/dev/null - Overig

Rabobank gooit stiekem alle accounts weg in internetbankieren

14-03-2023, 12:12 door Anoniem, 42 reacties
Ik wilde gisteren de maandelijkse check doen voor bankomgevingen en kwam erachter dat voor de oudjes die ik help bij allemaal de rabobank app niets meer deed. foutmelding 4...
Geen melding op allestoringen, wel 3x zo hoog als de threshold, maar geen specifieke melding 'er is een storing bij rabobank'...
Vandaag nog eens geprobeerd... bij alle mensen is het account verwijderd van de app.
Moeten zich allemaal opnieuw aanmelden bij de app met rekening informatie.

Ik heb dit nu bij zo'n 12 mensen bemerkt, hebben er meer mensen last van ?

#1 13 maart, melding error 4 op internetbankieren app
#2 14 maart, alle accountinformatie weg.. zowel android als iphone/ipad


Cheers..
Reacties (42)
14-03-2023, 22:26 door Anoniem
yes, same here
14-03-2023, 22:59 door Anoniem
Wat zegt de Rabobank hier zelf over? (retorische vraag uiteraard, service...)
15-03-2023, 01:11 door Anoniem
Wie gebruikt er dan ook een app om te bankieren. Als het via pc en browser maar werkt.
15-03-2023, 07:01 door whisspr3760
Hier geen problemen ,zowel gisteren als zonet geen problemen met de app op android .
15-03-2023, 07:09 door Anoniem
Dit klinkt wel degelijk als een storing. Heb je Rabo gebeld om te melden dat dit misgaat?

Doe dat alsjeblieft. Er zijn storingen die zich het eerst, en soms uitsluitend, bij klanten manifesteren, en dan zijn meldingen van klanten essentieel om onderzoek en herstelacties in gang te zetten. Als iedereen gaat afwachten tot een ander actie neemt gebeurt er niets in zo'n situatie. En als veel mensen bellen maakt dat de omvang van het probleem duidelijk. Iemand die kan melden dat het bij 12 mensen tegelijk gebeurt geeft een serieus signaal af.

Als een storing bekend is en er al aan gewerkt wordt levert zo'n telefoontje je die informatie op. Je probeert dat soort informatie nu via allestoringen en deze site te pakken te krijgen; je slaat daarbij over dat de klantenservice van Rabo zelf wel eens de beste informatiebron kan zijn.
15-03-2023, 07:11 door Anoniem
Stiekem? Neem je meteen aan dat dit een actie is om klanten te pesten en geen storing?
15-03-2023, 08:10 door Anoniem
Hier geen problemen op Android (/e/).

App versie: master 230314.17.0
15-03-2023, 09:20 door Anoniem
nou, in mijn hoofd gingen de volgende scenario's:

#1 update van de app zonder overname account (heb ik bij bijvoorbeeld vpn en password software elke keer en bij 3FA is dat erg iritant als je de app update)
#2 een grote aanval op accounts waarbij ze allemaal gereset worden
#3 een storing bij de bank
#4 een bug

Omdat er wel een factor 3 meer meldingen waren bij de rabobank op allestoringen.nl leek me dat heel nederland er last van zou hebben niet voor de hand liggend, dus een all-out-storing zou meer dan 300% toename betekenen (of niet iedereen kijkt regelmatig naar de app, of denkt 'oh, weer effe aanmelden'... en heeft de app niet op meerdere toestellen staan en weet dus niet dat op alle systemen hetzelfde gebeurd is.
Vandaar de vraag hier.
15-03-2023, 09:35 door Anoniem
Stiekem? wat verteld jou dat het stiekem is?
Wat zegt Rabobank?
Was er een update van de App?
Was er een update van Android of IOS?
Staat er een update klaar voor de App of OS en is die al geïnstalleerd?
Staat er een setting op de telefoon die weinig gebruikte apps rechten af neemt?


Ik heb van niemand nog problemen gehoord.
15-03-2023, 10:28 door Anoniem
Ik heb hier ook nergens problemen mee, als werkt nog steeds goed.
Er zijn de laatste weken wel een aantal app. updates geweest van de Rabo , gisteren nog 1.
15-03-2023, 10:36 door Anoniem
https://www.rabobank.nl/particulieren/storing

Storing
Vanwege een storing bij de Rabo App kan het zijn dat je je toestel opnieuw moet registreren. Heb je een iOS-toestel? Dan moet je de Rabo App opnieuw registreren. Heb je een Android- toestel? Dan moet je de Rabo App eerst updaten en daarna opnieuw registreren. Onze excuses voor het ongemak.

Het is dus gewoon bekend. De oorzaak mogen jullie verder over fantaseren...
15-03-2023, 10:37 door Anoniem
Door Anoniem: Ik wilde gisteren de maandelijkse check doen voor bankomgevingen en kwam erachter dat voor de oudjes die ik help bij allemaal de rabobank app niets meer deed. foutmelding 4...
Geen melding op allestoringen, wel 3x zo hoog als de threshold, maar geen specifieke melding 'er is een storing bij rabobank'...
Vandaag nog eens geprobeerd... bij alle mensen is het account verwijderd van de app.
Moeten zich allemaal opnieuw aanmelden bij de app met rekening informatie.

Ik heb dit nu bij zo'n 12 mensen bemerkt, hebben er meer mensen last van ?

#1 13 maart, melding error 4 op internetbankieren app
#2 14 maart, alle accountinformatie weg.. zowel android als iphone/ipad


Cheers..
Niet stiekem dus, zie rabobank website
15-03-2023, 10:49 door Tintin and Milou
Door Anoniem: Ik wilde gisteren de maandelijkse check doen voor bankomgevingen en kwam erachter dat voor de oudjes die ik help bij allemaal de rabobank app niets meer deed. foutmelding 4...
Geen melding op allestoringen, wel 3x zo hoog als de threshold, maar geen specifieke melding 'er is een storing bij rabobank'...
Vandaag nog eens geprobeerd... bij alle mensen is het account verwijderd van de app.
Moeten zich allemaal opnieuw aanmelden bij de app met rekening informatie.

Ik heb dit nu bij zo'n 12 mensen bemerkt, hebben er meer mensen last van ?

#1 13 maart, melding error 4 op internetbankieren app
#2 14 maart, alle accountinformatie weg.. zowel android als iphone/ipad


Cheers..
Altijd leuk "stiekem", past wel een beetje in deze tijd om overall direct complot of het slechtste direct te gaan denken.

Klinkt trouwens vrij basaal al een foutje tijdens het upgraden of een storing die iets wist perongeluk.

Je had natuurlijk ook even met de rabobank kunnen bellen?

Maar ik mis hier ook mijn 2de account op Android telefoon en ipad. Verschil is dat ik alleen niet denk ik stiekem, maar direct aan een technische die dit heeft veroorzaakt denk. Maar dat al mijn "schaap" gedachte wel zijn.
15-03-2023, 10:50 door Tintin and Milou - Bijgewerkt: 15-03-2023, 10:50
Door Anoniem: https://www.rabobank.nl/particulieren/storing

Storing
Vanwege een storing bij de Rabo App kan het zijn dat je je toestel opnieuw moet registreren. Heb je een iOS-toestel? Dan moet je de Rabo App opnieuw registreren. Heb je een Android- toestel? Dan moet je de Rabo App eerst updaten en daarna opnieuw registreren. Onze excuses voor het ongemak.

Het is dus gewoon bekend. De oorzaak mogen jullie verder over fantaseren...
Great Reset is begonnen.......
Agenda 2030?
WEF?

Melding is trouwens wel weg. Je link laat niets meer zien.
15-03-2023, 10:57 door Anoniem
Door Anoniem: Wie gebruikt er dan ook een app om te bankieren. Als het via pc en browser maar werkt.
Een browser is ook een app(licatie).
Theoretisch is een speciale app(licatie) om te bankieren beter,
maar in de praktijk duurder, lees gaat ten koste gaat van de winst van de bank,
zeker als ze die voor meerdere platformen (macOS, Windows, Unix, Linux) moeten maken
zoals dat bij browsers als Chrome en Firefox het geval is.
15-03-2023, 11:33 door Anoniem
Door Anoniem: https://www.rabobank.nl/particulieren/storing

Storing
Vanwege een storing bij de Rabo App kan het zijn dat je je toestel opnieuw moet registreren. Heb je een iOS-toestel? Dan moet je de Rabo App opnieuw registreren. Heb je een Android- toestel? Dan moet je de Rabo App eerst updaten en daarna opnieuw registreren. Onze excuses voor het ongemak.

Het is dus gewoon bekend. De oorzaak mogen jullie verder over fantaseren...

Dat dus inderdaad, voor je het weet "hebben de Russen het weer gedaan".
15-03-2023, 16:23 door Anoniem
Door Tintin and Milou:
Door Anoniem: https://www.rabobank.nl/particulieren/storing

Storing
Vanwege een storing bij de Rabo App kan het zijn dat je je toestel opnieuw moet registreren. Heb je een iOS-toestel? Dan moet je de Rabo App opnieuw registreren. Heb je een Android- toestel? Dan moet je de Rabo App eerst updaten en daarna opnieuw registreren. Onze excuses voor het ongemak.

Het is dus gewoon bekend. De oorzaak mogen jullie verder over fantaseren...
Great Reset is begonnen.......
Agenda 2030?
WEF?

Melding is trouwens wel weg. Je link laat niets meer zien.

Is the great reset geen conspiracy theorie?

Waarom moet de WEF de evil elite zijn en niet de tri laterale commissie , of AIPAC, of van mijn part BRICS of lekker ouderwets de CIA.
15-03-2023, 19:32 door Anoniem

Ik wilde gisteren de maandelijkse check doen voor bankomgevingen en kwam erachter dat voor de oudjes die ik help bij allemaal de rabobank app niets meer deed. foutmelding 4...

Heb jij van anderen inloggegevens gekregen van de bankomgevingen van anderen?
Dat klinkt erg spannend, want die zou je niet mogen hebben. Kun je op zich ook nog problemen mee krijgen.

Op https://www.rabobank.nl/particulieren/service/betalen-en-opnemen/iemand-machtigen-bankzaken-beheren lees je over hoe je dat wel kunt doen.
15-03-2023, 21:27 door Anoniem
ik word zelf wel een beetje nerveus wanneer bank zo nochalant omgaan met data... het is wel mijn data die ze gewist hebben... straks is het mijn spaarrekening... voelt toch niet prettig..
15-03-2023, 21:31 door Anoniem
Door Anoniem: Wie gebruikt er dan ook een app om te bankieren. Als het via pc en browser maar werkt.
Omdat dat veel gemakkelijker gaat.
16-03-2023, 08:53 door Anoniem
Is the great reset geen conspiracy theorie?
Graag een bewijs dat elke conspracy theorie vals is?
16-03-2023, 10:04 door Anoniem
Door Anoniem: ik word zelf wel een beetje nerveus wanneer bank zo nochalant omgaan met data... het is wel mijn data die ze gewist hebben... straks is het mijn spaarrekening... voelt toch niet prettig..
Ze hebben helemaal geen data gewist, Je moet alleen (via de app) opnieuw aanloggen om bij je data te komen. Niet zo dramatisch doen AUB.
16-03-2023, 12:52 door Anoniem
Door Anoniem:
Is the great reset geen conspiracy theorie?
Graag een bewijs dat elke conspracy theorie vals is?
Graag een bewijs dat elke conspiracy theorie waar is?
16-03-2023, 13:31 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: ik word zelf wel een beetje nerveus wanneer bank zo nochalant omgaan met data... het is wel mijn data die ze gewist hebben... straks is het mijn spaarrekening... voelt toch niet prettig..
Ze hebben helemaal geen data gewist, Je moet alleen (via de app) opnieuw aanloggen om bij je data te komen. Niet zo dramatisch doen AUB.

Alleen effe opnieuw aanloggen? Weet je hoeveel werk dat is voor oude mensen (en jonge mensen ook trouwens)?
Ze hebben wel degelijk software instellingen gewist.. Immers de app doet het niet meer. Daarvoor hebben ze de inloggegevens op mijn gsm gewist... Het is niet dat een of andere droedel bij de rabo een delete knop ingedrukt heeft maar een account wissen op een telefoon zodat die niet meer gebruik kan maken van de app is wel degelijk een GDPR overtreding (dit weet ik omdat ik voor een andere bank werkte waar dit als voorbeeld gebruikt werd).
En het niet melden vind ik op z'n zachts gezegd 'niet netjes voor een bank'...

Een bank hoort zorgvuldig om te gaan met geld, met accounts en middelen, het zomaar blokkeren van een account, triviaal of niet in jouw ogen, hoort daar niet bij. Het minste wat ze konden doen is in de zelfde app aangeven 'er is iets aan de hand, kijk neem contact op met de bank'...

Nu zitten wellicht duizenden mensen verbaasd naar hun foon te kijken met het idee? waarom doet ie het niet meer.
Ze kunnen ook niet hun bankgegevens verifieren totdat het gekloot met die kleurenscanner (waar weer nieuwe batterijen in moeten) gefixt is, accounts geregeld, en de hele shizzle...

Dat jij het persoonlijk geen probleem vind bepaalt niet dat IK dat ook moet vinden... Als je niets positiefs kunt zeggen, hoef je ook niet te reageren.

Ik ben blij met de melding dat het een bekend probleem is, maar ik vraag me sterk af of meer dan 1% van de mensen die er last van hebben #1 kijken in de krochten van de rabobank website #2 de link leggen tussen hun app niet meer werken en deze melding, want deze is ook erg vaag omschreven.
16-03-2023, 15:11 door Anoniem
ik ontdekte 10 maart al dat er ineens profielen waren verdwenen uit de Rabo-App en nu op het werk ook al.
16-03-2023, 16:32 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: ik word zelf wel een beetje nerveus wanneer bank zo nochalant omgaan met data... het is wel mijn data die ze gewist hebben... straks is het mijn spaarrekening... voelt toch niet prettig..
Ze hebben helemaal geen data gewist, Je moet alleen (via de app) opnieuw aanloggen om bij je data te komen. Niet zo dramatisch doen AUB.

Alleen effe opnieuw aanloggen? Weet je hoeveel werk dat is voor oude mensen (en jonge mensen ook trouwens)?
Ze hebben wel degelijk software instellingen gewist.. Immers de app doet het niet meer. Daarvoor hebben ze de inloggegevens op mijn gsm gewist...

Waarom denk je dat ?
Waarschijnlijk hebben ze alleen gegevens gewist bij hen - namelijk een sessie token dat de geinstalleerde app koppelde aan jouw identiteit bij de Rabo.
Het token in jouw app is dan _nutteloos_ geworden , maar op jouw gsm is niks gewist.


Het is niet dat een of andere droedel bij de rabo een delete knop ingedrukt heeft maar een account wissen op een telefoon zodat die niet meer gebruik kan maken van de app is wel degelijk een GDPR overtreding (dit weet ik omdat ik voor een andere bank werkte waar dit als voorbeeld gebruikt werd).

Ik denk dat je dat voorbeeld niet goed gesnapt hebt .
Het _effect_ dat je zag - "opnieuw inloggen" kan zeer waarschijnlijk ook bereikt worden door alleen dingen aan de kant van de bank te wissen.

Het lijkt me heel erg sterk dat "dienstverlener sluit openstaande sessies, gebruikers moeten opnieuw inloggen" een GDRP overtreding zou zijn.
Maar post eens het volledige cursusmateriaal waar je het voorbeeld vandaan had.


En het niet melden vind ik op z'n zachts gezegd 'niet netjes voor een bank'...

Een bank hoort zorgvuldig om te gaan met geld, met accounts en middelen, het zomaar blokkeren van een account, triviaal of niet in jouw ogen, hoort daar niet bij. Het minste wat ze konden doen is in de zelfde app aangeven 'er is iets aan de hand, kijk neem contact op met de bank'...

Ik betwijfel of dat hier kon - juist wanneer de component die de app koppelt aan een persoon gereset is.


Nu zitten wellicht duizenden mensen verbaasd naar hun foon te kijken met het idee? waarom doet ie het niet meer.
Ze kunnen ook niet hun bankgegevens verifieren totdat het gekloot met die kleurenscanner (waar weer nieuwe batterijen in moeten) gefixt is, accounts geregeld, en de hele shizzle...

Dat jij het persoonlijk geen probleem vind bepaalt niet dat IK dat ook moet vinden... Als je niets positiefs kunt zeggen, hoef je ook niet te reageren.

Goh, "als je niks positiefs kunt zeggen hoef je niet te reageren " - en dat in een hele rant wat er allemaal negatief is aan de app en de storing .
Zo'n stopwoordje gebruiken moet je niet doen als het nergens op slaat.
16-03-2023, 18:09 door Anoniem
Inderdaad, een beetje overdreven om te komen met "ze hebben gegevens gewist".
Het kan goed zijn dat ze de sessie tokens veiliger hebben geimplementeerd en dat je daarom even opnieuw moet inloggen.
Als je wel eens met sites werkt via je browser dan zul je toch ook wel het effect kennen dat je na een keer inloggen
(en misschien een vinkje aanzetten met "onthoud mij") ineens bij die site kunt zonder in te loggen, maar dat dit na een
maand ofzo ineens niet meer werkt en je opnieuw moet inloggen?
Zo iets is er denk ik hier ook gebeurd. Gewoon even opnieuw inloggen dus.
En ja, het is soms vervelend als dingen niet iedere keer hetzelfde werken, vooral voor mensen die iets alleen kunnen
gebruiken aan de hand van een stap-voor-stap instructie. Maar dat betekent nog niet dat het ook meteen kwade wil is.
17-03-2023, 20:14 door Anoniem
Door Anoniem: Onze excuses voor het ongemak.
Dat regeltje met 'excuses voor het ongemak' kunnen ze beter weglaten, dat menen ze toch niet.
Ze hadden hun updates gewoon beter moeten testen.
20-03-2023, 12:56 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: ik word zelf wel een beetje nerveus wanneer bank zo nochalant omgaan met data... het is wel mijn data die ze gewist hebben... straks is het mijn spaarrekening... voelt toch niet prettig..
Ze hebben helemaal geen data gewist, Je moet alleen (via de app) opnieuw aanloggen om bij je data te komen. Niet zo dramatisch doen AUB.

Alleen effe opnieuw aanloggen? Weet je hoeveel werk dat is voor oude mensen (en jonge mensen ook trouwens)?
Ze hebben wel degelijk software instellingen gewist.. Immers de app doet het niet meer. Daarvoor hebben ze de inloggegevens op mijn gsm gewist...

Waarom denk je dat ?
Waarschijnlijk hebben ze alleen gegevens gewist bij hen - namelijk een sessie token dat de geinstalleerde app koppelde aan jouw identiteit bij de Rabo.
Het token in jouw app is dan _nutteloos_ geworden , maar op jouw gsm is niks gewist.


Het is niet dat een of andere droedel bij de rabo een delete knop ingedrukt heeft maar een account wissen op een telefoon zodat die niet meer gebruik kan maken van de app is wel degelijk een GDPR overtreding (dit weet ik omdat ik voor een andere bank werkte waar dit als voorbeeld gebruikt werd).

Ik denk dat je dat voorbeeld niet goed gesnapt hebt .
Het _effect_ dat je zag - "opnieuw inloggen" kan zeer waarschijnlijk ook bereikt worden door alleen dingen aan de kant van de bank te wissen.

Het lijkt me heel erg sterk dat "dienstverlener sluit openstaande sessies, gebruikers moeten opnieuw inloggen" een GDRP overtreding zou zijn.
Maar post eens het volledige cursusmateriaal waar je het voorbeeld vandaan had.


En het niet melden vind ik op z'n zachts gezegd 'niet netjes voor een bank'...

Een bank hoort zorgvuldig om te gaan met geld, met accounts en middelen, het zomaar blokkeren van een account, triviaal of niet in jouw ogen, hoort daar niet bij. Het minste wat ze konden doen is in de zelfde app aangeven 'er is iets aan de hand, kijk neem contact op met de bank'...

Ik betwijfel of dat hier kon - juist wanneer de component die de app koppelt aan een persoon gereset is.


Nu zitten wellicht duizenden mensen verbaasd naar hun foon te kijken met het idee? waarom doet ie het niet meer.
Ze kunnen ook niet hun bankgegevens verifieren totdat het gekloot met die kleurenscanner (waar weer nieuwe batterijen in moeten) gefixt is, accounts geregeld, en de hele shizzle...

Dat jij het persoonlijk geen probleem vind bepaalt niet dat IK dat ook moet vinden... Als je niets positiefs kunt zeggen, hoef je ook niet te reageren.

Goh, "als je niks positiefs kunt zeggen hoef je niet te reageren " - en dat in een hele rant wat er allemaal negatief is aan de app en de storing .
Zo'n stopwoordje gebruiken moet je niet doen als het nergens op slaat.
Dank!
17-04-2023, 08:58 door Anoniem
Hier hetzelfde verhaal voor de 2e keer al overigens. Rabo doet net alsof ik de enige ben
17-04-2023, 09:35 door majortom - Bijgewerkt: 17-04-2023, 09:36
Geen app, geen probleem :-)
17-04-2023, 10:24 door Anoniem
Wie gebruikt er dan ook een app om te bankieren. Als het via pc en browser maar werkt.

En via die browser ga je naar.... een web-based app.
17-04-2023, 10:26 door Anoniem
Geen app, geen probleem :-)

Tot je je beseft dat iedere vorm van online bankieren gaat middels een app. Web based bankieren maakt ook gebruik van een app. En als je naar de pinautomaat gaat, ook die zijn gebaseerd op apps. Of denk je dat alleen je smartphone applicaties heeft ;))
17-04-2023, 10:29 door Anoniem
Nu zitten wellicht duizenden mensen verbaasd naar hun foon te kijken met het idee? waarom doet ie het niet meer.
Ze kunnen ook niet hun bankgegevens verifieren totdat het gekloot met die kleurenscanner (waar weer nieuwe batterijen in moeten) gefixt is, accounts geregeld, en de hele shizzle...

Wat een ellende, een batterij die leeg kan gaan. Je bent wel spijkers op laag water aan het zoeken. En dat er batterijen in zitten, weet je toch al lang. Ik heb altijd reserve liggen. Welke accounts heb je het verder over, en welke hele shizzle. Geen probleem met de app, werkt gewoon normaal.
17-04-2023, 10:32 door Anoniem
Waarschijnlijk hebben ze alleen gegevens gewist bij hen - namelijk een sessie token dat de geinstalleerde app koppelde aan jouw identiteit bij de Rabo. Het token in jouw app is dan _nutteloos_ geworden , maar op jouw gsm is niks gewist.

Als dit het geval is, is er inderdaad geen sprake van het wissen van persoonlijke gegevens en zou er geen overtreding van de GDPR zijn begaan. Het wissen van een sessie token zou betekenen dat de verbinding tussen de app en de identiteit van de gebruiker verbroken is, waardoor de app niet meer kan worden gebruikt totdat er opnieuw ingelogd wordt. Er wordt dan geen persoonlijke informatie gewist, maar de verbinding tussen de app en de gebruiker wordt verbroken. Echter, zonder verdere informatie of bevestiging vanuit Rabobank is het niet mogelijk om met zekerheid te zeggen wat er precies gebeurd is en of er wel of geen GDPR-overtreding heeft plaatsgevonden.
17-04-2023, 12:31 door majortom
Door Anoniem:
Geen app, geen probleem :-)

Tot je je beseft dat iedere vorm van online bankieren gaat middels een app. Web based bankieren maakt ook gebruik van een app. En als je naar de pinautomaat gaat, ook die zijn gebaseerd op apps. Of denk je dat alleen je smartphone applicaties heeft ;))
Nee, maar via online bankieren via de PC was er geen enkel probleem. Dus die app-update op een online device raakt je niet op de PC. Dan raakt het je hooguit wanneer het backend wordt aangepast, maar dan raakt het iedereen (PC en mobiel).
17-04-2023, 15:08 door Anoniem
Door Anoniem:
Geen app, geen probleem :-)

Tot je je beseft dat iedere vorm van online bankieren gaat middels een app. Web based bankieren maakt ook gebruik van een app. En als je naar de pinautomaat gaat, ook die zijn gebaseerd op apps. Of denk je dat alleen je smartphone applicaties heeft ;))
Misschien moeten een aantal mensen even nakijken wat een app eigenlijk is.
17-04-2023, 17:32 door Anoniem
Door Anoniem:
Misschien moeten een aantal mensen even nakijken wat een app eigenlijk is.
Een app is een hip woord voor een programma.
Zoals altijd met hippe woorden heeft het in het begin een specifieke betekenis maar na een tijdje wordt het overal op geplakt.
19-04-2023, 23:06 door Anoniem
Ik heb dit ook, nu voor de zoveelste keer. Het lijkt wel of de rabo app alle profielen weggooit na een maand niet gebruiken. Ik gebruik het alleen voor de hypotheek. Dus moet steeds weer mn pasje zoeken, mn pincode opzoeken, een raboscanner vinden, voordat ik weer kan inloggen. zeer irritant. Zowel op ios als op android
20-04-2023, 10:14 door Anoniem
Door Anoniem: Ik heb dit ook, nu voor de zoveelste keer. Het lijkt wel of de rabo app alle profielen weggooit na een maand niet gebruiken.
Daar mag het voor jou op lijken, maar de realiteit is natuurlijk dat het authenticatie token een geldigheid van een maand heeft.
20-04-2023, 17:15 door Anoniem
Mensen je hebt toch geen token of rabo app nodig om te internetbankieren..
21-04-2023, 07:50 door Anoniem
Door Anoniem: nou, in mijn hoofd gingen de volgende scenario's:
#1 update van de app zonder overname account (heb ik bij bijvoorbeeld vpn en password software elke keer en bij 3FA is dat erg iritant als je de app update)
#2 een grote aanval op accounts waarbij ze allemaal gereset worden
#3 een storing bij de bank
#4 een bug

#1 "Accounts" bestaan niet. Bankrekeningnummers en Bankpassen wel. En hoezo "overname"? Een Bankrekening en ook een Bankpas zit gekoppeld aan een natuurlijk persoon. Je kan een Bankpas niet "uitlenen", da's tegen de voorwaarden. Je kan wel machtigen op een andere Bankrekening/Bankpas. Wat is er bij jou gedeactiveerd? En was dat jou Bankrekeningnummer/Bankpas?
#2 Er is niet iets met "Accounts" en "Wachtwoorden", bestaat niet.
#3 en #4 Kan altijd. Wellicht heb jij een heel specifieke configuratie. Machtiging oude-stijl/nieuwe-stijl? Even bellen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.