image

Onderzoek: ouderen dol op Internet Explorer

zaterdag 9 mei 2015, 09:24 door Redactie, 19 reacties

Als het gaat om internetbrowsers is er een duidelijk voorkeur onder jongeren en ouderen, waarbij de oudere internetter vooral graag Internet Explorer gebruikt, zo blijkt uit onderzoek van CivicScience (pdf). Voor het onderzoek werden bijna 1300 volwassen Amerikanen ondervraagd.

Google Chrome is onder de gehele onderzoekspopulatie de populairste browser, met een aandeel van 37%, gevolgd door IE (29%), Firefox (21%) en Safari (10%). De resterende vier procent gebruikt een andere browser. Wordt er naar de demografische kenmerken gekeken, dan blijkt dat Chrome vooral bij jongeren van 18 tot en met 34 jaar populair is. De groep wordt ook omschreven als "market mavens" die de laatste trends en nieuwe producten volgen en vaker early adopters zijn.

Daar tegenover staat Internet Explorer, waarvan 47% van de gebruikers ouder dan 55 jaar is. Het zijn ook vaker huizenbezitters en opa's en oma's die met Microsofts browser surfen. De Firefoxgebruiker bevindt zich vooral in de leeftijdscategorie 35 tot 55 jaar en is in 70% van de gevallen ook een huiseigenaar.

De onderzoekers keken uitgebreider naar de verschillen tussen Chrome- en IE-gebruikers. Dan blijkt dat Chrome-gebruikers vaak single zijn en nog nooit getrouwd zijn geweest. Daarnaast beschikken ze vaker over een tablet en zullen ze anderen vaker over nieuwe producten en merken vertellen. De IE-gebruiker is in meer dan de helft van de gevallen getrouwd en houdt voornamelijk van zoute snacks, ten opzichte van zoete/gezonde snacks.

Reacties (19)
09-05-2015, 11:21 door Anoniem
"oudere internetter vooral graag Internet Explorer gebruikt, "

Nee, foute conclusie. Ze gebruiken het. Niet graag, maar ze weten niet beter.
09-05-2015, 11:50 door Anoniem

Nee, foute conclusie. Ze gebruiken het. Niet graag, maar ze weten niet beter.

Ook een foute conclusie. Ze gebruiken het. Punt.
09-05-2015, 12:50 door karma4
Door Anoniem:Nee, foute conclusie. Ze gebruiken het. Niet graag, maar ze weten niet beter.
Er zijn meer dan genoeg onderzoeken waarbij uit op zich correcte cijfers geheel onzinnige conclusies verbonden worden.
een bekende quote: "lies - big lies - statistics" Ook statistiek moet je kunnen begrijpen.

Ik zie een leuke, ga je chrome gebruiken dan verlaat je vriendin je en is er geen uitzicht op dat je gaat trouwen.
09-05-2015, 13:15 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 09-05-2015, 13:15
[Verwijderd]
09-05-2015, 14:02 door Anoniem
Ja statistiek is een vak apart. Het eerste wat je leert is het verschil tussen causaliteit en correlatie.
09-05-2015, 16:24 door Anoniem
Ander onderzoek : IE gebruikers hebben een lager IQ !

https://html2-f.scribdassets.com/5c2p72qzr412dkka/images/4-7ef8739554.jpg
http://www.scribd.com/doc/61548262/IQ-Browser-AptiQuant-2011

Als we om ons heenkijken zijn we allemaal geneigd daar ook direct voorbeelden van te kunnen zien.
Wereldwijd is er over die IE gebruikers ook heel wat over gediscussieerd.
Zoek maar op in een zoekmachine : "internet explorer domme mensen"
Heel veel resultaten.

Niet iedereen was daar blij mee, IE gebruikers bijvoorbeeld.
Of dat terecht was?
Meer informatie over enquêtes en dit onderzoek specifiek.
https://en.wikipedia.org/wiki/Intelligence_Quotient_%28IQ%29_and_Browser_Usage

Ook een aardig onderzoek, het lezen van informatie van links op deze site, en onder welke omstandigheden dat wel of niet, nog minder gebeurt.
09-05-2015, 17:02 door Anoniem
Door Anoniem:

Nee, foute conclusie. Ze gebruiken het. Niet graag, maar ze weten niet beter.

Ook een foute conclusie. Ze gebruiken het. Punt.

Ze gebruiken het, maar wat zegt dat? Nu nog de harde en zinvolle conclusies - waarbij ook de consumptie van zoutjes wordt meegenomen.
09-05-2015, 18:11 door Anoniem
Precies...totdat we meer weten en over die zoutjes kunnen we niet verder!
09-05-2015, 19:14 door karma4
Door Anoniem: Ander onderzoek : IE gebruikers hebben een lager IQ !
Inderdaad een prima link die je niet clickable gemaakt hebt. Nu moet je ook nog verwachten dat je doelgroep de gebruikte woorden daar snapt. Voor je het weet zit in je flame met extremisten die een soor verslaving en beperkte visie hebben.

Het is het nivo van de Belgen tegen de Nederlanders met stereotypsiche moppentapperij. Niet erg als begrepen wordt dat het om de moppen zelf gaat met plagerijtjes terwijjl er wel een soort waardering is. Niet iedereen is daartoe in staat Habbo

Och een andere leuke is http://de.wikipedia.org/wiki/Front_Deutscher_%C3%84pfel.
Het is lokale satire en parodie met een serieuze kant. Wie in de IT wereld voelt zich daarmee aangesproken?
Wie snapt en accepteert dat, Don quishocking. (komt de bagwan langs)
09-05-2015, 19:40 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 09-05-2015, 19:43
[Verwijderd]
10-05-2015, 12:44 door Anoniem
Ik gebruik Internet Explorer. Wat is daar mis mee? Alle calling home dingen zijn uitgeschakeld. Alle plugins onnodige uitgeschakeld.

Er is geen denken aan Chrome te gebruiken. Dat is een privacy weg browser (browser ID).

Met veel modificaties is Firefox te gebruiken. Zonder modificatie doet het veel te veel aan calling home & calling Google.
10-05-2015, 13:20 door Anoniem
Visuele vergelijking van browsers op imgur.

If browsers were guns:

https://imgur.com/gallery/QS3Ew
10-05-2015, 15:50 door Anoniem
Door Anoniem: Ik gebruik Internet Explorer. Wat is daar mis mee?

Alles.

1) Microsoft, Google en Apple maken deel uit van het Prism spionage programma.

2) Een belangrijke veiligheidsprotocol zoals HSTS ontbreekt.

3) Microsoft repareert lekken pas na maanden, jaren of zelfs helemaal niet.

4) Je kunt niet I.E. gebruiken en heel naïef denken de CIA / NSA te slim af te zijn door wat instellingen te veranderen.

5) Conclusie van een vergelijkings-test van "Computer Totaal" van dit jaar: "Microsoft's browser loopt al jaren achter de feiten aan".

http://9gag.com/gag/558565/browsers-as-guns
11-05-2015, 11:18 door Anoniem
Ik dacht dat de meeste ouderen "Google" als internet gebruiken! :P Volgens mij weten de meeste niet eens wat een browser is...

"De IE-gebruiker is in meer dan de helft van de gevallen getrouwd en houdt voornamelijk van zoute snacks, ten opzichte van zoete/gezonde snacks."

Wat is dit een geweldig onderzoek is dit geweest! Ik hoop dat ze minstens 10 miljoen subsidie hebben gekregen voor dit onderzoek, want ik vond het toch wel heel belangrijk te weten wat voor soort snacks er na wat uurtjes internetten bij een IE gebruiker uit z'n poeperd komt...
11-05-2015, 12:32 door Mysterio
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ik gebruik Internet Explorer. Wat is daar mis mee?

Alles.

1) Microsoft, Google en Apple maken deel uit van het Prism spionage programma.

(...)
In feite ben je dan al klaar toch? Nou is het wellicht ook naïef om te denken dat je op een Prism platform (zoals Windows) met een andere browser dan zo veel beter bezig bent.
11-05-2015, 13:27 door Jan Kol
Mooi, maar het gaat om een zeer beperkt van omvang zijnd onderzoek in de VS (1.300 respondenten is zo ongeveer niets op USA-schaal). Bovendien weet je de vraagstelling niet en dat kan ook heel wat uitmaken. Kortom, vergeet voor het gemak wat er staat.

Wil je het echt weten, dan zou je in Europa moeten onderzoeken welke browsers na de invoering van het browservrije Windows werden gekozen.
En ook dan zullen veel ouderen voor IE hebben gekozen, want daarmee konden ze omgaan en een nieuwe, onbekende browser gaan gebruiken is dan minder aantrekkelijk. Het aantal klachten dat Outlook Express is vervangen door Windows Mail was onder ouderen enorm, ik bedoel maar.

Oh ja, ik zuig dït niet uit mijn duim, want ik ben zelf een oudere (75) en heb veel leeftijdgenoten en jongere ouderen dan ikzelf lesgegeven in computergebruik en ook velen privé geholpen. Steeds weer hoor je dan dit weet ik en als het mooier kan is prima, maar hier kan ik mee omgaan..... Tsja, dan houdt het op en experimenteer ik voor mijzelf gewoon verder met van alles op mijn computer, waaronder heel wat browsers (met Firefox als favoriet)
11-05-2015, 15:01 door Joep Lunaar
Door Anoniem: Ik gebruik Internet Explorer. Wat is daar mis mee? Alle calling home dingen zijn uitgeschakeld. Alle plugins onnodige uitgeschakeld.

Er is geen denken aan Chrome te gebruiken. Dat is een privacy weg browser (browser ID).

Met veel modificaties is Firefox te gebruiken. Zonder modificatie doet het veel te veel aan calling home & calling Google.
Stellingen onderbouwen a.u.b.
11-05-2015, 15:14 door Joep Lunaar
Mijn ervaring met oudere gebruikers leert dat zij graag dit of dat even opschrijven; vele handelingen ontberen voor hen de logica die jongere/meer ervaren/enz. gebruikers wel ervaren. Om die reden vallen zij vaak terug op boekjes waarin hele basale handelingen als hoe je iets opzoekt of een e-mail opstelt stapje voor stapje zijn beschreven. Het OS waarvan in die boekjes wordt uitgegaan: meestal Windows en dan veelal niet de nieuwste versie. De webbrowser: IE. (De tekstverwerker: MS Word enz. enz. enz.)

Eigenlijk is het hele MS Windows platform een ramp voor ouderen.
Weinig ouderen durven iets anders te gebruiken want wie kan hen dan helpen enz. Maar tevens is het inconsistent, incoherent, biedt een keur aan volstrekt onbegrijpelijke fout(melding)en, Verkenner en het beeld van het bestandssysteem dat het toont is onbegrijpelijk enz. enz.

Enz. Enz.
12-05-2015, 03:27 door Anoniem
Door Joep Lunaar:
Door Anoniem: Ik gebruik Internet Explorer. Wat is daar mis mee? Alle calling home dingen zijn uitgeschakeld. Alle plugins onnodige uitgeschakeld.

Er is geen denken aan Chrome te gebruiken. Dat is een privacy weg browser (browser ID).

Met veel modificaties is Firefox te gebruiken. Zonder modificatie doet het veel te veel aan calling home & calling Google.
Stellingen onderbouwen a.u.b.

Dat is geen stelling, het zijn empirische feiten gebaseerd op de vermelde ervaring. Zoek zelf maar eens (met Google zo je wilt) naar Chrome browser ID en "safebrowsing". Je kunt in Mozilla zelf ook zoeken met about:config naar http://. Daarnaast kun je verkeer opvangen als je Firefox start. Zul je zien dat het uizetten niet echt helpt. Mozilla's developers denken het beter te weten dan ik. Als ik wil dat iets uit moet, dan moet dat ook echt gebeuren, en niet alleen cosmetisch.

@10-05-2015, 15:50 door Anoniem

Microsoft repareert lekken op tijd is mijn ervaring. Ik zie weinig verschil met andere browsers. Dat Microsoft afgeluisterd wordt heeft niet erg veel met een browser te maken die sowieso niets meer terugmeldt. Het is geen dienst zoals Skype die wel af te luisteren is.

De CIA/NSA? Wat heb ik daar mee te maken? Niks. Die kunnen overigens elke browser gebruiken voor een aanval. naief om te denken dat het alleen voor IE geldt.

Het kan best zijn dat er nieuwere technieken zijn in andere browsers, maar daar heb ik geen behoefte aan. Het is niet nodig.

Nogmaals: feit is dat IE beter exclusief te maken is dan Chrome of Mozilla. Mozilla gaat bijvoorbeeld gewoon door met downloaden als je malware scanning uit zet.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.