image

Klantgegevens gestolen bij hack van hotelketen Radisson

vrijdag 2 november 2018, 13:33 door Redactie, 0 reacties

Bij een aanval op een systeem van hotelketen Radisson zijn gegevens gestolen van klanten die aan het Radisson-loyaliteitsprogramma deelnemen. De Radisson Hotel Group heeft meer dan 1400 hotels wereldwijd. Via Radisson Rewards kunnen klanten punten met hun verblijf verzamelen, die weer voor allerlei zaken zijn in te wisselen.

Op 1 oktober ontdekte Radisson Rewards dat het was gehackt, waarbij gegevens van een niet nader genoemd aantal klanten zijn gestolen. Het gaat om namen, adresgegevens, e-mailadressen en in sommige gevallen ook bedrijfsnaam, telefoonnummer, ledennummer en frequent flyernummer. Na ontdekking is de toegang van de "ongeautoriseerde personen" ingetrokken, zo laat het bedrijf in een verklaring weten.

Klanten krijgen het advies om hun Radisson Reward-account op verdachte activiteiten te monitoren en alert te zijn op phishingaanvallen. Getroffen klanten zijn deze week per e-mail ingelicht. Hoe de aanvaller of aanvallers toegang tot de klantgegevens wisten te krijgen is niet bekendgemaakt.

Nog geen reacties
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.