Security Professionals - ipfw add deny all from eindgebruikers to any

PSD2 problemen: ik kan niet inloggen bij PAYPAL

12-08-2021, 12:18 door EenVraag, 20 reacties
Ik wil inloggen bij PAYPAL, maar deze hebben INEENS 2FA ingesteld. Volgens de site is dit verplicht. Ik krijg nl de volgende melding als ik inlog bij PAYPAL:


Vanwege nieuwe PSD2-regelgevingen wordt de manier gewijzigd waarop u met PayPal inlogt. Als uw mobiele nummer niet up-to-date is, wordt de toegang verstoord. Controleer nu uw profiel.


uitleg: https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/wat-zijn-de-richtlijnen-betreffende-betalingsdiensten-en-sterke-cli%C3%ABntauthenticatie-faq4202

de kliklink naar profiel stuurt echter weer naar login met 2FA.

Ik heb inderdaad een paar maanden terug een nieuw telefoonnummer ingesteld. Echter ik had geen 2FA voor paypal dus dat was nog niet veranderd.
Het lukt niet om PAYPAL te contacteren. Bellen niet, contact berichten gaan via login. ABSURD.

Ik vermoed dat ik niet de enige ben met dit probleem, vandaar dat ik het hier post. Zijn er mensen uit het security circuit die hier meer van gehoord hebben?
Reacties (20)
12-08-2021, 12:59 door Anoniem
Door EenVraag: Ik wil inloggen bij PAYPAL, maar deze hebben INEENS 2FA ingesteld. Volgens de site is dit verplicht. Ik krijg nl de volgende melding als ik inlog bij PAYPAL:


Vanwege nieuwe PSD2-regelgevingen wordt de manier gewijzigd waarop u met PayPal inlogt. Als uw mobiele nummer niet up-to-date is, wordt de toegang verstoord. Controleer nu uw profiel.


uitleg: https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/wat-zijn-de-richtlijnen-betreffende-betalingsdiensten-en-sterke-cli%C3%ABntauthenticatie-faq4202

de kliklink naar profiel stuurt echter weer naar login met 2FA.

Ik heb inderdaad een paar maanden terug een nieuw telefoonnummer ingesteld. Echter ik had geen 2FA voor paypal dus dat was nog niet veranderd.
Het lukt niet om PAYPAL te contacteren. Bellen niet, contact berichten gaan via login. ABSURD.

Ik vermoed dat ik niet de enige ben met dit probleem, vandaar dat ik het hier post. Zijn er mensen uit het security circuit die hier meer van gehoord hebben?
Foute kop! Het zijn PayPal problemen!
12-08-2021, 14:56 door Anoniem
Door EenVraag: Ik wil inloggen bij PAYPAL, maar deze hebben INEENS 2FA ingesteld. Volgens de site is dit verplicht. Ik krijg nl de volgende melding als ik inlog bij PAYPAL:
Ik heb inderdaad een paar maanden terug een nieuw telefoonnummer ingesteld. Echter ik had geen 2FA voor paypal dus dat was nog niet veranderd.

Maar wat is nou het probleem? Dat nummer wat je een paar maanden geleden ingesteld had was FAKE?
Dat is altijd een beetje het risico van het invullen van fake informatie natuurlijk...
12-08-2021, 15:09 door Anoniem
Het klopt inderdaad dat MFA een eis is bij PSD2. Paypal opereert in Europa (EU) onder een Luxemburgse banklicentie en moet dus voldoen aan Europese wet- en regelgeving.

Niet kunnen contacteren is inderdaad niet handig, maar dat vind ik van heel Paypal. ;)
12-08-2021, 15:10 door Anoniem
PayPal de code naar je nummer laten sturen (er van uitgaande dat het ingestelde nummer valide is)?
12-08-2021, 16:10 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: PayPal de code naar je nummer laten sturen (er van uitgaande dat het ingestelde nummer valide is)?

Die opties werken nu juist niet.

Om contact te kunnen krijgen met Paypal moet je inloggen.
TS kan niet inloggen, dus contact is voor hem/haar niet mogelijk.
En daar is inderdaad, zoals TS aangeeft, maar een woord voor: ABSURD.

Ik heb al zeker twee jaar geen Paypal account meer, opgezegd tezamen met eBay.com, dus ik kan dat niet meer vereffiëren, maar de enige mogelijklheid is misschien hen schriftelijk benaderen onder vermelding van je accountnummer, maar ik ben bang dat dit een langdradige zaak is, en ondertussen zit je met een lame duck Paypal account; helemaal zwaar klote als je daar ook nog een live krediet hebt.


Oh, en dan nog:

Door Anoniem, 14:56 uur: Maar wat is nou het probleem? Dat nummer wat je een paar maanden geleden ingesteld had was FAKE?
Dat is altijd een beetje het risico van het invullen van fake informatie natuurlijk...

Loopt weer helemaal over van de vooroordelen.
Tjonge jonge wat een waardeloze shit reactie !
De warmte een beetje naar het hoofd gestegen vandaag en niet iemand zwakker dan jij in je directe omgeving om te jennen en te sarren, held op sokken?
12-08-2021, 19:47 door Anoniem
Wel mooi om te zien hoe PayPal hier kip-ei doet: je kunt alleen na inloggen contact opnemen, maar om inloggen moet je contact opnemen.

Gelukkig hebben ze ook twitter: @AskPayPal

Lijkt mij een goede reden om daarna meteen te heroverwegen of je daar een dienst af wil nemen.
12-08-2021, 23:22 door Anoniem
Door EenVraag: Ik wil inloggen bij PAYPAL, maar deze hebben INEENS 2FA ingesteld. Volgens de site is dit verplicht. Ik krijg nl de volgende melding als ik inlog bij PAYPAL:


Vanwege nieuwe PSD2-regelgevingen wordt de manier gewijzigd waarop u met PayPal inlogt. Als uw mobiele nummer niet up-to-date is, wordt de toegang verstoord. Controleer nu uw profiel.


uitleg: https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/wat-zijn-de-richtlijnen-betreffende-betalingsdiensten-en-sterke-cli%C3%ABntauthenticatie-faq4202

de kliklink naar profiel stuurt echter weer naar login met 2FA.

Ik heb inderdaad een paar maanden terug een nieuw telefoonnummer ingesteld. Echter ik had geen 2FA voor paypal dus dat was nog niet veranderd.
Het lukt niet om PAYPAL te contacteren. Bellen niet, contact berichten gaan via login. ABSURD.

Ik vermoed dat ik niet de enige ben met dit probleem, vandaar dat ik het hier post. Zijn er mensen uit het security circuit die hier meer van gehoord hebben?
Contact opnemen via andere afdeling is vaak het snelst. Incasso is bereikbaar via cbc(at)paypal.com of 020 4622530
Aangeven wat er aan de hand is en 2fa eraf laten halen, heractiveren. Dit is al gaande sinds 2019 maar wordt in fases doorgevoerd bij Paypal gebruikers. Zelfs dan is het willekeur bij betalingen de ene dag kan gevraagd worden om mijn telefoon nummer waarna ik met ideal instead afreken en een dag later exact zelfde bedrag en product is er geen extra authenticatie nodig.
13-08-2021, 08:25 door Anoniem
Door Anoniem: Wel mooi om te zien hoe PayPal hier kip-ei doet: je kunt alleen na inloggen contact opnemen, maar om inloggen moet je contact opnemen.

Gelukkig hebben ze ook twitter: @AskPayPal

Lijkt mij een goede reden om daarna meteen te heroverwegen of je daar een dienst af wil nemen.
En ze zitten op Facebook:
https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/hoe-kan-ik-contact-opnemen-met-de-klantenservice-van-paypal-faq1920

Maar even rondneuzend naar de contactmogelijkheden zag ik dat je op een vreselijke manier in cirkeltjes rond wordt gestuurd, telkens als je verder zoekt omdat je niet eerst kan inloggen dan is de kans groot dat je weer uitkomt bij de mededeling dat je eerst moet inloggen.

Dat is een dark pattern dat ik helaas geleidelijk aan steeds meer tegenkom: het klanten moeilijk maken om nog contact op te nemen. Het is prima om via een goede website niet-geautomatiseerd contact grotendeels overbodig te maken, het is helemaal niet prima om dat te doen met een geautomatiseerde interface die ook als die een klant niet verder helpt contact met een medewerker die dat wel kan vervolgens zo moeilijk mogelijk maakt. Als je als bedrijf meer telefoontjes krijgt dan je leuk vindt moet je zorgen dat de noodzaak voor die telefoontjes verdwijnt, en niet je klanten eindeloos met een probleem laten worstelen.

Bij de vraag wat je moet doen als iemand is overleden noemen ze trouwens een e-mailadres: webform@paypal.nl
https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/hoe-sluit-ik-de-paypal-rekening-van-iemand-die-is-overleden-faq1694
Ze lopen er niet mee te koop maar ze hebben dus wel een e-mailadres. Dat zou ik eens proberen.

Ik heb vele jaren geleden een PayPal-account geopend om iets aan te schaffen dat alleen via PayPal betaald kon worden. Ik heb het weer afgesloten toen ik merkte dat ik om de zoveel tijd e-mails met lappen tekst over veranderde voorwaarden kreeg, veel vaker dan dat ik de account überhaupt gebruikte. De vraag die hier gesteld wordt is een van de vele bevestigingen die ik sindsdien heb gezien dat dit geen bedrijf is waar ik iets mee te maken wil hebben.
13-08-2021, 10:01 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Wel mooi om te zien hoe PayPal hier kip-ei doet: je kunt alleen na inloggen contact opnemen, maar om inloggen moet je contact opnemen.

Gelukkig hebben ze ook twitter: @AskPayPal

Lijkt mij een goede reden om daarna meteen te heroverwegen of je daar een dienst af wil nemen.
En ze zitten op Facebook:
https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/hoe-kan-ik-contact-opnemen-met-de-klantenservice-van-paypal-faq1920

Maar even rondneuzend naar de contactmogelijkheden zag ik dat je op een vreselijke manier in cirkeltjes rond wordt gestuurd, telkens als je verder zoekt omdat je niet eerst kan inloggen dan is de kans groot dat je weer uitkomt bij de mededeling dat je eerst moet inloggen.

Dat is een dark pattern dat ik helaas geleidelijk aan steeds meer tegenkom: het klanten moeilijk maken om nog contact op te nemen. Het is prima om via een goede website niet-geautomatiseerd contact grotendeels overbodig te maken, het is helemaal niet prima om dat te doen met een geautomatiseerde interface die ook als die een klant niet verder helpt contact met een medewerker die dat wel kan vervolgens zo moeilijk mogelijk maakt. Als je als bedrijf meer telefoontjes krijgt dan je leuk vindt moet je zorgen dat de noodzaak voor die telefoontjes verdwijnt, en niet je klanten eindeloos met een probleem laten worstelen.

Bij de vraag wat je moet doen als iemand is overleden noemen ze trouwens een e-mailadres: webform@paypal.nl
https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/hoe-sluit-ik-de-paypal-rekening-van-iemand-die-is-overleden-faq1694
Ze lopen er niet mee te koop maar ze hebben dus wel een e-mailadres. Dat zou ik eens proberen.

Ik heb vele jaren geleden een PayPal-account geopend om iets aan te schaffen dat alleen via PayPal betaald kon worden. Ik heb het weer afgesloten toen ik merkte dat ik om de zoveel tijd e-mails met lappen tekst over veranderde voorwaarden kreeg, veel vaker dan dat ik de account überhaupt gebruikte. De vraag die hier gesteld wordt is een van de vele bevestigingen die ik sindsdien heb gezien dat dit geen bedrijf is waar ik iets mee te maken wil hebben.
Wat hebben persoonlijke meningen nu van doen met de vraagstelling?
13-08-2021, 10:39 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 13-08-2021, 10:44
Door Anoniem, 08:25 uur:
Door Anoniem: Wel mooi om te zien hoe PayPal hier kip-ei doet: je kunt alleen na inloggen contact opnemen, maar om inloggen moet je contact opnemen.

Gelukkig hebben ze ook twitter: @AskPayPal

Lijkt mij een goede reden om daarna meteen te heroverwegen of je daar een dienst af wil nemen.
En ze zitten op Facebook:
https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/hoe-kan-ik-contact-opnemen-met-de-klantenservice-van-paypal-faq1920

Maar even rondneuzend naar de contactmogelijkheden zag ik dat je op een vreselijke manier in cirkeltjes rond wordt gestuurd, telkens als je verder zoekt omdat je niet eerst kan inloggen dan is de kans groot dat je weer uitkomt bij de mededeling dat je eerst moet inloggen.

Dat is een dark pattern dat ik helaas geleidelijk aan steeds meer tegenkom: het klanten moeilijk maken om nog contact op te nemen. Het is prima om via een goede website niet-geautomatiseerd contact grotendeels overbodig te maken, het is helemaal niet prima om dat te doen met een geautomatiseerde interface die ook als die een klant niet verder helpt contact met een medewerker die dat wel kan vervolgens zo moeilijk mogelijk maakt. Als je als bedrijf meer telefoontjes krijgt dan je leuk vindt moet je zorgen dat de noodzaak voor die telefoontjes verdwijnt, en niet je klanten eindeloos met een probleem laten worstelen.

Bij de vraag wat je moet doen als iemand is overleden noemen ze trouwens een e-mailadres: webform@paypal.nl
https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/hoe-sluit-ik-de-paypal-rekening-van-iemand-die-is-overleden-faq1694
Ze lopen er niet mee te koop maar ze hebben dus wel een e-mailadres. Dat zou ik eens proberen.

Ik heb vele jaren geleden een PayPal-account geopend om iets aan te schaffen dat alleen via PayPal betaald kon worden. Ik heb het weer afgesloten toen ik merkte dat ik om de zoveel tijd e-mails met lappen tekst over veranderde voorwaarden kreeg, veel vaker dan dat ik de account überhaupt gebruikte. De vraag die hier gesteld wordt is een van de vele bevestigingen die ik sindsdien heb gezien dat dit geen bedrijf is waar ik iets mee te maken wil hebben.

Hopelijk kan TS iets met het door je gevonden e-mail adres! Dat zou fijn zijn voor hem/haar.

Bij mij was mede de oorzaak van sluiting van het Paypal account dat ik de 2FA SMS van ICS niet ontving om daar in te loggen. Gevolg: Mijn ICS maandoverzicht kon ik niet inzien waarop met name aankopen op eBay, waarvoor ik mijn Creditcard had gekoppeld aan mijn Paypal account niet meer kon controleren.

Problemen met Paypal heb ik zelf nooit gehad maar waarschijnlijk omdat ik daar geen krediet vanuit mijn ING bankrekening parkeerde, waarom zij altijd zeurden als ik via de hoofdpagina had ingelogd met "Finnish your Paypal account".

De verhalen wat dat kon veroorzaken (koppeling met je bankrekening) voor wereldwijd vele mensen die hun eigen krediet niet meer konden benaderen omdat Paypal om onduidelijke wazige reden hun account blokkeerde.... waren schrijnend en leidde lang geleden al tot de oprichting van een daarop gerichte website (die inmiddels niet meer bestaat) met de veelzeggende naam paypalsucks.com:

Wayback Engine screenshot: https://web.archive.org/web/20160316061153/http://www.paypalsucks.com/

Moraal: Als je Paypal - het is eigendom van Elon Musk - niet strikt nodig hebt, is het inderdaad, zoals jij ook al stelde, een bedrijf waar je beter niets mee te maken kan hebben. Het is ook geen bank. Daar kan natuurlijk ook iets mis mee zijn, maar velen denken dat Paypal wel een bank is. Het is slechts een online transactie service, waar je een Credit-Card aan kan koppelen of je bankrekening, die je dan gebruikt om je krediet aan te vullen op Paypal.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toegevoegd 10:43 uur:

Er zijn alternatieven voor Paypal, maar welke dat zijn weet ik zo niet meer. Die las je vooral op het verdwenen paypalsucks.com
13-08-2021, 11:33 door Anoniem
PSD2 probleem, of Paypal probleem ? ;)

De wet zegt niet, dat je als bedrijf dit moet verprutsen.
13-08-2021, 11:36 door Anoniem
Het is altijd al zo'n mistige bende geweest daar bij Paypal. Jaren geleden wilde ik op een website in de USA iets met
creditcard betalen en dat bleek dan "afhandeling via Paypal" te zijn. Dat moest volgens de website eigenaar gewoon
kunnen zoals iedere creditcard betaling maar als ik die procedure opstartte en mijn cardnummer gegeven had dan bleef
Paypal proberen een account voor me te maken (e-mail opgeven, akkoord gaan met voorwaarden voor een account, etc).
Wat ik natuurlijk niet wilde. Maar dit was volgens de website onnodig.
Het leek erop dat ze dit regionaal bepaald hadden, dus mensen uit bepaalde landen moesten een account maken en
mensen uit andere landen niet. Ze weten uit welk land je komt op grond van je kaartnummer (5248 xxxx xxxx xxxx).

Dus de koop ging niet door. Maar veel later wilde ik weer ergens anders wat kopen en toen kon het ineens wel zonder
Paypal account. Dat heb ik dus nog steeds niet. Ik heb geen behoefte aan een account bij dat geboefte, zeker niet
als die ook meteen even dat account koppelen aan mijn creditcard zodat ze geld wat onder hun eigen ogen gejat wordt
bijvoorbeeld door een securityprobleem naadloos van mijn rekening kunnen inkasseren, met mij aan het kortste eind.
13-08-2021, 11:48 door Anoniem
Het was inderdaad even zoeken, maar Paypal heeft een telefoonnummer, te vinden op
Instructies voor telefonisch contact
Inloggen
en krijg een eenmalige toegangscode zodat we je sneller kunnen identificeren
Bel de Klantenservice van PayPal
070 700 7519
Openingstijden van de Klantenservice
9:00 uur CET tot 17:30 uur CET (van maandag tot en met vrijdag)
Houd er rekening mee dat er kosten in rekening kunnen worden gebracht, afhankelijk van de voorwaarden en dekking van uw telefoonprovider.

Gratis nummer is alleen beschikbaar vanaf een lokale vaste lijn: 0800 265 9239. Mobiele bellers moeten het verstrekte nummer voor een lokaal tarief gebruiken.

Gebruik het volgend telefoonnummer als u belt vanuit het buitenland: +31 70 700 7519
Houd er rekening mee dat er kosten in rekening kunnen worden gebracht, afhankelijk van de voorwaarden en dekking van uw telefoonprovider.
Rekeninggegevens worden alleen met de rekeninghouder besproken.
Als je een gehoor- of spraakbeperking hebt, neem je contact met ons op via een IP-doorgeefservice.

Deze pagina heeft geen directe link, maar als je lang genoeg zoekt op de smart help pagina, kom je op deze pagina uit.

https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us

Wachtwoord en toegang tot de rekening

Problemen met inloggen

BEL ONS (onderaan de pagina).
13-08-2021, 14:40 door EenVraag
Inmiddels is het probleem met PayPal opgelost omdat de helpdesk wel telefonisch bereikbaar was.
13-08-2021, 15:48 door Anoniem
Door EenVraag: Inmiddels is het probleem met PayPal opgelost omdat de helpdesk wel telefonisch bereikbaar was.
Geen bedankje richting @11:48, niet vertellen wat het probleem nu was. Kan dat echt niet allemaal wat vriendelijker?
13-08-2021, 17:19 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem, 15:48 uur:
Door EenVraag: Inmiddels is het probleem met PayPal opgelost omdat de helpdesk wel telefonisch bereikbaar was.
Geen bedankje richting @11:48, niet vertellen wat het probleem nu was. Kan dat echt niet allemaal wat vriendelijker?

@Anoniem, 15:48 uur,

PRECIES!

De horkerigheid ten opzichte van de hulpvaardige medemens, die dat ook nog eens allemaal belangeloos én vaak met genoegen doet, is heden ten dage verbijsterend.

Lui zoals 'EenVraag' mogen voor mijn part helemaal opzouten uit het Nederlandse taalgebied en hier uiteraard ook.
Volgende keer een probleem? Pleur op! en bovenal: smoor er maar in gaar!
13-08-2021, 17:28 door majortom
Door Herme R:
Door Anoniem, 15:48 uur:
Door EenVraag: Inmiddels is het probleem met PayPal opgelost omdat de helpdesk wel telefonisch bereikbaar was.
Geen bedankje richting @11:48, niet vertellen wat het probleem nu was. Kan dat echt niet allemaal wat vriendelijker?

@Anoniem, 15:48 uur,

PRECIES!

De horkerigheid ten opzichte van de hulpvaardige medemens, die dat ook nog eens allemaal belangeloos én vaak met genoegen doet, is heden ten dage verbijsterend.

Lui zoals 'EenVraag' mogen voor mijn part helemaal opzouten uit het Nederlandse taalgebied en hier uiteraard ook.
Volgende keer een probleem? Pleur op! en bovenal: smoor er maar in gaar!
Nou nou kan het een onsje minder?
Eenvraag meldde in ieder geval nog terug dat het probleem was opgelost (dat gebeurt in veel gevallen al niet), ik neem aan dankzij het telefoonnummer dat Anoniem 11:48 gaf. Het was idd netter geweest om ook even een bedankje erbij te vermelden, maar om nu zo tekeer te gaan is wat overdreven.
13-08-2021, 18:27 door [Account Verwijderd]
Door majortom:
Door Herme R:
Door Anoniem, 15:48 uur:
Door EenVraag: Inmiddels is het probleem met PayPal opgelost omdat de helpdesk wel telefonisch bereikbaar was.
Geen bedankje richting @11:48, niet vertellen wat het probleem nu was. Kan dat echt niet allemaal wat vriendelijker?

@Anoniem, 15:48 uur,

PRECIES!

De horkerigheid ten opzichte van de hulpvaardige medemens, die dat ook nog eens allemaal belangeloos én vaak met genoegen doet, is heden ten dage verbijsterend.

Lui zoals 'EenVraag' mogen voor mijn part helemaal opzouten uit het Nederlandse taalgebied en hier uiteraard ook.
Volgende keer een probleem? Pleur op! en bovenal: smoor er maar in gaar!
Nou nou kan het een onsje minder?

@majortom,

Waarom?
Dit zie je overal, Niet slechts op Security.nl.
Ik bezoek meerdere fora en je ziet dit uiterst laconieke ongeïnteresseerde gedrag toenemen. Het is zo van:
"Als ikke, ilkke, ikke, maar geholpen ben, kan degene die mij hééft geholpen stikken."

Dus: "een onsje minder" ?
Neen.
Wat mij betreft een pond kritiek meer van mensen, zoals ik, die al al enkele decennia meedraaien op fora en ervaringsgewijze weten dat het ooit merendeels anders was.

Zo'n 8 jaar geleden begon het fatsoen op een niet nader te noemen forum af te nemen en als je meerdere keren niet even de moeite nam, al was het maar met kort dankjewel te zeggen (Thanks), als een forumlid je van dienst was geweest met de oplossing van je probleem, kon je - zoals ik al zei: opzouten....(Account suspended) en terecht.

Oh ja.... voor de trollen die er bovenop willen zitten: Dat overkwam mij niet, maar was voor iedereen leesbaar in de 'site regulations'.
22-11-2021, 07:44 door Anoniem
Ik heb hetzelfde probleem! Met een oud buitenlands nummer van toen ik nog in de UK had gewoond.. Ik heb het simkaartje nog, maar hij doet het niet meer en het nummer dus ook niet - te lang niet meer gebruikt. Ik kan niet meer in Paypal.
Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden om te delen met je.
19-04-2022, 13:12 door purijassi
[Verwijderd door moderator]
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.