image

Australische bank lanceert inloggen via vingerafdruk

vrijdag 5 december 2014, 13:56 door Redactie, 6 reacties

De Australische Westpac-bank biedt klanten vanaf volgende maand de mogelijkheid om via hun vingerafdruk op mobiel bankieren in te loggen, waarbij het naar eigen zeggen de eerste bank ter wereld is die dit voor gebruikers van een Android Samsung Galaxy S5 en Note 4-toestel mogelijk maakt. Daarnaast wordt ook TouchID op de iPhone 5S, iPhone 6 en iPhone 6 Plus ondersteund.

Volgens de bank biedt deze inlogmethode gemak en veiligheid voor een groeiend aantal klanten dat via hun smartphone bankiert. "De helft van onze digitaal actieve klanten doet aan mobiel bankieren en verricht voor meer dan 50 miljard dollar aan transacties elk jaar", aldus Jason Yetton van Westpac.

Reacties (6)
05-12-2014, 14:04 door Preddie
Gelukkig zijn de benodigde vingerafdrukken zeer gemakkelijk van dat zelfde toestel te halen ...... ;)


(eens kijken of we een kopie van het vorige topic krijgen, hihi)
05-12-2014, 14:17 door Anoniem
Door Predjuh:(eens kijken of we een kopie van het vorige topic krijgen, hihi)
Eh, we weten onderhand dat de uitrollers van al dat moois niet kijken vanuit het belang van de klant, en de rest volgt daar eigenlijk vanzelf uit. Dat het altijd wel verkocht wordt als zou het "in uw belang, meneer (en ook dat van ons natuurlijk vooral dat van ons)" zijn is standaard marketeeringpraktijk en geeft bezigers terecht een goede leugenaarsnaam.
05-12-2014, 14:18 door Anoniem
ik voorspel dat de eerste fraude binnen een week gemeld wordt.
05-12-2014, 22:18 door Anoniem
Door Anoniem: ik voorspel dat de eerste fraude binnen een week gemeld wordt.
Dan ken je de banken niet. Die houden dat netjes onder de pet. Eerlijk zijn jaagt de klantjes toch maar weg.
06-12-2014, 12:02 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: ik voorspel dat de eerste fraude binnen een week gemeld wordt.
Dan ken je de banken niet. Die houden dat netjes onder de pet. Eerlijk zijn jaagt de klantjes toch maar weg.

Vandaar dat er overal fraude wordt gedaan of is dit een sarcastische opmerking?
07-12-2014, 10:46 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: ik voorspel dat de eerste fraude binnen een week gemeld wordt.
Dan ken je de banken niet. Die houden dat netjes onder de pet. Eerlijk zijn jaagt de klantjes toch maar weg.
Vandaar dat er overal fraude wordt gedaan of is dit een sarcastische opmerking?
Er wordt een stuk meer gefraudeerd dan dat jij van de bank zal horen. Die houden dat inderdaad zoveel mogelijk onder de pet, precies om de klantjes niet bang te maken. Hun verdienmodel staat of valt met of die klantjes nog bereid zijn hun geld bij de bank te parkeren, en dat doen ze niet als ze bang zijn het niet meer terug te krijgen. Dus zal een bank er belang bij hebben akkefietjes te compenseren... of tenminste de klant aan te praten dat'ie zelf niet zo dom moet zijn met z'n geld, want als hij gelooft dat het zijn eigen schuld is dat het misging dan komt'ie juist graag terug bij de bank. Of het sarcasme is als het tegelijk een accurate beschrijving van de werkelijkheid is mag je zelf verzinnen. Maar deze situatie is niet veranderd met verregaande verherdigitalisering bij de bank, dat was voorheen ook zo.

Je moet veranderende "internet"bankiervoorwaarden in dit licht zien. Er werd kennelijk genoeg gefraudeerd dat ze het compenseren willen beperken. Maar vingerafdrukken ook, die zijn namelijk inherent ongeschikt voor deze taak van het perspectief van de klant (want [x] ongeschikt als wachtwoord), maar prima geschikt als aannemelijk "bewijs" voor de bank dat jij het je eigen bankrekening plunderen toch echt zelf gedaan hebt. Kijk maar, je vingerafdrukken liegen niet, lieve klant.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.