Privacy - Wat niemand over je mag weten

Anonieme Image Sharing ?

05-06-2015, 15:30 door Anoniem, 15 reacties
Op deze site kan je geen illustrerende afbeeldingen bij een topic plaatsen. Op zoek naar een oplossing daarvoor kwam ik er zodoende bij een testje achter dat daarvoor bij diverse sites eerst een account vereist is of/en daarnaast anoniem uploaden helemaal niet mogelijk is!

Het uploaden van bestanden via Tails (met Torbrowser) is niet mogelijk, het Tornetwerk is geblokkeerd ('We're very sorry').
Ook het proberen een afbeelding te uploaden via een extra hopje van een willekeurige free proxy service lukte niet (bij redelijk maximaal toestaan van diverse scripts en cookies).

Vermoedelijk raakt de reden van deze blokkades niet zozeer aan het kunnen controleren van geüploade images (het kunnen aanspreken van uploaders is sowieso achteraf en geen pro-actief defense model) maar raakt mogelijk veel meer aan het werkelijke vermoedde bedrijfsmodel dat erachter zit:

zoveel mogelijk gepersonaliseerde customer data verzamelen.

Waarom zou je anders gratis plaatjes van anderen willen hosten?
Alleen reclame tonen is niet meer genoeg, gepersonaliseerde reclame is wat telt.
Aan anonieme uploaders heb je in dat geval natuurlijk weinig, al zal dat aandeel in de praktijk qua grootte vermoedelijk zeer meevallen.

Dat geconstateerd en aangenomen hebbende vraag ik mij (vanuit een opposite belang) het volgende af :

- Bestaan er Image Sharing Services / Hosters waar je anoniem (met gebruik van Tails), en zonder account wel kunt uploaden?

- Weet je er één of een paar (nette en fatsoenlijke s.v.p.) die je kan aanraden?

Ik ben benieuwd, dan hoef ik ze niet allemaal zelf te testen.
Dank alvast voor goede tips!


Ps.
Pro actief antwoord op de verwachte tegenvraag : Waarom, waarom, waarom, waarom anoniem?

Dahahaarom!
Het anti-privacy-security idee van het deels vrijgeven van de interne bestandsstructuur van je systeem bij het uploaden van bestanden bevalt me slecht, daarom leek het gebruik van Tails voor het uploaden van images (of andere bestanden, VT nog niet geprobeerd) een goede simpele uitkomst (die vooralsnog niet werkt).
Daarnaast, niet aan elke afbeelding of illustratie hoeft, wat mij betreft, een naam te hangen, omdat het er niet toe doet of me niet interesseert omdat ik een ander doel voor ogen heb. Als ik vrijwillig afstand doe van eventueel auteursrecht dat ik op een afbeelding of illustratie heb is dat mijn (anoniem publieke) zaak.

Tails - "Privacy for anyone anywhere"
https://tails.boum.org/
Reacties (15)
05-06-2015, 16:02 door Anoniem
Vermoedelijk raakt de reden van deze blokkades niet zozeer aan het kunnen controleren van geüploade images (het kunnen aanspreken van uploaders is sowieso achteraf en geen pro-actief defense model) maar raakt mogelijk veel meer aan het werkelijke vermoedde bedrijfsmodel dat erachter zit: zoveel mogelijk gepersonaliseerde customer data verzamelen.

Dat is een mogelijke reden. Een andere mogelijke reden is dat men geen zin heeft om via tor, vpn's of anonymous proxies aangevallen te worden, en dat men daarom besluit dergelijk verkeer niet toe te staan. Dat scheelt immers problemen. Maar je hebt gelijk, naast beveiligingsaspecten zijn er ook puur commerciele overwegingen welke een rol kunnen spelen.
05-06-2015, 16:17 door Spiff has left the building - Bijgewerkt: 05-06-2015, 16:18
@ topicstarter,
Zeker niet iedereen zal zijn/haar favoriete hoster(s) geprobeerd hebben met met gebruik van Tails, of dat van plan zijn.
Hetzelfde geldt voor mij.
Maar ik (en dat zal voor anderen wellicht ook gelden) wil je best noemen wat ik gebruik.
Omdat je niet aangeeft wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt, kan ik niet uitsluiten dat je wat ik noem al getest hebt met Tails en dat het niet voldoet. Wil je dat vermijden, dan zou je moeten vermelden watje allemaal al getest hebt.
Ik gebruik http://imgdumper.nl/
Nogmaals, of dat te gebruiken is met Tails, dat heb ik niet getest, maar registreren is in ieder geval niet nodig.
05-06-2015, 17:41 door Eric-Jan H te D - Bijgewerkt: 05-06-2015, 17:45
Dat Imgdumper.nl lijkt me goed bruikbaar.Daarnaast zou je natuurlijk kunnen overwegen om een shared hoekje op Google Drive (heb ik ook niet getest met Tails) oid te maken. Het voordeel daarvan is dat je zelf in de hand hebt wanneer je je geliefde lezers een 404 presenteert ipv Anna Kournikova.
06-06-2015, 09:12 door Anoniem
Joh als je dat zo graag wilt, wat let je om zelf zo'n service te beginnen en een business model erbij te bedenken wat
wel voldoet aan je eisen en wensen?

Als er veel meer mensen zijn die dezelfde bedenkingen hebben als jij dan wordt het vast wel een succes.

Een beetje gaan zitten mopperen op de eigenschappen van andermans gratis services dat lijkt me niet erg constructief.
We hadden daar vroeger een spreekwoord over met een paard, maar misschien moet daar een variant van bedacht worden
die de kinderjtes van nu nog snappen.
06-06-2015, 11:48 door Spiff has left the building - Bijgewerkt: 06-06-2015, 14:11
Door Anoniem, 09:12 uur:
[...]
Een beetje gaan zitten mopperen [...]

Topicstarter moppert niet.
Topicstarter doet een neutrale constatering, en stelt een vraag.
Volstrekt legitiem.

Juist jouw opmerking doet nogal mopperig en zuur aan, met die opmerking over mopperen, en over het spreekwoord met het paard dat de kindertjes van nu niet meer zouden snappen, en je voorstel zelf maar de gewenste service te beginnen.

Terug on-topic:
Ik ben wel benieuwd welke hosters topicstarter getest heeft en die niet voldoen,
en of anderen nog geschikte hosters kennen.
06-06-2015, 12:49 door [Account Verwijderd]
imgur.com is anoniem, je hoeft je niet te registreren maar ik weet niet of je vanaf sites rechtstreeks naar imgur kan linken..

Ook geen idee of je kunt includen, tijd voor een test :

[img]https://i.imgur.com/Fv7yA6o.jpg[/img]
https://i.imgur.com/Fv7yA6o.jpg
06-06-2015, 12:57 door Eric-Jan H te D

Mooie Lemur Catta. Maar ik zou toch voor het meisje gaan.
06-06-2015, 13:07 door Eric-Jan H te D
Door Spiff:
Door Anoniem, 09:12 uur:

Spiff misschien zou je de quote nog wat kunnen inkorten. De meeste mensen hebben er genoeg aan om dit soort reacties één keer te moeten lezen.
06-06-2015, 14:09 door Spiff has left the building
Door Eric-Jan H te A, 13:07 uur:
Spiff misschien zou je de quote nog wat kunnen inkorten. De meeste mensen hebben er genoeg aan om dit soort reacties één keer te moeten lezen.
Je hebt helemaal gelijk.
Ik neig de laatste tijd tot uitgebreid quoten, doordat sommigen op een gegeven moment besluiten hun bijdragen te verwijderen. Maar een niet-ingelogd ('Anoniem') geposte bijdrage kan niet verwijderd worden door de poster, dus die hoef ik niet zekerheidshalve zo uitgebreid te quoten.
Zeer bedankt voor de hint.
06-06-2015, 14:13 door mcb
@TS

Mogelijk heb je het al overwogen, maar waarom niet ergens een mail account aanmaken en die alleen gebruiken voor zaken waarbij perse geregistreerd moet worden.

Met mezelf als voorbeeld heb ik verschillende emailadressen.
1 voor formele zaken, 1 voor minder-formele zaken en 1 voor flauwekulzaken zoals het perse ergens moeten registreren.
In die laatste mailbox kom ik nooit tenzij ik me ergens moet registreren en er een bevestigingmail wordt verstuurd. Al het overige mail wordt zonder te lezen weggegooid.

http://imgup.net heeft anoniem uploaden (niet getest overigens) maar die heeft weer geen https (ook niet als je wel inlogt) :-(
06-06-2015, 14:20 door Spiff has left the building
Door NedFox, 12:49 uur:
Ook geen idee of je kunt includen, tijd voor een test :
Off-topic bij de vraag van topicstarter, maar nuttig om te weten:
Alle ondersteunde bbcodes kun je zien onder "Ondersteunde bbcodes", bij het "Reageren" veld.
(Security.NL ondersteunt niet het includen d.m.v. IMG, wel URL.)
06-06-2015, 15:33 door Anoniem
Door Spiff: @ topicstarter,...

Dag Spiff,
Bedankt voor je antwoord, het staat me bij dat je deze al eens eerder had genoemd maar ik kon het niet meer vinden.
Inmiddels die andere post gevonden en de .nl versie geprobeerd.

Het antwoord :

http://www.imgdumper.nl/uploads8/5572eff493d8c/5572eff47b307-Anoniem_Uploaden_Bedankt.jpg

Algemene tip voor iedereen die img bbcodes overneemt in de paste.
Die img bbcode wordt hier niet ondersteund!
Omdat het feitelijk een link betreft, dus een url is kan je hem ook als zodanig behandelen.
Vervang "[IMG]" en "[/IMG]" door "[.url]" en "[/.url]" (puntje weghalen maar anders kon ik hem hier niet quoten als code).

Ik houd mij van harte aanbevolen voor ook internationale image sharing domeinen waar je anoniem kunt uploaden (Ik zal de andere eerdere Spiff tip zo proberen).

Imgur.com en Tinypic.com werken niet met Tails of Torbrowser vanwege eerder genoemde redenen.

Anonieme Groet T(@il)s
06-06-2015, 16:07 door Anoniem
Door Spiff:
Door Anoniem, 09:12 uur:
[...]
Een beetje gaan zitten mopperen [...]

Topicstarter moppert niet...

Integendeel Spiff,
Ook de andere eerder elders gegeven tip op een .com domein werkt.
http://uploadpie.com/

Met het integendeel-humeur bewaard voor de maximale termijn van 1 week onder de link :
http://uploadpie.com/EEs2B

Anonieme Groet T(@il)s
06-06-2015, 16:48 door Anoniem
@ (o.a.) mcb,

Austria, Vienna met http://imgup.net twijfelt een beetje.
Dat is op zich herkenbaar van andere sites (..) maar het is me niet duidelijk waar het bij deze site nou aan lag.

Een 1e poging geeft deze melding
Image can not be hosted according to our TOS. If you think you are receiving this error message at fault, please contact us.
Of dat nou ligt aan het feit of de exitnode al dan niet tijdelijk geblacklist is is de vraag (op Security.nl is Cloudflare vandaag blokkade-overwerk aan het verrichten trouwens, nou ja..), ik had op dat moment geen javascripts toegestaan van derde partijen.

Bij een 2e poging vanaf een andere node en met de NoScript setting "Allow Scripts Globally (dangerous)" schond ik kennelijk in hun ogen het (overigens korte) TOS (terms of service) niet meer.
Kijk maar
http://t45i.imgup.net/Anonymousu4002.jpg

Gaat de goede kant op!
Niets mis met mijn humeur vandaag.

Laatste extra stukje op de goed humeur weg :

- Anybody die nog een andere internationale Image Sharing service weet waarbij anoniem uploaden met Tails en Torbrowser mogelijk is?
.com / .org ?


Bedankt voor de input weer,
Anonieme Groet T(@il)s


O,ja, bezig gaan met allerlei verschillende mail accounts heeft niet mijn voorkeur.
Dat vergt eveneens ook weer het nodige beheer-administratie account/password/correspondentie administratie die ik nu juist wilde vermijden.
06-06-2015, 18:19 door Spiff has left the building
@ TS,
Ha, fijn dat je al een aantal hosting/ sharing services heb gevonden die voldoen.
En leuk hoe je die resultaten presenteert.

Wat uploadpie.com betreft,
ik was het niet die dat tipte, maar golem, hier:
https://www.security.nl/posting/416726#posting416828
Ere wie ere toekomt!
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.