image

KPN-klanten kunnen weer e-mailen

zaterdag 11 februari 2012, 07:50 door Redactie, 22 reacties

Klanten van KPN kunnen weer e-mail versturen, maar niet ontvangen, zo laat het telecombedrijf weten. "Op dit moment hebben wij alle emailaccounts geactiveerd voor uitgaande mail vanaf de thuiscomputer. Dit betekent dat klanten wel mail kunnen verzenden, maar nog niet kunnen ontvangen." Gisterenavond werd besloten de e-mailaccounts van twee miljoen gebruikers te blokkeren nadat de inloggegevens van 539 gebruikers online waren verschenen.

Wachtwoord
"Wij kunnen niet uitsluiten dat de gegevens van nog meer klanten in handen van derden zijn gevallen. Omdat wij het zekere voor het onzekere wilden nemen, hebben wij de emaildienst van onze klanten tijdelijk uit de lucht genomen." KPN adviseert abonnees om hun huidige wachtwoord niet meer te gebruiken. "Dus ook niet voor andere internetdiensten zoals bijvoorbeeld Facebook, Marktplaats en Internetbankieren."

Het telecombedrijf verwacht dat het ophalen van e-mail "spoedig" weer hersteld is. "Wij zijn ons bewust van de overlast die dit voor onze klanten met zich meebrengt. Wij betreuren dit zeer", aldus een verklaring op de website.

Reacties (22)
11-02-2012, 08:27 door Anoniem
Wel mailen, maar niet ontvangen... Over miscommunicatie gesproken. Met 2 miljoen accounts is het nut hiervan nihil. Het is een schande dat dit al weken speelt en nu pas naar buiten komt. Het is ook een schande dat KPN niet in staat is zijn (mijn) gegevens te beschermen. En tot slot is het een schande dat KPN dit probleem niet adequaat weet op te lossen. Inmiddels wordt er al dagen vruchteloos geprutst. Misschien is het een suggestie om een paar Bulgaarse of Noord-Koreaanse hackers in te huren... Hoe diep kun je zinken?
11-02-2012, 09:00 door Anoniem
KPN: Om alle risico op misbruik te vermijden, raden wij klanten aan om hun huidige password niet meer te gebruiken – dus ook niet voor andere internetdiensten zoals bijv oorbeeld Facebook, Marktplaats en Internetbankieren.
Moet je wel bij je mail kunnen om de password reset te kunnen accepteren. Doh.
11-02-2012, 09:31 door Anoniem
Aan een halve dienst heb je weinig, trouwens aan een provider die jou privacy niet kan waarborgen ook niet kan waarborgen ook niet. typisch voorbeeld hoe de grote Nederlandse ondernemingen tegenwoordig met haar klanten omgaan. Jammer KPN heeft mooie diensten maar maken dit door het graaien naar meer met minder totaal kapot.
11-02-2012, 09:46 door Anoniem
Misschien moet KPN haar klanten eens gaan bellen met tekst, uitleg en hulp...
Klanten zoals mijn ouders van boven de 60 jaar snappen niet wat ze overkomt en welke acties ze zelf moeten nemen...
SCHANDE!!!!!
11-02-2012, 09:54 door Anoniem
Deze tweet slaat de spijker op z'n kop:
Weet je nog, toen KPN zich zorgen maakte over het toegenomen WhatsApp-verkeer? Haha, dat was peanuts.
https://twitter.com/#!/rachidfinge/status/168096476155748352
11-02-2012, 09:54 door Anoniem
KPN staat goed te kijk, maar voor de hacker('s) heb ik ook geen goed woord over...
Waarom in hemelsnaam zoveel privé gegevens publiceren, daarmee bezorg je gedupeerde klanten een wereld van problemen! Had op zijn minst een aantal gegevens gemaskeerd of een onvolldige lijst in pastebin geplaatst.

Wat m'n betreft heeft (hebben) de hacker('s) net zoveel boter op hn hoofd als KPN met hun valse rechtschapenheid.
PANNEKOEK(EN)!
11-02-2012, 09:54 door Anoniem
Vanaf 9 uur zou iedereen weer bij zijn mail moeten kunnen, aldus KPN. Nou, mijn mail geeft nog geen enkel teken.
11-02-2012, 10:07 door Anoniem
Nou mijn account staat om 10:07 nog steeds dicht hoor, en wie zegt dat deze 540 namen niet een paar namen uit de werkelijke lijst zijn...
11-02-2012, 10:40 door Anoniem
het is jammer,maar ik als winkel kan geen opdrachten ontvangen ,die per mail worden verzonden,ik had juist mijn wachtwoorden 2 dagen geleden vervangen
,hopelijk snel opgelost

warner
11-02-2012, 10:51 door Anoniem
Vanaf 9. u doet de mail het weer, is de boodschap. Misschien goed om er een datum en jaartal bij te zetten?
11-02-2012, 11:02 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
11-02-2012, 12:02 door Anoniem
Kan geen e-mail bekijken of versturen van KPN. om 12:02u
11-02-2012, 12:28 door cjkos
Grappig, ze sturen een mailtje(!) wanneer je weer kan mailen.

Wat een ramp is dat KPN.
11-02-2012, 12:51 door Anoniem
Het probleem is snel opgelost hoor: gewoon weggaan bij dat bedrijf. Er zijn gelukkig alternatieven !!
11-02-2012, 12:53 door Anoniem
KPN moet gezien alle voorvallen in het verleden in gebreken moeten worden gesteld door de overheid. KPN vormt een bedreiging voor burgers en openbare veiligheid.

Ontslagronde na ontslagronde en dan achteraf moeten concluderen dat er geen technisch personeel meer is om de systemen up-to-date te houden.

Je zou toch denken dat na meerdere hacks op Verisign, er extra veiligheidsmaatregelen genomen zouden zijn bij KPN. Maar nee, we installeren nog steeds geen updates, slaan Wachtwoorden nog steeds in plaintekst op en verzuimen de servers af te schermen van het Internet.

Alleen wegens het verzuimen van het naleven van de Wet Bescherming Persoongegevens zou er al juridische vervolging plaats moeten vinden. Als er door gebruik te maken van een exploit al persoonsgegevens ingezien kunnen worden, dan is de kans groot dat deze gegevens ook door het KPN personeel zelf ingezien kan worden. Wachtwoorden in plain tekst?

Bedenk goed dat KPN ook de beveiliging van nederlandse grootste organisaties en overheid moet beheren:-( Heeft u nog steeds zo veel vertrouwen in de papieren SLA's van KPN?

Daarnaast handelt KPN tegen hun eigen algemene voorwaarden in, in de algemene voorwaarden staat dat KPN verplicht is om binnen één dag te communiceren over beveiligingsincidenten aan haar gebruikers en opdrachtgevers. Deze hacks zijn twee weken geleden uitgevoerd en nu pas bekend gemaakt.
11-02-2012, 12:55 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
11-02-2012, 13:10 door Anoniem
Begrip wordt gevraagd van KPN.. ..
Maar!!!!!!!!!!!!!!
De Email versturen is nu nog steeds niet mogelijk>
Zeg dan niets/ dit is klanten op het verkeerde spoor zetten.

t
11-02-2012, 13:14 door Anoniem
Hoe resetten?????????? email kan toch niet???
Persoonlijk op de hoogte?? Aan de deur? Telefonisch? telegram?

Geen wachtwoord meer/ hoe de installatie via KPN wijzigen?

Kortom! Bloody shame!!
En hoeveel bonus heeft de directie voor dit systeem ontvangen?
Kwaliteit?

we achten af ..sprak Colijn 1938
11-02-2012, 14:12 door Anoniem
Door Redactie: ........
Wachtwoord
"Wij kunnen niet uitsluiten dat de gegevens van nog meer klanten in handen van derden zijn gevallen. Omdat wij het zekere voor het onzekere wilden nemen, hebben wij de emaildienst van onze klanten tijdelijk uit de lucht genomen." KPN adviseert abonnees om hun huidige wachtwoord niet meer te gebruiken. .


Als kpn echt het zekere voor onzekere neemt ..hoe stellen ze dan vast of het de klant zelf is, en niet een hacker, die zometeen het wachtwoord _wil_ resetten? Elektronisch is dan geen betrouwbare optie als hackers ook het wachtwoord kunnen resetten. Blijft over 2miljoen brieven en dagen versturen met bijbehorende dagen, zoniet weken verwerkingstijd. En de te verwachten helpdeskload naar de helpdesk, want gesmeerd zal het niet gaan met deze aantallen. De gifbeker is nog niet leeg,,,,
11-02-2012, 15:53 door spatieman
KPN stuur een email waarin de gebruikers vertelt wordt hoe ze het pwd moeten resetten.
dan lees ik.
ze kunnen wel sturen ,maar niet ontvangen.
uhm....
ergens slaan ze de plank mis.
11-02-2012, 16:46 door Anoniem
Ik meende dat de klanten met "hetnet.nl" door de ellende niet getroffen zouden worden, zoals de eerdere berichten meldden. Het tegendeel blijkt een feit..
11-02-2012, 17:03 door S-q.
Zojuist vastgesteld dat ik mijn e-mail zowel kan ontvangen als verzenden.
Ik kan gek genoeg, niet mijn pwd resetten.

Maar ik heb ook nog geen bericht gehad van Kpn dat ik aan de beurd was.
Gelukkig nu wel van die vervelende foutmeldingen af,
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.