Privacy - Wat niemand over je mag weten

MdH heeft het over de G20 en het ziet er niet goed uit

23-11-2022, 10:39 door gradje71, 17 reacties
Laatst bijgewerkt: 23-11-2022, 10:47
https://www.maurice.nl/2022/11/23/de-g20-en-het-succes-van-de-qr-code/

Het artikel gaat over de G20 top en "het succes" van de QR code. Oftewel een papieren veiligheid.

Dit is de intro:
In een verklaring van de G20 worden verdere stappen aangekondigd voor internationale digitale standaardisering met een referentie aan het succes van de Covid-19 aanpak. In 2019 zou ik hierop positief reageren, maar door wat er de laatste jaren gebeurd is, wekt het nu vooral argwaan.

Iedereen die MdH kent die weet dat hij altijd zeer begaan is met het internet en techniek in het algemeen, en hij voorzag veel dingen, die ook zijn gebeurd. Hij weet ook dat privacy verleden tijd is dankzij de smartphone. Maar wat hij niet voorzag dat was dat de overheden gezamenlijk niet gingen opereren tegen de eigen bevolking in. Precies dat gebeurde er in 2020 en dat werd voorgezet tot aan nu toe. En het wordt nog een hele hoop erger, want wat tot nog toe alleen maar werd gedreigd (met straffen), dat willen ze nu globaal vastleggen per wet.

Maar toch is er nu wel degelijk wantrouwen gekomen in de Nederlandse politiek. Waarom? MdH noemt een viertal zaken:
* dat ze niet transparant zijn in de modellen die ze gebruikt hebben om ingrijpende maatregelen te nemen
* dat ze niet bereid zijn het effect van de maatregelen via een onafhankelijke commissie te onderzoeken
* dat hetgeen ze wel digitaal hebben gedaan (zoals de Corona-melder) slecht werkte en heel veel geld kostte
* dat bij het invoeren van maatregelen weinig nagedacht is over de grondrechten.

Hij eindigt met een niet geruststellende gedachte:
Zolang de betrokken overheden niet laten zien dat ze echte stappen willen ondernemen om dat vertrouwen te herstellen, blijft de argwaan bestaan. Als ze niet transparant worden in hun besluitvorming, en geen ruimte geven voor onafhankelijke evaluaties en veel deskundigen betrekken bij nieuwe besluitvorming, scheppen ze zelf de randvoorwaarden dat dergelijke verklaringen als van de G20 door velen met argwaan worden bekeken in plaats van toegejuicht. Het is triest dat het zover is gekomen.
Reacties (17)
23-11-2022, 11:08 door Anoniem
Wat zijn bubbels toch altijd heerlijk.

Iedereen die je spreekt is het met elkaar eens. Negatieve geluiden hoor je niet of nauwelijks.
Is het dan vreemd dat politici en "wereldleiders" hun band met de kiezers/het volk langzaamaan kwijtraken.

Denk je eens in.
Politici (2e kamer of kabinet) krijgen feedback van hun eigen partij. Wat lobbygroepen. En misschien vanuit de gemeentelijke politiek.
Maar hoeveel van deze politici zal regelmatig met een representabel aantal "gewone" burgers spreken.

Ik heb nog nooit een polticus gezien en gesproken. met mij velen anderen.
Ook niet doet Bankenende IV 100 dagen het land in ging.
Geen aankondigingen voor bijeenkomsten in een zaaltje in de buurt of zo.

Dus als ze alleen feedback krijgen uit die kleine groep die veelal met ze mee zal praten of hun eigen agenda proberen te bevorderen, hoe kunnen ze dan "het hele volk" vertegenwoordigen?

Politici hebben zichzelf afgesloten in aparte bubbels.
23-11-2022, 11:10 door Anoniem
De meeste mensen die Maurice de Hond kennen, nemen hem al niet meer al te serieus. Loop a.u.b. niet die fuik in.
23-11-2022, 11:58 door Anoniem
MdH.... oké....

Hij voorspelde ook toch grote Y2K problemen. Geen tweede golf, iets met een klusjes man.

De meeste hebben hem hem niet echt hoog staan
23-11-2022, 16:44 door gradje71
Door Anoniem: MdH.... oké....

Hij voorspelde ook toch grote Y2K problemen. Geen tweede golf, iets met een klusjes man.

De meeste hebben hem hem niet echt hoog staan

Heb je het artikel wel gelezen?
23-11-2022, 19:42 door Anoniem
Overal standaard reacties. Iets buiten het regering standpunt qua reactie, gelijk een MSM conformist op je nek, kan ook AI-gedreven reactie zijn.

De discussie zit op slot. Voor het laatst beleefd tijdens de Kulturkammer tijden.Vrijheid van meningsuiting staat verder onder druk.
23-11-2022, 19:56 door Anoniem
Zinnige vragen die hij stelt. Zoals bv. de vraag waarom vanwege de wachtrijen op schiphol iedereen een digitaal ID nodig heeft (zie https://www.limburger.nl/cnt/dmf20221121_97382111) . Ik ben op meerdere luchthavens in het buitenland automatische toegangspoorten tegengekomen: Paspoort erop leggen, camera vergelijkt jou met je foto, en als ok dan mag je door. Niks geen "digitaal paspoort" voor nodig!

Hetzelfde over transparantie door de overheid: in het kader van de strijd tegen witwassen moeten banken alle transacties bover €100 gaan vastleggen. Wat heeft dat voor zin als bepaalde ministeries niet eens kunnen verantwoorden waar de afgelopen 2 jaar miljarden naar toe zijn gegaan https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/opnieuw-vraagtekens-bij-miljarden-euro-s-die-het-ministerie-van-volksgezondheid-heeft-uitgegeven~b4bee24d/..
24-11-2022, 05:41 door Anoniem
Ik ben het niet eens met het oordeel van Maurice, dat het triest is dat het zover is gekomen. Hij bedoelt hiermee de argwaan die de plannen van de G20 mbt internationale digitale standaardisering "bij velen" oproepen.
Dat is juist winst! De aanpak van (Europese) overheden van het bekende virus heeft veel mensen, w.o. ikzelf, duidelijk gemaakt hoe de vlag erbij hangt voor ons burgers.
24-11-2022, 12:10 door gradje71
Door Anoniem: Zinnige vragen die hij stelt. Zoals bv. de vraag waarom vanwege de wachtrijen op schiphol iedereen een digitaal ID nodig heeft (zie https://www.limburger.nl/cnt/dmf20221121_97382111) . Ik ben op meerdere luchthavens in het buitenland automatische toegangspoorten tegengekomen: Paspoort erop leggen, camera vergelijkt jou met je foto, en als ok dan mag je door. Niks geen "digitaal paspoort" voor nodig!

Om eerlijk te zeggen weet ik niet of dat iets te maken heeft met het digitaal paspoort, maar gezien alle onzin die ze hebben doorgevoerd kan het zeer goed zo zijn. En geloof mij maar als ik zeg dat ze nog wel even door zullen gaan, want het referendum is afgeschaft, weet je nog?

Hetzelfde over transparantie door de overheid: in het kader van de strijd tegen witwassen moeten banken alle transacties bover €100 gaan vastleggen. Wat heeft dat voor zin als bepaalde ministeries niet eens kunnen verantwoorden waar de afgelopen 2 jaar miljarden naar toe zijn gegaan https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/opnieuw-vraagtekens-bij-miljarden-euro-s-die-het-ministerie-van-volksgezondheid-heeft-uitgegeven~b4bee24d/..

Als je een keer kijkt naar jensen.nl en dan aflevering 523 (het interview met Robert F. Kennedy), dan is heel goed duidelijk dat de grote criminelen van o.a. Big Pharma in de kas van de overheid hebben gegraaid. De kosten ervan zijn gigantisch. En dan heeft iedereen het nog steeds over Sywert van Lienden... Die man is duidelijk een zondebok.
24-11-2022, 12:27 door gradje71 - Bijgewerkt: 24-11-2022, 12:29
Door Anoniem: Ik ben het niet eens met het oordeel van Maurice, dat het triest is dat het zover is gekomen. Hij bedoelt hiermee de argwaan die de plannen van de G20 mbt internationale digitale standaardisering "bij velen" oproepen.
Dat is juist winst! De aanpak van (Europese) overheden van het bekende virus heeft veel mensen, w.o. ikzelf, duidelijk gemaakt hoe de vlag erbij hangt voor ons burgers.

Als één ding duidelijk is geworden dan is het wel dat --als de verkiezingen normaal verlopen en daar stel ik mezelf zeer veel vraagtekens bij-- dat dan het huidige kabinet zo'n grote klap krijgt op 15 maart, dat het over en uit is. Zie https://www.maurice.nl/laatste-peiling/

Maar dit moeten ze bij VVD, D66 en CDA toch ook zien? Ze worden gehalveerd en rechts is de grote winnaar. Dus waarom gaan ze maar door met hun onzin? Ik weet het niet.

Over vier maanden weten we het antwoord.
24-11-2022, 12:49 door Anoniem
Door gradje71:
Door Anoniem: Ik ben het niet eens met het oordeel van Maurice, dat het triest is dat het zover is gekomen. Hij bedoelt hiermee de argwaan die de plannen van de G20 mbt internationale digitale standaardisering "bij velen" oproepen.
Dat is juist winst! De aanpak van (Europese) overheden van het bekende virus heeft veel mensen, w.o. ikzelf, duidelijk gemaakt hoe de vlag erbij hangt voor ons burgers.

Als één ding duidelijk is geworden dan is het wel dat --als de verkiezingen normaal verlopen en daar stel ik mezelf zeer veel vraagtekens bij-- dat dan het huidige kabinet zo'n grote klap krijgt op 15 maart, dat het over en uit is. Zie https://www.maurice.nl/laatste-peiling/

Maar dit moeten ze bij VVD, D66 en CDA toch ook zien? Ze worden gehalveerd en rechts is de grote winnaar. Dus waarom gaan ze maar door met hun onzin? Ik weet het niet.

Over vier maanden weten we het antwoord.

De verkiezingen van 2023 gaan over de Provinciale Staten. Niet over de Tweede Kamer.
En ja, de PV leden liezen weer de Eerste Kamer. Maar daar heb je als kiezer minder invloed op.

Dus Rutte IV kan nog een tijdje (ongegeneerd) door kachelen.
Het kabinet krijgt namelijk geen klap.
24-11-2022, 13:17 door Anoniem
Door Anoniem: Overal standaard reacties. Iets buiten het regering standpunt qua reactie, gelijk een MSM conformist op je nek, kan ook AI-gedreven reactie zijn.
Tja, dat krijg je al gauw als een FvD/MdH-conformist voor de zoveelste keer een thread begint met een onderwerp dat geen ene donder te maken heeft met waar deze website over gaat.

De discussie zit op slot. Voor het laatst beleefd tijdens de Kulturkammer tijden.
Steek ook eens de hand in eigen boezem. Hoe open sta jij voor argumenten van degenen waar je het mee oneens bent? Heb je ooit, in al die discussies hier over bijvoorbeeld corona en coronamaatregelen, als iemand wees op een feitelijke onjuistheid en dat ook onderbouwde, bij jezelf gedacht: verrek, die heeft een punt? Nee? Voer je zelf wel een discussie als je bij voorbaat al niet open staat voor argumenten die niet stroken met jouw wereldbeeld?

Vrijheid van meningsuiting staat verder onder druk.
Toch apart hoe dat steeds maar beweerd wordt door mensen die volop hun mening aan het uiten zijn zonder enig risico dat ze daarvoor vervolgd worden. Tegenspraak krijgen kan vervelend zijn maar is geen beperking van je vrije meningsuiting. Integendeel, dat is juist ook vrije meningsuiting, namelijk die van anderen. Als je denkt dat dat ongemak van geconfronteerd worden met het feit dat andere mensen heel andere meningen hebben een inperking van jouw vrije meningsuiting is dan heb je niet begrepen wat vrije meningsuiting is.
24-11-2022, 16:34 door gradje71
Door Anoniem:
Door gradje71:
Door Anoniem: Ik ben het niet eens met het oordeel van Maurice, dat het triest is dat het zover is gekomen. Hij bedoelt hiermee de argwaan die de plannen van de G20 mbt internationale digitale standaardisering "bij velen" oproepen.
Dat is juist winst! De aanpak van (Europese) overheden van het bekende virus heeft veel mensen, w.o. ikzelf, duidelijk gemaakt hoe de vlag erbij hangt voor ons burgers.

Als één ding duidelijk is geworden dan is het wel dat --als de verkiezingen normaal verlopen en daar stel ik mezelf zeer veel vraagtekens bij-- dat dan het huidige kabinet zo'n grote klap krijgt op 15 maart, dat het over en uit is. Zie https://www.maurice.nl/laatste-peiling/

Maar dit moeten ze bij VVD, D66 en CDA toch ook zien? Ze worden gehalveerd en rechts is de grote winnaar. Dus waarom gaan ze maar door met hun onzin? Ik weet het niet.

Over vier maanden weten we het antwoord.

De verkiezingen van 2023 gaan over de Provinciale Staten. Niet over de Tweede Kamer.
En ja, de PV leden liezen weer de Eerste Kamer. Maar daar heb je als kiezer minder invloed op.

Dus Rutte IV kan nog een tijdje (ongegeneerd) door kachelen.
Het kabinet krijgt namelijk geen klap.

We zullen het zien.
24-11-2022, 17:01 door Anoniem
Rutte is straks de langstzittende leider van Europa.

In Oost Europa zitten er ook nog een paar die best wel lang in hun ambt zitten inclusief die na de val van de muur zijn baantje heeft gekregen van de SSR. Verder kan ik niemand bedenken.

Ik herinner me Fortuin nog , die weg moest van het establishment, die boeken schreven over 8 jaar puinhopen in Paars. En Balkenende (we grapten toen altijd Balk Elende en Harry Potter)

En juichen dat we deden toen Rutte uren in dat kantoortje zat, te twijfelen of hij de job zou aannemen en eindelijk naar buiten kwam.

Wat hebben we weer geleerd. Wat gaat het goed in dit gaaf land. De volgende keer weer stemmen op "zekerheid" dus. Want het grote onbekende dat is eng.... wie herinnert zich Den Uyl nog ... of stelt u zich voor dat er ooit een links kabinet komt. Dat is maar 1 keer voorgekomen sinds de oorlog (een goede tijd voor de burger dat wel)

Ik ga maar even een zwarte kaas aansteken en een dier offeren want het kartel moet blijven.... het is het enige wat ik weet... ik durf namelijk geen onbekend terrein te betreden. Ook boek ik altijd reizen lang van te voren via erkende bureaus en met 4 voudige verzekering want ja je weet maar nooit wat er kan gebeuren ... de wereld is al scary genoeg , gelukkig hebben wij democratie en Rutte
Gisteren, 07:50 door Anoniem
MdH moet zich lekker bezighouden met polls voor Hart van Nederland en voor de rest zijn muil houden. Komt namelijk alleen maar bagger uit.
Gisteren, 10:58 door Anoniem
Door Anoniem: MdH moet zich lekker bezighouden met polls voor Hart van Nederland en voor de rest zijn muil houden. Komt namelijk alleen maar bagger uit.
Met die "bagger" over aerosolen, die het gros van de verspreiding van het coronavirus voor hun rekening nemen zat hij anders wel op een héél goed spoor (en vroegtijdig!).
Verder vind ik de hoofdprijs voor bagger eerder uitgaan naar iemand die Van Dissel heet en die werkzaam is bij een instituut dat met ondoorzichtige modellen obv geheime data over virusgevaren een bijdrage levert aan het ondemocratisch maken van Nederland.
Dat is bagger, die voor wetenschap doorgaat en die zich voor bedenkelijke politieke doeleinden laat gebruiken.
Gisteren, 11:04 door gradje71
Door Anoniem:
Door Anoniem: Overal standaard reacties. Iets buiten het regering standpunt qua reactie, gelijk een MSM conformist op je nek, kan ook AI-gedreven reactie zijn.
Tja, dat krijg je al gauw als een FvD/MdH-conformist voor de zoveelste keer een thread begint met een onderwerp dat geen ene donder te maken heeft met waar deze website over gaat.

Geen enkele affiniteit met deze website? Het is helemaal duidelijk dat jij het artikel niet gelezen hebt. En om eerlijk te zijn is dat jammer, want het gaat wel degelijk over veiligheid, surveillance, privacy en ook over de QR code. Dus ja, wie heeft er nu een eigen mening die hij uit moet drukken?

De discussie zit op slot. Voor het laatst beleefd tijdens de Kulturkammer tijden.
Steek ook eens de hand in eigen boezem. Hoe open sta jij voor argumenten van degenen waar je het mee oneens bent? Heb je ooit, in al die discussies hier over bijvoorbeeld corona en coronamaatregelen, als iemand wees op een feitelijke onjuistheid en dat ook onderbouwde, bij jezelf gedacht: verrek, die heeft een punt? Nee? Voer je zelf wel een discussie als je bij voorbaat al niet open staat voor argumenten die niet stroken met jouw wereldbeeld?

Natuurlijk sta ik persoonlijk open voor argumenten, maar als het over coronamaatregelen gaat, dan kan je gewoon aan jouw water voelen dat het verhaal niet klopt, vooral omdat ze dat nieuws 2 jaar lang hebben doorgedrukt. Iedere dag weer kwam het nieuws, terwijl als je gewoon een keer keek, dan zag ik niemand dood neervallen. Okay, een oom van mij van 90 is eraan overleden. Maar daardoor hebben ze heel Nederland en Europa stil gelegd? Dat verhaal klopt gewoon niet. En daarom kijk ik ook naar onafhankelijke nieuwsbronnen.

Vrijheid van meningsuiting staat verder onder druk.
Toch apart hoe dat steeds maar beweerd wordt door mensen die volop hun mening aan het uiten zijn zonder enig risico dat ze daarvoor vervolgd worden. Tegenspraak krijgen kan vervelend zijn maar is geen beperking van je vrije meningsuiting. Integendeel, dat is juist ook vrije meningsuiting, namelijk die van anderen. Als je denkt dat dat ongemak van geconfronteerd worden met het feit dat andere mensen heel andere meningen hebben een inperking van jouw vrije meningsuiting is dan heb je niet begrepen wat vrije meningsuiting is.

En toch ben jij anoniem. Raar hè? Geen enkele handtekening, niets, nada. Anoniem.
Gisteren, 13:32 door Anoniem
Op het ogenblik raken ook heel wat vrije meninggevers verstrikt in de netten van conspiratie theoristen,
zodat deze allen gelijk met "den wap" kunnen worden afgevoerd.

Het begon jaren geleden al met de onwetenschappelijke bedenksels als van een Z. Sitchin en de Annunaki.
Met een Russische Academie professor met zijn Tartaria en de mud flood hypothese om gaten in de geschiedenis te kunnen verklaren.

Verder de gnostische simulatie theorie, plasma kosmologie, kannibalistische encephalofagie.
De rattenvangers van Hamelen hebben nog vele vangnetten uitstaan. Val er niet voor.

Er zijn vele manieren om mogelijke opposanten van het beleid te kunnen afvangen, debunken en demoniseren.

Een tijdje wordt alles getolereerd tot aan de religie van het Vliegend Spagetti-monster toe.
Later is er opeens veel minder te censureren en worden de vangnetten opgehaald.

Zo werkt dat in onze overgecontroleerde maatschappij.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.