image

Virusschrijver: "virussen zijn mijn leven"

woensdag 19 januari 2005, 16:46 door Redactie, 14 reacties

De Brazilaanse virusschrijver Marcos Velasco publiceerde onlangs de broncode van de Lasco worm. Het unieke aan Lasco is dat het twee manieren gebruikt om zich te verspreiden, namelijk door het infecteren van bestanden alswel het gebruik van Bluetooth. De beslissing van Velasco om de broncode te publiceren heeft voor veel kritiek uit de anti-virusindustrie gezorgd. Om ook zijn kant van het verhaal te laten horen heeft de Braziliaan een interview in het Finse IT-magazine ITviikko gegeven. Daarin laat hij weten dat hij wilde demonstreren hoe de worm werkte. De reden dat hij de code publiceerde was dat anti-virusproducent Kaspersky niet geloofde dat hij de worm geschreven had. Verder laat hij in het artikel weten: "Ik ben een professionele programmeur. Virussen, hacking en security hebben mijn voorkeur. Virussen zijn mijn leven." Hij heeft echter geen plannen om meer mobiele virussen te schrijven. "Op dit moment denk ik dat Lasco mijn laatste mobiele virus is. Het is het eerste echte mobiele virus en dat is voldoende voor mij." zo laat Valasco in dit artikel weten.

Reacties (14)
19-01-2005, 18:32 door Anoniem
wat een idioot
19-01-2005, 18:41 door Anoniem
hehe, sommige mensen hebben gewoon echt geen leven ;)
19-01-2005, 19:05 door Anoniem
Virussen, hacking en security hebben mijn voorkeur.
Virussen zijn mijn leven.

Hacking en security kan niemand iets op tegen hebben. En hij
heeft de source verspreid en dat vind ik persoonlijk wel
netjes (Maar wel stom dat hij dat bv niet 4 weken van te
voren naar alle grote anti virus bedrijven mailt ofzo)

Ik snap niet wat iemand nou zo magisch interesant aan een
virus kan vinden.
Mischien dezelfde reden dat ik vroeger vaak fikke stak ?
Kijken wat er gebeurt enzo.

Ik blijf er me echt over verbazen dat er nog steeds virussen
zijn. Als nou virussen echt je leven zijn, net zoals bij
deze man, test je ze toch uit in een niet toegankelijk
netwerk. Mensen die virussen publiceren met het doel om
slechte dingen te doen moet je keihard aanpakken.
Ik vraag me alleen af wat je in godsnaam met deze man moet doen.
Echt kwaad heeft hij niet gedaan, maar hij is gewoon idd een
idioot
19-01-2005, 20:39 door Anoniem
...., maar hij is gewoon idd een
idioot[/quote]idioot:
1 iem. die zwakzinnig is in de hoogste graad => krankzinnige
2 [bel.] scheldwoord voor iem. met een afwijkend
standpunt of van afwijkend gedrag => dwaas (vanDale)

Geen idioot volgens (1). Eerder een High-IQ figuur die geen
aansluiting heeft bij normale (IQ-100) figuren (je moest
eens weten wat voor leven zulke mensen soms hebben in dit
land, waar de middelmaat dwingend wordt opgelegd en waar de
karaktereigenschappen 'jaloezie' en 'afgunst' kenmerkend
zijn). Wel een superspecialist in security en systemen.
Denkt na over zijn acties, voor en nadelen. Communiceert op
professioneel niveau. Op zoek naar erkenning, hij wil
laten zien hoe (slim,..) hij is door wat 'ie kan.

Hem een idioot noemen is dus gewoon schelden !
19-01-2005, 20:46 door Anoniem
Door Anoniem
Hacking en security kan niemand iets op tegen hebben. En hij
heeft de source verspreid en dat vind ik persoonlijk wel
netjes (Maar wel stom dat hij dat bv niet 4 weken van te
voren naar alle grote anti virus bedrijven mailt ofzo)

Ik blijf me verbazen over de beginnende idioten in de security industrie. Jij
bent het VMBO-schoolvoorbeeld van het ongelofelijke onbenul en het
dramatisch gebrek aan kennis over virussen.

Dit is geen exploit, maar een virus. Leer het verschil. Een virus doet
schade ongeacht of je hem naar een anti-virus bedrijf stuurt of niet. Er valt
geen gebrek aan bescherming aan te tonen (het gebruikelijke excuus om
erop los te hacken) en zelfs als dat nodig zou zijn heb je daar geen virus
voor nodig.
19-01-2005, 21:45 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Hacking en security kan niemand iets op tegen hebben. En hij
heeft de source verspreid en dat vind ik persoonlijk wel
netjes (Maar wel stom dat hij dat bv niet 4 weken van te
voren naar alle grote anti virus bedrijven mailt ofzo)

Ik blijf me verbazen over de beginnende idioten in de
security industrie. Jij
bent het VMBO-schoolvoorbeeld van het ongelofelijke onbenul
en het
dramatisch gebrek aan kennis over virussen.

Dit is geen exploit, maar een virus. Leer het verschil. Een
virus doet
schade ongeacht of je hem naar een anti-virus bedrijf stuurt
of niet. Er valt
geen gebrek aan bescherming aan te tonen (het gebruikelijke
excuus om
erop los te hacken) en zelfs als dat nodig zou zijn heb je
daar geen virus
voor nodig.
Toch blijft het verbazingwekkend dat een man een virus kan
herschrijven op basis van specs en code-fragmenten die al
beschikbaar waren op internet.
Als een bedijf als Symbian de veiligheid van hun product(en)
serieus zou nemen, zou het hetzelfde gedaan hebben als
Marcos Velasco. Dan zou er ook wat minder reden tot paniek zijn.

En dan kan je wel beginnen te blèren over idioten enz. enz.
maar dat zegt nog altijd meer over jou zelf dan over een ander.
19-01-2005, 22:35 door Anoniem
Door Anoniem
Toch blijft het verbazingwekkend dat een man een virus kan
herschrijven op basis van specs en code-fragmenten die al
beschikbaar waren op internet.
Als een bedijf als Symbian de veiligheid van hun product(en)
serieus zou nemen, zou het hetzelfde gedaan hebben als
Marcos Velasco. Dan zou er ook wat minder reden tot paniek zijn.

En dan kan je wel beginnen te blèren over idioten enz. enz.
maar dat zegt nog altijd meer over jou zelf dan over een ander.

Luister onwetende, om een virus te schrijven zijn geen specifieke
vaardigheden nodig. Het feit dat virusschrijvers al op jonge leeftijd een
virus schrijven zou je aan het denken moeten zetten.

Symbian kijkt wel uit om een virus te schrijven, dat is nergens goed voor.
De enige die in paniek is ben jij. Ga s.v.p. ergens anders -met meer
inhoud- blèren.
20-01-2005, 00:49 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Toch blijft het verbazingwekkend dat een man een virus kan
herschrijven op basis van specs en code-fragmenten die al
beschikbaar waren op internet.
Als een bedijf als Symbian de veiligheid van hun product(en)
serieus zou nemen, zou het hetzelfde gedaan hebben als
Marcos Velasco. Dan zou er ook wat minder reden tot paniek zijn.

En dan kan je wel beginnen te blèren over idioten enz. enz.
maar dat zegt nog altijd meer over jou zelf dan over een ander.

Luister onwetende, om een virus te schrijven zijn geen
specifieke
vaardigheden nodig. Het feit dat virusschrijvers al op jonge
leeftijd een
virus schrijven zou je aan het denken moeten zetten.

Symbian kijkt wel uit om een virus te schrijven, dat is
nergens goed voor.
De enige die in paniek is ben jij. Ga s.v.p. ergens anders
-met meer
inhoud- blèren.
Luister beste vent,
Ik zeg niet dat Symbian een virus zou moeten schrijven. Maar
als zij, net als die Velasco, ook iets gedaan hadden met
alle beschikbare info dan waren ze hem misschien voor
geweest. En dát bedoel ik met het serieus nemen van de
veiligheid van hun producten. Maar dan moeten ze wel mensen
in dienst hebben die dat full-time voor ze doen. Of een
extern bedrijf. En beide kosten natuurlijk geld.
Probeer voortaan eens te begrijpen wat mensen bedoelen voor
je zo overtrokken reageert. Want je reacties zeggen -
nogmaals - veel over jezelf.
:)
20-01-2005, 13:06 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Toch blijft het verbazingwekkend dat een man een virus kan
herschrijven op basis van specs en code-fragmenten die al
beschikbaar waren op internet.
Als een bedijf als Symbian de veiligheid van hun product(en)
serieus zou nemen, zou het hetzelfde gedaan hebben als
Marcos Velasco. Dan zou er ook wat minder reden tot paniek zijn.

En dan kan je wel beginnen te blèren over idioten enz. enz.
maar dat zegt nog altijd meer over jou zelf dan over een ander.

Luister onwetende, om een virus te schrijven zijn geen
specifieke
vaardigheden nodig. Het feit dat virusschrijvers al op jonge
leeftijd een
virus schrijven zou je aan het denken moeten zetten.

Symbian kijkt wel uit om een virus te schrijven, dat is
nergens goed voor.
De enige die in paniek is ben jij. Ga s.v.p. ergens anders
-met meer
inhoud- blèren.
Luister beste vent,
Ik zeg niet dat Symbian een virus zou moeten schrijven. Maar
als zij, net als die Velasco, ook iets gedaan hadden met
alle beschikbare info dan waren ze hem misschien voor
geweest. En dát bedoel ik met het serieus nemen van de
veiligheid van hun producten. Maar dan moeten ze wel mensen
in dienst hebben die dat full-time voor ze doen. Of een
extern bedrijf. En beide kosten natuurlijk geld.
Probeer voortaan eens te begrijpen wat mensen bedoelen voor
je zo overtrokken reageert. Want je reacties zeggen -
nogmaals - veel over jezelf.
:)

Beste leerling
Tja, als je niet beseft wat je schrijft. Als je niet zo snel met een compleet
onzinverhaal gereageerd had en in plaats daarvan had gezegd wat je
bedoelt (ik kan niet in jouw hoofd kijken), dan was ik het misschien nog
wel met je eens geweest.

Van mening veranderen tijdens een discussie (overigens prima) en dan
doen alsof je dat altijd hebt gezegd, geeft inderdaad iets prijs over je
persoonlijkheid.
20-01-2005, 13:56 door Anoniem

Beste leerling
Tja, als je niet beseft wat je schrijft. Als je niet zo snel met een compleet
onzinverhaal gereageerd had en in plaats daarvan had gezegd wat je
bedoelt (ik kan niet in jouw hoofd kijken), dan was ik het misschien nog
wel met je eens geweest.

Van mening veranderen tijdens een discussie (overigens prima) en dan
doen alsof je dat altijd hebt gezegd, geeft inderdaad iets prijs over je
persoonlijkheid.

Ik wil best toegeven dat ik in mijn eerste reactie niet goed verwoord heb
wat ik bedoelde. En wat in m'n tweede reactie wel goed staat. En waarmee
jij het zelfs eens zou kunnen zijn. Daarin heb je gelijk. Ook dat zegt iets over
mijn persoon.

De manier echter waarop jij reageert slaat alles. Ik citeer maar even:
- "Ik blijf me verbazen over de beginnende idioten in de security industrie.
Jij
bent het VMBO-schoolvoorbeeld van het ongelofelijke onbenul en het
dramatisch gebrek aan kennis over virussen"
-"Luister onwetende ..."
-"Beste leerling ..."
Ik kan nog meer noemen, de hele intonatie van alles dat je schrijft is
denigrerend tot en met.
Dit is echt te triest voor woorden. Ik verwacht niet dat je dat zal toegeven
maar dat hoeft ook niet. Je vindt jezelf blijkbaar heel wat. Je denkt blijkbaar
ook alles (over dit onderwerp) af te weten. Want je noemt mij (en wie weet
wie nog meer) 'onwetend' en 'leerling'.
Ik weet dat naarmate je meer van een onderwerp afweet, je ook meer
dingen ziet die je nog niet weet. Daar heb jij blijkbaar geen last van.
Als je zoveel van een onderwerp afweet, zou je je kennis op een andere
manier met de 'onwetenden' kunnen delen i.p.v. hier op zo'n denigrerend
toontje tekeer te gaan. Maar dat lukt je dan blijkbaar niet. Toch jammer.
Mensen die altijd denigrerend bezig zijn, zijn meestal erg ontevreden met
zichzelf. In jouw geval lijkt dat me ook niet meer dan terecht.
20-01-2005, 17:05 door raboof
Goeie genade. Houden we het wel een beetje vriendelijk en
constructief, alsjeblieft? Het zou leuk zijn als mensen hier
een beetje professioneel en op niveau reageerden.
20-01-2005, 22:56 door Anoniem
Door Anoniem

Beste leerling
Tja, als je niet beseft wat je schrijft. Als je niet zo snel met een compleet
onzinverhaal gereageerd had en in plaats daarvan had gezegd wat je
bedoelt (ik kan niet in jouw hoofd kijken), dan was ik het misschien nog
wel met je eens geweest.

Van mening veranderen tijdens een discussie (overigens prima) en dan
doen alsof je dat altijd hebt gezegd, geeft inderdaad iets prijs over je
persoonlijkheid.

Ik wil best toegeven dat ik in mijn eerste reactie niet goed verwoord heb
wat ik bedoelde. En wat in m'n tweede reactie wel goed staat. En waarmee
jij het zelfs eens zou kunnen zijn. Daarin heb je gelijk. Ook dat zegt iets
over
mijn persoon.

De manier echter waarop jij reageert slaat alles. Ik citeer maar even:
- "Ik blijf me verbazen over de beginnende idioten in de security industrie.
Jij
bent het VMBO-schoolvoorbeeld van het ongelofelijke onbenul en het
dramatisch gebrek aan kennis over virussen"
-"Luister onwetende ..."
-"Beste leerling ..."
Ik kan nog meer noemen, de hele intonatie van alles dat je schrijft is
denigrerend tot en met.
Dit is echt te triest voor woorden. Ik verwacht niet dat je dat zal toegeven
maar dat hoeft ook niet. Je vindt jezelf blijkbaar heel wat. Je denkt blijkbaar
ook alles (over dit onderwerp) af te weten. Want je noemt mij (en wie weet
wie nog meer) 'onwetend' en 'leerling'.
Ik weet dat naarmate je meer van een onderwerp afweet, je ook meer
dingen ziet die je nog niet weet. Daar heb jij blijkbaar geen last van.
Als je zoveel van een onderwerp afweet, zou je je kennis op een andere
manier met de 'onwetenden' kunnen delen i.p.v. hier op zo'n denigrerend
toontje tekeer te gaan. Maar dat lukt je dan blijkbaar niet. Toch jammer.
Mensen die altijd denigrerend bezig zijn, zijn meestal erg ontevreden met
zichzelf. In jouw geval lijkt dat me ook niet meer dan terecht.

Afleiden van de zaak doet het altijd goed in een discussie. Het gaat niet om
mij, het gaat om de onjuiste inhoud van jouw berichten. Je doet net alsof je
iets van het onderwerp weet, je verteld baarlijke nonsens en wordt
vervolgens kwaad als ik je daarop wijs.

In plaats van dat je dat je de terechte kritiek ter harte neemt, en in het
vervolg zorgt dat je goed beslagen ten ijs komt, kom je met een ellenlange
klaagzang over je behandeling, onderwijl voortdurend afgevend op
degenen die het wel weten. Je bent voor het gemak vergeten dat jij als
eerste kwistig scheldwoorden ging rondstrooien. Wie kaatst kan de bal
verwachten.
20-01-2005, 23:36 door Anoniem
Door Anoniem
Afleiden van de zaak doet het altijd goed in een discussie.
Het gaat niet om
mij, het gaat om de onjuiste inhoud van jouw berichten. Je
doet net alsof je
iets van het onderwerp weet, je verteld baarlijke nonsens en
wordt
vervolgens kwaad als ik je daarop wijs.

In plaats van dat je dat je de terechte kritiek ter harte
neemt, en in het
vervolg zorgt dat je goed beslagen ten ijs komt, kom je met
een ellenlange
klaagzang over je behandeling, onderwijl voortdurend
afgevend op
degenen die het wel weten. Je bent voor het gemak vergeten
dat jij als
eerste kwistig scheldwoorden ging rondstrooien. Wie kaatst
kan de bal
verwachten.
Hmmm, het is inmiddels volledig off-topic geworden. En ik
vermoed ook dat er enige verwarring ontstaan is over de
diverse anoniemen hier.
Daarom zal ik mijn reacties even opsommen:
1 - Anoniem, woensdag 19 januari 2005 21:45
2 - Anoniem, donderdag 20 januari 2005 00:49
3 - Anoniem, donderdag 20 januari 2005 13:56
4 - Deze die je nu leest.
Zoals je ziet heb ik het woord idioot alleen maar
aangehaald en verder niet gebruikt.

Raboof (do 20 jan 2005 17:05) heeft gelijk. Het is een
beetje jammer dit en ik doe er net zo hard aan mee helaas.
Wat mij betreft is het af.
Prettige avond.
21-01-2005, 10:03 door Anoniem
Hehe, en nu zijn we d'r eindelijk achter dat Symbian (effektief een dochter
van Nokia) qua security op het nivo van win95 staat. Nu maar wachten op
account passwords, account privileges (admin/user/etc.), scanners,
security policies die door de provider worden afgedwongen, etc. We
mogen blij zijn dat er nog geen spam via SMS binnen komt. Waar gaat dit
heen denk ik dan. Het trieste is dat we dit hele traject al een keer zijn
doorgelopen en het nu nog een keer moeten doen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.