image

Anti-virusbedrijf Avast dumpt malafide helpdesk

vrijdag 16 maart 2012, 08:46 door Redactie, 1 reacties

Anti-virusbedrijf Avast heeft de samenwerking met de telefonische helpdesk van iYogi opgezegd, omdat die gebruikers zou misleiden. De helpdesk was bedoeld voor gebruikers van de gratis versie van de virusscanner. Consumenten konden hier kosteloos met hun problemen betreffende het anti-virusprogramma terecht. Na het gesprek bood iYogi een ondersteuningspakket aan voor andere, niet-Avast gerelateerde computerproblemen.

Volgens Avast CEO Vince Steckler werkte dit freemium model erg goed en konden zo 20.000 tot 30.000 Avast-gebruikers per maand worden geholpen. Uit onderzoek bleek dat de iYogi helpdeskmedewerkers soms klanten lieten geloven dat ze computerproblemen hadden die er in werkelijkheid niet waren. De consument werd zo misleid om een ondersteuningspakket af te nemen.

Samenwerking
Steckler merkt op dat Avast van mond-tot- mondreclame afhankelijk is, aangezien het geen winkelproducten of andere retailkanalen gebruikt. "Dit model werkt voor ons en heeft ons de populairste virusscanner in de wereld gemaakt." Het gedrag van iYogi is dan ook onacceptabel, gaat de CEO verder. Daarom is besloten de samenwerking vooralsnog op te zeggen.

Avast gaat nu in gesprek met iYogi of het de dienstverlening opnieuw kan opzetten, of dat het naar een andere partij moet uitwijken. Consumenten die vinden dat ze door iYogi gedupeerd zijn geraakt kunnen hun geld terugkrijgen. Gebruikers met vragen verwijst Steckler naar de support opties op de website.

Reacties (1)
16-03-2012, 10:22 door Anoniem
Gewoon niet meer in ze gaan met die club. Op YouTube vind je ook veel van die iYogi-videos ... het ziet er mij te gelikt uit en te simplistisch.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.