Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-02-2018, 17:44 door Anoniem

Door Anoniem: Wie wordt in de laatste alinea precies bedoeld met "aanbieder"? Als dat de aanbieder van de mail is, hoe zou die ervoor moeten zorgen dat het tegenhouden niet meer gebeurt? Dat stukje klinkt weer eens als dom geraaskal van een digibeet (politicus, dus...). Daar kan (en moet) een aanbieder/verstuurder van email *heel veel* aan doen, maar het is niet makkelijk. Omdat er zo gigantisch veel spam was/is, werken alle email-diensten met een reputatie-systeem. Als aanbieder van email bouw je over tijd een reputatie op, en op basis daarvan wordt de email die je aanbiedt wel of niet verwerkt. Die reputatie wordt gebaseerd op diverse factoren. Om te beginnen of je al dan niet bij een van de wereldwijde "reputatie-diensten" bent aangemeld (RPC, SNDS, JMRP, etc.). Maar ook: hoe vaak biedt je email aan, hoeveel daarvan is daadwerkelijk spam, hoeveel wordt door de gebruikers aangemerkt als spam, etc. Het listige hierbij is dat een aanbieder/domain kan worden geblokkeerd door ongewenst gedrag van 1 enkele ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha