image

Slimme advertentie analyseert stemming en kleding publiek

maandag 10 februari 2014, 13:33 door Redactie, 0 reacties

Een Nederlands bedrijf heeft software ontwikkeld waarmee het mogelijk is om de stemming van mensen, hun kledingstijl en reactie op advertenties te analyseren. Hierdoor kunnen zowel ontwikkelaars als adverteerders de interesses van voorbijgangers beter volgen en meer gerichte content maken.

Het gaat om de CrowdSight Software Development Kit (SDK) van Sightcorp. Dit bedrijf is een spin-off van de Faculteit Wiskunde en Informatica van de Universiteit van Amsterdam (UVA). De ontwikkelkit die het bedrijf heeft gelanceerd maakt het mogelijk om Android- en iOS-apps te ontwikkelen die van gezichtsanalyse en eyetracking gebruik maken, om zo de interesses en respons van mensen op advertenties en andere 'visuele stimuli' in echte omgevingen en situaties te meten.

Informatie

De SDK verzamelt real-time informatie over leeftijd en geslacht, stemming, kledingstijl, aandacht en emotionele reacties van het publiek dat naar digitale billboards kijkt of bijvoorbeeld een winkel bezoekt. Met deze informatie kunnen bedrijven doelgerichte marketingcampagnes opzetten en hun reclame beter op specifieke klantprofielen afstemmen. Daarnaast heeft Sightcorp ook de InSight SDK voor zowel iOS als Android gelanceerd, waarmee apps kunnen worden ontwikkeld die over eyetracking en emotieherkenning voor individuele analysedoeleinden beschikken.

Image

Nog geen reacties
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.