image

Nieuwe richtlijnen voor commerciële e-mail

maandag 2 januari 2012, 09:43 door Redactie, 3 reacties

Per 1 januari 2012 gelden er nieuwe regels voor het versturen van commerciële e-mail. De herziene Code E-mail beschrijft hoe en wanneer organisaties (adverteerders, bestandseigenaren en bewerkers) commerciële e-mail mogen versturen. In de Code staan onder andere bepalingen, waarin eisen worden gesteld aan transparantie in het vragen van toestemming, de afmeldprocedure en derdeverstrekking.

Volgens de Branchevereniging voor dialoogmarketing (DDMA) was de herziening noodzakelijk om de pas te lopen met technologische ontwikkelingen en strengere wettelijke eisen. "Sinds vandaag moet de ontvanger te allen tijden weten waar hij aan toe is", zegt Jitty van Doodewaerd, Compliance Officer DDMA. De Stichting Reclame Code houdt toezicht op de naleving.

Reacties (3)
02-01-2012, 11:57 door Anoniem
O jee spam wordt nu strafbaar. Fishing moet duidelijk aan gegeven worden dat het fiching is.
Vervolgens moet je voor nieuws brieven die je wel graag wilt ontvangen elk jaar bevestigen etc. Gelukkig hebben wij een wetgever die verstand van zaken heeft. :)
02-01-2012, 14:15 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
02-01-2012, 15:46 door Anoniem
Die "nieuwe" regels gelden helemaal niet. We hebben daar een wet voor die heet Telecomwet. Dat zijn de geldende regels.

DDMA is altijd aan het proberen de publieke opinie te beinvloeden met onzinverhalen. Zoals je kunt verwachten van marketing lieden die zich niet meer kunnen herinneren wanneer ze voor het laatst de waarheid hebben verteld.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.