image

Streamingdienst SkyShowtime verbiedt gebruik adblockers door klanten

maandag 4 maart 2024, 17:12 door Redactie, 27 reacties

Streamingdienst SkyShowtime verbiedt in de nieuwste gebruiksvoorwaarden het gebruik van adblockers door klanten. "Alle interacties die u heeft met een adverteerder door het gebruik van SkyShowtime, met inbegrip van eventuele aankopen die u doet, zijn tussen u en de adverteerder. U mag niet proberen om de weergave van advertenties op SkyShowtime te verhinderen, ook niet met ad-blockertechnologie", zo staat in de voorwaarden die volgende maand van kracht worden.

Tegelijkertijd met het ingaan van de nieuwe voorwaarden lanceert de streamingdienst een nieuw abonnement genaamd 'Standard with Ads', waarbij klanten ook advertenties te zien krijgen. Het bestaande, reclamevrije abonnement, wordt omgedoopt tot 'Standard Plus'. De nieuwe voorwaarden, alsmede een aangepaste privacyverklaring, gaan op 23 april in.

Reacties (27)
04-03-2024, 17:27 door Anoniem
Misschien leuke voor “achtergrond” meteen: mag dit in het consumentenrecht in Nederland wel?
04-03-2024, 17:39 door Anoniem
SkyShowtime vergoed ook alle schade die daardoor kan ontstaan?
Gehackte systemen door malware, publieke malversaties zoals brexit etc.
04-03-2024, 17:40 door Anoniem
Haha right wel dat wordt dan weer een megaclaim in amerika . Het is schattig hoe ze het altijd weer proberen.
04-03-2024, 18:00 door Anoniem
Dan zijn ze er dus ook verantwoordelijk voor als de reclames malware bevatten, wedden dat ze dan niet thuis zijn?
04-03-2024, 18:06 door Anoniem
De tien geboden; "U shall not"...
-I shall not get a SkyShowTime subscription.
"Aw, come on man, I'll give you a discount!"
-Nope.
04-03-2024, 18:53 door Anoniem
Streamingdienst SkyShowtime verbiedt in de nieuwste gebruiksvoorwaarden het gebruik van adblockers door klanten.
Simpel: dit is in strijd met mijn veiligheidsvoorwaarden. Dus SkyShowtime komt er niet meer op.
04-03-2024, 19:50 door Anoniem
"Alle interacties die u heeft met een adverteerder door het gebruik van SkyShowtime, met inbegrip van eventuele aankopen die u doet, zijn tussen u en de adverteerder. U mag niet proberen om de weergave van advertenties op SkyShowtime te verhinderen, ook niet met ad-blockertechnologie"
Dus ze vinden tegelijkertijd dat ze hun gebruikers ertoe kunnen verplichten en dat dat een zaak is tussen hun gebruiker en de adverteerder waar zij buiten staan.

Nee SkyShowtime, als je iets verplicht stelt dan sta je er niet buiten, dan zadel je jezelf op met verantwoordelijkheid. Doet die adverteerder aan tracking en profiling? Jouw verantwoordelijkheid, want jij eist van je gebruikers dat ze zich eraan blootstellen. Zijn er advertenties die malware verspreiden? Jouw verantwoordelijkheid, want jij eist van je gebruikers dat ze zich eraan blootstellen.

Wat ik ze hier zie doen is die verantwoordelijkheid expliciet van zich afschuiven. Wel de lusten, niet de lasten.
04-03-2024, 20:31 door Anoniem
Alle interacties die u heeft met een adverteerder door het gebruik van SkyShowtime, met inbegrip van eventuele aankopen die u doet, zijn tussen u en de adverteerder.

Dus ze willen niet aansprakelijk zijn voor mogelijke meuk (virussen, wormen, ettc) van adverteerders die op een gebruiker zijn machine terecht kunnen komen.


U mag niet proberen om de weergave van advertenties op SkyShowtime te verhinderen

M.a.w. de streamingdienst wil bepalen wat een gebruiker nog met zijn eigen machine mag doen. En ze dus ook dwingen om die mogelijke infecties op te lopen. De noodzaak om jezelf te beschermen, omdat de leveranciers en advertentieboeren het niet doen, mag opeens niet meer. Of je moet er extra voor etalen. In een ander tijd heette dat afpersing.

Ze willen achter je router de baas spelen.
Maar, geen idee hoe ze dat willen controleren, laat staan afdwingen.

Wat als een gebruiker niet "probeert" de weergave van advertenties te verhinderen, maar dat ze (om welke reden dan ook) niet aankomen bij de gebruiker. (bv doordat een provider of de rouetr beheerder een voorgefilterd dns oid gebruikt)
En/of watt als de gebruiker niets met die ads doet (geen interactie).
Wat dan? Wordt dan het abbo eenzijdig opgezegd?

Mischien moeten we als gebruikers zelf ook maar eens voorwaarden gaan opleggen aan dit soort internet-partijen over wat ze wel en niet aan ons mogen serveren. En dat ze volledig aansprakelijk zijn voor enige schade die het geserveerde materiaal aan de machines van de gebruikers veroorzaakt.

Dat heeft net uiteindelijk zoveel effect.
04-03-2024, 21:12 door Anoniem
Reclame is terreur en daar is maar 1 middel tegen, gewoon geen abonnement nemen.
05-03-2024, 01:28 door Anoniem
Dat gaan ze HEEL VEEL klanten kosten
05-03-2024, 03:39 door Anoniem
Reclame maken is altijd al een prachtig vak geweest. Op een mooie manier iets of iemand onder de aandacht brengen. Zonder irritant te zijn of en voet tussen de deur te steken.

Een ouderwetse analoge, dus papieren, krant is voor mij geen krant als er geen reclame in staat. Het hoort er gewoon bij. Een glossy maandblad precies het zelfde. Een bioscoop is ook geen bioscoop als niet eerst weer even dat spotje met die lul van die campina ijsjes komt. Heb je hem weer. Het hoort er gewoon bij. Het fleurt de boel op.

Zolang het maar niet te gek wordt natuurlijk. Wat van twee kanten werkt. Je tracht vanzelfsprekend met reclame positieve associaties te maken. Zodat men tenminste ook eens even in jouw schoenenwinkel komen kijken. Om het eens te keuren maar dat men weet dat je er ook bent. Sla je daar helemaal in door, zoals met internet reclame al echt twintig jaar het geval is, dan is de associatie al bij voorbaat negatief. Door de manier waarop je mensen benadert. Ga je dan ook nog iets zoals hierboven staat, adblockers verbieden, dan ben je jezelf uit de markt aan het prijzen. Marketingtechnisch, de kern van de zaak: Je klant moet altijd denken dat hij jòu bedacht heeft. Ga je daarmee spotten, klieren en dwingen dan ben je je eigen etalageramen aan het ingooien. Op internet is dat echt volslagen doorgeslagen. Tot het "verbieden" van adblockers. Op je eigen surfspullen nog wel! Wat denk je dan, als consument? Dat ze die plofkippenaanbieding dan ook maar steken waar de zon niet schijnt! En terecht!

Reclame maken blijft wel een heel mooi vak. Het is echt vreselijk leuk om te doen.

Wat de kleutertjes van de big tech echter goed verziekt hebben is één van de grootste zondes die er in de reclamewereld bestaat: Als mevrouw Smit dan eindelijk dat kleine winkeltje gevonden heeft in dat straatje achteraf, ze zich alsnog niet laat besodemieteren maar precies de juiste koopjes weet te vinden, dan heeft ze een dubbel leuke dag. En gaat het al haar beste vriendinnen vertellen. Maar laat je merken dat je dat allemaal geprogrammeerd hebt, alles van haar priveleven weet na jaren surveillance, en dat ze dus een enorme domme dikke vette koe is, dan komt ze natuurlijk echt nooit meer terug. Al zeker niet als ze juist al bij een paar vriendinnen had zitten opscheppen hoe slim ze dat winkeltje met die koopjes had gevonden.

Dat is wat er met reclame op internet helemaal is ontspoord. Wat ook niet kan blijven bestaan. Omdat het roofbouw is. Te hebberig. Uiteindelijk verkoop je dan niks meer en iedereen heeft een hekel aan je.
05-03-2024, 10:22 door Anoniem
@ anoniem van 3:39 heden,

Prachtige analyse. Daarom moet je bij Big Tech feitelijk uitkomen op ad- en smut-free.

Denk aan die mevrouw die hippe leuke koptelefoon kocht voor een prijs die honderd euro over de kop ging.
Als ze elders de werkelijke prijs ziet, draag je 'm toch wat minder lekker.

Ach "once bitten twice shy" heet dat. Net als het elkaar doodconcurreren met kijkcijfers
en geen rekening houden met elkanders programmeertijden bij series bijvoorbeeld.

Het minachten van je klant in plaats van het vroegere "de klant is koning"-credo
en voor de verkoop twee keer in je handen spuwen. Men wordt steeds dommer, niet?
05-03-2024, 10:24 door Anoniem
Ik had tot het lezen van dit artikel nog nooit van SkyShowtime gehoord. Er zijn ook zoveel dienstverleners!
Wél had ik gehoord van Cinemember, die zich niet associeert met veel, maar met kwalitatieve films met betere verhalen.

Alleen neem ik op dit moment helemaal geen streamingdienst af, zelfs niet iets gewoontjes als Netflix.
Niet omdat ik het stroomnet wil ontlasten of het (erg) slecht voor het milieu vind, maar vooral omdat ik al veel goede films heb gezien en ik te kritisch ben geworden op wat ik nog wil zien. Ik kan dus bijna geen films meer te vinden die ik nog interessant vind.

In plaats van films en series (die eindeloos door blijven gaan) lees ik af en toe een boek. Geen reclame (althans niet door je verhaal heen), je neemt het verhaal tot je in je eigen tempo, op je eigen momenten.
En het heeft wel wat, om juist geen concreet beeld te hebben van een verhaal. Dan word je fantasie geprikkeld, en leeft een verhaal veel meer voor jouw persoonlijk, dan het zoveelste CGI-scenario waarvan je maar even onder de indruk bent.
05-03-2024, 10:49 door Anoniem
Je ziet het in de metro.

De mensen met een boek zijn duidelijk in de minderheid tegenover die met een mobieltje.

Lezen prikkelt de fantasie, het voorstellingsvermogen.

Ga eens online quizzen, goed voor het geheugen en de algemene ontwikkeling.
05-03-2024, 10:54 door Anoniem
Vroeger had je van die pilaren op de straat om je spam op te hangen en om te voorkomen dat je de omgeving niet reclamevervuilde, hedendaags is alles vervuilt, een smeerzooi van reclame op internet, op straat, op afval, overal!
Ik haal altijd merkjes of maskeer deze van spullen die ik koop, ook electronica.
Mensen hoeven niet te weten dat ik een "Samsung" heb, maar een "TV" om maar een voorbeeld te noemen. (Vaak zit er zelfs een beeldbuis van Panasonic in en een computerchip van Sony, dan is het plastic "frame" van Samsung, lol)
05-03-2024, 12:14 door Anoniem
Wie huurt de verbinding met het internet? Van wie is de computer?

Inderdaad. Leuke voorwaarden maar ze hebben er niets over te vertellen. Leuke zaak voor Arnoud.
05-03-2024, 12:14 door Anoniem
Ik kan me zo voorstellen dat verreweg meeste Skyshowtime kijkers via hun 'smart' TV kijken en niet via web/pc toch? Ik ken geen TV-OS waar je adblockers op kunt installeren.

Omdat ik zowel een Vodafone als een Ziggo abonnement heb krijg ik Skyshowtime er gratis bij. Het aanbod heb ik eens bekeken, maar daar zat helemaal niets voor me bij. Maar ik zie al decennia geen reclame, als ze ooit wat interessants zouden hebben ga ik nog niet kijken.
05-03-2024, 14:02 door johanw - Bijgewerkt: 05-03-2024, 14:04
Door Anoniem:
De mensen met een boek zijn duidelijk in de minderheid tegenover die met een mobieltje.
Beide kan ook. Ik heb een ebook reader en honderden boeken op m'n telefoon staan.

Door Anoniem: Ik kan me zo voorstellen dat verreweg meeste Skyshowtime kijkers via hun 'smart' TV kijken en niet via web/pc toch? Ik ken geen TV-OS waar je adblockers op kunt installeren.
Op de TV zelf niet, maar ervoor op je internet verbinding wel. Pihole bijvoorbeeld.
05-03-2024, 15:13 door Anoniem
Door Anoniem: Dat gaan ze HEEL VEEL klanten kosten

Projecteer je lekker vanuit je eigen voorkeur ?

Ik kan het jammer vinden, maar de grote massa van klanten heeft gewoon niet voldoende hekel aan reclames.
Ik zie het met grote regelmaat om me heen - mensen die happy internet gebruiken zonder adblocker en totaal geen probleem hebben met een scherm vol knipperende ad meuk.

Grote tip voor technerds : gebruik niet je eigen voorkeur om markten te voorspellen, want je zit er falikant naast.
Turf eerlijk voor jezelf hoe vaak je gelijk had bij een 'geen hond gaat dat kopen' gedachte .
05-03-2024, 15:18 door Anoniem
Door Anoniem: Wie huurt de verbinding met het internet? Van wie is de computer?

maakt niet uit, toch ? Van wie is de service die de klant wil benaderen ?


Inderdaad. Leuke voorwaarden maar ze hebben er niets over te vertellen. Leuke zaak voor Arnoud.

Het geeft ze m.i. een geschikt handvat om je dienst op te zeggen als je een adblocker blijft gebruiken.
Of minimaal dat het ze vrijwaart van wanprestatie als het niet werkt en de oorzaak de adblocker is.

Als je dan zegt 'maar het is toch een kutservice die ik niet hoef' , tsja, dan hoef je hier ook niet heel hard te argumenteren over je recht om een kutservice te kopen met een adblocker ?
05-03-2024, 16:27 door Anoniem
Door Anoniem: Misschien leuke voor “achtergrond” meteen: mag dit in het consumentenrecht in Nederland wel?
First amendment, SpaceX! Ingrijpen,consumentenbond, een deugend convenant met de producenten sluiten.
06-03-2024, 12:19 door Anoniem
wtf is skyshowtime en waarom zou iemand er uberhaubt een dienst van afnemen?
06-03-2024, 12:22 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Dat gaan ze HEEL VEEL klanten kosten

Projecteer je lekker vanuit je eigen voorkeur ?

Ik kan het jammer vinden, maar de grote massa van klanten heeft gewoon niet voldoende hekel aan reclames.
Ik zie het met grote regelmaat om me heen - mensen die happy internet gebruiken zonder adblocker en totaal geen probleem hebben met een scherm vol knipperende ad meuk.

Grote tip voor technerds : gebruik niet je eigen voorkeur om markten te voorspellen, want je zit er falikant naast.
Turf eerlijk voor jezelf hoe vaak je gelijk had bij een 'geen hond gaat dat kopen' gedachte .

Precies!! Gewoon melken die grote domme groep.
06-03-2024, 15:35 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:

Grote tip voor technerds : gebruik niet je eigen voorkeur om markten te voorspellen, want je zit er falikant naast.
Turf eerlijk voor jezelf hoe vaak je gelijk had bij een 'geen hond gaat dat kopen' gedachte .

Precies!! Gewoon melken die grote domme groep.

"nobody ever went broke underestimating the taste of the american public"
(en zeker niet alleen the american public).

Maar serieus - ik heb er vaak genoeg naast gezeten bij gedachten "dit gaat niemand kopen" (of bij wensdenken "dit gaat een succes worden) om te leren dat mijn intuitie op massaproducten niet zo heel goed bruikbaar is.
Ik kan iedereen - en vooral technerds - aanraden om zo af en toe je verwachting en onderbuik naast de -inmiddels - realiteit te leggen , en te leren van het verschil. Minder ( of juist meer - told you so) vertrouwen in je inschatting een volgende keer.
Misvattingen kun je ook van leren.

Ik durf nog niet tegen-intuitief te voorspellen : Ik vind het ongelofelijk kut, dus het gaat een klapper worden. Doen !
06-03-2024, 15:38 door Anoniem
Door Anoniem: wtf is skyshowtime en waarom zou iemand er uberhaubt een dienst van afnemen?

leesprobleem ?
In de eerste regel
Streamingdienst SkyShowtime
. de mensen die er een dienst afnemen hebben waarschijnlijk interesse in hetgeen gestreamd wordt door skyshowtime.
12-03-2024, 15:26 door Anoniem
Cancel SkyShowtime !
26-03-2024, 20:35 door Anoniem
Hallo,
Ziggo heeft een eigen product (movies en series XL) vervangen door abonnement Skyshowtime voor abonnees Ziggo/Vodafone. Je denk in eerste instantie: Leuk. Totdat je de privacyvoorwaarden leest. Profiel opbouw, ip adres, gebruik, apparaat; alles wordt opgeslagen. Alle data wordt gedeeld met leveranciers. Na vijftig raakte ik de tel kwijt. Ook deze partijen delen data en bouwen profielen. Zeer vreemde keuze van Ziggo.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.