image

Eerste verzekeraar op Facebook heeft honderden klanten

maandag 7 oktober 2013, 14:41 door Redactie, 6 reacties

In juni van dit jaar werd de eerste verzekeraar op Facebook gelanceerd en sindsdien heeft het bedrijf "enkele honderden" klanten en 12.000 likes binnengehaald. Het bedrijf heet Kroodle en is een initiatief van de Nederlandse verzekeringsmaatschappij Aegon.

Het is de eerste verzekeraar ter wereld waar klanten via hun Facebookprofiel een verzekering kunnen afsluiten. "Facebook is allang niet meer het netwerk waar je alleen je vakantiefoto’s deelt, contact houdt met je vrienden en familie of reageert op de vraag ‘Wat ga jij dit weekend doen’? Privé en persoonlijke bezigheden lopen steeds meer in elkaar over", aldus het bedrijf.

Door het gebruik van het persoonsprofiel hoeft de verzekerde een minimale hoeveelheid informatie te geven. Zo zorgt het inloggen via Facebook ervoor dat zowel handtekeningen als polisnummers "verleden tijd" zijn.

Online

De verzekeringen zijn dagelijks online aanpasbaar of op te zeggen zonder dat er mensen aan te pas komen. Door de member gets member mogelijkheid in de KroodlePool delen klanten daarnaast een bonus met Facebookvrienden als zij ook voor een Kroodle-verzekering kiezen. Ondanks deze bonus en laagdrempelige opzet lijkt het erop dat Facebook voor veel mensen nog niet het platform is om een verzekering op af te sluiten.

Image

Reacties (6)
07-10-2013, 14:50 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 07-10-2013, 14:53
[Verwijderd]
07-10-2013, 15:49 door Anoniem
Ik zou *nooit* een verzekering afnemen bij een dochter maatschappij van een reguliere verzekeraar. Waarom zijn deze verzekeringen bij ''Kroodle'' ondergebracht, en waarom wordt dit niet onder de naam Aegon verkocht ? Om afbreukrisico tegen te gaan mocht er wat mis lopen ? Zie ook voorgaande reactie van Peter m.b.t. bijvoorbeeld Koersplan.
07-10-2013, 16:10 door Anoniem
Enne, wat als facebook je account blokkeert?

Wat zomaar ineens kan gebeuren als er, bijvoorbeeld, een paar pixel van een tepel te zien zijn op een plaatje ofzo, ik noem maar wat. En ja, precies dat is al wel eens gebeurd.
07-10-2013, 17:01 door Preddie
Toevallig was ik een jaar geleden bij een security bijeenkomst waar twee mannen vol trots die presenteerde, ze werden door het security bewuste publiek gelijk met de nek aangekeken.

Naast dat Aegon de laatste 15 jaar op elke wijze de consument heeft proberen te bedonderen hebben ze nu hun zinnen gezet op facebook.

In een korte periode daarvoor heb ik een presentatie gehad van mvr. L de Dancet van ICTrecht (Collega van Arnoud Engelfriet) waarin zij voorbeelden, van wederom Aegon, aanhaalde om te laten zien hoe verzekeraars social media gebruiken c.q. misbruiken om claims te voorkomen.

Als ik het goed herinner was één van de voorbeelden; iemand die een ongeluk had gehad en vervolgens keerde Aegon niet uit omdat de man een foto op facebook had staan waarbij zijn auto op/naast het circuit stond en daarmee had Aegon geconcludeerd dat de man met zijn auto op het circuit had gereden en keerde om die reden niet uit want dit zou in strijd zijn met de voorwaarde.

Ik vraag me dan ook hoe groot het spreekwoordelijke gaatje, of beter gezegd gat, is dat mensen in hoofd hebben om zich aan te melden bij een dienst als Kroodle. Natuurlijk wordt hier niet voor niks een dochter speciaal voor opgezet zodat de naam van Aegon niet direct geassocieerd wordt met deze discutabele diensten...... immers doet de naam Aegon bij een hele hoop mensen de haren recht omhoog doen staan.
07-10-2013, 17:21 door schele
Als friend kun je meteen inde posts even nalezen of er niet klopt met de claims of dat er iets te vinden is dat tegen de claimer gebruikt kan worden. Gelukkig zouden ze zoiets nooit doen.
07-10-2013, 20:28 door Anoniem
U heeft geen polisnummer meer nodig, u heeft toch immers uw FB account!? Wat als hackers je FB overnemen en evt.opheffen!? "Nee meneer u bent niet bij ons verzekerd.U heeft geen FB account."
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.