Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

ABNAMRO phishing van vanochtend

11-06-2012, 09:48 door sjonniev, 9 reacties
Hier gaan vast veel mensen intrappen voor wie Nederlands niet de eerste taal is:

"ABN AMRO veiligheid centrum

Account Status Notification
We zijn contact met u op om u te informeren dat onze Account Beoordeling Team geïdentificeerd aantal ongewone informatie in uw account. in overeenkomstig ABN AMRO Gebruikersovereenkomst en ervoor te zorgen dat uw account niet is geweest toegankelijk via frauduleuze locaties is de toegang tot uw account is beperkt. Uw account toegang zal beperkt blijven tot deze kwestie heeft is opgelost kunt u Klik op Mijn account activiteit door te gaan:
Mijn Account activiteit
Met vriendelijke groet
Account Beoordeling afdeling
Wij danken u voor uw snelle aandacht aan materie. alstublieft begrijpen dat dit een veiligheidsmaatregel bedoeld om u te beschermen en uw account. Onze excuses voor het ongemak.
ABN AMRO Internet Bankieren."
Reacties (9)
11-06-2012, 10:26 door Anoniem
stuur een reactie terug van : get lost idiot
11-06-2012, 11:28 door Anoniem
Door Anoniem: stuur een reactie terug van : get lost idiot

Je kunt beter terugsturen, your mail has be intercepted by homeland security, within 2 days whe will visit your home address.
11-06-2012, 14:04 door Whoops
Door Anoniem:
Door Anoniem: stuur een reactie terug van : get lost idiot
Je kunt beter terugsturen, your mail has be intercepted by homeland security, within 2 days whe will visit your home address.
Je kunt beter helemaal niets terug sturen!
Anders weet de spammer dat het adres actief wordt gebruikt en kom het terecht op nog meer spamlijsten.
11-06-2012, 14:23 door Anoniem
Waarom hebben die banken niet gewoon een abuse@<domain> email adres?

Kom op, ik wil best meewerken en dit soort informatie doorsturen maar omdat dan allemaal via een
form te moeten doen, nee dus!
11-06-2012, 14:48 door Anoniem
Door Whoops:
Door Anoniem:
Door Anoniem: stuur een reactie terug van : get lost idiot
Je kunt beter terugsturen, your mail has be intercepted by homeland security, within 2 days whe will visit your home address.
Je kunt beter helemaal niets terug sturen!
Anders weet de spammer dat het adres actief wordt gebruikt en kom het terecht op nog meer spamlijsten.

Of je gaat er niet serieus op in
11-06-2012, 14:58 door Anoniem
Door Whoops:
Door Anoniem:
Door Anoniem: stuur een reactie terug van : get lost idiot
Je kunt beter terugsturen, your mail has be intercepted by homeland security, within 2 days whe will visit your home address.
Je kunt beter helemaal niets terug sturen!
Anders weet de spammer dat het adres actief wordt gebruikt en kom het terecht op nog meer spamlijsten.

@Whoops: Dat is, of was, ook wel een reden, hoewel ik niet zo zeker ben in welke mate spammers nog replies gebruiken om lijsten te schonen voor 'actieve' mailadressen.

Maar dat mensen die lezen op security.nl nog denken dat het "afzender" adres van een phishing mail geschikt is om de phisher te bereiken ....

Waar een 419 scammer (afrikaanse erfenis) afzender , en sommige andere spammers, inderdaad nog de noodzaak heeft om per mail bereikt te kunnen worden heeft de phisher dat niet.

De anoniempjes met de adviezen om een variant van "pleur op" te antwoorden snappen dat waarschijnlijk pas nadat hun mail adres als afzender op een spam run gestaan heeft.
12-06-2012, 10:16 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Whoops:
Door Anoniem:
Door Anoniem: stuur een reactie terug van : get lost idiot
Je kunt beter terugsturen, your mail has be intercepted by homeland security, within 2 days whe will visit your home address.
Je kunt beter helemaal niets terug sturen!
Anders weet de spammer dat het adres actief wordt gebruikt en kom het terecht op nog meer spamlijsten.

@Whoops: Dat is, of was, ook wel een reden, hoewel ik niet zo zeker ben in welke mate spammers nog replies gebruiken om lijsten te schonen voor 'actieve' mailadressen.

Maar dat mensen die lezen op security.nl nog denken dat het "afzender" adres van een phishing mail geschikt is om de phisher te bereiken ....

Waar een 419 scammer (afrikaanse erfenis) afzender , en sommige andere spammers, inderdaad nog de noodzaak heeft om per mail bereikt te kunnen worden heeft de phisher dat niet.

De anoniempjes met de adviezen om een variant van "pleur op" te antwoorden snappen dat waarschijnlijk pas nadat hun mail adres als afzender op een spam run gestaan heeft.

Waarom wordt hier zoveel op gereageerd?
natuurlijk moet je niks terug sturen maar toch kan ik de bovenstaande reacties goed begrijpen.

Waarom zou je hier al die phising mails posten, wanneer je er 1 ontvangt kun je maar 1 ding doen en dat is je bank waarschuwen en het door mailen naar het daarvoor bestaande adres.

En wanneer er dan weer de zoveelste mail is geplaatst op dit forum kan ik begrijpen dat mensen van zulke antwoorden gaan geven. ik wordt er zelf vaak ook moe van. en dan neig ik ook naar van die flauwe/bijdehante opmerkingen.
30-07-2012, 18:55 door Anoniem
Geachte klant,

De ABN-AMRO spendeert veel aandacht en zorg aan de beveiliging en integriteit van al onze bankrekeningen. Graag vragen wij u dan ook aandacht voor het volgende. Afgelopen jaar is de ABN AMRO, samen met veel andere nederlandse banken, doelwit geworden van grootschalig internetfraude. Daarom zijn wij afgelopen maanden een grootschalig project gestart om dit te bestrijden. Alle online bankrekeningen dienen te worden gekoppeld aan een nieuw ontwikkeld beveiligingssysteem, waarmee verdachte bewegingen en ontwikkelingen op uw online bankrekening sneller worden getraceerd en opgelost.

Er is geconstateerd dat uw online ABN-AMRO rekening nog niet voorzien is van het nieuwe beveiligingssysteem.Wij vragen u dan ook 5-10 minuten van uw tijd om deze update compleet te maken, om zo de beveiliging te voltooien.

Gebruikt u onderstaande link: U kunt hier inloggen

Na de update zal er door een van onze medewerkers nog contact met u worden opgenomen om het gehele proces te voltooien. Wanneer het gehele proces gereed is zal u weer als vanouds gebruik kunnen maken van het online bankieren via ABN-AMRO. Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking.

Hoogachtend,

Klantenservice
08-08-2012, 21:10 door Anoniem
Door Anoniem:
Waarom hebben die banken niet gewoon een abuse@<domain> email adres?

Kom op, ik wil best meewerken en dit soort informatie doorsturen maar omdat dan allemaal via een
form te moeten doen, nee dus!
Je bedoelt valse-email@abnamro.nl ? Werkt uitstekend, ze halen de achterliggende websites snel uit de lucht.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.