image

Blunder van bank kan phishers helpen

dinsdag 28 september 2004, 12:07 door Redactie, 0 reacties

Een actie van een Engelse bank heeft ervoor gezorgd dat haar klanten mogelijk door phishers opgelicht kunnen worden. De HFC Bank stuurde een e-mail met "Dringend" naar haar klanten en vroeg of die binnen 24 uur contact wilden opnemen. De e-mail bevatte echter de volledige lijst met geadresseerden. Doordat sommige klanten hun auto responder hadden aanstaan werden telefoonnummers en vakantie overzichten via de lijst verstuurd. De bank heeft toegegeven dat de blunder de data privacy wetgeving in Engeland heeft geschonden en heeft de getroffen klanten 75 euro vergoeding gegeven. De e-mail zorgt voor een interactie tussen klant en bank die phishers kunnen misbruiken. De oplichters zouden namelijk hun eigen neplijn kunnen starten en dankzij de e-mail zijn klanten vertrouwd met het doen van zaken met hun bank via e-mail, aldus dit artikel.

Nog geen reacties
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.