04 december 2004 03:13
Spant iedereen niet het paard juist achter de wagen?

Het Internet moet schoon en veilig.
En dat begint met al die webmasters en webmasterjes die maar uit
liefhebberij van alles en nog wat draaien en aan het www hangen.

De hobby-isten en de z.g. professionals die maar vanalles op internet
plempen op "default" geïnstalleerde systemen zonder juist daar al
met de beveiliging te beginnen?

De "achterbuurten" van Internet platbranden en met een schone lei
beginnen.

Pak het bij de bron aan.

Ik voel me niet beledigt hoor maar wat bedoel je met webmastertjes en
sogenaamde professionals?

Ik ben zelf webdesigner (master) en ook ik wil wel heel graag het internet
van vroegah terug hebben, en daar is de bron zoals jij het zegt webmasters
de oorzaak van.

Ik denk eerder andersom, wij webmasters hebben te maken met het feit
dat we niet op een leuke normale manier een website kunnen bouwen
omdat er ergens wel weer een lek is waar een patch voor is die er weer
voor zorgt dat de funktie op een website niet meer goed werkt v.b Iframe,
Java, ActiveX en ga zo maar door.

In eerste instantie is er hellemaal niks mis met al die dingen (ActiveX,
Java, enz enz) maar omdat er misbruik van gemaakt wordt wordt het voor
ons weer lastig.

Ook flash heeft te maken met blok programma's die flash uitschakelt in
browsers.
De belangrijkste uitgangspunt bij iedere serieuze webdesigner (master) is
tog wel dat de website die hij/zij bouwt door zoveel mogelijk en door zoveel
mogelijk browsers ondersteunt wordt.

En dan ga jij zeggen dat wij de oorzaak zijn.

Door Donz op maandag 06 december 2004 11:08
Ach.. Al eens aan de gemiddelde eindgebruiker gevraagd wat
ze met hun pc doen en wat ze ervan verwachten?
"Spelletjes spelen, films kijken, Kazaa", de lijst met
onzinnigheden gaat verder.
Nee, enige kennis van computers hebben zij niet nodig! "Hij
moet het gewoon doen! Het maakt me niet uit hoe, als hij het
maar doet!"
Owja, hackers en virusschrijvers? Dat zijn criminelen die
opgesloten moeten worden! We kunnen er toch zeker niet bezig
gaan houden met beveiliging? Stel je voor dat eindgebruikers
straks nog een boek of handleiding moeten gaan lezen!

Je kan er alle discussies over houden die je wil,
eindgebruikers boeit het gewoon niets totdat ze met hun
eigen desinteresse en onvermogen worden geconfronteerd. En
ja, ze vinden wel een schuldige om alles op af te schuiven.
En de woorden "schoon internet" geven sowieso al aan dat het
helemaal nergens over gaat.

Laten we eerlijk zijn, het concept "internet" zoals het er
nu is, is nooit gemaakt/bedoeld voor eindgebruikers. Net als
dat Windows er in beginsel nooit voor gemaakt is en dat valt
nu nog steeds te merken.
Combineer die 2 factoren en men heeft het hedendaagse internet.

Gelukkig ben ik niet de enigste die er zo over denkt.
06-12-2004, 14:23 door Anoniem
Doorsneegebruikers zijn inderdaad doorgaans niet
geïnteresseerd in allerlei veiligheidsperikelen en
-oplossingen. Ik ken mensen die perse internet explorer
willen hebben, puur en alleen omdat ze dat kennen. Daarom is
het belangrijk dat de defaults goed zijn. Maar de defaults
moeten inderdaad wel aanpasbaar zijn voor wie dat wil.
Op het moment dat ISP's standaard gaan filteren, kunnen ze
misschien ook aansprakelijk worden wanneer er toch dingen
misgaan. Ik vraag me af of ze daar op zitten te wachten...
06-12-2004, 14:37 door Rody Korthout
Waar ik ook nog even op terug wil komen:
Door Donz op maandag 06 december 2004 11:08

Nee eindgebruikers moeten geen boeken in duiken want dat gaat ten
kosten van mijn funktie altans funktie, ik ben webdesigner(master) maar
daarnaast ook systeem en netwerkbeheerder, ik wil wel wat werk hebben.

dit wil niet zeggen dat ze hellemaal geen boeken moeten lezen want dat is
hun eigen keuz wat ze doen.
Maar wel iets afweten van computers in het algemeen zouden
eindgebruikers wel moeten hebben.

Veel computer gebruikers zijn inderdaat te lui om zelf iets te ondernemen.
En juist die mensen zorgen dat probelemen alsmaar erger worden, niet
dat die mensen de bron zijn maar ze helpen zonder dat ze het merken wel
mee aan de problemen.
Geen virus scanner houd in dat virussen zich makelijker kunnen
verspreiden.

Dus zelf ook iets ondernemen zorgt in het algemeen voor minder
problemen.

Mensen hebben gouw de neiging om te zeggen van als hij het niet doet
dan doe ik het ook niet.
Je springt toch ook niet van 10 hoog als een ander dat doet omdat ie zo
graag zelfmoord wil plegen, is weer eens wat anders dan van de brug
afspringen.

Ik bedoel hier mee te zeggen dat als een provider geen filtering services bied dat de eindgebruiker het ook niet wilt omdat zij vinden dat het de taak van de provider is die standaard deze services moet leveren.
07-12-2004, 01:51 door Rody Korthout
Door Anoniem
Doorsneegebruikers zijn inderdaad doorgaans niet
geïnteresseerd in allerlei veiligheidsperikelen en
-oplossingen. Ik ken mensen die perse internet explorer
willen hebben, puur en alleen omdat ze dat kennen. Daarom is
het belangrijk dat de defaults goed zijn. Maar de defaults
moeten inderdaad wel aanpasbaar zijn voor wie dat wil.
Op het moment dat ISP's standaard gaan filteren, kunnen ze
misschien ook aansprakelijk worden wanneer er toch dingen
misgaan. Ik vraag me af of ze daar op zitten te wachten...

Door Anoniem
Doorsneegebruikers zijn inderdaad doorgaans niet
geïnteresseerd in allerlei veiligheidsperikelen en
-oplossingen. Ik ken mensen die perse internet explorer
willen hebben, puur en alleen omdat ze dat kennen. Daarom is
het belangrijk dat de defaults goed zijn. Maar de defaults
moeten inderdaad wel aanpasbaar zijn voor wie dat wil.
Op het moment dat ISP's standaard gaan filteren, kunnen ze
misschien ook aansprakelijk worden wanneer er toch dingen
misgaan. Ik vraag me af of ze daar op zitten te wachten...

ISP's kunnen lijkt mij beter bij default de filters aan hebben staan en als de
eindgebruiker een abo afsluiten dat de ISP de geaboneerde hier aangeeft
in een brief dat traffic gescant wordt en dat ze gebruiker de mogelijkheid
heeft om deze service uit te schakelen via de websitevan de ISP en ook op
de website aangeeft welke standaard opties er bij de verschillende abos
aanwezig zijn.

Op die manier is de gebruiker aansprakelijk op dergelijke problemen die
ontstaan zijn door de filters, de gebruiker is er dan namelijk vantevoren al
van op de hoogte gestelt.

Ik hebdit al eens eerder gezien bij een ISP, weet even niet zo gauw welke
ISP dat was.

(Doorsneegebruikers zijn inderdaad doorgaans niet
geïnteresseerd in allerlei veiligheidsperikelen en
-oplossingen.)


Als de deze eindgebruikers niets doen aan security lijkt mij het beste dat
de ISP bij default de filters aan heeft staan. want als de ISP het niet en de
eindgebruiker dat doet dan blijf je nog met de problemen zitten.

We willen allemaal liever geen virussen en andere troep binnen krijgen
maar als niemand eraan mee werkt ja wat heeft het dan voor nut om nog
een eene cent uit te geven, om nog even terug te komen op de titel van dit topic Consument betaalt graag voor schoon en veilig internet
07-12-2004, 11:12 door Anoniem
mijn isp moet met zijn poten van mijn mail afblijven, ik
bepaal zelf wel of ik het wil hebben of niet.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.