Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Al dat gedigidram. Ik gebruik de e-dentifier omdat ik juist een token wil die los staat van al mijn digitale apparaten. Toen de e-dentifier ingevoerd werdt had deze functionaliteit om met de computer te verbinden. Door een fout in het protocol kon er MiTM plaatsvinden. Daarna is USB support uitgeschakeld. Wie zegt dat deze USB token ook niet binnen de kortste keren te pwnen valt? Waarom moet het nou verbonden zijn met mijn apparaat? Juist daarom, zodat de token alleen geldig is met een geverifieerd apperaat. Een e-dentifier is in deze zin dus minder veilig dan een hardware token, zoals de key. Wel verschuift het risico nog meer naar het apperaat, als je die kwijt bent/ gecompromiteerd wordt is het nog makkelijker in te breken. In een digitale wereld heeft het echter de voorkeur na mijn inziens omdat je zelf meer controle hebt over het gebruik en het zorgvuldig bewaren.
Beschrijf je klacht (Optioneel):