Poll
image

Heb jij maatregelen tegen de WMF exploits genomen?

maandag 2 januari 2006, 09:05 door Redactie, 35 reacties
Nee
53.61%
Niet nodig, gebruik geen Windows
7.35%
WTF is WMF?
13.82%
Ja
25.22%
Reacties (35)
02-01-2006, 10:16 door Anoniem
Nee....De patch is onderhand gepatched door Ilfak Guilfanov. Maar ik patch
mezelf uit prensiepen niet.
Ilfak Guilfanov mag dan wel een lowlevel god zijn. Maar waarom heefd MS
deze niet? en zelfs 3 dagen nadat de on-official patch uitgebracht is,
knippert mijn winupdate nog niet met een officiele patch.
Beetje jammer..Beetje jammer...
02-01-2006, 12:20 door Anoniem
Door Anoniem
Ilfak Guilfanov mag dan wel een lowlevel god zijn. Maar
waarom heefd MS
deze niet? en zelfs 3 dagen nadat de on-official patch
uitgebracht is,
knippert mijn winupdate nog niet met een officiele patch.

Er zijn ook mensen die uit principe niet bij M$ willen
werken ...

En daarna heb je meteen de reden waarom M$ zo vaak gebashed
wordt: Denk je nou echt dat ze om de gebruikers geven ?
Welnee, poen is belangrijker. Dat er al dagen een bekand en
kilometers groot gat in de software zit dat boeit toch niet ?
02-01-2006, 13:59 door Anoniem
ook al werkte meneer Guilfanov bij microsoft dan nog hadden
ze deze patch niet uitgebracht, zij moeten veel meer testen
en veel zekerder zijn dat het na de patch allemaal nog werkt.
02-01-2006, 14:39 door Anoniem
Het is geen lek maar een feature.

Features hoef je niet te patchen.
02-01-2006, 15:46 door Walter
Door Anoniem
Het is geen lek maar een feature.

Features hoef je niet te patchen.

Our software doesn't have any bugs. it just develops random
features.
02-01-2006, 16:36 door Anoniem
het is ook nog geen dinsdag voor al die mooie patches van m$
02-01-2006, 16:49 door G-Force
De vraag is: is een half gevulde fles, half vol of half leeg....?
02-01-2006, 17:15 door Anoniem
Nu.nl zegt: Grootste lek allertijde. Hoe kan dit als windows op zichtzelf al
een lek is. Dit is nu de grootste, maar ook deze zal weer worden overtroffen.

Zoals 1 van de reacties hierboven ook al vermeld. Sommige werken uit
principe niet BIJ Microsoft. Ik werk uit principe niet MET microsoft.
02-01-2006, 17:19 door Walter
Door Peter.V
De vraag is: is een half gevulde fles, half vol of half
leeg....?
Je geeft het antwoord zelf al. De fles is half gevuld. :).
Stel de vraag eens anders: als een fles half geleegd is, is
deze dan halfvol of half leeg?
Of de fles bevat slechts 50% van de volledige inhoud, is
deze dan halfvol of half leeg?

En ja, ik heb zin om in het nieuwe jaar erg op de letters te
gaan letten ;-).
02-01-2006, 18:11 door Anoniem
Ik kreeg een automatische update voor IE !
Zou de patch uitgekomen zijn?
02-01-2006, 23:29 door Anoniem
het is een flink probleem, maar het vereist gelukkig nog
enige gebruikers interactie, niet altijd, maar het kan niet
zomaar naar binnenlopen zoals sommige oude problemen.
03-01-2006, 16:18 door Anoniem
Tot de patch beschikbaar is kan ik gelukkig op mijn PowerBook werken.
03-01-2006, 21:01 door Anoniem
Geen patch nodig, verstandig surfen en linkjes klikken
(email) is voldoende.
10 januarie komt ie vanzelf.
04-01-2006, 02:50 door Anoniem
geMACelijk toch, zo'n apple computer ...
04-01-2006, 10:09 door Anoniem
Geen patch nodig, verstandig surfen en linkjes klikken
(email) is voldoende.
Deze regel geldt voor deze exploit nietecht vond ik! Wanneer je een site
opent en die heeft een <img>-link naar een wmf-bestand, heb je het zitten!!
De vraag is natuurlijk wel of je naar die site moet surfen; Maar door 't feit
dat jullie op deze site zitten, leid ik af dat jullie soms ook op gevaarlijkere
sites zitten...
04-01-2006, 12:16 door Anoniem
Lang leve een virus scanner die je http verkeer mee leest.
Hierdoor krijg ik een melding als er zo'n wmf bestand wordt
mee gezonden.

Ook moet ik het wmf bestand specifiek zelf aanklikken om hem
uit te voeren en gaat het niet automatisch (firefox). Je kan
zelf wel bedenken dat als je op een site iets zoekt en je
uit het niets de vraag krijgt of je een wmf bestand wilt
openen, dat er iets niet klopt.
04-01-2006, 12:21 door sikkes
inderdaad, via pop ups of gewoon plaatjes op sites kun je
ook besmet raken, plaatjes standaard uit in een mail client
is ondertussen toch wel haast verplicht.
04-01-2006, 13:45 door Anoniem
en daarom kun je nu beter Linux gebruiken wat nog gratis is ook
04-01-2006, 20:06 door Anoniem
daarom? waar was dat precies een reactie op? linux opeens
overal is gewoon niet realistisch.
05-01-2006, 00:26 door macdog
Door Peter.V
De vraag is: is een half gevulde fles, half vol of half leeg....?

Een half gevulde fles is half vol en een half geleegde fles is half leeg.

veilig 2006 van Macdog toegewenst.
05-01-2006, 09:57 door Anoniem
Door Anoniem
het is een flink probleem, maar het vereist gelukkig nog
enige gebruikers interactie, niet altijd, maar het kan niet
zomaar naar binnenlopen zoals sommige oude problemen.

Oh ? Ik mag hopen dat je een goede pop-up killer hebt ?
05-01-2006, 13:28 door Anoniem
ik heb mijn pc gedumpt en me een iMac aangeschaft... voel me nu veel veiliger
05-01-2006, 16:47 door Anoniem
Mensen wat zit iedereen moeilijk te doen, als deze lek nog niet ontdekt
was dan was er ook helemaal niks aan de hand geweest. Zo zie je maar
weer, mensen zijn kudde-dieren, zodra er één moeilijk doet, doen ze het
allemaal.
06-01-2006, 00:54 door Anoniem
Dit geleuter is _precies_ de reden waarom ik geen M$ meer
gebruik (geen enkel M$ product trouwens). "Je virus scanner
updaten en niet op alle linkjes in je mail klikken" en meer
van dat soort opmerkingen: ik heb er geen zin meer in. Ik
wil gewoon m'n werk kunnen doen. Punt. Alle software heeft
fouten/lekken maar van die arrogantie van "de heren in
Redmond" heb ik meer dan genoeg.

M'n switch naar de Mac (nu een jaar geleden) ging eigenlijk
probleemloos. Wat is dus _echt_ niet snap dat er maar zo
weinig mensen zijn die daadwerkelijk M$ eruit gooien. Maar
er zijn wel meer dingen op deze wereld die ik niet snap.

MacFan
06-01-2006, 15:03 door Anoniem
ik heb acties ondernomen, namelijk de patch gedownload
06-01-2006, 17:09 door pipo
Door Anoniem
ik heb mijn pc gedumpt en me een iMac aangeschaft... voel me
nu veel veiliger


Ik niet, maar ik klik dan ook niet op alles wat beweegt, sufk*t.
06-01-2006, 18:31 door Anoniem
wist het nog niet

maar heb het vandaag gehoord

ik ga dus nu een oplossing zoeken
06-01-2006, 20:56 door Anoniem
ikzelf gebruik firefox en ik denk dus niet zoveel kans te
maken op alle ellende. Had wel graag de patch gedownload
maar het kost gewoon teveel moeite en ik heb het dan ook
opgegeven. Eerst moet je je computer laten scannen in IE en
dan moet je ook nog bijkomende software installeren. zet
gewoon die patch online zodat iedereen eraan kan en maak het
toch zo moeilijk niet. We betalen al genoeg voor onze
windows-versie en alle anti-virusprogramma's alleen al.
07-01-2006, 02:08 door Anoniem
Door pipo
Door Anoniem
ik heb mijn pc gedumpt en me een iMac aangeschaft... voel me
nu veel veiliger


Ik niet, maar ik klik dan ook niet op alles wat beweegt,
sufk*t.

Geachte Pipo,

Blijkbaar zijn er twee dingen nog niet helemaal tot je door
gedrongen:
1) Spyware/Adware/Malware/what-ever-ware wordt ook op je PC
geinstalleerd _zonder_ dat je op foute linkjes klikt
2) Met een Mac heb je geen last van Spyware/Adware/Malware/
what-ever-ware (en virussen) omdat die er voor de Mac niet zijn.

Met vr.gr.

MacFan
07-01-2006, 14:47 door Anoniem
Door Anoniem
Had wel graag de patch gedownload maar het kost gewoon
teveel moeite en ik heb het dan ook opgegeven. Eerst moet je
je computer laten scannen in IE en dan moet je ook nog
bijkomende software installeren.

dat heet windows update en ik mag hopen dat je dat snel gaat
gebruiken. want anders heb je ondertussen veel meer
veiligheidsproblemen dan dit wmf dingetje.
07-01-2006, 19:39 door Anoniem
Blijkbaar is er bij jouw iets niet duidelijk, Als je niet op
gevaarlijke links drukt zal er geen Malware of wat dan ook
geïnstalleerd worden.

Wat wel bij Zowel Linux als Windows Als MAC Als Ieder
bestaand OS nodig is, is een Firewall, zonder zal er wel
gevaarlijke malware binnenkomen.
08-01-2006, 15:06 door Anoniem
Door Anoniem
Blijkbaar is er bij jouw iets niet duidelijk, Als je niet op
gevaarlijke links drukt zal er geen Malware of wat dan ook
geïnstalleerd worden.

Wat wel bij Zowel Linux als Windows Als MAC Als Ieder
bestaand OS nodig is, is een Firewall, zonder zal er wel
gevaarlijke malware binnenkomen.

Niet helemaal waar. Ik heb (ik geef toe een paar jaar terug)
een linux routertje ingezet voor m'n adsl, maar was de
firewall vergeten. De PC draaide telnet, ssh, ftp, nfs, en
nog meer services, die dus ook via internet open stonden.
Dat heeft ongeveer een jaar zo gestaan. Misschien een
kwestie van geluk gehad, maar ik heb er nooit problemen mee
gehad.
08-01-2006, 17:14 door Anoniem
Door Anoniem
Blijkbaar is er bij jouw iets niet duidelijk, Als je niet op
gevaarlijke links drukt zal er geen Malware of wat dan ook
geïnstalleerd worden.

dat was dus bij het wmf lek niet het geval, als er maar een
plaatje geladen werd dan kun je al besmet raken. daar hoefte
niks geklikt te worden.
08-01-2006, 19:25 door Dreamcatcher
Door Anoniem
ikzelf gebruik firefox en ik denk dus niet zoveel kans te
maken op alle ellende. Had wel graag de patch gedownload
maar het kost gewoon teveel moeite en ik heb het dan ook
opgegeven. Eerst moet je je computer laten scannen in IE en
dan moet je ook nog bijkomende software installeren. zet
gewoon die patch online zodat iedereen eraan kan en maak het
toch zo moeilijk niet. We betalen al genoeg voor onze
windows-versie en alle anti-virusprogramma's alleen al.

FireFox is ook kwetsbaar. Bovendien kun je zowel met firefox
als met IE de patch los van windows update downloaden (1
.exe bestandje, installeren en klaar is anoniem) dus gaarne
niet dom lullen.

Voor als je te lui bent zelf de patch te zoeken (volgens mij
is de link zelfs wel op deze site gegeven) hier komt ie:
http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms06-001.mspx
11-01-2006, 19:38 door Anoniem

Voor als je te lui bent zelf de patch te zoeken (volgens mij
is de link zelfs wel op deze site gegeven) hier komt ie:
http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms06-001.mspx

Ik ben absoluut niet lui en had die link dan ook snel
gevonden maar ik kon hem niet installeren omdat de taal van
de patch niet overkwam met de ingestelde taal van mijn
systeem. Ik weet daar verder niets van, het was gewoon een
foutmelding die bij het (proberen) installeren verscheen en
hoeveel keren ik de patch ook in het nederlands heb proberen
zetten, het werkte niet!
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.