Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

02-04-2025, 11:38 door Anoniem

Door Aad_Doix: Dank voor de nuancerende reacties. Het gaat gelukkig meestal goed, maar het viel me al wel vaker op dat incassomachtigingen breder gebruikt worden dan waarvoor in eerste instantie akkoord is gegeven en vroeg me na dit voorval af wat en of ik daar iets van moest vinden. En inderdaad, mijn betaalrekening, dus mijn verantwoordelijkheid en de controle ligt bij mij, vandaar dat ik gelijk nadat dit vreemde bedrag was geincasseerd kon ingrijpen (en gelukkig niet dagen erna pas). Het probleem is dat mensen vaak denken dat je een incasso afgeeft voor een bepaald doel; maar dat is helemaal niet het geval. Je geeft een bedrijf (of instelling) toestemming geld van jou rekening af te schrijven. En een bedrag kunnen ze door een systeemfout dus best "onterecht" incasseren (zoals in jou geval). Dat bedrijven jou vaak wel expliciet doorgeven dat ze een tweede dienst of abonnement ook via automatische incasso gaan afschrijven is netjes, maar niet verplicht. Bij automatische incasso is er inderdaad een plicht ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha