image

Bank wijzigt wachtwoorden via stemherkenning

donderdag 29 maart 2012, 14:52 door Redactie, 4 reacties

Een Indonesische bank gebruikt voortaan stemherkenning om nieuwe wachtwoorden voor werknemers in te stellen. Het gaat om een multifactor authenticatiesysteem voor het automatisch resetten van wachtwoorden. Het systeem ondersteunt de Indonesische taal en moet een balans tussen veiligheid en gebruiksgemak vormen. Medewerkers van de Bank Negara Indonesia (BNI) zouden regelmatig hun wachtwoord vergeten.

Daardoor krijgt de helpdesk maandelijks talloze verzoeken om een nieuw wachtwoord in te stellen. "Het handmatig verifiëren van medewerkers hun identiteit is misschien de veiligste optie, maar het veroorzaakt ongemakken voor zowel de helpdesk als medewerkers", zegt het hoofd van de helpdesk. BNI is de eerste bank in Azië die wachtwoorden via stemherkenning laat resetten.

Reacties (4)
29-03-2012, 15:06 door tegenlicht
"Medewerkers van de Bank Negara Indonesia (BNI) zouden regelmatig hun wachtwoord vergeten."

Wordt het niet eens tijd voor een functioneringsgesprek?
29-03-2012, 15:44 door User2048
Zou dat systeem onderscheid kunnen maken tussen een "live" stem en een opname van andermans stem?
29-03-2012, 16:23 door Anoniem
maar het veroorzaakt ongemakken voor zowel de helpdesk als medewerkers

De ongemakken voor de medewerkers zijn nog lang niet zo erg dat ze hun wachtwoorden onthouden. Kan dus nog best ongemakkelijker.

Peter
29-03-2012, 16:39 door Patio
Wat als de medewerker verkouden is? Wordt haar/zijn stem dan nog herkend?
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.