Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

05-12-2018, 14:54 door Anoniem

Door Anoniem: Hoe zit dat eigenlijk als ik vanaf mijn eigen mailserver (vanaf xs4all lijn) geen mails kan/mag afleveren voor ziggo klanten? Zodra ik een verbinding opzet naar de mailservers van ziggo wordt die weer verbroken en brabbelen ze wat over een blacklist. Hierdoor lukt het ook niet om met hun abusedesk te mailen om er achter te komen hoe en waarom ik op die blacklist sta. Ik ben me niet bewust van dat ik iets fout doe, als ik open relay was had m'n eigen ISP (xs4all) me er al lang af geknikkerd. Er zijn ook 'black'lists met dynamische reeksen - oftewel gewoon de thuis-klanten. Historisch heet dat vaak nog 'dialup' . En sommige providers kiezen ervoor om daar geen mail van te accepteren. Pech gehad voor de enthousiaste thuisnerd die graag (en technisch netjes) eigen servers draait, maar dat werkt gewoon niet overal meer. Leer maar hoe je voor @ziggo mail via de xs4all servers laat relayen.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha