image

Kabinet steunt Europese plannen voor online leeftijdsverificatie

maandag 17 november 2025, 11:46 door Redactie, 35 reacties

Het demissionaire kabinet steunt richtlijnen van de Europese Commissie voor online leeftijdsverificatie. Dat blijkt uit een fiche dat het kabinet heeft gepubliceerd. De richtlijnen bevatten verschillende maatregelen die online platforms kunnen nemen om "de online veiligheid en bescherming van kinderen te versterken" en die zijn gebaseerd op vier algemene beginselen.

Zo moeten de maatregelen die platformen nemen evenredig en passend zijn, moeten de rechten van kinderen centraal staan, moet privacy, veiligheid en beveiliging worden meegenomen in het ontwerp van de online diensten en moeten aanbieders "leeftijdsgeschikte diensten en producten" aanleveren. De richtlijnen nemen een risicobeoordeling als startpunt. Het zal dan ook per geval verschillen of een platform alle of enkele van de in richtlijnen beschreven maatregelen moet toepassen.

In de richtlijnen staat dat een zogenaamde eigen verklaring, waarbij een gebruiker zijn geboortedatum of leeftijd moet opgeven, in geen geval als passende leeftijdsgarantiemaatregel wordt beschouwd. Verder worden in de richtlijnen verschillende leeftijdsverificatie-instrumenten genoemd. Zo wijst de Europese Commissie naar de eigen white label leeftijdsverificatie-app. Via deze app kunnen gebruikers aantonen dat ze oud genoeg zijn om websites te bezoeken waarvoor een minimale leeftijd geldt.

"Momenteel wordt bekeken of het wenselijk en haalbaar is om een dergelijke app in Nederland te ontwikkelen en wat de eventuele kosten daarvan zouden", zo laat het kabinet in het fiche weten. Wanneer Brussel een nieuw wetsvoorstel presenteert ontvangt de Tweede Kamer vaak een fiche, met een samenvatting over de inhoud van het voorstel en de mogelijke gevolgen hiervan voor Nederland. In dit geval is er geen sprake van een wetsvoorstel. Toch heeft het kabinet vanwege "het politieke en maatschappelijke belang van de online bescherming van minderjarigen" besloten om een fiche te maken, zo stelt demissionair minister Van Weel van Buitenlandse Zaken.

Het kabinet meldt in het fiche dat leeftijdsverificatie een zwaar middel is dat impact kan hebben op verschillende grondrechten. "Daarom is de inzet van het kabinet dat in elke situatie moet worden afgewogen of de inzet ervan proportioneel is, of het daadwerkelijk bijdraagt aan het doel en of er geen alternatief beschikbaar is dat minder inbreuk maakt op de rechten van betrokkenen. Daarbij speelt dat moet worden meegewogen dat bij de toepassing van leeftijdsverificatie, elke gebruiker wordt onderworpen aan de leeftijdsverificatie." Afsluitend laat het fiche weten dat de richtlijnen van Brussel naar verwachting op brede steun van de EU-lidstaten kunnen rekenen.

Reacties (35)
Vandaag, 11:48 door Anoniem
Overheden die de taken en plichten van ouders overnemen.
Vandaag, 11:51 door Anoniem
Genoeg van deze censuur! Tijd om ons eigen internet te bouwen.

Er is teveel overheidsbemoeienis en spionage en het vrije internet is niet meer vrij.
Ik denk dat het tijd is voor een gedeeld mesh-netwerk dat we zelf beheren, voorzien van eigen softwarebibliotheken. Hierdoor zijn we niet afhankelijk van overheden en internetaanbieders.
Thuis heb ik al zo'n systeem met mijn buren, dat zelfs blijft functioneren bij stroomuitval (met boxjes aangesloten op zonnepanelen) en als de rest van het land zonder internet zit. We hebben allemaal bijgedragen door onze eigen software beschikbaar te stellen voor openbaar gebruik.
We rippen (legaal) onze eigen films, series, muziek en games, en we hebben lokaal een eigen filmkanaal om onze content te bekijken. Hoe meer buren meedoen, hoe beter de bandbreedte. We hebben zelfs een instantie voor online emulatie en netplay om onze gedumpte games samen "online" te spelen. Voor Wikipedia hebben we een Kiwix-instantie.

De mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt. Bovendien bepalen geen overheid of ISP de regels voor ons en wordt er niet over onze schouders meegekeken; we beschikken over een echt vrij (lokaal) internet. We kunnen lokale mesh-verbindingen gebruiken op zowel desktopcomputers als mobiele apparaten.
Uiteraard is er geen illegale inhoud beschikbaar, aangezien iedereen dit zou kunnen zien en meldingen kan maken bij de politie. Hiermee worden individuen verantwoord gehouden, in plaats van het hele netwerk te belasten met massasurveillance wordt er hooguit gericht onderzoek gedaan binnen proportie.

Ook kunnen we lokaal met elkaar chatten via Briar (offline via de mesh, versleuteld en P2P), en onze eigen chatoplossingen.
Deze oplossingen zijn gratis omdat we niet afhankelijk zijn van een ISP, wat het perfect maakt voor mensen met een beperkt budget. We kunnen het netwerk uitbreiden naar andere buurten of zelfs landelijk, als er genoeg interesse is. Voorlopig genieten we er sterk van.
Ik moedig andere buurten aan om een soortgelijk project te starten, het liefst met een universeler protocol zodat het uiteindelijk ook landelijk kan worden ingezet.

Building Community-Led, Affordable Broadband in New York City.
https://youtu.be/vPqKkHPBZ3A

An internet free from coorporate greed.
https://youtu.be/ov27tinRzL8

Building a more human internet.
https://youtu.be/Ezhi0DHvMeM

NYC’s nonprofit DIY internet.
https://youtu.be/Dpl-faX6vlg
Vandaag, 11:57 door Anoniem
Het lijkt wel een invasie uit de tweede wereldoorlog, maar dan digitaal, overheden eigenen zich steeds meer internet toe.
Ook chatcontrole.
Uiteraard zullen ze zich vergrijpen aan onze metadata die zijn gewicht in goud waard is, want daar is het ze uiteindelijk om te doen.

Overheden die om kinderen geven... tsk! /-:(
Die toeslagenaffaire en alle ouders die hun kinderen hebben verloren, en de psychologische schade die ze de kinderen hebben aangedaan en ouders die nog geen compensatie hebben gehad zegt wel iets anders...
Hypocrieten.
Vandaag, 11:58 door Anoniem
Het einde van het vrije internet is in zicht. Bedankt EU bedankt Ursula von der Leyen.
Make 1984 fiction again!
What would Orwell think..
Vandaag, 12:00 door Anoniem
Wat een poppenkast.

Kinderen beschermen betekent o.a. social media aanpakken, hier zijn hele documentaires over gemaakt:

- Tiktok Live, hier gebeuren HELE nare dingen.
- Snapchat
- Instagram, hier wordt ook veel op gepest.
- Roblox zie ook "Free Schlep" documentaire
- Fortnite? (gokje)

Verifiëren dat je een volwassene bent betekent dat een kind minder snel *per ongeluk* op de verkeerde site komt.
Dat is niet slecht, maar ook eigenlijk niet het probleem.

De kern van het probleem zijn de volwassen die (zonder verificatie) een kinderspeelplaats instappen en daar verkeerde dingen doen. Dit zie je HEEL sterk bij Roblox.
Vandaag, 12:05 door Anoniem
De duimschroeven worden langzaam aangedraaid. Online bescherming van minderjarigen, klinkt mooi maar eigenlijk gaat het meer om controleren, censureren en conditioneren. De roep om Nexit wordt steeds luider.
Vandaag, 12:05 door Anoniem
Brede steun of niet, maar ik ga hier niet aan meewerken. Heeft te maken met datalek en zo...
Vandaag, 12:16 door Anoniem
Het lef!!!
De meest kwetsbare groep van ouders en kinderen met weinig geld hebben hun kinderen naar pleeggezinnen zien verschepen dankzij de automatische detectietools van de overheid waarin zij valselijk werden beschuldigd.

De harde onverbiddelijke muur van een oost-indisch dove overheid die ALLES IN DE DOOFPOT probeerde te stoppen voorkwam dat gezinnen snel konden herstellen en verenigd konden worden.

Deze gezinnen zijn onherstelbaar beschadigd en hebben nog steeds geen compensatie ontvangen. (Niet dat zoiets gecompenseerd kan worden met geld, hun leven ligt aan duigen, al zou je ze een miljard geven)

Overheden geven geen ruk om kinderen, het ENIGE waar ze om geven is hun grote vette zakken te vullen met veel geld en mooie baantjes die ze zijn beloofd door de industrie in ruil voor de aanpassing van wetten ten behoeve van deze industrie. (Waaronder de tabaksindustrie, olieindustrie, en ja, illegale wapenindustrie)

Dit is regelrecht big brother censuur, niet meer en niet minder, en het wordt tijd dat het volk in opstand komt!!!
Dictators die het volk hun wil oplegt zoals wetten zoals deze waar bijna ieder het mee oneens is en via ondemocratische manier is verkregen via lobbypraktijken en onverkozen liederen in de EU zijn het meest bang voor hun volk, daarom proberen dictatoten de mond van het volk te snoeren via censuur zoals deze, er zou zowaar en heel terecht een opstand kunnen komen door hun eigen criminele gedrag.
Vandaag, 12:21 door Anoniem
China 2.0.
Vandaag, 12:35 door Named
Ik vind dat porno websites maar eens ID kaart leeftijdscontrole moeten doen voor bepaalde IP adressen in Den Haag...
Laten we zien hoe snel de toon dan veranderd... ;-)
Vandaag, 12:41 door Anoniem
Dus de veiligheid op straat boeit ze niet. En de 'online veiligheid' is opeens 'belangrijk? Nah... zo simpel is het niet.

Leeftijdsverificatie zonder legitimatie bestaat niet. Eind doel: van iedereen alles volgen. Naar Chinees voorbeeld. Meer controle over de burger. Braaf doen wat onze regenten willen. De natte droom van Erich Mielke - toen spraken we er schande van. En nu wordt het 'verdedigd'.

En eh... die tiener heeft sneller in de gaten hoe je hier omheen werkt dan de 25+-er. Doel is duidelijk: controle over de burger.
Vandaag, 12:44 door Anoniem
Door Anoniem: De duimschroeven worden langzaam aangedraaid. Online bescherming van minderjarigen, klinkt mooi maar eigenlijk gaat het meer om controleren, censureren en conditioneren. De roep om Nexit wordt steeds luider.
Want in de USA of de UK is het anders?

Wat lost een Nexit precies op? Afgezien een enorme ellende voor ons allemaal?
Vandaag, 12:57 door Anoniem
Door Anoniem: Overheden die de taken en plichten van ouders overnemen.

Tja, je doet alsof dit erg bijzonder is maar dat is het niet.

Net zoals het niet verstrekken van tabak, alcohol en drugs aan personen jonger dan 18 jaar. Dat is door de overheid geregeld en heeft menig ouder baat bij. Ook hier treed de overheid op als Plicht- en Taak nemer van ouders. Ik vermoed zomaar dat daar heel veel ouders blij mee zijn, want hoe krijg jij als ouder controle over je uitdagingen waar je kind mee te maken krijgt?

En sowieso is het Internet bekend om de vrijheden die je hebt, helaas zijn er meerdere rotte (erg verrotte) appels die ervoor zorgen dat vrijheden ingeperkt worden omdat er misbruik van gemaakt wordt.

Wijs niet naar de overheid maar naar die rotte appels die het voor de rest verpesten!
Vandaag, 12:58 door Anoniem
Door Named: Ik vind dat porno websites maar eens ID kaart leeftijdscontrole moeten doen voor bepaalde IP adressen in Den Haag...
Laten we zien hoe snel de toon dan veranderd... ;-)
Haha...dát vind ik een goeie!
Vandaag, 13:01 door VM - Bijgewerkt: Vandaag, 13:01
Door Named: Ik vind dat porno websites maar eens ID kaart leeftijdscontrole moeten doen voor bepaalde IP adressen in Den Haag...
Laten we zien hoe snel de toon dan veranderd... ;-)
Dankzij een indiscretie weet ik helaas ook wie daar in Den Haag van gebruik maakt.
Dus het klopt wel wat je zegt.
Vandaag, 13:08 door Anoniem
tegen woordig leven wij in het westen met mond vol over democratische rechtsstaat....ps.maar wel met een communistisch regime...weg met Europa....puur communistische regime....
Vandaag, 13:15 door Anoniem
Probleem is dat online leeftijdsverificatie voor kinderen betekent online leeftijdsverificatie voor *iedereen* betekent. Dat betekent dat dus elke persoon tussen de 0 en oneindig een app moet hebben, die gekoppeld is aan je DigiD o.i.d. en zich bij elke site die iets met user content doet (zeg maar alle social media en online games) moet verifiëren. Dit is nogal wat.

Dit is de eerste en meteen naar belangrijkste stap naar een internet waarbij iedereen ingelogd moet zijn. Als deze leeftijdsverificatie eenmaal werkt, is het vrij eenvoudig andere dingen te verifiëren. Zoals kom je het uit juiste land, of plaats, of postcodegebied, heb je het juiste geslacht, heb je een bankrekening, genoeg saldo, geen schulden, bepaald salaris, etc.
Vandaag, 13:22 door Anoniem
Dit is ook een noodzakelijke voorwaarde en opmaat naar een volledige surveillancestaat
door de EU met o.a. haar chatcontrol.

Google begon er reeds geruime tijd geleden mee: geef uw geboortedatum op.
"We zijn dus nog niet echt jarig!"

Privacy en anonimiteit moeten helaas wijken voor de strijd tegen het kwaad,
een strijd die ook geen prioriteit schijnt te hebben.
Vandaag, 13:31 door Named
Door VM: Dankzij een indiscretie weet ik helaas ook wie daar in Den Haag van gebruik maakt.
Dus het klopt wel wat je zegt.
Maar ik vermoed dat sommige Den-Haag individuelen andere "bronnen" hebben.
En dan wel het type bron waarvan ze zojuist afgelopen woensdag 250 servers van in beslag hadden genomen.
Misschien is die chatcontrole wet toch wel nodig, maar dan enkel en alleen voor politici...

Los van al dat, deze leeftijd controle gaat niet werken.
Ik zie nu al de "skip age verification" apps voor me: makkelijker te gebruiken dan de echte app.
En anders leent Oom Hendrik wel zijn ID kaart, het is toch anoniem in gebruik, he?

En denk aan de kosten om dit te implementeren als website, die zullen ook niet laag zijn.
Of kan iedereen straks die overheid API's zomaar aanroepen?
Vandaag, 13:34 door Anoniem
Door Anoniem: De duimschroeven worden langzaam aangedraaid. Online bescherming van minderjarigen, klinkt mooi maar eigenlijk gaat het meer om controleren, censureren en conditioneren. De roep om Nexit wordt steeds luider.

Want de Nederlandse (regerings)partijen willen dit absoluuut niet. Nee echt, geloof ze maar op hun blauwe ogen.

Behalve dat ze elke keer vooraan rennen om het voortouw te nemen bij dit soort maatregelen.
Een Nexit gaat dus niets uithalen.

De veroorzakers zitten in Nederland al op het pluche.

Kom maar met een andere oplossing. Nexit is nutteloos.
Vandaag, 13:35 door Anoniem
Ik ben digibeet, maar het wordt nu toch wel tijd om hulp van nerds of misschien een gespecialiseerd bureautje te gaan vragen bij het maken van een paar avatars, inclusief biometrische gegevens, leeftijd, achtergrondinfo, waarmee ik het internet op kan. Een andere avatar voor elk interessegebied, zodat ze niet aan elkaar te linken vallen. En een automatische waarschuwing als ik ergens naartoe wil dat bij een andere avatar hoort. Een beetje bewerkelijk, maar mijn vrijheid is me ook wat waard.

Ze zijn daar in Den Haag en Brussel van het padje af. Het zijn gevaarlijke gekken die we "democratisch" /not hebben moeten kiezen uit een "menu" met bijna alleen maar gevaarlijke gekken.
Vandaag, 13:36 door Anoniem
Ach, in de toekomst moet je een VPN naar Noord-Korea hebben en dan werkt het internet weer zoals het bedoelt is.
Maar zelfs VPN wilt men illegaliseren op ISP niveau. Zie wetsvoorstellen https://www.security.nl/posting/912780/Amerikaanse+staten+willen+gebruik+van+VPN%27s+verbieden
Vandaag, 13:40 door Anoniem
Welk kabinet? VVD en BBB hebben samen niet eens 30 zetels?

Maar mensen als je tegen deze plannen bent, bezoek https://fightchatcontrol.eu

En stuur de massa mail! Het kan helpen!!
Vandaag, 13:44 door Anoniem
Door Anoniem: Wat een poppenkast.

Kinderen beschermen betekent o.a. social media aanpakken, hier zijn hele documentaires over gemaakt:

(Opsomming)

Verifiëren dat je een volwassene bent betekent dat een kind minder snel *per ongeluk* op de verkeerde site komt.
Dat is niet slecht, maar ook eigenlijk niet het probleem.

De kern van het probleem zijn de volwassen die (zonder verificatie) een kinderspeelplaats instappen en daar verkeerde dingen doen. Dit zie je HEEL sterk bij Roblox.

Wat ik de laatste tijd heb, is mezelf als kind op de kinderspeelplaats ervaren, als een parameter. Heel anders dan op social media in het verleden, al is daar ook wat gedonderjaagd met 7 kb avatars, LLM gegenereerde oneliners, en metataalgebruik (toen het bedrijf nog gewoon Facebook heette) Dat was nog maar het begin, zoals de cookie-wall, die er overheen gelegd werd. "Ja ik ben 18+" vs "Nee, nog geen 18."

Maar je hebt een ENORM punt. De onderliggende argumentatie en motivatie voor de regelende wetsvoorstellen, deugen niet.

https://www.security.nl/posting/913085
Vandaag, 13:50 door Anoniem
Door Named:
Door VM: Dankzij een indiscretie weet ik helaas ook wie daar in Den Haag van gebruik maakt.
Dus het klopt wel wat je zegt.
Maar ik vermoed dat sommige Den-Haag individuelen andere "bronnen" hebben.
En dan wel het type bron waarvan ze zojuist afgelopen woensdag 250 servers van in beslag hadden genomen.
Misschien is die chatcontrole wet toch wel nodig, maar dan enkel en alleen voor politici...


Of kan iedereen straks die overheid API's zomaar aanroepen?
Als we in digitale kooi ten toongesteld worden, wel.

Vergeet overigens de Zoetermeer individuelen niet. Directe lijntjes.
Vandaag, 13:52 door Anoniem
Hmm gaat nu elk land zijn eigen app ontwikkelen voor een gemeenschappelijke eu maatregel? Al die websitebouwers moeten dan 27 of meer (buiten de eu) apps gaan ondersteunen? Hoe gaat men het gebruik van die app afdwingen in het buitenland? Neem bijvoorbeeld Rusland?

Ik voorzie de leeftijdsgebonden websites (pron/alcohol/gok/rookwaar/chat/casino) al rap naar buiten de eu verhuizen. Weg belastinginkomsten.
Vandaag, 13:58 door Anoniem
Door Named: Ik vind dat porno websites maar eens ID kaart leeftijdscontrole moeten doen voor bepaalde IP adressen in Den Haag...
Laten we zien hoe snel de toon dan veranderd... ;-)

VPN!

Daarom wil Trump ook de vpn’s verbieden. Op dat idee zijn ze hier nog niet gekomen,
Vandaag, 14:26 door Anoniem
Door Named:
Door VM: Dankzij een indiscretie weet ik helaas ook wie daar in Den Haag van gebruik maakt.
Dus het klopt wel wat je zegt.
Maar ik vermoed dat sommige Den-Haag individuelen andere "bronnen" hebben.
En dan wel het type bron waarvan ze zojuist afgelopen woensdag 250 servers van in beslag hadden genomen.
Misschien is die chatcontrole wet toch wel nodig, maar dan enkel en alleen voor politici...

Los van al dat, deze leeftijd controle gaat niet werken.
Ik zie nu al de "skip age verification" apps voor me: makkelijker te gebruiken dan de echte app.
En anders leent Oom Hendrik wel zijn ID kaart, het is toch anoniem in gebruik, he?

En denk aan de kosten om dit te implementeren als website, die zullen ook niet laag zijn.
Of kan iedereen straks die overheid API's zomaar aanroepen?

En Zoetermeer hè? Niet vergeten....

https://www.security.nl/posting/912839/250+servers+in+beslag+genomen+in+onderzoek+naar+bulletproof+hoster
Vandaag, 14:27 door Anoniem
Door Anoniem: Welk kabinet? VVD en BBB hebben samen niet eens 30 zetels?

Maar mensen als je tegen deze plannen bent, bezoek https://fightchatcontrol.eu

En stuur de massa mail! Het kan helpen!!

Die link gaat over de chat controle, niet over de leeftijdsverificatie.

Ik weet het, die politici en al hun censuur- en controle-voorstellen.
Het is niet meer bij te benen als simpele burger.

Dus als je nog een link hebt voor iets als "FightAgeVerification", laat het dan even weten.
Vandaag, 14:30 door Anoniem
Door Anoniem: Ach, in de toekomst moet je een VPN naar Noord-Korea hebben en dan werkt het internet weer zoals het bedoelt is.
Maar zelfs VPN wilt men illegaliseren op ISP niveau. Zie wetsvoorstellen https://www.security.nl/posting/912780/Amerikaanse+staten+willen+gebruik+van+VPN%27s+verbieden

Zover zijn we nog niet, dat is de VS. Maar het geeft wel de toon aan, in de Westerse wereld, want in Rusland is het ook al niet zo leuk meer. Belendende gebiedsdelen van de westerse wereldTurkije (Nato) Singapore, Zuid Korea en Israel....nou nee. Liever ook niet.
Vandaag, 15:04 door Anoniem
Dan zal er misschien een DigiD achtig programma komen,waarmee je beijvoorbeeld in zou moeten loggen op een site welke alleen voor volwassenen is bijvoorbeeld.
Vandaag, 15:17 door Anoniem
Door Anoniem: Het lef!!!
De meest kwetsbare groep van ouders en kinderen met weinig geld hebben hun kinderen naar pleeggezinnen zien verschepen dankzij de automatische detectietools van de overheid waarin zij valselijk werden beschuldigd.

De harde onverbiddelijke muur van een oost-indisch dove overheid die ALLES IN DE DOOFPOT probeerde te stoppen voorkwam dat gezinnen snel konden herstellen en verenigd konden worden.

Deze gezinnen zijn onherstelbaar beschadigd en hebben nog steeds geen compensatie ontvangen. (Niet dat zoiets gecompenseerd kan worden met geld, hun leven ligt aan duigen, al zou je ze een miljard geven)

Overheden geven geen ruk om kinderen, het ENIGE waar ze om geven is hun grote vette zakken te vullen met veel geld en mooie baantjes die ze zijn beloofd door de industrie in ruil voor de aanpassing van wetten ten behoeve van deze industrie. (Waaronder de tabaksindustrie, olieindustrie, en ja, illegale wapenindustrie)

Dit is regelrecht big brother censuur, niet meer en niet minder, en het wordt tijd dat het volk in opstand komt!!!
Dictators die het volk hun wil oplegt zoals wetten zoals deze waar bijna ieder het mee oneens is en via ondemocratische manier is verkregen via lobbypraktijken en onverkozen liederen in de EU zijn het meest bang voor hun volk, daarom proberen dictatoten de mond van het volk te snoeren via censuur zoals deze, er zou zowaar en heel terecht een opstand kunnen komen door hun eigen criminele gedrag.
Klopt. Ik ken iemand wiens leven nog steeds één grote ellende is, ik denk niet dat ze er ooit nog bovenop komt, ze heeft haar kind verloren aan deze ellende vanwege een depressie waardoor ze niks meer kan, ze is geestelijk helemaal lamgeslagen en suic*daal en zit onder de medicatie, ze kan alleen nog maar slapen.
Het kind zat eerder al bij een pleeggezin vanwege de valse fraudeaanduiding, maar nu zit ze opnieuw bij een pleeggezin door het kwaad dat haar moeder is aangedaan door de overheid die zo "om onze kinderen zou geven"... Ze hebben haar hele leven overhoop gehaald, en nee, ze heeft nooit een schadevergoeding gehad, of ook maar een excuus.
Wanneer ik dit soort dingen lees denk ik bij mijzelf; Er zit vast meer achter zoals geld. Het is ongetwijfelt de verkoop van metadata van burgers.
Geld stinkt.
Vandaag, 15:19 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Welk kabinet? VVD en BBB hebben samen niet eens 30 zetels?

Maar mensen als je tegen deze plannen bent, bezoek https://fightchatcontrol.eu

En stuur de massa mail! Het kan helpen!!

Die link gaat over de chat controle, niet over de leeftijdsverificatie.

Ik weet het, die politici en al hun censuur- en controle-voorstellen.
Het is niet meer bij te benen als simpele burger.

Dus als je nog een link hebt voor iets als "FightAgeVerification", laat het dan even weten.
Nee op die site gaat het ook over de leeftijdsverificatie, chatcontrol en age verification heeft denemarken in 1 voorstel gestopt
Vandaag, 15:21 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Named: Ik vind dat porno websites maar eens ID kaart leeftijdscontrole moeten doen voor bepaalde IP adressen in Den Haag...
Laten we zien hoe snel de toon dan veranderd... ;-)

VPN!

Daarom wil Trump ook de vpn’s verbieden. Op dat idee zijn ze hier nog niet gekomen,

Zolang de VPN gebruikers in de overtuiging leven dat vpn anoniem is, en niet is te fingerprinten, werkt het toverstafje.

Die placebo's die op de markt kwamen voor individuele thuisgebruikers, die hun IP op het internet wilden afschermen, om welke motivatie dan ook.

Terwijl VPN geheel legitiem, ontwikkeld en gebruikt werd, voor bedrijfs- en andere organisatienetwerken. Als je op lokatie bent, even je mail bij je bedrijfsthuis op de server kunnen lezen en beantwoorden.
Vandaag, 15:24 door Anoniem
Door Anoniem: Het lef!!!
De meest kwetsbare groep van ouders en kinderen met weinig geld hebben hun kinderen naar pleeggezinnen zien verschepen dankzij de automatische detectietools van de overheid waarin zij valselijk werden beschuldigd.

De harde onverbiddelijke muur van een oost-indisch dove overheid die ALLES IN DE DOOFPOT probeerde te stoppen voorkwam dat gezinnen snel konden herstellen en verenigd konden worden.

Deze gezinnen zijn onherstelbaar beschadigd en hebben nog steeds geen compensatie ontvangen. (Niet dat zoiets gecompenseerd kan worden met geld, hun leven ligt aan duigen, al zou je ze een miljard geven)

Overheden geven geen ruk om kinderen, het ENIGE waar ze om geven is hun grote vette zakken te vullen met veel geld en mooie baantjes die ze zijn beloofd door de industrie in ruil voor de aanpassing van wetten ten behoeve van deze industrie. (Waaronder de tabaksindustrie, olieindustrie, en ja, illegale wapenindustrie)

Dit is regelrecht big brother censuur, niet meer en niet minder, en het wordt tijd dat het volk in opstand komt!!!
Dictators die het volk hun wil oplegt zoals wetten zoals deze waar bijna ieder het mee oneens is en via ondemocratische manier is verkregen via lobbypraktijken en onverkozen liederen in de EU zijn het meest bang voor hun volk, daarom proberen dictatoten de mond van het volk te snoeren via censuur zoals deze, er zou zowaar en heel terecht een opstand kunnen komen door hun eigen criminele gedrag.
Zoiets kennen wij helaas ook! Wij waren ook in deze martelkamer gezet, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten, we vreesden voortdurend voor ons kind terwijl de overheid het doodleuk in de doofpot stopte.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.