Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

29-08-2019, 08:37 door Anoniem

Zou dat in Nederland kunnen, iemand ontslaan omdat zijn gedrag tot een infectie leidde, bijvoorbeeld omdat hij een bijlage opende of een update niet installeerde? Zou het kunnen dat de werkgever verantwoordelijk is, voor de beveiliging ? En voor het blokkeren van uitvoerbare attachments, op de mail server ? Denk na over welke preventieve maatregelen je kunt nemen om te *voorkomen* dat dit gebeurt. Een veel betere aanpak, dan een blame game achteraf. Daarnaast is, buiten kwade opzet, in principe de werkgever verantwoordelijk voor het handelen van de werknemers. Ik vind dit net zoiets als de vraag of je werknemers moet straffen indien ze een zwak wachtwoord kiezen, terwijl de mogelijkheid zoiets te kiezen ligt aan een slecht beveiligingsbeleid. PS: Een goede backup kan veel problemen verhelpen, bij ransomware besmettingen.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha