image

Ziggo doet abonnees virusscanner cadeau

maandag 15 juli 2013, 15:52 door Redactie, 9 reacties

Ziggo doet alle 1,7 miljoen abonnees een virusscanner cadeau om hun computer te beschermen. Het gaat om F-Secure Anti-virus dat Ziggo 'Internetbeveiliging Basis' noemt. De virusscanner kost normaal 40 euro per jaar, maar is kosteloos voor abonnees te downloaden. Daarnaast biedt Ziggo ook Internetbeveiliging Uitgebreid, omdat de basisbeveiliging niet zou volstaan.

"Internetbeveiliging Basis van Ziggo beschermt tegen virussen en spyware, maar niet tegen de risico’s van surfen en downloaden. Daarom is er Internetbeveiliging Uitgebreid. Internetbeveiliging Uitgebreid biedt optimale bescherming voor voor maar liefst 5 computers."

De uitgebreide bescherming, wat F-Secure als Internet Security 2013 aanbiedt, kost Ziggo-klanten 3,95 per maand en kan op vijf machines worden geïnstalleerd.

De gratis editie van F-Secure Anti-Virus is op één computer te gebruiken. "We raden aan om dit te installeren op het apparaat dat u het meest gebruikt", aldus Ziggo in een e-mail aan klanten. Zowel bij de gratis als betaalde virusscanner kunnen abonnees op technische ondersteuning rekenen.

Reacties (9)
15-07-2013, 16:49 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
15-07-2013, 17:40 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
15-07-2013, 18:01 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
15-07-2013, 18:11 door Anoniem
XS4ALL biedt ook F-Secure. Dat eraf gegooid nadat ik op een overzicht zag dat allerlei onderdelen al lang niet meer bijgewerkt waren, terwijl automatische updates aanstond. Heb er sindsdien geen vertrouwen meer in. Avast!Free bevalt ook mij prima.
16-07-2013, 08:42 door Mysterio
F-Secure is over het algemeen een prima product. En aangezien het Fins is komt het wellicht de Euro nog ten goede ;) Investeren in 'eigen' economie juich ik van harte toe.
16-07-2013, 23:44 door Anoniem
Zowel bij de gratis als betaalde virusscanner kunnen abonnees op technische ondersteuning rekenen.

Toe ik laatst Ziggo belde omdat hun DNS server eruit lag (kon geen URL's bereiken maar wel de IP-adressen) kreeg ik van de medewerker te horen dat ik niet geholpen kon worden omdat ze geen Linux ondersteunden.
Toen ik aangaf dat ze me gewoon als windows gebruiker konden helpen en dat ik dan de vertaling naar linux zelf wel zou doen werd me verteld dat mocht mocht volgens hun policy en werd ik verder helemaal niet meer geholpen en wed de medewerker ook nog een beetje taai toen ik door bleef vragen waarom daarna maar en naar zijn manager vroeg.
Deze wilde volgens de medewerker niet aan de lijn komen (verassend) .

Dus abonnees van Ziggo kunnen op een technische ondersteuning rekenen.

(Ok, ik weet dat voor Linux er niet meer is maar die zou Ziggo toch niet aanbieden.)
22-07-2013, 12:48 door Anoniem
xs4all heeft al jaaaren een ahum gratis antivirus, en is ook al jaaaren uitgeroepen tot "de beste provider" what ever that may be.
Van Ziggo krijg ik altijd de Marketing-kriebels .. hoe kan dat toch?
22-07-2013, 18:47 door Anoniem
Nou, Ik gebruik al sinds 93 een xs4all verbinding en het bevalt prima....
Zelfs zo goed dat m'n tv signaal en telefoon ook door hen worden geregeld.

Alles komt fijn via een glasvezel verbinding binnen. Detail:Alles werkt gewoon,Al jaren...
31-12-2013, 12:22 door Anoniem
waarom komt die poppup van de basis beveiliging die verlopen zou zijn, terwijl ik nu uitgebreid heb ,steeds in beeld?
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.