Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

05-12-2018, 13:21 door Bitwiper

Door Arnoud Engelfriet: Dus heel kort door de bocht, als Ziggo dit soort maatregelen niet neemt dan kan geen enkele klant straks nog mail naar andere internetproviders of maildienstverleners krijgen vanwege alle spamzwartelijsten waar Ziggo dan op komt. Dat is m.i. onjuist. De IP-reeksen van Ziggo-gebruikers staan allang op verschillende blacklists. Niemand (behalve iemand die op een dynamisch Ziggo IP-adres een mailserver zou willen gaan draaien en Ziggo weet over te halen om voor haar of hem uitgaand verkeer naar TCP poort 25 open te zetten) die hier een traan om laat. Sterker, het tegendeel is waar. Je dwingt spammers die een PC van een Ziggo gebruiker hebben gehacked, gebruik te maken van de mailservers van Ziggo, met als risico dat die mailserver op een of meer blacklists belandt. Door Arnoud Engelfriet: Daar komt dan bij dat Ziggo wél toestaat dat je via andere poorten mail verstuurt via diensten van derden, met name via beveiligde poort 465 (wat nu 587 moet zijn). Dus er lijkt een reëel ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha