Archief - De topics van lang geleden

Emailprobleem EDPnet - Spamassasin

31-03-2008, 00:37 door Anoniem, 16 reacties
ik gebruik EDPnet email tegenwoordig kan ik enkel nog via de webmail
emailen, ontvangen kan ik emails wel in OE maar het is knap lastig als je
onderstaande foutcode keer op keer krijgt - EDPnet werkt bij ons in België via
het Scarlet-netwerk.

Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp '', Account: 'mail.edpnet.be',
Server: 'relay.edpnet.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1
Blocked by SpamAssassin', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550,
Foutnummer: 0x800CCC69

hebben jullie soortgelijke problemen [gehad]?
hoe kan ik dit oplossen, dit is toch een fout van EDPnet, niet?
Reacties (16)
31-03-2008, 10:14 door SirDice
Door Anoniem
hoe kan ik dit oplossen, dit is toch een fout van EDPnet, niet?
Daar ziet het wel naar uit. Neem eens contact op met EDPnet.
31-03-2008, 11:40 door Walter
Als ik kijk op: http://www.modemhelp.net/oeerrors/oe.shtml
Zie ik dat de foutmelding 0x800CCC69 het volgende betekend:
0x800CCC69 : SMTP_550_MAILBOX_NOT_FOUND : Mailbox not found.

Inderdaad duidelijk een probleem bij de provider, dus je zult contact op
moeten nemen met EDPnet.
31-03-2008, 13:08 door Wuerfel
Er is bij mijn weten een of ander wereldwijde actie aan de gang om spoofing
en spam tegen te gaan. Hierin wordt gekeken of het mx-record van de
mailrelay (smtp-) server gelijk is aan het from field van de mail.

Op deze manier proberen ze Spoof tegen te gaan. Mogelijk dat dit als filter bij
EDP geinstalleerd is ?
31-03-2008, 14:14 door SirDice
Nogal een domme manier om spam tegen te gaan. Bij grote
ondernemingen is het namelijk gebruikelijk dat binnenkomende
en uitgaande mail andere paden bewandelen. Ik zie ook niet
zo in waarom een uitgaande mailserver een MX record
zou moeten hebben.
31-03-2008, 14:18 door Wuerfel
Door SirDice
Nogal een domme manier om spam tegen te gaan. Bij grote
ondernemingen is het namelijk gebruikelijk dat binnenkomende
en uitgaande mail andere paden bewandelen. Ik zie ook niet
zo in waarom een uitgaande mailserver een MX record
zou moeten hebben.
Vertel mij wat :D

Er zijn echter een aantal ISP's die wel het from-field en het mx record met elkaar (gaan) vergelijke om spoofs en spam tegen te gaan ... in welk geval een groot aantal legitieme bedrijven hier de mist ingaan ...
31-03-2008, 14:54 door SirDice
Ja, bij een vorige werkgever heb ik ook wel eens zo'n dodo
aan de lijn gehad. Of ik maar "even" onze infrastructuur
wilde veranderen omdat onze uitgaande mailserver een
andere was dan de binnenkomende (waar we natuurlijk wel MX
records voor hadden). Geeft niet hoor, dan blokker je toch
lekker onze e-mail. Ik zit er niet mee dat jullie onze
hypotheek offertes niet meer binnen krijgen. Twee dagen
later werd onze e-mail ineens niet meer gebounced...
01-04-2008, 10:51 door Anoniem
helaas is dat nog niet opgelost
spamfilter is zogezegd uitgeschakeld
via webmail kan ik zowel emails ontvangen als verzenden
normalieter ga je dan toch over via hun server [en spamfilter]
via OE gaat verzenden nog steeds niet
steeds dezelfde foutmelding zowel na poging tot verzenden
als bij openen van OE
:( prettig is dat niet
heb hen gezegd dat ze eens bij TrendMicro ofzo een offerte vragen voor een
andere smpamfilter op hun servers
01-04-2008, 11:56 door Anoniem
Ik weet niet welk besturingssysteem je gebruikt maar toch.
Beantwoord deze vragen voor je zelf.
Heb ik eerder wel mail kunnen versturen.
Wanneer was het nog goed.
Probeer via systeemherstel een datum te zoeken waarop het nog goed liep.
Laat systeemherstel (tenminste als je windows gebruikt z'n werk doen.
Mogelijk lost dat je probleem op.
01-04-2008, 14:10 door SirDice
Door Anoniem
via webmail kan ik zowel emails ontvangen als verzenden normalieter ga je dan toch over via hun server [en spamfilter]
Ja, maar niet via de SMTP server die je in OE ingesteld hebt. Het is juist deze SMTP server die de e-mail blokkeert.
via OE gaat verzenden nog steeds niet steeds dezelfde foutmelding zowel na poging tot verzenden als bij openen van OE
Er staat nog e-mail in de "uitgaande" folder. Zodra OE gestart wordt probeert OE dit alsnog te verzenden.

Misschien heel simpel en voor de hand liggend maar heb je je eigen e-mail adres correct ingevuld in OE?
02-04-2008, 12:01 door Anoniem
hebben de account eens verwijderd en alles terug ingegeven en alles werkt
nu weer ;) PROBLEEM opgelost SpamAssasin uitgeschakeld op server !!!
02-04-2008, 12:16 door Anoniem
accountverwijderd en terug toegevoegd in OE

probleem opgelost!

weer een tevreden edpnet klant erbij :)
02-04-2008, 16:01 door generaldeejee
Als je nog eens problemen hebt kan je tuurlijk ook je eigen
smtp server draaien
03-04-2008, 01:00 door Anoniem
hoppa weer van hetzelfde ik voeg een @ hotmail adres in en weer van die
zever, morgen dus weer naar die helpdesk bellen van EDPnet :(
03-04-2008, 08:29 door pikah
Door generaldeejee
Als je nog eens problemen hebt kan je tuurlijk ook je eigen
smtp server draaien
Tenzij je ISP poort 25 naar buiten blokkeert en vereist dat
je die van hun gebruikt, zoals bij veel ISP's
03-04-2008, 17:28 door Anoniem
ik weer problemen gehad en heb samen met edpnet bij accounts ingevuld ipv
mail.edpnet.be [email]mijnemail@edpnet.be[/email] en nu werkt alles goed, geen last meer
[tot nu toe] van SpamAssasin, ik hoop dat ze hiervoor eens een
oplossing/alteratief voor gaan zoeken, want allicht ben ik niet de enige die met
deze mailproblemen geconfronteerd ben geweest of wordt! Het moet gewoon
werken, zo simpel is dat. hebben mij wel goed bijgestaan,
vermeldenswaardig. ik hoop dat het allemaal blijft werken zoals het nu werkt :)
07-04-2008, 12:14 door SirDice
Correctie, het ligt dus niet aan SpamAssasin. Je hebt gewoon
het verkeerde afzender adres ingevuld. De server geeft dan
een melding omdat je feitelijk probeert te relayen. Relaying
is uitgezet omdat dit spammen in de hand werkt.

PICNIC dus.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.