Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-12-2018, 08:56 door Anoniem

Ik vermoed dat het gaat om poort 25 mail naar de klant toe. KPN doet dit ook. Zoals aangegeven is dit omdat eigen mailservers meestal een beveiligingsprobleem hebben. Uiteraard heeft in ieder geval KPN hier wel een oplossing voor, je maakt voor je mailserver 2 MX records. De primaire wijst naar je eigen mailserver - die is niet bereikbaar vanaf internet. De secondaire laat je naar de KPN mailhost wijzen. Op het moment dat een derde mail naar je stuurt probeert hij dat op je primaire mailserver af te leveren, dat lukt niet en dus levert hij het op de secondaire mailserver af, die van KPN. De KPN mailserver zal dan vervolgens het bericht proberen te relayeren naar jou primaire adres - dat is op het eigen KPN netwerk - en de mail wordt afgeleverd. Kortom mailserver kun je gewoon gebruiken. Bij XS4ALL staat alles open, maar dan moet je zorgen dat je niet kunt relayeren voor derden, als jij dat niet goed voor elkaar hebt en er wordt via jouw omgeving spam gedropt, dan sluit XS4ALL je toegang af tot je de zaak ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha