Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-07-2016, 08:45 door Proper

Door Erik van Straten: Het uitgangspunt dat elke IT-er (bij veel organisaties vaak zelfs beginnende helpdeskmedewerkers) per definitie betrouwbaar en integer is, had allang op de schop gemoeten. Niet omdat hiertoe een wettelijke plicht bestaat (alhoewel ik wel situaties kan bedenken), maar omdat je daarmee onnodige risico's loopt. Naast privacy-gevoelige informatie kunnen veel te veel IT-ers, door onaangekondigd te "gluren", ook zakelijke, HRM, OR, medische en andere informatie onder ogen krijgen - die totaal niet voor hun ogen bestemd is. Maar ook bij aangekondigd meekijken zijn eindgebruikers vaak veel te goed van vertrouwen ("heb je mijn wachtwoord nodig?" als ze al niet meteen roepen "mijn wachtwoord is ..., kijk straks maar even als ik lunchen ben"). Vensters met daarin vertrouwelijke informatie die niet gerelateerd zijn aan het probleem dat ze hebben, blijven in de regel gewoon openstaan. Het is hoog tijd dat betrokken IT-ers zelf inzien dat het ook in hun eigen belang is dat zij niet ongemerkt ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha