Poll
image

Cash:

maandag 17 november 2025, 12:07 door Redactie, 26 reacties
Reacties (26)
17-11-2025, 12:21 door Anoniem
Seks, drugs en Rock&Roll;

-Jup.
-Ja.
Absoluut.
17-11-2025, 12:25 door Anoniem
Sleepwet, chat control, bewaarplicht en leeftijdsverificatie;

-NEE!
-#@&!
- )-:<
-Go away now.
17-11-2025, 13:06 door Anoniem
We starten deze week met de meme The Mashed up my AI in Congress (Barbie x Johnney Cash)

https://www.youtube.com/watch?v=-vh4ErO-i5o

Cash is Koning? Dan moet ik toch eerst de kwestie over die Jumbo baas van Eerd overdenken, die met pakken cash thuis zat te wachten tot het OM binnenviel.

(NB leest iemand hier de Story of zoiets? Hoe zit de relatie tussen Prins Berhard en Willem Alexander;)
17-11-2025, 13:14 door Anoniem
De Millennials kennen Johnny niet meer, ondanks de gitaar die de pollmaker er bij gezet heeft om de stemmers die kant op te sturen
17-11-2025, 14:05 door Anoniem
Tja aan de ene kant cash verplichten bij winkeliers etc, voor rampen moet men cash in huis hebben maar aan de andere kant cashbetalingen boven de 3000 euro (niet inflatie gecorrigeerd) verbieden. Met het laatste draait de overheid zelf het gebruik van cash op de langere termijn de nek om. Alle wetten en boetes bieden ruimte voor een inflatie correctie maar voor de cash limiet niet? Foutje bedankt of toch opzet?
17-11-2025, 14:26 door Anoniem
Door Anoniem: De Millennials kennen Johnny niet meer, ondanks de gitaar die de pollmaker er bij gezet heeft om de stemmers die kant op te sturen

Zelden zo'n slechte & suggestieve vraagstelling van een pollmaker gezien.
Is dit nou een poll of een quasi-nostalgische reclamestunt voor afschaffing van cash en terughalen van Cash?
17-11-2025, 14:37 door Anoniem
Door Anoniem: De Millennials kennen Johnny niet meer, ondanks de gitaar die de pollmaker er bij gezet heeft om de stemmers die kant op te sturen

Volgens mij is Johnny de meest voorkomende voornaam in het Engelstalig gebied. Ik moest bij het lezen van de naam in de poll dan ook in eerste instantie aan andere Johnny's denken. Ook aan een Sjonnie.

Populaire cultuur uit het verleden is iets waar millenials zich nog wel eens op vrijwillige basis in verdiepen. Andere zaken moet je als verplichte literatuur in het onderwijs verplicht stellen. Als die boeken ten minste voorhanden zijn. Want die moeten eerst geschreven worden, en dat kan alleen als iets een het tintje van een Officiele Staatsmededeling aan zich heeft kleven.
17-11-2025, 15:22 door Anoniem
Door Anoniem: De Millennials kennen Johnny niet meer, ondanks de gitaar die de pollmaker er bij gezet heeft om de stemmers die kant op te sturen
Live at Folsom Prison en het nummer a Boy Named Sue ken ik inderdaad niet. Ik ben van begin jaren 80.
17-11-2025, 15:37 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: De Millennials kennen Johnny niet meer, ondanks de gitaar die de pollmaker er bij gezet heeft om de stemmers die kant op te sturen

Zelden zo'n slechte & suggestieve vraagstelling van een pollmaker gezien.
Is dit nou een poll of een quasi-nostalgische reclamestunt voor afschaffing van cash en terughalen van Cash?

De grijze gebieden hierzo? Of iets met G-krachten en massa?
17-11-2025, 16:39 door JohanArnold
De grijze gebieden hierzo? Of iets met G-krachten en massa?

Zonnecyclus 25 misschien?
17-11-2025, 16:43 door Anoniem
Door Anoniem: Zelden zo'n slechte & suggestieve vraagstelling van een pollmaker gezien.
Is dit nou een poll of een quasi-nostalgische reclamestunt voor afschaffing van cash en terughalen van Cash?
Nogal overdreven.
Wat stel jij dan voor als derde optie? "Ik heb geen geld" ? Is theoretisch loepzuiver, maar heeft het nadeel dat het niet in de praktijk voorkomt.
17-11-2025, 17:11 door Anoniem
Door JohanArnold: De grijze gebieden hierzo? Of iets met G-krachten en massa?

Zonnecyclus 25 misschien?

Of de gemiddelde leeftijd op security.nl?

De huidige zonnecyclus – cyclus 25 genoemd omdat dit de 25ste cyclus is sinds 1755, toen met het systematisch vastleggen van de zonneactiviteit werd begonnen – ging in 2019 van start en is nu op zijn hoogtepunt, waarschijnlijk tot medio 2025. Hij bepaalt de activiteit op het zonsoppervlak, die tot uiting komt in zonnevlekken, zonnevlammen en coronale massa-ejecties. Op hun beurt kunnen deze uitbarstingen weer poollicht-activiteit op aarde veroorzaken.

bron: https://allesoversterrenkunde.nl/!/actueel/nieuws/_detail/gli/huidige-zonnecyclus-nog-maar-halverwege-maar-de-vo/

Waar blijft die electro magnetische puls (epm)? (Diep gelovig in RFI star wars)

Misschien vat niet iedereen het tech aspect, de vereniging voor experimenteel radio onderzoek vindt deze dingen mooi:

https://veron.nl/nieuws/zonnecyclus-25-overtreft-verwachtingen/
17-11-2025, 18:42 door Anoniem
Door Anoniem: De Millennials kennen Johnny niet meer, ondanks de gitaar die de pollmaker er bij gezet heeft om de stemmers die kant op te sturen
Ik ben begin jaren '60 geboren, ruim voor de millennials.De naam Johnny Cash herken ik op zich wel, al kwam ik er zelf niet meteen op, maar ik heb uit mijn hoofd geen idee welke muziek bij die naam hoort, al zou ik vast wel dingen herkennen als ik ze hoor. De associatie met een gitaar is daardoor ook niet duidelijk voor me. Johnny Guitar Watson schoot wel even door mijn hoofd, ik heb nog menigmaal gedanst op "A Real Mother for Ya" toen ik uit begon te gaan; dat was een favoriet in het erg leuke jongerenhonk in het naburige dorp, al zat ik zelf meer in de lichting die gek was van reggae, ska, punk en new wave (en dingen waarvan ik niet eens zou weten hoe ik het genre zou moeten noemen). De naam Johnny Cash kwam pas na die andere Johnny bij me opborrelen.

Ontbrekend antwoord: heel belangrijk om te blijven ondersteunen, voor als er systemen uitvallen, maar in de dagelijkse praktijk beslist niet koning voor me als die systemen het wel doen, ik pin meestal.
17-11-2025, 20:38 door Anoniem
Door Anoniem: De Millennials kennen Johnny niet meer, ondanks de gitaar die de pollmaker er bij gezet heeft om de stemmers die kant op te sturen

Misschien dat zoomers hem niet, maar de meeste millennials kennen johnny wel
18-11-2025, 13:55 door Ism Majhool
Als je cash betaalt en je hebt je telefoon in je achterzak maakt het voor de privacy helemaal niets uit. Ik heb sterk de indruk dat liefhebbers van cash ook vaak liefhebber zijn van zwart geld.
18-11-2025, 14:24 door Anoniem
Door Ism Majhool: Als je cash betaalt en je hebt je telefoon in je achterzak maakt het voor de privacy helemaal niets uit. Ik heb sterk de indruk dat liefhebbers van cash ook vaak liefhebber zijn van zwart geld.

Motivaties om voorstander van contant geld zijn, kunnen verschillen
-goed voor mijn privacy
-beter overzicht op uitgave
-met stapel cash lijk ik privacy minded
-geef het uit in de kroeg en winkel, waar moet ik er anders mee naar toe
-sta op de markt en alle transacties doe ik in cash

Zijn er nog heel veel meer te verzinnen. Als bij een ICT-er een stapel cash wordt aangetroffen, zou ik ook iets wantrouwig zijn over de klantenkring en opdrachtgevers van dat persoon.

Een beetje zwart geld is lange tijd het smeermiddel van de economische activiteiten aan de onderkant van het ondernemerlandschap geweest. Aan de bovenkant heette het belasting vrijstelling (of: ontduiking, na gelang politieke voorkeur) en dan mocht het opeens wel. Want dat subsidieerde de juridische beroepsgroep, en die hadden kantoren nodig, en werd beschouwd als goed voor de economie.

Eerste gijzelingen om het al dan niet in bezit hebben van cryptocoins, en met zwaar geweld afdwingen van codes, of ontgrendelen telefoon, zijn overigens ook al gepleegd.
18-11-2025, 15:51 door Anoniem
Door Ism Majhool: Als je cash betaalt en je hebt je telefoon in je achterzak maakt het voor de privacy helemaal niets uit.(..)
Appels met peren vergelijken.
Je moet cash betalen vergelijken met digitaal betalen.
En dan springt daar meteen één ding uit: digitaal betalen is tot op individueel niveau traceerbaar en cash betalen niet.
18-11-2025, 16:33 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Ism Majhool: Als je cash betaalt en je hebt je telefoon in je achterzak maakt het voor de privacy helemaal niets uit.(..)
Appels met peren vergelijken.
Je moet cash betalen vergelijken met digitaal betalen.
En dan springt daar meteen één ding uit: digitaal betalen is tot op individueel niveau traceerbaar en cash betalen niet.

Tenzij de nummertjes van je bankbiljetten geregistreerd zijn, en een ander die controleert. Dit kan in het klein (Heijn ontvoering en moord) en in het groot (Enschede waardepapierendrukkerij, Nationale munt) Nationale begrotingen inleveren bij de EU, dat. Daar komen Euro-bonds van. Allemaal digitaal, en het heeft er alle schijn van, dat contant geld nog wel een tijdje blijft, voor de privacy hobbisten in hun achterhoede gevecht. Want protesteren doen ze, niet. Ze kunnen de ernst van de zaak niet journalistiek geagendeerd krijgen. Jammer, dat wel.
18-11-2025, 17:57 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Ism Majhool: Als je cash betaalt en je hebt je telefoon in je achterzak maakt het voor de privacy helemaal niets uit.(..)
Appels met peren vergelijken.
Je moet cash betalen vergelijken met digitaal betalen.
En dan springt daar meteen één ding uit: digitaal betalen is tot op individueel niveau traceerbaar en cash betalen niet.

Tenzij de nummertjes van je bankbiljetten geregistreerd zijn, en een ander die controleert. Dit kan in het klein (Heijn ontvoering en moord) en in het groot (Enschede waardepapierendrukkerij, Nationale munt) Nationale begrotingen inleveren bij de EU, dat. Daar komen Euro-bonds van. Allemaal digitaal, en het heeft er alle schijn van, dat contant geld nog wel een tijdje blijft, voor de privacy hobbisten in hun achterhoede gevecht. Want protesteren doen ze, niet. Ze kunnen de ernst van de zaak niet journalistiek geagendeerd krijgen. Jammer, dat wel.
Eerst was je als privacyvoorstander een paranoïde aluhoedje, want er was helemaal geen reden om te denken dat je je privacy zou kwijtraken.
En toen, floeps, was je ineens een achterhoedegevecht aan het voeren als hobbyist, want had je nog niet door dat privacy voorbij is.

Nummertjes van bankbiljetten zeggen niet zoveel omdat een bankbiljet intussen van hand tot hand gaat. De hele route kan achteraf meestal niet precies getraceerd worden.

Kan je natuurlijk dna proberen te vinden op die biljetten. Lekker gestoord. Iedereen verdacht.
Alles wat niet gecontroleerd kan worden is alleen al om die reden misdadig.
Wie daar wat van zegt, noemen we dan een "hobbyist". Ziezo, ook weer klaar.
18-11-2025, 18:17 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Ism Majhool: Als je cash betaalt en je hebt je telefoon in je achterzak maakt het voor de privacy helemaal niets uit.(..)
Appels met peren vergelijken.
Je moet cash betalen vergelijken met digitaal betalen.
En dan springt daar meteen één ding uit: digitaal betalen is tot op individueel niveau traceerbaar en cash betalen niet.
Tenzij de nummertjes van je bankbiljetten geregistreerd zijn, en een ander die controleert. Dit kan in het klein (Heijn ontvoering en moord) en in het groot (Enschede waardepapierendrukkerij, Nationale munt)
Dan wel, maar dan moet je waarschijnlijk wel moeite doen om aan die speciale biljetten te komen: ofwel door connecties met criminelen die een berg (geregistreerde) biljetten hebben omdat ze -zeer ouderwets- losgeld in de vorm van biljetten hebben gevraagd (en gekregen) ofwel omdat je connecties hebt met bankovervallers die een stapel geregistreerde bankbiljetten hebben bemachtigd - het is al behoorlijk moeilijk om nog zo'n bank met contant geld te vinden.
Mijn conclusie: in de (niet-criminele) praktijk ben je met betalen met contant geld niet traceerbaar.
18-11-2025, 21:16 door Anoniem
18:17 Roulatie van bankbiljetten, de omloop tussen het verlaten van de drukkerij tot het inleveren bij een bank, giraal-digitaal worden, en biljetten weer heruitgeven, is altijd bijgehouden, onder andere om de kwaliteit van het drukwerk te kunnen evalueren. Ook biljetten die de bank in inpandige pinautomaat stopt, zijn de nummers van geregistreerd. Dit ivm overvallen.

Als ik grotere cash opnames deed bij mijn bankfiliaal, dan kreeg ik vaak nieuwe biljetten met opeenvolgende nummers mee, vers van de drukkerij. Als ik die dan uitgaf, in kleinere porties, werd ik nog wel eens vreemd aangekeken;) Ging om briefjes van 50.
19-11-2025, 09:09 door Anoniem
Door Anoniem: 18:17 Roulatie van bankbiljetten, de omloop tussen het verlaten van de drukkerij tot het inleveren bij een bank, giraal-digitaal worden, en biljetten weer heruitgeven, is altijd bijgehouden, onder andere om de kwaliteit van het drukwerk te kunnen evalueren. Ook biljetten die de bank in inpandige pinautomaat stopt, zijn de nummers van geregistreerd. Dit ivm overvallen.

Als ik grotere cash opnames deed bij mijn bankfiliaal, dan kreeg ik vaak nieuwe biljetten met opeenvolgende nummers mee, vers van de drukkerij. Als ik die dan uitgaf, in kleinere porties, werd ik nog wel eens vreemd aangekeken;) Ging om briefjes van 50.
Dat alle nummers geregistreerd worden is niet hetzelfde als dat het op individueel niveau traceerbaar is waar die biljetten blijven, van welke hand tot andere hand ze gaan, alleen bij eerstgebruikers (overvallen, plofkraken) kun je (proberen te) detecteren waar ze opnieuw opduiken. Dit vereist een gerichte zoekopdracht die in de samenleving wordt uitgezet.
De gebruikelijke vorm van registratie is op groepsniveau: per partij (niet qua volume vastgelegd).
Daarom kun je stellen dat in de niet-criminele praktijk detectie op individueel niveau onmogelijk is.

Anoniem van 18:17
19-11-2025, 09:12 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: De Millennials kennen Johnny niet meer, ondanks de gitaar die de pollmaker er bij gezet heeft om de stemmers die kant op te sturen

Zelden zo'n slechte & suggestieve vraagstelling van een pollmaker gezien.
Is dit nou een poll of een quasi-nostalgische reclamestunt voor afschaffing van cash en terughalen van Cash?
Suggestie voor de volgende poll:
Polls op security.nl:
[ ] Altijd bloedserieus
[x] Meestal met een knipoog
[ ] Nooit een touw aan vast te knopen
19-11-2025, 14:17 door Anoniem
Door Anoniem:
Suggestie voor de volgende poll:
Polls op security.nl:
[ ] Altijd bloedserieus
[x] Meestal met een knipoog
[ ] Nooit een touw aan vast te knopen

Here is Johnney!
(andere film)
21-11-2025, 17:40 door Anoniem
Johnny is koning!
Gisteren, 14:17 door Anoniem
King John, dat is al een tijdje geleden
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.