Privacy - Wat niemand over je mag weten

Ziggo, adieu...

30-06-2010, 02:55 door [Account Verwijderd], 22 reacties
Saillant detail was dat Ziggo zei dat zij wel de naam, adres en woonplaatsgegevens van inbreukmakende gebruikers wil afstaan...
http://www.telegraaf.nl/digitaal/7069691/__19_Juli_uitspraak_over_blokkade_Pirate_Bay__.html?sn=digitaal
http://tweakers.net/nieuws/68261/brein-eist-dat-ook-xs4all-doorgifte-van-the-pirate-bay-staakt-update.html


Naar aanleiding hiervan heb ik per direct mijn abonnementen bij Ziggo opgezegd en ga ik overstappen naar XS4ALL. Aangezien Ziggo met deze beleidswijziging mijn persoonlijke levenssfeer onevenredig dreigt te gaan schaden voel ik me ook niet meer gehouden aan de wettelijke contractduur. Ik zie een eventuele rechtzaak met vertrouwen tegemoet.
Privacybeleid Ziggo: https://static.ziggo.nl/images/Privacybeleid%20Ziggo_tcm14-2127.pdf


Ziggo de groeten, mijn privacy is me heilig.
Reacties (22)
30-06-2010, 19:16 door Lekensteyn
Gelukkig zit ik niet bij Ziggo.
Ben ik nooit van plan geweest, en zal ik dus ook nooit doen.

Ga zo door XS4All!
30-06-2010, 21:29 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
01-07-2010, 13:11 door grizzler
Bij XS4ALL moet je alleen maar hopen nooit iets met de administratieve kant te maken te krijgen. Ik weet niet hoe het er nu is, maar een paar jaar geleden - rond de tijd van de overname van Demon - zaten daar figuren die ik nog geen schoteltje bij de toiletten zou toevertrouwen.
01-07-2010, 14:42 door Rene V
Tja Rotsmoel, dat kun je doen. Maar, je hebt dan wel een KPN telefoonlijn nodig. Aanvraag kost minstens 210 euro. Ik neem aan dat wanneer je bij Ziggo zat je ook telefonie had daar, en dus geen KPN telefoonlijn had.

Kosten xs4all:
ADSL Start + Bellen
Internet Basic
Tot 20 Mbit/s <---- tot 20 Mb, wil dus niet zeggen dat je dat haalt, tenzij je dicht bij een centrale zit

€ 54,95 Internet
€ 5,- Bellen
€ 59,95 <--- (KPN lijn kosten zitten hier nog niet eens bij)


Kosten Ziggo:

Alles in 1 Extra
120 Mb/10Mb (als je in een high speed internet gebied woont, anders is het nu nog 50 Mb/5Mb, maar straks gaat het Ziggo breed high speed internet gebied worden)
incl. Telefonie en Digitale TV

€ 66,50

Is dus een kleine € 6,50 duurder. Doe daar dan een versleutelde VPN verbinding bij zoals bijv van BlackVPN ad € 5,- p/mnd (of € 13,50 per 3 maanden = € 4,50 p/mnd) dan zit je voor € 71,- per maand met een véééél snellere verbinding die ook nog eens zodanig is dat Brein nooit never zal weten wat je nu precies hebt gedownload. En derhalve kan een Ziggo dan ook nooit je gegevens doorspelen. Bovendien zal Ziggo dat nooit zomaar kunnen en mogen doen naar een witteboord criminele lobby organisatie als Brein.
Ik heb weinig problemen met Ziggo en voor € 4,50 p/mnd extra zekerheid wat betreft het downloaden van content wat volgens Brein niet door de beugel kan, vind ik dan een kleine prijs.
Ik download al meer dan 10 jaar via torrents. Ik heb voordat het Ziggo werd zelfs nog nooit een waarschuwing gehad.
Ziggo heeft iets van 5 miljoen abonnees waaravan het grootste gedeelte wel eens wat download wat volgens Brein niet mag. De kans is zo ontzettend klein dat je daar eens op aangesproken zult worden.
01-07-2010, 17:47 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
01-07-2010, 18:41 door [Account Verwijderd]
Door René V: Doe daar dan een versleutelde VPN verbinding bij zoals bijv van BlackVPN ad € 5,- p/mnd (of € 13,50 per 3 maanden = € 4,50 p/mnd) ...
Wel eigenlijk een goede tip idd, zal me d'r ff in verdiepen.

Ziggo levert mooie snelheden voor niet veel geld, in dat opzicht is het zonde. Waar ik voornamelijk over val is het aanbod van Ziggo aan Brein om NAW gegevens te gaan verstrekken. Ik vind dat nogal een erg grote stap die ze bereid zijn om te gaan nemen en verbaas me eigenlijk over het gebrek aan aandacht in de media hier voor.


Door Peter V: Ach...Ziggo. De naam alleen al...echt een naam voor loosers.
Mijn persoonlijke grote voordeel is dat ik een aantal mensen erg goed ken die (al jaren) bij Ziggo werken: 24/7 instant klantenservice dus. Maar bedankt voor je feedback.
02-07-2010, 00:21 door Anoniem
20Mbit: whoooohaaaa.. ik wist niet eens dat dat nog werd aangeboden. ADSL is zo 2006!
02-07-2010, 01:28 door Rene V
Door Peter V: Ach...Ziggo. De naam alleen al...echt een naam voor loosers.

Ik zit al jaren bij XS4ALL en het bevalt mij prima (met hier en daar een onweerswolkje dat wel)


Waar baseer je dat op? Alleen op het feit dat ze met tijd en wijle bij Radar waren? Laat ik je dit vertellen: Ziggo doet er echt alles aan om de service zo optimaal mogelijk aan te bieden. En ik kan het weten, want ik werk voor ze. UPC is ook een aantal keer in Radar en soortgelijke programma's geweest een aantal jaren terug. Daar hoor je nu niets meer van. Zelfde met Ziggo. De mensen die klachten hadden zijn behoorlijk goed en snel geholpen nadat Ziggo in Radar is geweest. Tuurlijk gaat er wel eens wat mis, dat is bij elke provider zo (zoals je zelf ook al toegaf). Het gaat erom wat er dan met de klachten gedaan wordt, en in dat opzicht heeft Ziggo het prima gedaan. Ik zelf heb (bijna) nooit problemen met mijn verbinding en vind ik dat ik waar krijg voor mijn geld. Ja, xs4all is zeker een goeie provider, en daar betaal je dan ook flink voor. Maar zelfs het beste paard kan wel eens struikelen. Dus je ongefundeerde uitlating dat Ziggo een naam is voor een loser (want zo spel je dat Peter!) bedrijf is dan ook verre van genuanceerd en alleen maar gebaseerd op hear say, zeker niet op eigen ervaring. En dat betekent dat je het eigenlijk helemaal niet zo zou mogen stellen. Ik had je hoger ingeschat.
Deze rant was niet bedoeld om het bedrijf waar ik voor werk te verdedigen (want heus, Ziggo kampt intern ook met de nodige problemen) maar gewoon het feit dat je een uitlating doet die nergens op gebaseerd is en nog het minste van al op eigen ervaring. Als er iets mis gaat in een bedrijf dan worden alle klokken geluidt, maar de vele verhalen van tevreden gebruikers, dáár hoor je helaas niets van. En die zijn er toch ook, meer zelfs dan de negatieve verhalen.
En ik neem aan Peter dat jij in staat bent om 3 grote kabelmaatschappijen tot 1 groot bedrijf samen te voegen zonder enige start problemen? Want als dat het geval is ben je misschien je roeping misgelopen.
02-07-2010, 07:11 door Anoniem
Er zijn wel meer torrent sites dan alleen PB.
Ziggo= Super snel internet. Beter dan ADSL.
02-07-2010, 07:32 door Anoniem
ADSL Sucks Big Time.
Cable Rocks.
Ziggo= 22 mb up & 80 mb up. ADSL 20 mb MAX Whahaha...
02-07-2010, 07:59 door Dev_Null
Op 17 december 1998 werd XS4ALL Internet overgenomen door KPN Telecom. XS4ALL werd binnen KPN Telecom een zelfstandige dochter. KPN bood XS4ALL de vrijheid zelfstandig te handelen.....

Na 18 december 2001 sloten XS4ALL en KPN een nieuw akkoord over de zelfstandigheid van XS4ALL binnen het KPN-concern. KPN stemde in met een aantal nieuwe beleidslijnen waardoor de zelfstandigheid van XS4ALL een permanente basis kreeg...
http://www.xs4all.nl/overxs4all/geschiedenis/vogelvlucht.php

Effu tussendoor.. XS4ALL is toch al lang niet meer een zelfstandig bedrijf, maar ONDERDEEL van KPN.
Dus als ze het te bont maken, kan de KPN dan wel of niet XS4ALL op de vingers tikken??
02-07-2010, 12:14 door Rene V
En toen bleef het stil aan de kant van Peter V. :-)
02-07-2010, 12:54 door Anoniem
Ik zit zelf al jaren bij xs4all (en ben momenteel ook niet van plan weg te gaan), maar het xs4all van nu is toch al duidelijk anders dan het xs4all van 5-10 jaar terug. Het zijn soms geen grote dingen, maar kleine dingen die je signalen geven dat het toch niet meer zo'n "hackers" club is als dat het ooit geweest is.

Erg jammer, maar bij gebrek aan beter blijf ik bij xs4all :-)
02-07-2010, 12:54 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
02-07-2010, 13:02 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
02-07-2010, 13:22 door Anoniem
"Aangezien Ziggo met deze beleidswijziging mijn persoonlijke levenssfeer onevenredig dreigt te gaan schaden voel ik me ook niet meer gehouden aan de wettelijke contractduur. Ik zie een eventuele rechtzaak met vertrouwen tegemoet. "

Zolang jij je aan de wet houdt, wordt je persoonlijke levenssfeer niet beschadigt. Stellen dat je niet gehouden bent aan de contractduur omdat je bang bent dat je privacy wordt geschonden wanneer je zelf wetten overtreed zal tijdens een eventuele rechtzaak niet erg overtuigend overkomen.

Wat dat betreft raad ik je sterk aan om je wel aan je contractuele verplichtingen te houden, tenzij je bijkomende juridische kosten wil gaan betalen, want juridisch gezien heeft je argumentatie weinig inhoud, en het vertrouwen wat je uit is volstrekt onterecht. Geen enkele rechter zal in je argumentatie meegaan, aangezien je helemaal niets te vrezen hebt zolang je je aan de wet houdt.

Overigens is het nog even wachten tot de bewaarplicht verder is uitgebreid, en dan vraagt Brein deze informatie gewoon bij de overheid op.
.
02-07-2010, 13:38 door Anoniem
"Ach...Ziggo. De naam alleen al...echt een naam voor loosers.Ik zit al jaren bij XS4ALL en het bevalt mij prima (met hier en daar een onweerswolkje dat wel)"

En, in hoeverre heb je tijdens al die jaren de concurrenten van Xs4all uitgeprobeert ? Of roep je gewoon maar dat andere providers slecht zijn omdat jij bij Xs4all zit ? De mededeling dat je bij Xs4all zit biedt geen enkele informatie omtrent de kwaliteit van andere providers, of omtrent het verschil in kwaliteit tussen Xs4all en andere providers. Wat dat betreft is het een vrij inhoudsloze opmerking, met een flink denigrerend ondertoontje.
02-07-2010, 22:57 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Zolang jij je aan de wet houdt, wordt je persoonlijke levenssfeer niet beschadigt. Stellen dat je niet gehouden bent aan de contractduur omdat je bang bent dat je privacy wordt geschonden wanneer je zelf wetten overtreed zal tijdens een eventuele rechtzaak niet erg overtuigend overkomen.

Het zal je misschien verbazen maar het gaat eigenlijk niet om mij.
02-07-2010, 23:15 door Maki
Door Anoniem: "Aangezien Ziggo met deze beleidswijziging mijn persoonlijke levenssfeer onevenredig dreigt te gaan schaden voel ik me ook niet meer gehouden aan de wettelijke contractduur. Ik zie een eventuele rechtzaak met vertrouwen tegemoet. "

Zolang jij je aan de wet houdt, wordt je persoonlijke levenssfeer niet beschadigt. Stellen dat je niet gehouden bent aan de contractduur omdat je bang bent dat je privacy wordt geschonden wanneer je zelf wetten overtreed zal tijdens een eventuele rechtzaak niet erg overtuigend overkomen.
En Brein zit ook 100% op het juiste pad wanneer ze informatie aanvragen over gebruikers, net zoals de RIAA (HEY! Daar hebben we de Amerikaanse versie van Brein ook eens weer!) die oude vrouwen lastig valt die geeneens een internet verbinding hebben!
Nu jij weer.

Zels als je op het rechte pad blijft zijn bedrijven zoals Brein nog in staat om je voor crimineel uit te maken.

Door Anoniem: Wat dat betreft raad ik je sterk aan
En wie is "Anoniem" dan?

Door Anoniem: om je wel aan je contractuele verplichtingen te houden, tenzij je bijkomende juridische kosten wil gaan betalen, want juridisch gezien heeft je argumentatie weinig inhoud, en het vertrouwen wat je uit is volstrekt onterecht. Geen enkele rechter zal in je argumentatie meegaan, aangezien je helemaal niets te vrezen hebt zolang je je aan de wet houdt.
Bedrijven zijn wettelijk verplicht om een afkoelperiode bij beleidswijzigingen door te voeren. De details ontsnappen me op het moment, maar ik geloof dat klanten 1 tot 2 maanden de tijd hebben om bij beleidswijzigingen aan te geven het hier niet mee eens te zijn en daarbij hun contract op te zeggen.
Verder zou je een jurist om de details moeten gaan vragen, maar volgens mij zit Rotsmoel hier beter dan Ziggo.

Door Anoniem: Overigens is het nog even wachten tot de bewaarplicht verder is uitgebreid, en dan vraagt Brein deze informatie gewoon bij de overheid op.
.
Daarom ook; Piratenpartij.
Overheidsbemoeienissen.@_@
22-12-2010, 17:15 door Anoniem
Beste mensen,

Vervelend voor de mensen die pech hebben met Ziggo, ben zelf monteur bij Ziggo. Heb bij de KPN, XS4ALL, tele 2, Wannadoo(online) Installaties gedaan, BESTE MENSEN ER BESTAAT GEEN NR 1 PROVIDER HIER IN DIT LAND.
Dagelijks zijn er veel overstappers die van KPN, XS4ALL, TELE 2 ONLINE NAAR ZIGGO GAAN, MET DE SIMPELE REDEN, JE BESPAART GELD(AFHANKELIJK VAN WAT JE WILT)
Ga op je eigen gevoel af, en controleer ten allertijde je eigen bekabeling EN COMPUTER NATUURLIJK, voordat je aan een provider begint en wordt het goed ondersteunt in je eigen stad of dorp.
De Monteurs van Ziggo zetten zich 100% in voor de klant voor de provider en zetten zichzelf vaak op de laatste plaats.
Vervelende in deze maatschappij is dat er veel mensen zijn die iets bestellen en alleen maar denken HET MOET WERKEN. LASTIG VOOR HET MOMENT DAT HET NIET WERKT, WANT JE WEET GEEN RAAD. Veel mensen gaan dan lopen vloeken en denigerend doen, terwijl dat vaak onterecht is.
HEB TAL VAN SITUATIES MEEGEMAAKT DAT XS4ALL NIET DE SERVICE verleent waarbij ze ogenschijnlijk elk jaar op plek 1 belanden van providers, DIT IS PURE VRIENDJES POLITIEK WAARBIJ DE TONG ALLEEN MAAR BRUINER wordt ALS JE ERAAN DENKT. Wil bij deze alleen aangeven dat er geen nr 1 bestaat. Alleen voor de egoisten die aandacht te kort komen bestaat er een nr1
22-12-2010, 19:08 door MrTre
Door Anoniem: Beste mensen,

Vervelend voor de mensen die pech hebben met Ziggo, ben zelf monteur bij Ziggo. Heb bij de KPN, XS4ALL, tele 2, Wannadoo(online) Installaties gedaan, BESTE MENSEN ER BESTAAT GEEN NR 1 PROVIDER HIER IN DIT LAND.
Dagelijks zijn er veel overstappers die van KPN, XS4ALL, TELE 2 ONLINE NAAR ZIGGO GAAN, MET DE SIMPELE REDEN, JE BESPAART GELD(AFHANKELIJK VAN WAT JE WILT)
Ga op je eigen gevoel af, en controleer ten allertijde je eigen bekabeling EN COMPUTER NATUURLIJK, voordat je aan een provider begint en wordt het goed ondersteunt in je eigen stad of dorp.
De Monteurs van Ziggo zetten zich 100% in voor de klant voor de provider en zetten zichzelf vaak op de laatste plaats.
Vervelende in deze maatschappij is dat er veel mensen zijn die iets bestellen en alleen maar denken HET MOET WERKEN. LASTIG VOOR HET MOMENT DAT HET NIET WERKT, WANT JE WEET GEEN RAAD. Veel mensen gaan dan lopen vloeken en denigerend doen, terwijl dat vaak onterecht is.
HEB TAL VAN SITUATIES MEEGEMAAKT DAT XS4ALL NIET DE SERVICE verleent waarbij ze ogenschijnlijk elk jaar op plek 1 belanden van providers, DIT IS PURE VRIENDJES POLITIEK WAARBIJ DE TONG ALLEEN MAAR BRUINER wordt ALS JE ERAAN DENKT. Wil bij deze alleen aangeven dat er geen nr 1 bestaat. Alleen voor de egoisten die aandacht te kort komen bestaat er een nr1



Met het gebruik van capslock behaal je ook niet echt veel credits...
22-12-2010, 20:34 door Anoniem
Ik zit nu bij Tele2 op zicht ben ik wel tevreden,maar wil gewoon meer tv zenders in hd en in zijn algemeen,en een sneller internet.
Tele2 kan dat nog niet waarmaken.
Nu ben ik gewoon teveel afhankelijk van de centrale,en haal bij lange geen 20mbit internet.
Ik ga aan het einde van mijn contract naar UPC dan neem ik 60mbit internet+bellen en digigtaal tv royal pakket+HD.
ook neem ik er dan eredivisie live bij.
Dan zit ik teminste op het glasvezelnetwerk,en heb een veel stabielere verbinding met alles.
Goed ik heb tot slot nog kritiek op Ziggo,Ik vind hun website zo onoverzichtelijk.
Ook de pakketten die je kan kiezen.
Maar goed genoeg ervoer,want Ziggo kan ik hier niet kiezen in mijn gemeente.
Ik zou als het kon,Ziggo toch niet kiezen.
Maar ja ieder zijn smaak met zijn internetaanbieder zou ik zeggen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.