Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

Massieve cyberattacks op websites van de overheid van Ukaine nu het Westen waarschuwt voor een conflict met Rusland

14-01-2022, 10:25 door Anoniem, 44 reacties
Reacties (44)
14-01-2022, 11:18 door Anoniem
Valse vlag
14-01-2022, 11:32 door Reinder
Wat zijn "massieve" cyberattacks? Rotsblokken zijn massief. Is dit een rechtstreekse vertaling van het Engelse "Massive", als in "groot van aard, grootschalig"? In dat geval is het een "Grootschalige cyberaanval".
14-01-2022, 11:49 door Anoniem
14-01-2022, 13:41 door Anoniem
Op de NOS staat dat alle overheidswebsites in de Oekraïne gedefaced zijn met een bericht dat alle gegevens van Oekraïners onherstelbaar zijn gewist en dat kopieën van deze gegevens gepubliceerd zijn (dat lijkt mij een beetje tegenstrijdig).

Ik zou Putin niet verder pissig maken. Het is algemeen bekend onder ICT-ers dat alles lek is. Ook in Nederland. Dit kan escaleren tot een atoomoorlog als beide kanten niet inbinden.

https://nos.nl/artikel/2413028-oekraiense-overheidswebsites-getroffen-door-digitale-aanval (11:13)
14-01-2022, 14:58 door Anoniem
Door Anoniem: Op de NOS staat dat alle overheidswebsites in de Oekraïne gedefaced zijn met een bericht dat alle gegevens van Oekraïners onherstelbaar zijn gewist en dat kopieën van deze gegevens gepubliceerd zijn (dat lijkt mij een beetje tegenstrijdig).

Ik zou Putin niet verder pissig maken. Het is algemeen bekend onder ICT-ers dat alles lek is. Ook in Nederland. Dit kan escaleren tot een atoomoorlog als beide kanten niet inbinden.

https://nos.nl/artikel/2413028-oekraiense-overheidswebsites-getroffen-door-digitale-aanval (11:13)

Mwoa, nee dat is wel erg doem denken.
Zie dit wel uitmonden in jaren lange koude oorlog en proxy wars in die regio.

Niemand zit te wachten op nukes en aanvallen daarmee, maar iedereen wil van de agressie af.
14-01-2022, 16:45 door Anoniem
Door Reinder: Wat zijn "massieve" cyberattacks? Rotsblokken zijn massief. Is dit een rechtstreekse vertaling van het Engelse "Massive", als in "groot van aard, grootschalig"? In dat geval is het een "Grootschalige cyberaanval".
Momenteel valt het nog mee vergeleken met vorige maanden maar dat het straks goed mis gaat dat is wel zeker.

Onderstaande briefing is recent eruit gegaan.
https://www.cisa.gov/uscert/ncas/alerts/aa22-011a
.
Amerika en Engeland hebben vorig jaar december specialisten gestuurd voor cyberwarfare advisory
Verwacht met twee weken veel ellende wij hebben alvast onze geoblock lijsten klaar staan voor import mocht het escaleren.
14-01-2022, 16:59 door Anoniem
Door Anoniem: Op de NOS staat dat alle overheidswebsites in de Oekraïne gedefaced zijn met een bericht dat alle gegevens van Oekraïners onherstelbaar zijn gewist en dat kopieën van deze gegevens gepubliceerd zijn (dat lijkt mij een beetje tegenstrijdig).

Ik zou Putin niet verder pissig maken. Het is algemeen bekend onder ICT-ers dat alles lek is. Ook in Nederland. Dit kan escaleren tot een atoomoorlog als beide kanten niet inbinden.

https://nos.nl/artikel/2413028-oekraiense-overheidswebsites-getroffen-door-digitale-aanval (11:13)
Kunnen we ook dat op conto van windows schrijven!
14-01-2022, 19:23 door Anoniem
Door Anoniem:
Kunnen we ook dat op conto van windows schrijven!
Het is allemaal de schuld van Bill Gates.
Disclaimer:
Iemand moet toch de schuld krijgen.
15-01-2022, 10:25 door Anoniem
Cyberaanvallen zijn onderdeel van russische hybride oorlogsvoering.

De NATO is hiermee bekend, zie https://www.ndax.eu/2jIeR1R0eqAGvlASQCw0.pdf

Het niet onder controle hebben van eigen ict-systemen is zeer risicovol in dit soort situaties.

NATO legers schakelen daarom om naar eigen digitale souvereiniteit, zie bijvoorbeeld https://www.ndax.eu/rAQOdf7qM2xvb9mtl6XD.pdf
15-01-2022, 11:41 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Op de NOS staat dat alle overheidswebsites in de Oekraïne gedefaced zijn met een bericht dat alle gegevens van Oekraïners onherstelbaar zijn gewist en dat kopieën van deze gegevens gepubliceerd zijn (dat lijkt mij een beetje tegenstrijdig).

Ik zou Putin niet verder pissig maken. Het is algemeen bekend onder ICT-ers dat alles lek is. Ook in Nederland. Dit kan escaleren tot een atoomoorlog als beide kanten niet inbinden.

https://nos.nl/artikel/2413028-oekraiense-overheidswebsites-getroffen-door-digitale-aanval (11:13)
Kunnen we ook dat op conto van windows schrijven!
Log4J?
Apache had er vorig jaar ook een paar leuke.
15-01-2022, 12:10 door Anoniem
War mongering
15-01-2022, 12:29 door Anoniem
Door Anoniem: Cyberaanvallen zijn onderdeel van russische hybride oorlogsvoering.

De NATO is hiermee bekend, zie https://www.ndax.eu/2jIeR1R0eqAGvlASQCw0.pdf

Het niet onder controle hebben van eigen ict-systemen is zeer risicovol in dit soort situaties.

NATO legers schakelen daarom om naar eigen digitale souvereiniteit, zie bijvoorbeeld https://www.ndax.eu/rAQOdf7qM2xvb9mtl6XD.pdf

Op https://tweakers.net/nieuws/161558/duitse-leger-bouwt-een-chatapp-op-basis-van-matrix.html is wat achtergrond info te vinden.
15-01-2022, 13:43 door Anoniem
15-01-2022, 16:13 door Anoniem
Die cyberwar is wel grappig maar er zijn veel efficiëntere middelen om een vijand uit te schakelen. Cyberwar is gewoon een subtiel onderdeel van warfare. Er is ook een andere wereld buiten ICT. En dan heb ik het niet over nukes.
15-01-2022, 16:25 door Anoniem
Door Reinder: Wat zijn "massieve" cyberattacks? Rotsblokken zijn massief. Is dit een rechtstreekse vertaling van het Engelse "Massive", als in "groot van aard, grootschalig"? In dat geval is het een "Grootschalige cyberaanval".
Om maar niet te spreken van de vraag waar Ukaine ligt. ;-)
16-01-2022, 14:15 door Anoniem
Door Anoniem: Cyberaanvallen zijn onderdeel van russische hybride oorlogsvoering.

De NATO is hiermee bekend, zie https://www.ndax.eu/2jIeR1R0eqAGvlASQCw0.pdf

Het niet onder controle hebben van eigen ict-systemen is zeer risicovol in dit soort situaties.

NATO legers schakelen daarom om naar eigen digitale souvereiniteit, zie bijvoorbeeld https://www.ndax.eu/rAQOdf7qM2xvb9mtl6XD.pdf

Met deze eigen messaging systemen geven NATO legers de belangrijkheid aan van digitale souvereiniteit.

Op https://www.youtube.com/watch?v=IQv1h44pF6M is een presentatie te vinden van Europese digitale souvereiniteit en de rol van cybersecurity hierbij.
16-01-2022, 16:55 door Anoniem
https://nos.nl/artikel/2413212-oekraine-beschuldigt-wit-russische-groep-van-platleggen-websites
https://nl.wikipedia.org/wiki/Alexander_Lukashenko
"Een fan van... dus. Het snorretje is ook hetzelfde.
Daar zal dus vast niet tegen die groep worden opgetreden.
17-01-2022, 08:26 door Anoniem
Door Anoniem:
Amerika en Engeland hebben vorig jaar december specialisten gestuurd voor cyberwarfare advisory
Verwacht met twee weken veel ellende wij hebben alvast onze geoblock lijsten klaar staan voor import mocht het escaleren.

Geniaal, het gebruik van geo-blocking om je te weren tegen de Russen. Waarom zijn de Amerikanen en de Oekraïners daar niet opgekomen? Omdat het niet werkt natuurlijk!
17-01-2022, 10:23 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Amerika en Engeland hebben vorig jaar december specialisten gestuurd voor cyberwarfare advisory
Verwacht met twee weken veel ellende wij hebben alvast onze geoblock lijsten klaar staan voor import mocht het escaleren.

Geniaal, het gebruik van geo-blocking om je te weren tegen de Russen. Waarom zijn de Amerikanen en de Oekraïners daar niet opgekomen? Omdat het niet werkt natuurlijk!

Mee eens.

Om geo-blocking te omzeilen en anderen te misleiden kunnen russen vanaf elke locatie in de wereld dit soort aanvallen uitvoeren.

Er is betrouwbare informatie dat deze aanval in Warschau, Polen is uitgevoerd.

Maar wat zegt dat ? Dat het geen russen zijn welke de aanval hebben uitgevoerd ?
17-01-2022, 10:45 door Anoniem
Door Anoniem:
Om geo-blocking te omzeilen en anderen te misleiden kunnen russen vanaf elke locatie in de wereld dit soort aanvallen uitvoeren.

Er is betrouwbare informatie dat deze aanval in Warschau, Polen is uitgevoerd.

Een flink aantal scannende en aanvallende Russische systemen staat in Amsterdam.
Goedkope hosting bij bedrijven die geen vragen stellen. Want wij Nederlanders bemoeien ons niet met wat
andere mensen fout doen, "dat is niet onze taak".
17-01-2022, 11:59 door Anoniem
Waar draaien die overheids sites op?
17-01-2022, 12:58 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Amerika en Engeland hebben vorig jaar december specialisten gestuurd voor cyberwarfare advisory
Verwacht met twee weken veel ellende wij hebben alvast onze geoblock lijsten klaar staan voor import mocht het escaleren.

Geniaal, het gebruik van geo-blocking om je te weren tegen de Russen. Waarom zijn de Amerikanen en de Oekraïners daar niet opgekomen? Omdat het niet werkt natuurlijk!

Mee eens.

Om geo-blocking te omzeilen en anderen te misleiden kunnen russen vanaf elke locatie in de wereld dit soort aanvallen uitvoeren.

Er is betrouwbare informatie dat deze aanval in Warschau, Polen is uitgevoerd.

Maar wat zegt dat ? Dat het geen russen zijn welke de aanval hebben uitgevoerd ?

Sorry maar waar heb ik gezegd dat het om Russische IP ranges gaat nog Russische actors met betrekking tot de geoblocks? We hebben van elk land een lijst die wordt vervolgens vergeleken met bekende problematige ranges uit verleden als het gaat om geo politiek alerts en dan kan de lijst on demand ingeladen worden per cluster moment dat sht hits the fan. Zelfde met lijsten van datacentres, providers waar we van weten dat ze het niet zo nauw nemen met de regels. (ook Nederlandse)

Gaat het alles tegen houden? Ofcourse not maar beperkt wel degelijk de hoeveelheid troep tijdens verhoogde actieve dreiging. En uiteraard dat is maar 1 van de vele maatregelen die gedraaid worden bij dreigingen.

Het heet voorbereid zijn.
17-01-2022, 13:10 door Anoniem
Door Anoniem: Waar draaien die overheids sites op?

Op feilloze ICT natuurlijk.


De reden waarom in Nederland niks gebeurd is dat geen enkele crimineel of terrorist zijn eigen operations base wil bevuilen.

Kijk maar hoeveel terroristen en criminelen in de loop der jaren zich hier zetelden en van hier uit hun globalistische netwerken runde.

Daarbij is bandbreedte in Nederland goedkoop en colocation enzovoort

Zelfs Al Qaida had hier servers, de PKK traint hun mensen in Zeeland etc
17-01-2022, 14:40 door Anoniem
Ruzzian Business Network in Brabant en Limburg.
Hollandia spil der globale digitale cyberaanvallen.
17-01-2022, 15:08 door Anoniem
Door Anoniem: Ruzzian Business Network in Brabant en Limburg.
Hollandia spil der globale digitale cyberaanvallen.

Hillarious! Moar please.

Haha
17-01-2022, 15:31 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Om geo-blocking te omzeilen en anderen te misleiden kunnen russen vanaf elke locatie in de wereld dit soort aanvallen uitvoeren.

Er is betrouwbare informatie dat deze aanval in Warschau, Polen is uitgevoerd.

Een flink aantal scannende en aanvallende Russische systemen staat in Amsterdam.

Feit.
17-01-2022, 16:01 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Om geo-blocking te omzeilen en anderen te misleiden kunnen russen vanaf elke locatie in de wereld dit soort aanvallen uitvoeren.

Er is betrouwbare informatie dat deze aanval in Warschau, Polen is uitgevoerd.

Een flink aantal scannende en aanvallende Russische systemen staat in Amsterdam.

Feit.


Ja vast niet in eigendom van...

Ik dacht meer aan creditcard scammers. Nederlandse IDs kosten geen fuk op de markt. Heb genoeg screenshots. Een Hollander en zijn bankrekening koop je voor een tientje.

Vandaar dat ik ook altijd zeg.. We hebben een K..t en corrupte overheid.
Laatst nog een site gevonden met tienduizenden BSN data.

De inlichtingendiensten hier zijn alleen bezig met domme kinderspelletjes. Misschien maar eens naar de krant stappen met al die data?? Want in den haag slapen ze ook..
17-01-2022, 17:31 door Anoniem
In Den Haag slapen ze inderdaad. Misschien worden ze daar ook nog "wakker" uit wat voor andere mensen een boze droom is.

Ik beaam verder wel wat de grapjas zegt dat Brabant en Limburg vol corruptie zit maar dat is meer CIA .. Als er 1 Rus om op te jagen rondloopt hier (woon zelf in Limburg) dan zijn ze al blij

Kunnen de kids trainen

Tot die tijd stalkens ze ons wel , haha
17-01-2022, 18:25 door Anoniem
De inlichtingendiensten hier zijn alleen bezig met domme kinderspelletjes.

Dat heb je goed gezien!

De domheid en ego-tripperij is dermate groot, dat onze intel eigen opportunities & belangen in de kiem smoren. En dan heb ik het over de belangen van Nederland als geheel, de positie van onze economie, de politiek en internationale belangen. Hoe f**king dom ben je dan. En die lul-met-vingers maar op z'n grote borstkast slaan dat hij vaak de triatlon loopt in het weekend.

Daarmee heeft dit groepje ook bewezen dat ze erg vatbaar zijn voor manipulatie van de buitenlandse intel. Een verlies-verlies situatie. Wat is het bestaansrecht van deze organisatie? Ik mis het even.

En de Russen en Amerikanen lachen zich de ballen uit hun broek.
17-01-2022, 21:31 door Anoniem


Daarmee heeft dit groepje ook bewezen dat ze erg vatbaar zijn voor manipulatie van de buitenlandse intel. Een verlies-verlies situatie. Wat is het bestaansrecht van deze organisatie? Ik mis het even.

En de Russen en Amerikanen lachen zich de ballen uit hun broek.

Je kunt beter met ze meelachen want dat regiem hier gaat op een dag om. En burgers die gepest werden zijn dan vrij. Vinden ze niet leuk om te lezen maar dan kunnen ze zelf duck gaan spelen. Alle egos in power stoppen op een dag met hun glansrijke carriere, kijk naar Saddam Hussein, kijk naar Kolonel Gadaffi etc

Gelukkig is het slechts "friendly fire". Soort pentest

Je moet ook geen mensen paranoia maken, ze proberen te breken in de hoop dat je ze dan kunt opnamen in de ggz door wat guns te flashen en diegene te vertellen dat de zijn buren een buitenlandse mogendheid zijn

Stel je voor die mogendheid komt daarachter, wat dan?
17-01-2022, 21:38 door Anoniem
Door Anoniem:
De inlichtingendiensten hier zijn alleen bezig met domme kinderspelletjes.

Dat heb je goed gezien!

Hoe f**king dom ben je dan. En die lul-met-vingers maar op z'n grote borstkast slaan dat hij vaak de triatlon loopt in het weekend.

Volgens mij ken ik die trouwens. Nog steeds aan de mineraalwaters die controlfreak?

Hij mag best inlichtingendienstje spelen met zijn maatjes maar doe dat dan wel ergens anders.
17-01-2022, 22:04 door Anoniem
Door Anoniem:
De inlichtingendiensten hier zijn alleen bezig met domme kinderspelletjes.

Dat heb je goed gezien!

De domheid en ego-tripperij is dermate groot, dat onze intel eigen opportunities & belangen in de kiem smoren. En dan heb ik het over de belangen van Nederland als geheel, de positie van onze economie, de politiek en internationale belangen. Hoe f**king dom ben je dan. En die lul-met-vingers maar op z'n grote borstkast slaan dat hij vaak de triatlon loopt in het weekend.

Daarmee heeft dit groepje ook bewezen dat ze erg vatbaar zijn voor manipulatie van de buitenlandse intel. Een verlies-verlies situatie. Wat is het bestaansrecht van deze organisatie? Ik mis het even.

En de Russen en Amerikanen lachen zich de ballen uit hun broek.

Vergeet de Chinezen niet, Iran, Marokko en Turkije (vraag me niet hoe ik dit weet)

Maar deze site is erg in trek bij een breed publiek
17-01-2022, 22:11 door Anoniem
@ Vandaag, 17:31 door Anoniem

Die hebben ook allerlei basissen daar dus dat is wel logisch en het is een grensregio (denk aan traficking)

Ik geloof dat er ook militaire vliegvelden liggen en vluchtelingencenta, ook voor die Vietnameze kinderen.

Eigenlijk zou je moeten bloggen over de problemen waar je tegen aan loopt. Lijkt mij wel interessant
Gisteren, 00:01 door Anoniem
Door Anoniem:
De inlichtingendiensten hier zijn alleen bezig met domme kinderspelletjes.

Dat heb je goed gezien!

De domheid en ego-tripperij is dermate groot, dat onze intel eigen opportunities & belangen in de kiem smoren. En dan heb ik het over de belangen van Nederland als geheel, de positie van onze economie, de politiek en internationale belangen. Hoe f**king dom ben je dan. En die lul-met-vingers maar op z'n grote borstkast slaan dat hij vaak de triatlon loopt in het weekend.

Daarmee heeft dit groepje ook bewezen dat ze erg vatbaar zijn voor manipulatie van de buitenlandse intel. Een verlies-verlies situatie. Wat is het bestaansrecht van deze organisatie? Ik mis het even.

En de Russen en Amerikanen lachen zich de ballen uit hun broek.

Het is dus een soort omgekeerde Hollands Got Talent waarbij de zanger bepaalt wie weg gaat?
Gisteren, 00:13 door Anoniem
Door Anoniem:
De inlichtingendiensten hier zijn alleen bezig met domme kinderspelletjes.

Dat heb je goed gezien!

De domheid en ego-tripperij is dermate groot, dat onze intel eigen opportunities & belangen in de kiem smoren. En dan heb ik het over de belangen van Nederland als geheel, de positie van onze economie, de politiek en internationale belangen. Hoe f**king dom ben je dan. En die lul-met-vingers maar op z'n grote borstkast slaan dat hij vaak de triatlon loopt in het weekend.

Daarmee heeft dit groepje ook bewezen dat ze erg vatbaar zijn voor manipulatie van de buitenlandse intel. Een verlies-verlies situatie. Wat is het bestaansrecht van deze organisatie? Ik mis het even.

En de Russen en Amerikanen lachen zich de ballen uit hun broek.


Welk groepje is dat dan precies? Van een meer of minder bekende dienst?
Gisteren, 00:21 door Anoniem
Door Anoniem:
De inlichtingendiensten hier zijn alleen bezig met domme kinderspelletjes.

Dat heb je goed gezien!

De domheid en ego-tripperij is dermate groot, dat onze intel eigen opportunities & belangen in de kiem smoren. En dan heb ik het over de belangen van Nederland als geheel, de positie van onze economie, de politiek en internationale belangen. Hoe f**king dom ben je dan. En die lul-met-vingers maar op z'n grote borstkast slaan dat hij vaak de triatlon loopt in het weekend.

Daarmee heeft dit groepje ook bewezen dat ze erg vatbaar zijn voor manipulatie van de buitenlandse intel. Een verlies-verlies situatie. Wat is het bestaansrecht van deze organisatie?

Je gaat je bijna afvragen wat de werkelijke allianties van AIVD enz zijn
Gisteren, 00:34 door Anoniem
Als ik dit zo lees krijgt morgen een aivder weer zweepslagen (of een negatief startsaldo in het komende social credit systeem:)
Gisteren, 00:52 door Anoniem
Dat de overheid iedeeen laat stikken is bekend.

Wil die egos wel zien exploderen als iemand een weblog of lifejournal begint en de leugen omdraait.

Over wat er zoal speelt.

Met excursies naar Rusland, VS en andere conflictgebieden zoals dat een goed geopol blog betaamt.

Voelt iemand zich geroepen (of gekozen)?

De avonturen van Babylon zijn ook goed voer trouwens voor een steeds groter wordend actief publiek die men nu stigmatiseert als wappies (volgens jaarslag de nieuwe jihadis)
Gisteren, 10:04 door Anoniem
Valse vlag

Slaapverwekkend dit soort inhoudsloze reacties zonder enige onderbouwing.
Gisteren, 13:18 door Anoniem
Door Anoniem:
Valse vlag

Slaapverwekkend dit soort inhoudsloze reacties zonder enige onderbouwing.

We hoeven maar naar de banksaldi van een groep bekende zakenheren te kijken

Interessante nevenverdiensten voor privacy of security business
Gisteren, 18:25 door Anoniem
Dat stalken en hinderlijk lastig vallen en doxen doen ze hier in oost Nederland ook.

Je moet het zien als een spelletje heb ik gehoord.
Gisteren, 19:21 door Anoniem
Welk groepje is dat dan precies? Van een meer of minder bekende dienst?

Mensen die vragen belanden in wachtkamers, want mensen met antwoorden zijn schaars.

(quote Freek de Jonge)
Gisteren, 21:15 door Anoniem
Informatie over dit soort zaken is moeilijk en steeds moeilijker te duiden. Komt clop de 'bedwants'-malware nu uit een Russische of Oekrainsche matras.

Sinds de vijftiger jaren (USA- m.n. CIA) wordt al het ongewenste nieuws wegverklaard naar het rijk van de conspiracy thinkers. Of er wordt rond een portie werkelijke info veel misinformatie en kul gespind om het nieuws ook naar het rijk der fabelen te kunnen verwijzen. Of het is louter propaganda ten behoeve van een bepaalde ingenomen stelling.
Of het gaat aan de hand van de gebruikte terminologie - geo-engineering = goed, contrails = foute wappie term.

Of is er sprake van gaslighting, of eenzijdig nieuws, voorspruitend uit een waterdichte algemene media-censuur van een zijde. Al het plausibele dat niet past in het gepropageerde moet gedebunked worden. Heden ten dage is het bovenstaande bijna tot een kunst verheven.

Derhalve wordt de waarheid vaak geweld aangedaan en regeert de leugen of halve leugens en halve waarheden.
In ieder geval moet het dure Amerikaanse gas naar Europa worden verkocht tegen gestegen prijzen en staat de gasbevoorrading vanuit de Russische Federatie onder zware druk.

Rechtvaardiging voor een Europese krijgsmacht na maart? Afleiding van interne grote problemen?
Wie het weet mag zijn of haar vinger opsteken.

#sockpuppet
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.