/dev/null - Overig

TRANSIP Hebben meer mensen last van slechte klantenservice ?

20-07-2022, 23:56 door hamsterdance, 15 reacties
Zijn er meer mensen die last hebben van een slechte behandeling door de klantenservice bij deze provider ?
Reacties (15)
21-07-2022, 01:49 door Anoniem
Kon je geen review site vinden?
21-07-2022, 08:08 door Anoniem
Door hamsterdance: Zijn er meer mensen die last hebben van een slechte behandeling door de klantenservice bij deze provider ?
Kan je iets meer specifieker zijn met slechte klantenservice?
TransIP is een *unmanaget* hosting provider op hardware technische problemen na wordt je als klant geacht zelf de volledige kennis te bezitten. Dat betekend in de praktijk hogere marge als bedrijf sinds je enkel betaald voor de infra en niet de kennis van je inkoop kanaal.

Dat gezegd hebbende TransIP is absoluut niet de goedkoopste in de unmanaget dienst verlening en ik adviseer deze partij nooit aan particulieren enkel bedrijven met eigen beheerde cloud of Hosting resellers waarbij beide interne kennis bezitten omtrent alles aspecten van IT.

Kortgezegd als je slechte klantenservice ervaring gaat over dat ze geen kennis vragen beantwoorden dat is iets waar je voor hebt getekend. Als de slechte service gaat over dat ze niet hardware matige storingen of aankoop issues oplossen daar heb je uiteraard gewoon recht op. Naar mijn ervaring als je TransIP ticket indient reactie binnen twee uur binnen werkdagen. Als je een kennis vraag antwoord los probeert te peuteren grote kans op een premade antwoord.

Taktiek daarbij is om niet te pushen en als je eenmaal een beetje reputatie hebt opgebouwd bij hun eerstelijns en NOC engineers krijg je nog wel eens antwoord als het niet vragen zijn die je ook even had kunnen googlen.

Wij hebben ons in goede gratie gebracht door bepaalde bugs te vermelden met oplossingen in hun eigen diensten door de jaren heen naast dat we voor redelijk wat bedrijven (500+) de infra verzorgen en exclusief bij hun stallen wat dus ook betekend dat ze er bij gebaat zijn om ons geen kopzorgen te bezorgen en mogelijk reden voor investeerders geven tot complete migratie.
21-07-2022, 08:10 door Bitje-scheef
Nog niet meegemaakt. Maar leg je situatie eens uit.
21-07-2022, 09:20 door Anoniem
Nee heel tevreden daar...
21-07-2022, 10:10 door Anoniem
Tja, het is een discounter, hè.
Je kunt voor een dubbeltje eerste rang zitten, maar support kost extra.
21-07-2022, 10:26 door Wrebra
Ik heb nooit problemen gehad met TransIP. De twee of drie keer dat ik een support verzoek heb gedaan in de jaren dat ik klant ben hebben ze me uitstekend geholpen.
21-07-2022, 10:31 door Anoniem
Door hamsterdance: Zijn er meer mensen die last hebben van een slechte behandeling door de klantenservice bij deze provider ?

Tot nog toe heb ik Niknam nog nooit hoeven opbellen met vragen over problemen die ik zelf kan oplossen.
21-07-2022, 10:56 door Anoniem
Nee, gewoon altijd de service gekregen waar ik voor betaal.

Dus wat is precies het probleem waar je last van hebt?
21-07-2022, 11:31 door Anoniem
Door hamsterdance: Zijn er meer mensen die last hebben van een slechte behandeling door de klantenservice bij deze provider ?

https://www.trustpilot.com/review/www.transip.nl
https://www.websiteplanet.com/web-hosting/transip/
https://www.webhosters.nl/hosting-bedrijven/transip/
21-07-2022, 11:39 door Anoniem
Heb service beëindigd omdat ik deze niet meer nodig had, maar ik had dat niet juist gedaan. Ze hebben me heel goed geholpen om alsnog netjes het contract te stoppen. Dus geen klachten van mijn kant.
21-07-2022, 12:02 door Anoniem
Door hamsterdance: Zijn er meer mensen die last hebben van een slechte behandeling door de klantenservice bij deze provider ?
Nope altijd netjes en meedenkend behandeld.

het kan zijn dat jij bepaalde eisen hebt die zij niet willen/kunnen inwilligen dan kan het klinken als een slechte behandeling.

Het is beter om een stuk preciezer toe te lichten wat jouw issue is met TransIP.

"slechte behandeling" is best wel subjectief ;-)
21-07-2022, 13:06 door Anoniem
Waarom horen we nou niks meer van hamsterdance? Had ie gehoopt dat er hier talloze slechte ervaringen waren
en wat had ie daar mee willen doen?
21-07-2022, 14:23 door Anoniem
Door Anoniem: Waarom horen we nou niks meer van hamsterdance? Had ie gehoopt dat er hier talloze slechte ervaringen waren
en wat had ie daar mee willen doen?
21-07-2022 08:08 Anoniem hier:
De vraag is nog geen dag oud wel zo eerlijk om de vraagsteller even wat tijd te gegeven voor een reactie lijkt mij? Mischien zijn ze aan het werk of kijken ze op latere datum naar het topic.

Ik heb zelf wel wat slechte ervaringen opgebouwd bij hun maar die had ik ook gehad als het bij een andere provider was geweest. Zit lang genoeg in de business om te weten dat dingen nu eenmaal stuk gaan en niet altijd een fallback meteen mogelijk is. Laatste voorbeeldje https://transnoc.nl/incident/162cd4c143a3a1/nl/

Dat gezegd hebben we natuurlijk meer info nodig om de vraag echt te beantwoorden.
21-07-2022, 15:37 door Anoniem
21-07-2022, 17:02 door Anoniem
Ik heb zelf geen negatieve ervaringen met de support van TransIP, maar ik moet daarbij wel zeggen dat ik inmiddels al een paar jaar over ben naar gandi. Ik heb dit vooral gedaan omdat ze het nodig vonden een google recapcha op de inlogpagina te zetten en dat is wat mij betreft onacceptabel.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.