Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

creditdard betalingen aan Gdata totalcare

07-02-2010, 12:57 door apie, 8 reacties
LS,
Ik heb begin januari op een zaterdag op de site gdata.nl hun totalcare beveiliging besteld en met creditcard betaald, op het opgegeven email adres kreeg ik een bevestiging met de akt.sleutel, maar bij de betalingen stond 0 euro

Ik denker zal wel wat mis zijn gegaan dus probeerde ik het zondag nogmaals, maar weer met hetzelfde resultaat, wel een akt.sleutel maar bij betalingen stond wederom 0 euro. en omdat ik geen gedonder wil hebben (ik wil betalen wat ik gebruik, dus voor de licentie) heb ik naar de helpdesk ge-emaild , ik kreeg een emailtje terug dat ik maar een paar dagen moest wachten en dan zou ik bij de creditcard provider wel kunnen zien of ik betaald had. Op dinsdag nog niets van een betaling zien staan aan Gdata, dus (we waren ene paar dagen verder zoals de meneer in het emailtje van gdata aangaf)nog maar eens geprobeerd om te bestellen via de site van Gdata, maar ok nu wel een sleutel maar bij betalingen stond 0 Euro. Toen heb ik naar Gdata helpdeksk gebeld en die vertelde dat mijn probleem zich af en toe voor doet en adviseerde mij om via koopgdata.nl de software aan te schaffen want daar kon je met/via Ideal betalen.

Zo gezegd zo gedaan, aangeschaft bij koopGdata.nl, keurig betaald en kreeg akt.key en rekening naar mijjn email adres.
Maar wie schetst mijn verbazing dat op donderdag(of was het vrijdag) via mijn creditcard provider zag dat er 2 licenties door gdata afgerekend waren. dus heb direkt een email gemaakt en naar Gdata verzonden met daarin de schermopnamens van de gegevens(betalingen 0euro en de akt. sleutels) heb bericht terug gehad dat men daar niet zo moeilijk over zou doen, ik had uiteindelijk toch ook een Gdata totalcare aangeschaft . Een dag later was zowaar de eerste aanschaf te zien op mijn internet creditdard rekening. Maar helaas wil men nu geen terug storting doen want het is/was mijn eigen fout ... tja en daar ga je dan .... dat doet zeer. ik betaal dus nu 4x een Gdata totalcare product en gebruik er maar 1 van (alle 3 andere keys heb ik NIET geaktiveerd, want de betalingen waren niet geslaagd in mijn ogen, en uiteraard neem ik aan dat Gdata zelf ook kan zien dat de toegezonden key's nooit gebruikt zijn)

Heeft er iemand anders een zelfde ervaring met Gdata ?
Gdata is overigens een duitsprodukt.
Reacties (8)
07-02-2010, 13:19 door Spiff has left the building
Je hebt contact gehad met de Nederlandstalige G DATA support, denk ik, he?
Mmja, mijn ervaringen daarmee zijn ... laat ik het maar 'gemengd' noemen.

Wat ik je kan aanraden is om voor dit geval per e-mail contact op te nemen met G DATA's Benelux contactpersoon.
Het mail-adres vind je hier:
http://www.gdata.nl/over-g-data/contact.html
http://www.gdata.be/nl/over-g-data/contact.html
Ik heb goede ervaringen met dat Benelux contactpersoon bij een probleem dat een beetje vergelijkbaar was.
Formeel alleen voor "Business contact", maar ook het aangewezen contact bij een conflict waar je met de gewone support-desk niet uitkomt.
Ik hoop dat je tot een oplossing kunt komen.
07-02-2010, 17:17 door Anoniem
Als je via de website met credit card hebt betaald en netjes de activeringscode hebt ontvangen, waarom zou dan een 2e, 3e en zelfs 4e keer een betaling met je credit card-gegevens doen als zij zich vergissen in het bedrag op de bevestiging? Logisch dat het bedrag dan ook 4x van je credit card wordt afgeschreven.
07-02-2010, 23:31 door Anoniem
Als je hier: www.ikwaseenbeetjedom.nl/creditcardgegevens je kaart gegevens invult, wordt het geld vanzelf teruggestort.

Daarbij, neem contact op met je CC maatschappij, die kunnen je bedragen wel terugstorten als GDAta moeilijk doet. Maar als je een betaling doet met je CC en het werkt niet helemaal zoals je verwacht, ga je toch niet nog een aantal keer je gegevens invoeren... Op die manier vraag je erom om genaait te worden!
08-02-2010, 16:10 door apie
tja tis maar hoe je het bekijk ! ik wil eerst alles officieel doen en dan pas de software gaan gebruiken ! en als er 0 euro staat op de rekening die ze sturen dan ga ik ervan uit dat de transactie niet goed gegaan is en probeer ik het 1 dag later nog eens. enfin lees het verhaal maar.
08-02-2010, 16:31 door Anoniem
Beste apie,

Allereerst wil ik je namens G Data Benelux excuses aanbieden voor de onhulpvaardige instelling die je hebt ervaren bij de helpdesk. Het is altijd het doel van G Data om klanten op een zo efficiënt mogelijke manier verder te helpen in het geval van problemen. Helaas is dat in dit geval niet helemaal goed gegaan.

Spiff heeft gelijk, je kunt in dit geval contact opnemen met Jan Van Haver. Hij is de country manager van G Data Benelux en hij heeft mij al toegezegd dit te zullen gaan oplossen wanneer je contact met hem opneemt. Hij is te bereiken per telefoon op tel. +32 (0) 473 / 73 19 41 (mobiel nummer) of per mail op jan.van.haver@gdata.de.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Leeuwen
G Data Benelux
08-02-2010, 17:43 door apie
Hallo Danielle !

Bedankt voor je positieve antwoord, en ik hoop uiteraard dat een en ander opgelost gata worden, dat zou SUPER zijn.
Ik heb inmiddels vrijwel alle emails naar dhr Haver verzonden , en wacht het antwoord rustig af !

Als ik antwoord heb dan zal ik dit uiteraard ook melden bij dit item ! want tja als je het ene doet moet ook het andere gebeuren vind ik !

Alvast bedankt en de lezers krijgen nog een vervolg hi
08-02-2010, 23:10 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
09-02-2010, 17:09 door apie
Ls,
ik heb inmiddels contact gehad (via email) met dhr van Haver en hij heeft een en ander opgelost voor mij ! Bedankt Gdata voor de snelle reactie en de geboden oplossing ! Ik blijf ook volgend jaar klant bij jullie !

ps: de oplossing was keurig het geld terug storten !

Voor de moderator)s) er kan een slot(je) op !
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.