image

Weinig nieuws in Windows 7 Service Pack 1

dinsdag 8 juni 2010, 11:30 door Redactie, 40 reacties

Microsoft zal eind juli de bètaversie van Service Pack 1 (SP1) voor Windows 7 uitbrengen, maar die bevat niet veel nieuws. De softwaregigant deed de aankondiging tijdens de TechEd conferentie, waar het ook liet weten dat de bètaversie van SP1 voor Windows Server 2008 R2 eind juli verschijnt. "Hoewel Windows 7 van de nieuwe features voor Windows Server 2008 R2 profiteert, zal SP1 geen nieuwe features specifiek voor Windows 7 bevatten", aldus Gavriella Schuster.

Upgrade
"Windows 7 SP1 wordt een combinatie van updates die al via Windows Update beschikbaar zijn en aanvullende hotfixes gebaseerd op feedback van onze klanten en partners. In andere woorden, klanten kunnen nu met vertrouwen Windows 7 uitrollen", zo merkt Schuster op.

Steeds meer bedrijven zouden de overstap naar Windows 7 maken en inmiddels zijn er al ruim 100 miljoen licenties verkocht. Voor bedrijven die nog niet over zijn, is Service Pack 1 echter geen reden om met upgraden te wachten, zo stelt All Gillen van onderzoeksbureau IDC. Uit onderzoek zou blijken dat 16% van de IT pro's Windows 7 draait en 42% eind 2010 wil overstappen.

Gebruik jij al Windows 7? Laat het ons weten

Reacties (40)
08-06-2010, 12:00 door Anoniem
Ja, bij de aanschijf van m'n nieuwe PC heb ik ook een licentie voor Windows 7 Ultimate OEM aangeschaft. Tevreden gebruiker.
08-06-2010, 12:06 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
08-06-2010, 12:28 door There Is A
Yep windows 7 al een tijdje :)
08-06-2010, 12:42 door Anoniem
Werkt perfect! Snel en zonder BSOD
08-06-2010, 12:43 door Anoniem
Sinds kort Windows 7 64-bit. Ik ben ook een tevreden gebruiker. Dat er weinig nieuws zit in de toekomstige SP1 vind ik niet erg: het is al een goed product.
08-06-2010, 12:47 door Anoniem
Draai 7 al vanaf de dag dat hij uit kwam, heb de 64 bits ultimate. Ben er zeer tevreden over, draait als een trein en nog geen problemen tegen gekomen. Als we Vista nu weglaten, is het een uitstekende opvolger van XP.
08-06-2010, 12:48 door Anoniem
Vreemd genoeg is het tot nu toe alleen mogelijk om een OEM versie aan te schaffen.
In een virtuele omgeving is dat niet echt handig.
08-06-2010, 12:51 door Anoniem
Yup, 32-bit op de bedrijfslaptop en 64 bit op me thuis pc's. Erg tevreden alleen soms wat problemen met upgrades van vista naar windows 7.
08-06-2010, 12:51 door Anoniem
Prima product Windows 7.
08-06-2010, 13:11 door Anoniem
Ik kreeg windows 7 64bits een half jaar geleden bij mijn laptop. Ik heb het geinstalleerd. Toen heb ik Ubuntu geinstalleerd (dual-boot) en windows nooit weer gebruikt
08-06-2010, 13:15 door Anoniem
64 bit ultimate op 1 pc en straks 32 bit ultimate op mijn htpc in dualboot met xbmc :)
08-06-2010, 13:39 door Anoniem
Gebruik hem ook zonder problemen. Ik vind alleen de netwerkomgeving moeilijker opgebouwd. Als er iets niet werkt zijn er meer dingen waar je rekening mee moet houden.
08-06-2010, 13:59 door Anoniem
In Amerika een Dell Linux laptop gekocht, maar dat beviel niet zo. Windows 7 (x64) er op gezet en alles werkt snel, goed en naar behoren. Eindelijk verlost van dat matige emuleren via Wine.
08-06-2010, 14:46 door Anoniem
Tuurlijk! Ultimate 64bit thuis en Pro 64bit op de laptop van het werk. No problemmo!
08-06-2010, 14:47 door Anoniem
Draai op thuis pc en laptop Windows 7 Ultimate 64 Bits, paar maanden nu, geen problemen.
08-06-2010, 14:56 door jali
Ik gebruik nog wel windows 7 (64 Bit), wat betreft stabiliteit is het absoluut een vooruitgang.
Echter zijn er een hoop zaken in de vernieuwde interface welke ik totaal niet prettig vindt. Tevens zijn de upgrade kosten toch nog altijd aan de hoge kant (zeker voor kleinere bedrijven)
Met de medewerkers is dan ook afgesproken om eind van de maand geheel over te gaan op SuSE Linux Desktop.

Het meeste gebeurt bij ons toch al op linux dus de overgang is geen probleem, en voor office gebruiken we al jaren Open Office.
08-06-2010, 16:38 door TheKeymaker
Ook hier een tevreden Windows 7 gebruiker.
08-06-2010, 16:45 door Spiff has left the building
Door jali: Echter zijn er een hoop zaken in de vernieuwde interface welke ik totaal niet prettig vindt.
Vergelijk je met XP of met Vista?
Kom je van XP, dan zijn sommige veranderingen even wennen, wellicht.
De veranderingen ten opzichte van Vista SP2 zijn niet zo groot, vind ik.
Zelf gebruik ik nog tevreden Vista. Wel heb ik onlangs voor iemand anders Win 7 geïnstalleerd. Daarbij kwam ik weinig vervelends tegen, behalve die nieuwe "Bibliotheken". Bijzonder onhandig, vind ik zelf.
Bij die Win 7 installatie heb ik (met goedkeuring van de eigenaar, uiteraard) in Windows Verkenner de Bibliotheken verwijderd en tevens de standaard openingsweergave van Verkenner met de Bibliotheken veranderd naar een opening vergelijkbaar met die onder Vista.
Dit door via Verkenner\ Eigenschappen het Doel te veranderen van %SystemRoot%\explorer.exe
naar %SystemRoot%\explorer.exe /n, c:\ /select, c:\Users\[Gebruiker]\Documents
Werkelijk stukken prettiger :-)
08-06-2010, 17:28 door spatieman
ik dacht dat W7 geen lekker had, en dus veilig was, aldus wat oom bill altijd zij.
08-06-2010, 17:37 door dymi-b
Vertrouwde W7 gebruiker =)
08-06-2010, 20:36 door cyberpunk
Gebruik jij al Windows 7? Laat het ons weten

Nog altijd (en naar grote tevredenheid) Windows XP Home SP3. En vermits die nog ondersteund wordt tot april 2014 zal het nog even duren voordat ik overstap naar iets anders. (Of het moest zijn dat mijn PC het begeeft; in dat geval haal ik me waarschijnlijk W7 HP 64-bit in huis.)
08-06-2010, 20:36 door cyberpunk
<oeps>

Duplicaat?
08-06-2010, 20:41 door Anoniem
Mmmm.. ook wij willen niet achter blijven en willen ook een reactie plaatsen...
Ook wij zijn erg tevreden over Windows 7. Op onze lappies gebruiken we Vista. Alleen op onze PC's Windows 7. Werkt erg goed en idd snel.

Maar.... wat gek dat er plotseling goede reacties zijn over MS?????????

Chung Hui & Ronaldo Simon
Secrust.ams.osd/Crew
InfraGard.
08-06-2010, 21:57 door Spiff has left the building
Maar.... wat gek dat er plotseling goede reacties zijn over MS?????????
Ja, maar meer dan de helft durft dat slechts anoniem toe te geven ;-)
08-06-2010, 22:25 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
08-06-2010, 22:46 door Rene V
Door Anoniem:
Maar.... wat gek dat er plotseling goede reacties zijn over MS?????????

Chung Hui & Ronaldo Simon
Secrust.ams.osd/Crew
InfraGard.

Dat heet: credit, where credit is due.

M.a.w. met Win7 heeft M$ eindelijk weer eens wat vooruitgang geboekt. Het is snel en een stuk veiliger dan XP.
Vista was gewoon waardeloos en te vergelijken met Win Millenium destijds.
M$ krijgt heus wel credits wanneer deze op hun plaats zijn, maar wanneer dit niet het geval is zal dat met een terecht reden zijn en zullen de M$ fanboys dat gewoon maar eens moeten accepteren.
08-06-2010, 23:00 door Spiff has left the building
Door René V: Vista was gewoon waardeloos en te vergelijken met Win Millenium destijds.
Ik ben toch wérkelijk geen Microsoft fanboy, denk ik, maar ik heb niet de ervaring dat Vista zo beroerd is, integendeel.
Nu had ik wel de luxe Vista op een nieuw en snel systeem te installeren, en geen drivers nodig te hebben voor oude hardware, dus ik ben er mogelijk goed vanaf gekomen. Maar toch.. "waardeloos", René? Je eigen ervaring met Vista, of van horen zeggen?
09-06-2010, 09:33 door Anoniem
Goh verassend zoveel x64 gebruikers.
Gebruik zelf Windows 7 X64 Ultimate , ik ben er wel tevreden over.
09-06-2010, 13:32 door Anoniem
Hier ook een Win7 x64 home premium gebruiker.
Overigens was ik ook een tevreden XP Pro gebruiker, en vanaf dag één een tevreden x86 en x64 Vista home premium gebruiker.
09-06-2010, 15:52 door Spiff has left the building
Weliswaar wat off-topic misschien, maar bij zoveel tevredenheid met Win 7 bij iedereen vraag ik me toch af hoe jullie die nieuwe "Bibliotheken" in Windows Verkenner ervaren.
Zoals ik in mijn bericht van gisteren, 16.45 uur, al aangaf, ik vind dat maar niks, dat systeem met die Bibliotheken.
Bibliotheken verwijderen en de standaard openingsweergave van Verkenner veranderen naar een weergave vergelijkbaar met die onder Vista maakt het stukken beter.
Ik hoor niemand klagen over dat systeem met die domme Bibliotheken. Vindt iedereen dat dan maar prima? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.
09-06-2010, 20:40 door Anoniem
weinig nieuws?

Wanneer Microsoft nieuwe features in een SP stak, werd ze dat verweten.
Nu ze alleen fixes bundelen, ook.

?
09-06-2010, 20:53 door Rene V
Door Spiff: Maar toch.. "waardeloos", René? Je eigen ervaring met Vista, of van horen zeggen?



Eigen ervaring. Bijv. met een router die maar niet goed geïnstalleerd wilde worden via Vista. exact zelfde stappen uitgevoerd in Win7 en geen probleem. Dat was slechts 1 voorbeeld. En ik ben niet alleen in de opvatting dat Vista inferieur is t.o.v. Win7.
Als jij geen problemen hebt ondervonden (wat uiteraard heel goed kan natuurlijk), dan mag je jezelf gelukkig prijzen ^^
09-06-2010, 20:55 door Rene V
Door Spiff:
Weliswaar wat off-topic misschien, maar bij zoveel tevredenheid met Win 7 bij iedereen vraag ik me toch af hoe jullie die nieuwe "Bibliotheken" in Windows Verkenner ervaren.
Zoals ik in mijn bericht van gisteren, 16.45 uur, al aangaf, ik vind dat maar niks, dat systeem met die Bibliotheken.
Bibliotheken verwijderen en de standaard openingsweergave van Verkenner veranderen naar een weergave vergelijkbaar met die onder Vista maakt het stukken beter.
Ik hoor niemand klagen over dat systeem met die domme Bibliotheken. Vindt iedereen dat dan maar prima? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.



Dat komt omdat de bibliotheken mij niet storen (ik doe er ook niets mee) en de standaard layout van Verkenner mij prima bevalt. :-)
09-06-2010, 21:16 door Spiff has left the building
Dank voor je reacties, René.

Tsja, ik zal wellicht net die configuratie hebben die geen enkel probleem oplevert met Vista.
En wat die Bibliotheken betreft, ik ben gehecht aan het gedrag van Verkenner onder Vista, waar die niet automatisch opent met Bibliotheken, en waar bij downloads ook niet automatisch een Bibliotheek wordt aangeboden als voorkeurs-opslaglocatie.
Misschien is er zelfs wel iemand die die Bibliotheken juist handig vindt?
11-06-2010, 09:03 door Anoniem
Ja, W7 64Bit, and I love it
11-06-2010, 10:10 door GeminiAlpha
Door Peter V:
Gebruik jij al Windows 7? Laat het ons weten
Yes...64bit wel te verstaan.
Ik ook: 7-64bit, op mijn nwe pc met Asus board; 4 jaar oude hp usb-scanner niet aan de praat te krijgen. Pfff...
23-06-2010, 16:58 door Anoniem
Door Spiff:
Weliswaar wat off-topic misschien, maar bij zoveel tevredenheid met Win 7 bij iedereen vraag ik me toch af hoe jullie die nieuwe "Bibliotheken" in Windows Verkenner ervaren.
Zoals ik in mijn bericht van gisteren, 16.45 uur, al aangaf, ik vind dat maar niks, dat systeem met die Bibliotheken.
Bibliotheken verwijderen en de standaard openingsweergave van Verkenner veranderen naar een weergave vergelijkbaar met die onder Vista maakt het stukken beter.
Ik hoor niemand klagen over dat systeem met die domme Bibliotheken. Vindt iedereen dat dan maar prima? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.



Ik vind het juist fijn, al is het even wennen. Fijne indeling, goed overzicht. Topsysteem.
64bit hier.
30-07-2010, 03:18 door Anoniem
draai al sinds de release 7, heeele verbetering op vista, maar waarom is het zo nodig om het alsnog zo belachelijk zwaar te maken... als minimum vind ik toch wel dat je een dual core en 2 gb geheugen moet hebben om het soepel te laten lopen. dit is geen bezwaar voor mensen die een nieuwe pc aanschaffen, maar voor mensen met een xp bak die crasht... worden toch gedwongen om via de legale wegen een nieuwe pc aan te schaffen. xp wordt namelijk ook al ruim een jaar niet meer aan consumenten verkocht...
29-08-2010, 15:50 door Anoniem
Windows 7 goed ? Grapjas !
Ik zit al 3 maand opgeschept men een nieuwe Acer Laptop Aspire 8530. Opstarten duur enkele minuten, klik en ... wachten maar. Crashen doet hij regelmatig. Een bestandje van 5 bits wissen ? 30 seconden. Ondertussen zijn alle gagets van Win 7 uitgeschakeld.
Mijn oude computer (een Dell die onder XP draait) is sneller dan de nieuwe Acer.
Kortom, een teelurstelling. Reactie van Acer : wat is het probleem ? Kan je iets specifieker zijn ?
Wim
30-08-2010, 13:42 door Spiff has left the building
Door Anoniem (Wim), zo. 29-8-2010, 15.50 uur: Windows 7 goed ? Grapjas !
Ik zit al 3 maand opgeschept men een nieuwe Acer Laptop Aspire 8530. Opstarten duur enkele minuten, klik en ... wachten maar. Crashen doet hij regelmatig. Een bestandje van 5 bits wissen ? 30 seconden. Ondertussen zijn alle gagets van Win 7 uitgeschakeld.
Goeie kans dat die problemen 'm niet in Windows 7 zitten, maar in iets heel anders.

De door Acer meegeïnstalleerde crapware (probeer-programma's en andere nutteloze en ongewenste programma's) zou (een deel van) de problemen kunnen veroorzaken.
Heb je die crapware wel verwijderd? Het kan aardig schelen in de prestaties.

Ik heb een paar maanden geleden een andere Acer Aspice geïnstalleerd en ingericht voor een vriendin. Er stond een pakket van zo'n 50 programma's voorgeïnstalleerd, waarvan de helft crapware. Enkele exemplaren van die crapware lieten zich ook nog eens slechts met moeite verwijderen, de combinatie Revo Uninstaller en CCleaner was niet afdoende, in een geval moest ik er programa-specifieke uninstallers voor opsnorren, in enkele andere gevallen moest ik het register in.
Nu zullen wel meer merken veel crapware meeleveren, maar het pakket aan zooi dat meegeleverd werd op die Acer Aspire vond ik extreem.
N.B. Voordat iemand PC Decrapifier gaat aanraden - PC Decrapifier kende maar enkele van de programma's die Acer meeleverde, daar had ik dus weinig aan. Goeie kans dat dat ook geldt voor die Acer Aspire 8530.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.