Archief - De topics van lang geleden

spamhaus.org

10-06-2005, 13:52 door Anoniem, 5 reacties
Vanmorgen kreeg ik mijn e-mail retour met de volgende boodschap:

The recipient could not be processed because it would violate the security
policy in force
<servernaam#5.7.0 smtp;550 5.7.0 Your server IP address is in the
SpamHaus SBL-XBL database, bye>

Dit is het antwoord dat ik krijg van de server die de mail verstuurt.
de naam van de server heb ik weggehaald. Ik heb het ip adres
gecontroleerd in de database, staat niet in de database. Ook heb ik de
historie gecontroleerd, het ip adres is nooit aangemeld.

Spamhaus.org zegt:
We're getting a lot of reports of spurious blocking caused by sites using the
XBL to block authenticated access to smarthosts / outgoing email servers.
The XBL is only designed to be used on incoming email, i.e. on the
hosts that your MX records point to.

Betekent dit dat mijn provider deze lijst toch gebruikt voor uitgaande mails
ipv inkomende mails?
Reacties (5)
10-06-2005, 14:32 door Walter
<servernaam#5.7.0 smtp;550 5.7.0 Your server IP
address is in the
SpamHaus SBL-XBL database, bye>
servernaam: De naam van de server die deze melding geeft.

Melding: Het adres van de mailserver die gebruikt wordt
staat in de SpamHaus database.
Dit kan jouw eigen IP adres zijn, maar ook van de mailserver van je
provider. Haal die IP adressen maar eens door de lijst heen,
wellicht dat dat je wat meer antwoorden geeft.
10-06-2005, 17:00 door Jeroen Wijnands
Mocht daar niks uitkomen dan kun je hier het ip posten of
het in news.admin.net-abuse.email voorleggen.

Als jij of je ISP inderdaad in spamhaus staat, tja, jammer dan! Ik ken eigenlijk geen listing in spamhaus die niet terrecht is.
18-06-2005, 19:12 door Anoniem
Hallo wie weet raad. Ik kan geen mail verzenden naar mailboxen
van diverse providers zoals @home.nl @nutsonline e.d..

De worden geblokeerd door Spamhouse........wat is dit voor een ongein!
Hoe kan ik hiet iets tegen doen?


Graag uw raad. Help!
18-06-2005, 22:11 door Anoniem
lees de opmerkingen hier en regel het met spamhaus.org
19-06-2005, 08:53 door Anoniem
Heel simpel gezegd: uw email-provider (het gedeelte achter het @
symbooltje in uw email-adres) heeft teveel van zijn klanten in de
gelegenheid gestelt om spam te verzenden (ongewenste reclame) en
Spamhaus heeft nu de mailserver of het maildomein van deze provider
geblokkeerd. Stuur een mailtje naar de klantenservice van uw
emailprovider met de mededeling dat ze zijn "gelist" bij Spamhaus,
misschien doen ze er dan wat aan. En anders worden ze er in ieder geval
weer even mee geconfronteerd.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.