Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

25-02-2020, 08:14 door Erik van Straten

Het is ook mijn ervaring dat het melden van misstanden meestal zeer lastig en soms onmogelijk is. Webformulieren werken sowieso zelden, mogelijk krijgen ze daar zoveel spam op binnen dat niemand er nog naar kijkt, of iemand die geen idee heeft wat je probeert te vertellen en er gemakshalve niets mee doet. Wellicht helpt het als je kort en bondig, feitelijk en zakelijk en zonder bijlage, meldt wat er aan de hand is en je contactgegevens geeft voor meer details. Bellen, vragen doorverbonden te worden met de security officer of de afdeling ICT en om een e-mailadres vragen, werkt ook wel eens. Maar ook dan kun je, in mijn ervaring, tegen onprofessionele muren van onbegrip en irritatie oplopen. Vergelijkbaar zijn info@, abuse@ en postmaster@ e-mailadressen vaak een soort grabbelton voor de ontvangende bedrijven, met een automatische /dev/null koppeling als er niet snel iemand grabbelt. Misschien heb je meer kans op twitter of facebook om in contact te komen, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha