/dev/null - Overig

XS4ALL petitie

12-01-2019, 12:04 door Anoniem, 71 reacties
xs4all moet blijven, teken de petitie hier https://petities.nl/petitions/xs4all-moet-blijven?locale=nl
Reacties (71)
12-01-2019, 16:09 door Anoniem
Heb ik vanochtend al ondertekend.

Ze hebben inmiddels een bericht gestuurd dat er niets verandert, mag ik daar even niets van geloven?
Op langere termijn zullen we moeten slikken of stikken dat vervalt of verandert:
- Experiabox (wat is er toch een ellende met dat ding) ipv de veel betere FritzBox
- Beperkt antivirus pakket (voor 2 ipv 4 computers)
- Het geweldige spamfilter hebben ze vast niet bij KPN
- De unieke mogelijkheid om inkomende telefoonnummers te blokkeren, zelfs indien geheim nummer! Heeft verder geen enkele provider, alleen XS4ALL.
- Het principe van XS4ALL om privacy van de klanten zo goed mogelijk te beschermen en een vrij Internet te garanderen (voorzover wettelijk toegestaan).

Het enige dat misschien (voorlopig) blijft zijn de XS4ALL mailboxen. Maar:
1. Blijven die echt langdurig of moet ik naderhand toch een KPN mailbox aanmaken met de daarbij behorende ellende om dat ook in allerlei account te veranderen. Ik heb de aliasmogelijkheid nogal uitgebuit om voor banken, winkels etc. verschillende adressen aan te maken.
2. Kunnen we dan nog steeds een nieuw XS4ALL adres aanmaken of moet je dan voor nieuw in elk geval een KPN adres maken?
- Heeft KPN ook 6 Mailboxen met elk 10 Aliassen? Ik heb het nergens kunnen vinden, misschien weet een van de lezers daar iets van?

Met enige regelmaat heb ik zitten kijken naar andere providers, omdat XS4ALL toch relatief duur is, zeker als je de snelheid meerekent. Maar elke keer merk ik dat XS4ALL toch meer biedt vdan de meeste anderen. Bovendien is het hebben van die mailboxen ook iets waarom je niet zomaar weggaat. Nu KPN er snode plannen mee heeft valt de aantrekkelijkheid van XS4ALL weg en maakt dat eventueel overstappen naar bijv. Tweak beduidend aantrekkelijker!

Het gegeven dat XS4ALL onderdeel van KPN was heeft menigeen al dwarsgezeten, maar daar heb ik me niet veel van aangetrokken. Juist omdat XS4ALL zijn eigen karakter grotendeels heeft weten te behouden (al heb ik de laatste tijd op reviewsites wel meer klachten gezien dan vroeger).

Ik hoop echt van harte dat KPN zich wat van de kritiek van de klanten aantrekt en de beslissing terugdraait.

Daarom wil ook ik een ieder die klant is bij XS4ALL vragen de petitie te ondertekenen. Je kunt het zodanig doen dat je naam en verdere gegevens niet openbaar op de site vermeld worden. Vanzelfsprekend moet je wel je naam aangeven voor de petitie zelf, want het is de bedoeling dat alleen kalnten ondertekenen. Bovendien wordt daarmee vermeden dat actieve lui meermaals ondertekenen.

Allemaal doen graag!
12-01-2019, 16:30 door Anoniem
Het was natuurlijk al een beetje voorbij toen de voormalige ambtenaren van de PTT XS4All overnamen. Front-end zat de geest er nog mooi in. Maar back-end kwamen de prikklok mannetjes met de lunchtrommeltjes binnen.

Xs4All is een van de moeders van het internet zoals we dat nu kennen. Ook als veteranen van security en privacy. Hoe ooit bijvoorbeeld Karin Spaink getracht is kapot te procederen, en hoe Xs4all achter haar is blijven staan is een leeswaardig stuk internet historie. Ook de oprichting van Bits of Freedom heeft diepe wortels in de oude geest van XS4All.

Ik denk dat petities tekenen niet zoveel zin heeft. Want KPN heeft het al 20 jaar geleden opgeslokt en wil zijn merk stroomlijnen. Dat kan. Dat mogen ze ook. Daar hebben ze toen ook iedereen voor uitgekocht. Het onderhouden van allemaal verschillende merken is enkel leuk voor Unilever. Want als alle potjes mayonaise het zelfde heten als alle potjes jam, dan wordt de supermarkt zo saai. Het werkt beter als dat bekende merken-discotheken blijven. Dat zijn we zo gewend. Ook als het eigenlijk allemaal vanonder dezelfde paraplu komt. Voor acces providers ligt dat anders.

Je kunt, om alles onder één sticker, één logo te stoppen, natuurlijk alle merkrechten en domeinen stilleggen. Ware het niet dat daar één maar aan zit. Wat voor iedereen geldt. Jouw klanten zijn niet van jouw. Jouw gebruikers zijn niet van jouw. Je moet blij zijn dat ze komen. Elke dag. Hoe groot je ook bent of denkt te zijn. Want het is je tevreden klant die je huur betaalt. En je lunchtrommeltje. Uiteindelijk. Dat geldt zelfs voor de mannen van Unilever.

Zou het nou niet een mooi gebaar zijn, ook om eer te doen aan de historie van internet in Nederland, als KPN alle domeinen en rechten niet dood zou maken, maar bijvoorbeeld zou doneren aan een stichting? Zodat die speciale pioniersgeest bewaard kan blijven? Die daar vervolgens een access platform van maken voor gedreven pioniers en de jonge honden van nu?

Want Karin Spain is duidelijk. Als die naam eraf gaat, dan is ze weg. Dus die hou je toch niet. Je klanten zijn niet van jouw. Maar. Echter. Wie weet. Doe je nou eens wat moois, KPN, dan denkt Karin misschien, ok, zet maar een modem neer van KPN dan. Zolang ik mijn email adres maar hou en mijn historische band. Ze zou ook een goeie zijn om zo een stichting mee te besturen of van advies te dienen. Ze heeft mij persoonlijk in het verleden veel geholpen met gedoe wat ik toen had met een gebruiker die heel lastig werd.

KPN, je kunt het merk en het domein de nek omdraaien. Maar je kunt er ook een mooi nieuw plekje voor bedenken wat eer doet aan de historie. En er zal geen appelpitje minder in je lunchbox van zitten.

Dat heet PR en goodwill kweken.

Maak het niet dood, maar geef het een plek. Soms verdien je uiteindelijk zelfs meer als mensen weten dat je af en toe iets ook weer lief kan weggeven. XS4All mag je niet doodmaken. Mag je niet doortrekken. De bloemen afknippen kan. Maar smijt ze niet in de container. Je kunt ze ook in een mooie vaas zetten.
12-01-2019, 17:36 door Anoniem
Wat is er mis met opzeggen van het abonnement als het zover is?
12-01-2019, 18:19 door -karma4
Door Anoniem: Wat is er mis met opzeggen van het abonnement als het zover is?
Mijn e-mail adressen.
12-01-2019, 18:42 door Anoniem
Door The FOSS:
Door Anoniem: Wat is er mis met opzeggen van het abonnement als het zover is?
Mijn e-mail adressen.

Mijn ouders hebben nog een planet adres. Deze werkt nog steeds, hoewel je nu alleen nog kpnmail e-mail adressen aan kan maken. Ik zou niet weten waarom dit bij xs4all anders zal zijn. Of je mailboxen nog steeds 25 GB zullen zijn, dat denk ik van niet. Ik heb het gevoel dat de mailservers van xs4all daardoor ook trager zijn geworden de laatste maanden (POP3/SMTP).
12-01-2019, 20:09 door Anoniem
Leuk. Mijn eerste internet, met 14k4 modem, had ik via de Stichting Knoware. Niet via XS4all. Dat was omdat Knoware een ook Mac vriendelijke floppy had. Maar er was nog wat. Xs4All was voortgekomen uit het HackTic blaadje. Waarin tips stonden hoe in een PTT telefooncel gratis over de hele wereld kon bellen. Met een truukje. Uren gratis met Japan bellen. Op kosten van de PTT.

Ik ging naar Knoware. Waarom? Ik vertrouwde dat Xs4all niet helemaal. Ik dacht toen al, als die de PTT hacken, zit ik daar wel veilig dan? Als die al maling hebben aan de PTT? Ik heb er nooit access bij genomen omdat ik dat niet vertrouwde. Wegens privacy en security.

Nog saillanter dat die hacktikkers zich later door die gehackte PTT hebben laten uitkopen. Beroofde bank koopt bankrovers uit.

Maar nu, terugkijkend, Xs4all mag niet verdwijnen.

Knoware, ik heb later een van de opkopers daarvan ontmoet. Laat ik het daar maar bij houden hier.
12-01-2019, 20:42 door Anoniem
Er is een kpn manager, en die moet xs4@ll opheffen. Hoe boeit niet. Het moet weg. Dat is een persoonlijke target. Dus bonusgekoppeld. Klanten betalen zijn bonus niet. personeel zal zijn heil elders zoeken. Grote bedrijven zoeken heel veel personeel, maar aan de achterkant hollen ze hard weg. Niemand ziet daar het vreemde van in. En de klanten wel, maar die gaan gewoon weg. Reorganiseren en opheffen is veel makkelijker dan goed organiseren.
13-01-2019, 01:08 door Briolet - Bijgewerkt: 13-01-2019, 01:12
Door Anoniem: Ze hebben inmiddels een bericht gestuurd dat er niets verandert, mag ik daar even niets van geloven?!

Het is alleen de naam XS4all die vervalt. In theorie kunnen ze die dienst tot "KPN Extra" omdopen. Een afgescheiden kpn pakket met een hogere prijs en service.

Maar ik geloof ook niet dat dit gebeurt. In elk geval niet op langere termijn.
13-01-2019, 07:02 door karma4
Door Briolet:
Het is alleen de naam XS4all die vervalt. In theorie kunnen ze die dienst tot "KPN Extra" omdopen. Een afgescheiden kpn pakket met een hogere prijs en service.

Maar ik geloof ook niet dat dit gebeurt. In elk geval niet op langere termijn.
Ze hebben al langer geleden de naam en organisatie overgenomen.
De organisatie (kosten optimalisatie) is al lang aangepast. Het label als de naam is nog een kostenverhogende factor als organisatie punt (boekhouding, marketing, presentatie). Nogal wiedes dat men daar ook vanaf wilt.
Wat overblijft is een registratienaam in de verder standaard verwerkingen. XS4all of KPN_extra (*duur) het maakt niets uit.
Wie gelooft dat in een labelnaam aparte kwaliteiten zitten bedriegt zichzelf.
13-01-2019, 11:08 door Anoniem
KPN wil gewoon met twee bedrijfsnamen door. De concurrenten hebben dat ook dus willen hun dat ook. Scheelt geld in reclame en promoties. Handtekeningen hebben geen zin. Allemaal lid worden kan resultaten geven maar of iedereen dat er voor over hebt denk het niet. De meeste kiezen toch voor het maand bedrag en niet voor de kwaliteit.
13-01-2019, 15:46 door Anoniem
Door Anoniem: Allemaal lid worden kan resultaten geven maar of iedereen dat er voor over hebt denk het niet.
Of nog beter: realiseren dat je geen lid bent maar een klant. En dat je dus geen inspraak hebt in het beleid.
13-01-2019, 18:33 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Allemaal lid worden kan resultaten geven maar of iedereen dat er voor over hebt denk het niet.
Of nog beter: realiseren dat je geen lid bent maar een klant. En dat je dus geen inspraak hebt in het beleid.

Je moet altijd blij zijn dat mensen bij je blijven. Je vertrouwen. Hun goeie geld komen brengen. Al heb je achtentwintig kroontjes boven je logo staan. Dan nog. En dan helemaal.
14-01-2019, 00:07 door Anoniem
Wij zijn klanten van xs4all, omdat wij geloven in xs4all. t-mobile bied onbeperkt 4G voor 35 eu per maand maar wij zijn steeds klant bij xs4all voor 3g/4g en vaste internet, omdat wij geloven in xs4all. KPN blijf af AUB van xs4all.


Mvg,

FN
14-01-2019, 08:03 door Anoniem
Door karma4:
Door Briolet:
Het is alleen de naam XS4all die vervalt. In theorie kunnen ze die dienst tot "KPN Extra" omdopen. Een afgescheiden kpn pakket met een hogere prijs en service.

Maar ik geloof ook niet dat dit gebeurt. In elk geval niet op langere termijn.
Ze hebben al langer geleden de naam en organisatie overgenomen.
De organisatie (kosten optimalisatie) is al lang aangepast. Het label als de naam is nog een kostenverhogende factor als organisatie punt (boekhouding, marketing, presentatie). Nogal wiedes dat men daar ook vanaf wilt.
Wat overblijft is een registratienaam in de verder standaard verwerkingen. XS4all of KPN_extra (*duur) het maakt niets uit.
Wie gelooft dat in een labelnaam aparte kwaliteiten zitten bedriegt zichzelf.

Xs4all werkt nog met eigen infra en eigen helpdesk. Denk bijvoorbeeld aan Newszilla, shell servers, maar ook eigen routers, eigen AS, eigen BRAS. De eigen helpdesk komt tot uitdrukking door het ontbreken van scripts voor die helpdesk, wat weer een veel beter gevoel bij de klant geeft, geen gezeur over 'herstart het modem' als er iets heel anders aan de hand is, of als je zegt dat je dat al gedaan hebt en het niet hielp. Ook konden allerlei extra zaken geregeld worden (DNS, reverse DNS, etc).

Dus nee, de organisatie is 'niet al lang aangepast', en er zijn meer kosten dan het label en organisatie.

Xs4all verzorgt de rol van premium provider binnen KPN, en het is echt zonde dat dat de nek omgedraaid gaat worden. Dat het gaat gebeuren staat wel vast.

Het doet me denken aan de slimme move van T-Mobile om de merknaam 'Ben' de nek om te draaien, dat was inderdaad alleen marketing, maar ach, wat hebben ze daarmee veel weggegooid. Daar zijn ze inmiddels ook achter.
14-01-2019, 09:01 door Anoniem
Xs4all, vroeger een leuk bedrijf waar grote namen werkten en waar je veel mocht lappen voor je MXstream ADSL verbindingkje..
Naderhand zijn ze gewoon te duur voor wat ze bieden en zit KPN gewoon met alles mee te kijken, behalve een vast ip-adres zie ik geen meerwaarde en kan je voor minder geld meer bandbreedte krijgen bij een grote speler zoals ziggo/liberty global.
De geest van vrijgevochten zielen, eerste internet aanbieder en veiligheid voorop is echt al jaren niet meer relevant.
Als ze zo graag de naam willen behouden hadden ze het nooit moeten verkopen.

Succes met een zinloze pettie :)
14-01-2019, 09:37 door Anoniem
Door Anoniem:
Xs4all werkt nog met eigen infra en eigen helpdesk. Denk bijvoorbeeld aan Newszilla, shell servers, maar ook eigen routers, eigen AS, eigen BRAS. De eigen helpdesk komt tot uitdrukking door het ontbreken van scripts voor die helpdesk, wat weer een veel beter gevoel bij de klant geeft, geen gezeur over 'herstart het modem' als er iets heel anders aan de hand is, of als je zegt dat je dat al gedaan hebt en het niet hielp. Ook konden allerlei extra zaken geregeld worden (DNS, reverse DNS, etc).

Ik zie het al, jij hebt het alleen maar van horen zeggen en niet uit eigen ervaring.
Het werkt allang niet meer zo! Als je belt naar de helpdesk met verbindingsproblemen is het EERSTE wat ze vragen of
je wel met de door hen verstrekte Prutsbox werkt (en zelfs een ander exemplaar van hetzelfde merk en type is niet OK!)
en de volgende stap is om deze te resetten naar factory defaults. Als je daar geen zin in hebt dan stopt de support.

DNS en reverse DNS voor IPv6 dat kan ook al jaren niet meer geregeld worden. In het begin wel maar dat was een
soort betatest, toen dat moest worden ingevoerd in het normale "mijn xs4all" toen was er ineens geen budget voor.

Ieder jaar gaat de prijs omhoog om u nog beter van dienst te kunnen zijn maar aan de dienst verandert al jaren helemaal
niks meer en dit soort dingen wordt ook niet opgepakt. Dus ik denk dat we vooral de directie van dienst zijn door steeds
meer te gaan betalen.
14-01-2019, 09:45 door PietdeVries - Bijgewerkt: 14-01-2019, 09:46
Mooi te zien hoe vastgeroest en behoudend 'we' hier zijn bij security.nl. Iets nieuws was al eng, maar kennelijk is afscheid nemen van het oude ook eng. KPN was al 20 jaar de baas bij XS4ALL, 't zijn maar 5 jaar onafhankelijke cowboys geweest.

Kom op mensen! Het leven gaat door - "the only constant is change"
14-01-2019, 10:06 door Anoniem
Door PietdeVries: Mooi te zien hoe vastgeroest en behoudend 'we' hier zijn bij security.nl. Iets nieuws was al eng, maar kennelijk is afscheid nemen van het oude ook eng. KPN was al 20 jaar de baas bij XS4ALL, 't zijn maar 5 jaar onafhankelijke cowboys geweest.
Kom op mensen! Het leven gaat door - "the only constant is change"

Dit is kortzichtigheid en blind zijn voor de lessen uit het verleden. Iets is nog nooit beter geworden door overname van KPN of Ziggo/UPC.
14-01-2019, 11:01 door Anoniem
xs4all moet blijven, teken de petitie hier https://petities.nl/petitions/xs4all-moet-blijven?locale=nl

Petitie tegen rebranding door KPN. Naam gaat verdwijnen. Jammer, maar zo is het leven; petitie is kansloos.
14-01-2019, 11:02 door Anoniem
Wij zijn klanten van xs4all, omdat wij geloven in xs4all.

Je bent klant van KPN. Welk merknaampje ze ook gebruiken.
14-01-2019, 11:07 door Anoniem
@ 09:01 door Anoniem

Natuurlijk is de petitie zinloos. KPN heeft geen interesse in de mening van haar klanten.
Het enige datr je als klant kan doen, is vertrekken.


@ 09:45 door PietdeVries

Uit Trouw:
"KNP omschrijft XS4ALL als een organisatie met een eigenzinnige cultuur en met experts die geloven in de kracht van internet. Dat is niet alleen reclamepraat, maar uit zich ook in het laagste storingspercentage van Nederland. XS4ALL scoort volgens de Consumentenbond al jaren als beste internet-, tv- en telefonie-aanbieder."


Ik ben klant geweest bij Compuserve, Planet, KPN (heel kort), en XS4all

Mijn slechtste ervaringen heb ik bij KPN gehad.
Ook al was Planet, net als XS4all jarenlang een dochteronderneming van KPN, ik kreeg betere service en minder storingen dan bij KPN zelf. Idem voor XS4all.
Verder is er een helpdesk die op jou kennis-niveau kan acteren. Dus niet, zoals hierboven ook al gezegd werd, een voorgekauwd scriptje voorlezen.
En ik heb de gruwels van die experia-box. Alleen maar last van gehad.

De verwachting is, bij mij gebaseers op mijn ervaringen bij het opheffen van het merk Planet, dat binnen een jaar (2 op zijn hoogst) we als XS4all klanten dezelfde meuk en storingen krijgen als de overige KPN klanten. Dat we er dus in kwaliteit op achteruit gaan.


Ook uit Trouw:
"Jean-Pascal Van Overbeke, hoofd consumentenmarkt van KPN, zegt dat de KPN-dienstverlening moet worden uitgebreid met de ‘sterke eigenschappen’ van de afzonderlijke merken. Hij noemt als voorbeelden de hoog gewaardeerde service van XS4ALL"

Dit soort management praat hoor je wel vaker. maar als een grote organisatie een veel kleinere organisatie oplsokt, gaan die sterke ecigenschappen verwateren. (Bedrijfs)cultuur is moeillijk te veranderen.


Maar goed.
Ik heb de (nutteloze) petitie ondertekend.
En ik ben wel als blijkt dat het toch KPN wordt cq de service naar KPN niveau afzakt.

Nu alleen nog een site vinden die een eerlijke "onafhankelijk" vergelijking maakt tussen aanbieders. Ik heb er nog geen gevonden.

De kleine regionale providers ontvreken vaak, XS4all kwam bij een aantal al niet meer voor. Etc.
14-01-2019, 11:18 door Anoniem
Door PietdeVries: Mooi te zien hoe vastgeroest en behoudend 'we' hier zijn bij security.nl. Iets nieuws was al eng, maar kennelijk is afscheid nemen van het oude ook eng. KPN was al 20 jaar de baas bij XS4ALL, 't zijn maar 5 jaar onafhankelijke cowboys geweest.

Kom op mensen! Het leven gaat door - "the only constant is change"

Beste Piet, jij slaat de plank echt helemaal mis. Het gaat niet om nostalgie en bij het oude blijven. Jij bent zeker geen klant bij xsall. want anders had je zelf ervaren dat xs4all gewoon een uniek eigenzinnige provider is voor degenen die privacy, professionaliteit en kwaliteit waarderen (en daar voor willen betalen). Ze hebben de beste modems en beste helpdesk. Enfin, allemaal zaken die allemaal al eerder door anderen zijn genoemd. Helaas zijn er weinig alternatieven anders was ik al overgestapt.
14-01-2019, 13:12 door Anoniem
Dus nee, de organisatie is 'niet al lang aangepast', en er zijn meer kosten dan het label en organisatie.

Dat wil niet zeggen dat je die kosten niet kan drukken, door bijvoorbeeld minder labels te gebruiken, en de organisatie meer te integreren. Dat een bedrijf kosten maakt, dat weten we allemaal.
14-01-2019, 13:42 door Anoniem
A) wie mee wil bepalen kan beter aandeelhouder KPN worden en op de aandeelhoudersvergadering zijn stem laten horen.

B) de oprichters van XS4all hebben het verkocht, dat hadden ze niet hoeven doen. Maar ja, geld. Wie toen klant is gebleven had dit wel aan kunnen zien komen

C) de vloek van het kapitalisme: kleine bedrijven worden overgenomen door grote, klant heeft niks te kiezen. Marktwerking kan alleen in vrijheid bestaan als er een grote Scheidsrechter is die zorgt dat gevestigde belangen niet boven de belangen van nieuwkomers gaan. Maar ja, VVD.

D) tijd om een nieuwe provider op te richten? Een stichting zonder winstoogmerk?
14-01-2019, 13:46 door Anoniem
Tja leven kan wel doorgaan maar wel allenmaal valide punten hierboven. KPN heeft aardig wat opgeslokt. Je zal ongetwijfeld je xs4all spul kunnen houden, maar wel op de KPN infra, dus geen spamfilter meer van xs4all, geen SIP mogelijkheden meer maar gewoon standaard KPN telefonie. Ik mag aannemen dat de prijs ook fors zal dalen?
14-01-2019, 15:24 door Anoniem
Door Anoniem: Ik mag aannemen dat de prijs ook fors zal dalen?

Waarom zou KPN. Snel verdiend.
14-01-2019, 16:45 door Anoniem
Zou het niet zo kunnen zijn dat iedereen bij xs4all gewoon blijft doorgaan maar nu met label KPN?

Het zou best het high end product van KPN kunnen worden. Ik hoop het tenminste. Ik wacht nog even rustig af ... bij xs4all.
14-01-2019, 19:24 door Anoniem
Zelf heb ik er lang over na moeten denken maar na enorm veel jaren trouwe klant bij xs4all toch maar besloten om op te zeggen.. Petitie wel getekend maar stemmen met een overstap geeft naar mijn idee veel meer druk op de management ketel. Stel dat iedereen die tekende ook zou opzeggen? Dat maakt toch veel meer indruk? Of begrijp ik managers en marketeers nu helemaal verkeerd?
14-01-2019, 20:16 door Anoniem
Door Anoniem: Zou het niet zo kunnen zijn dat iedereen bij xs4all gewoon blijft doorgaan maar nu met label KPN?

Het zou best het high end product van KPN kunnen worden. Ik hoop het tenminste. Ik wacht nog even rustig af ... bij xs4all.

Gezien de ervaring die ik had met Planet toen die opgeheven werd door KPN, betwijfel ik dat dit zo zal zijn.
Maar goed. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Ik ben nog aan het rondkijken naar een alternatief.

Heeft er al iemand (andere XS4all klanten) iets vergelijkbaars gevonden? Mn op glasvezel gebied.
Of een uitgebreide vergelijkingssite?
14-01-2019, 21:20 door Anoniem
XS4ALL is vooral erg duur. Het enige wat ik van een provider wil is dat ze een internetverbinding leveren. De rest regel ik zelf. Dat doet mijn huidige provider prima, voor een veel lager bedrag dan wat XS4ALL ervoor vraagt.
14-01-2019, 21:33 door Anoniem
Door Anoniem: Stel dat iedereen die tekende ook zou opzeggen? Dat maakt toch veel meer indruk? Of begrijp ik managers en marketeers nu helemaal verkeerd?
Dat kan ze dus echt aan hun derrière oxideren. Hebben ze te weinig inkomsten, verhogen ze gewoon bij iedereen het abonnementsgeld.

Daarnaast kan 80 procent van de managersfuncties zonder problemen -veelal met een positief resultaat, vooral voor het bedrijfsklimaat- geschrapt worden. Dan kun jezelf wel indenken hoever ze gaan in het uitvoeren van hun taak om hun niet bestaande baan te behouden.
14-01-2019, 22:10 door Anoniem
KPN is toch helemaal niet klantvriendelijk. Ik ben klant geworden omdat provider OnsBrabantNet door KPN is opgeslokt.
Krijg je zo'n Experiabox. Moet zeggen het werkt aardig en de TV ook. Echter er zit zo'n feature op genaamd 'groene knop' waarmee je terug kunt spoelen naar het begin van een programma. Dat werkt ook goed, echter... ze spoelen altijd terug naar het reclameblok net voordat dat programma (x-5 minuten dus).

Hoe haal je het in je hoofd om een feature te maken die dik 2 miljoen klanten ELKE dag meerdere malen irriteert. Twee miljoen klanten die ELKE maand zo'n 50 Euro dokken. Da's dus 100 MILJOEN euro per maand. En nog zijn de adverteerders belangrijker.

Gelukkig zit er ook nog een 'fast forward x 64' op de afstandsbediening, dus in een seconde of 15 kun je weer van je programma genieten. Echter ELKE keer weer irritatie. Stel je koopt een auto en je start 'm, eerst 5 minuten reclame op je dashboard voordat-ie vertrekt.
14-01-2019, 22:28 door Anoniem
Jarenlang klant geweest bij XS4ALL, vanaf DDS al. We hadden circa 15 websites en een veelvoud daarvan aan domeinnamen. Op een gegeven moment is er ergens iets mis gegaan met de betaling of opzegging van één van domeinnamen. XSALL blokkeerde meteen alle andere domeinnamen en websites, waarvoor gewoon betaald was, en was voor geen reden vatbaar. Zelden zo'n belabberde service gezien. (Alleen Webreus is slechter, want daar is ook de techniek naadje.)
Daarnaast hebben we jarenlang KPN én XS4ALL dubbel betaald voor een internetaansluiting totdat iemand anders zei dat dat onzin was. Zo zijn we dus meermaals genept door zowel KPN als XS4ALL.
15-01-2019, 09:18 door Anoniem
Jaren geleden moest ik als kpn monteur kpn-ers die een xs4all verbinding hadden voor hun werk (kpn dus), omzetten naar het kpn netwerk met kpn abo (dus niet meer kpn netwerk met xs4all abo). Er was er geeneen die hiermee blij was.
15-01-2019, 11:35 door ShaWormHa
Door Anoniem: Jaren geleden moest ik als kpn monteur kpn-ers die een xs4all verbinding hadden voor hun werk (kpn dus), omzetten naar het kpn netwerk met kpn abo (dus niet meer kpn netwerk met xs4all abo). Er was er geeneen die hiermee blij was.

Laat staan hoe blij de oude grade nu is dat de volledige top van KPN geen nederlands meer spreekt.
Je ziet nu maar welke weg ze inslaan. Ze staan niet stil bij de waarde van sommige dochterondernemingen omdat ze niet met hun voeten in de nederlandse maatschappij staan.
15-01-2019, 13:21 door Anoniem
De houders van een Xs4all abonnement, die wenen bij het teloorgaan van hun troetelkind, moeten zich gewoon realiseren dat het internet wat zijn ooit meenden te kennen gewoonweg niet meer bestaat. Anno 1994 was De Digitale Stad een revolutionaire website. Oprichter Marleen Stikker blikt 25 jaar later terug. „Het internet was een publieke vrijplaats.”

"Laatst stond ik voor een groep studenten en realiseerde ik me opeens: Als je nu gaat studeren en de wereld bekijkt met de vraag, wat is mijn rol? Dan sta je voor een bizarre opgave. Je erft een aarde die je moet gaan helpen redden. Voor zover dat mogelijk is. Dat krijg je cadeau van je ouders en de vorige generaties. En iedereen die nu online gaat, krijgt daar ook met een brown field te maken. Dat wil zeggen, het internet is platgebrand door bedrijven."

Marleen Stikker over 25 jaar Digitale Stad: ‘We moeten het internet heroveren’
Dominique van Varsseveld, 14 januari 2019
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/14/we-moeten-het-internet-heroveren-a3629072
15-01-2019, 14:04 door Anoniem
Door Anoniem: Jaren geleden moest ik als kpn monteur kpn-ers die een xs4all verbinding hadden voor hun werk (kpn dus), omzetten naar het kpn netwerk met kpn abo (dus niet meer kpn netwerk met xs4all abo). Er was er geeneen die hiermee blij was.

Techneuten snappen dat, managers kijken alleen naar beurswaarde. Er zal vast wel een bonus voor de een of ander aan vasthangen die dit in gang gezet heeft.

Ik heb afgelopen zomer, juist omdat mijn provider overgenomen werd door KPN, de keuze opnieuw gemaakt voor xs4all en dus premium geld betaald voor een premium provider. Zucht, er blijft niks meer over op het glas om uit te kiezen.
15-01-2019, 15:24 door Anoniem
De "omprikkers" zitten er niet meer bij op 'n kissie. Op de fiets met oorwarmers naar de klant.
De klant is ook geen koning meer, maar al heel lang het product.

Daarom bepaalt management, zonder binding met het verleden hier want Italiaan, wat er staat te gebeuren.
Later gaat men betalen voor het minachten van degenen, waar ze het van moeten hebben.
Dat moment zal toch een keer komen, ontkennen en wegkijken helpt echt niet.
Zelfde hautain gedrag zie je overal bij groot commercie en ook in de politiek.

Waarom? Omdat we ze er steeds maar weer mee weg laten komen, worden ze steeds arroganter.
Tot de verhoudingen zo scheef zijn komen te staan, dat het zo niet verder kan.

En er is heel wat gebeurd vanaf de sandwich man, die voor Esders liep om klanten binnen te lokken,
tot facebook, Google, nu, multinationals, die overal sch**t aan hebben.

Oh, nee, GoDaddy gaat toch niet verder met zijn script injecties.
Wanneer gaan we hier het keerpunt beleven?

#sockpuppet
16-01-2019, 07:29 door Eric-Jan H te D
16-01-2019, 07:32 door Eric-Jan H te D
Een fijne feature bij xs4all is ook de poortbeveiliging. Ik had naast de niveaus eigenlijk ook wel een eigen poortlijst willen hebben. Maar beter iets dan niets.
16-01-2019, 08:54 door Anoniem
KPN is de laatste keer bij de Consumentenbond als beste getest, beter nog dan Xs4all. De extra diensten die Xs4all biedt, worden hopelijk wel meegenomen als KPN dienst, waarmee het Xs4all DNA blijft bestaan. @Q4WQ68
16-01-2019, 11:45 door Anoniem
Waarom moet xs4all blijven? Ze zijn toch al van kpn, wat is het verschil?
16-01-2019, 15:34 door Anoniem
Door Anoniem: Waarom moet xs4all blijven? Ze zijn toch al van kpn, wat is het verschil?

https://blog.xs4all.nl/over-xs4all-en-kpn/


Door Anoniem: KPN is de laatste keer bij de Consumentenbond als beste getest, beter nog dan Xs4all. De extra diensten die Xs4all biedt, worden hopelijk wel meegenomen als KPN dienst, waarmee het Xs4all DNA blijft bestaan. @Q4WQ68

Ik heb slechte ervaringen gehad met KPN, dus ik ga daar niet naar terug. Maar dat is mijn persoonlijke keuze.
16-01-2019, 15:52 door Anoniem
Door Anoniem: Waarom moet xs4all blijven? Ze zijn toch al van kpn, wat is het verschil?
Ik zou toch denken dat dat door diverse beantwoorders hierboven al in detail opgesomd is.

Als je geen idee hebt wat de verschillen zijn en ook geen zin hebt de antwoorden daarover te lezen, waarom dan zo'n opmerkiung plaatsen?
17-01-2019, 09:25 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Waarom moet xs4all blijven? Ze zijn toch al van kpn, wat is het verschil?
Ik zou toch denken dat dat door diverse beantwoorders hierboven al in detail opgesomd is.

Als je geen idee hebt wat de verschillen zijn en ook geen zin hebt de antwoorden daarover te lezen, waarom dan zo'n opmerkiung plaatsen?

Misschien heeft hij aandelen bij KPN of werkt er.
17-01-2019, 10:47 door Anoniem
Het zal alleen nog maar KPN/KPN, Ziggo/Vodafone en Tele2/T-Mobile zijn. De rest zullen helemaal opgeslokt worden. Microsoft, Google en Apple nemen je computer/smartphone over etc.

Zou mooi zijn als we een 4de optie krijgen met XS4ALL en Linux maar betwijfel het. Een normale burger boeit het gewoon niet.
17-01-2019, 14:10 door Anoniem
Zou mooi zijn als we een 4de optie krijgen met XS4ALL en Linux maar betwijfel het. Een normale burger boeit het gewoon niet.
Ik zie absoluut niet wat specifiek Linux te maken heeft met het al of niet blijven van XS4ALL als aparte naam cq. provider.

Probeer je hiermee te zeggen dat er straks een provider ala XS4ALL zou moeten zijn die uitsluitend Linux klanten bedient?
Dat zou een zeer onrendabele zaak zijn. Er zijn maar relatief weinig internet aansluitingen waar de betreffende gebruiker niets anders dan alleen Linux gebruikt.

Zou een mooie boel worden als Internetproviders gaan bepalen wat je wel of niet voor operating systeem mag gebruiken op hun lijnen. Dat banken zich daarmee bemoeien is al erg genoeg. Bovendien nogal discriminerend: "We hebben vastgesteld dat u tegen de regels in uw internet aansluiting voor Windows heeft gebruikt en moeten daarom helaas uw verbinding opheffen".

Volgende stap: Energiemaatschappij die heeft geconstateerd dat je een elektrisch kacheltje hebt gebruikt en je daarom van de elektra afsluit, want je bent niet voldoende milieubewust bezig.
17-01-2019, 14:32 door Anoniem
Zou mooi zijn als we een 4de optie krijgen met XS4ALL en Linux maar betwijfel het. Een normale burger boeit het gewoon niet.

Wat heeft rebranding te maken met linux ?
22-01-2019, 19:47 door Anoniem
23-01-2019, 14:11 door Anoniem
Door Anoniem: Wat is er mis met opzeggen van het abonnement als het zover is?

Geen alternatief voor het groene KPN gevaar?
23-01-2019, 22:36 door Anoniem
Door Anoniem:
xs4all moet blijven, teken de petitie hier https://petities.nl/petitions/xs4all-moet-blijven?locale=nl

Petitie tegen rebranding door KPN. Naam gaat verdwijnen. Jammer, maar zo is het leven; petitie is kansloos.

Echt niet, als alle xs4all dreigen op te stappen, luisteren ze wel hoor. Want rebranding is nog altijd minder belangrijk dan winst.
24-01-2019, 12:23 door Anoniem
Door Eric-Jan H te A: Een leuke blog uit 2011.

https://blog.xs4all.nl/over-xs4all-en-kpn/

Ja, heel leuk en aandoenlijk maar 8 jaar later nog steeds niet boeiend.
Wat maakt het uit dat ze geen helpscripts hebben of een service center.
Ik wil gewoon stabiel en snel internet voor weinig geld, de rest regel ik zelf en Xs4all is gewoon de duurste op dat vlak voor particulieren.
Het was nostalgisch maar anno 2019 is dat vooral leuk om naar terug te kijken, naam aanpassen en weer door (dat zal de KPN directie ook gewoon gaan doen, ongeacht het aantal petitie handtekeningen).
24-01-2019, 14:38 door hanspaint
Wat een enorme marketing blunder van KPN. Kan beter andersom en maak xs4all de internet provider van KPN.
24-01-2019, 18:44 door Anoniem
KPN heeft World Access/Planet ook al om zeep geholpen, dus ondanks dat men in gesprek gaat met de petitiemakers, verwacht ik niet dat ze op hun woorden terug komen. Altijd met veel plezier bij WXS/Planet gezeten, tot het werd overgenomen door KPN en bij contractverandering door fout van KPN afgesloten. Kon ook niet meer terug. Overgestapt op Ziggo, nooit meer omgekeken. Daar is tenminste de 250Mbit connectie 250Mbit, en niet maar maximaal 75% van de snelheid (waar je wel voor betaalt).
25-01-2019, 11:18 door Anoniem
Ik wist het wel.
Uit https://www.bndestem.nl/economie/xs4all-actievoerders-vangen-bot-bij-kpn-gaan-voor-plan-b~a0f40a12/
"Ruim 45.000 klanten pleiten voor behoud van XS4ALL, maar KPN blijft bij zijn standpunt om te stoppen met het merk. Een gesprek met het actiecomité achter de petitie heeft niets opgeleverd,

,,Onze delegatie heeft KPN tevergeefs gevraagd haar besluit te herzien’’, zegt woordvoerder Kirsten Verdel. ,,KPN is niet bereid na te denken over een toekomst voor XS4ALL.’’

Het telecombedrijf bevestigt dat laatste. ,,Het besluit om met het KPN-merk alle klantsegmenten te bedienen staat vast,” laat woordvoerster Ellen van Heerwaarden weten."
25-01-2019, 16:24 door Anoniem
Nou, maar weer op zoek naar iets zonder KPN en Ziggo ...... zucht.
25-01-2019, 16:42 door Anoniem
Door Anoniem: Nou, maar weer op zoek naar iets zonder KPN en Ziggo ...... zucht.

Wacht maar even tot er een nieuwe Xs4all wordt opgestart, daar is men al mee bezig.
25-01-2019, 16:58 door Anoniem
XS4ALL is emotie, maar droge zakenlieden bij wie het alleen maar om het geld draait, snappen zoiets niet.
25-01-2019, 17:03 door Anoniem
Vandaag verscheen dit artikel bij tweakers:
https://tweakers.net/nieuws/148378/kpn-tegen-actiegroep-besluit-om-merknaam-xs4all-te-schrappen-staat-vast.html

Die naam zal me een worst wezen, maar alles waarmee ze zich technisch onderscheiden is voor mij wel van waarde en ik ben bang dat dat niet lang meer gaat duren.

Daarom de vraag: Wie weet een technisch gelijkwaardig alternatief voor xs4all?
25-01-2019, 18:34 door Anoniem
Door Anoniem: XS4ALL is emotie, maar droge zakenlieden bij wie het alleen maar om het geld draait, snappen zoiets niet.

Ja en daarom hebben de bazen van Xs4all niks verdient aan de overname toch? hou toch op man..als het allemaal zo mooi was hadden ze wel op een andere manier geld proberen binnen te halen en nooit KPN een kans gegeven hun over te nemen..
Wat een gel@l..

Daarnaast: https://www.nu.nl/internet/5704668/kpn-besluit-verdwijnen-van-xs4all-staat-vast.html
Het is over en uit...topic kan dicht en het leven kan weer verder.
25-01-2019, 19:52 door -karma4 - Bijgewerkt: 25-01-2019, 19:53
Door Anoniem: Daarom de vraag: Wie weet een technisch gelijkwaardig alternatief voor xs4all?

KPN (the internet service provider formerly known as XS4ALL).
25-01-2019, 20:21 door Anoniem
Door Anoniem: XS4ALL is emotie, maar droge zakenlieden bij wie het alleen maar om het geld draait, snappen zoiets niet.

Emotie en klantenbinding is waar het in marketing juist allemaal om draait, dat snappen ze alleen bij KPN niet.
Zo'n sterk merk met zo'n reputatie en dat volledig tenniet doen.
26-01-2019, 11:51 door Anoniem
Die nieuwe botox-tot-je-wangen-ontploffen tim-cook wannabee is bezig KPN om zeep te helpen.
Over 5 tot 10 jaar is KPN gekocht door een andere Telco voor een paar procent van de huidige waarde en vragen we ons af hoe het zo ver is kunnen komen.
26-01-2019, 17:21 door Anoniem
Door Anoniem:
Zou mooi zijn als we een 4de optie krijgen met XS4ALL en Linux maar betwijfel het. Een normale burger boeit het gewoon niet.
Er zijn maar relatief weinig internet aansluitingen waar de betreffende gebruiker niets anders dan alleen Linux gebruikt.
Mijn linux pctje doet het uitstekend via een KPN aansluiting, dus wat bazel je nu over aparte provider?
26-01-2019, 17:57 door Anoniem
Door Anoniem:
Door PietdeVries: 't zijn maar 5 jaar onafhankelijke cowboys geweest.
Kom op mensen! Het leven gaat door - "the only constant is change"
Iets is nog nooit beter geworden door overname van KPN of Ziggo/UPC.
Het alternatief was mogelijk toen al het opheffen van XS4ALL geweest, bij gebrek aan baten en daarom geen geld voor noodzakelijke investeringen/onderhoud.
26-01-2019, 18:20 door Anoniem
Door Anoniem: Nou, maar weer op zoek naar iets zonder KPN en Ziggo ...... zucht.
Success dan maar met het oprichten van een nieuwe concurrerende ISP. Je kan ook naar het buitenland verhuizen, waar ze geen ziggo of kpn hebben, maar dat is vast niet je plan.
26-01-2019, 20:21 door Pandit
Was jaren klant van Xs4all geweest, fantastische provider, helaas konden ze indertijd op mijn huisadres max 4mbit adsl leveren, moest toen met pijn in het hart naar euh... Ziggo, heb dat ook telefonisch medegedeeld bij Xs4all. Ik hoop dat de Xs4all blijft, althans de service en het gedachtegoed.
28-01-2019, 18:52 door SPer
Ondanks de heel positieve gevoelens tov. XS4ALL van andere afnemers , ik heb in een ver verleden ooit eens XS4ALL genomen in verband met de goede pers en voorwaarden, ondermeer 4 ip-adressen die ik toen nodig had (let wel ik spreek echt uit een ver verleden) .
Vervolgens kwam er de mededeling dat ik geen 4 adressen zou krijgen en dat XS4all de voorwaarden naar hun believe konden wijzigen.

Het koste mij toen zeer veel moeite om ze aan hun belofte te houden .Uiteindelijk gaven ze toe. Ik kon de 4 ipjes krijgen , maar zodra ik zou verhuizen was het over . Ik heb dus niet zo warm gevoel bij XS4ALL en ik ben blij met mijn huidige provider .
06-02-2019, 15:57 door Michele
Door SPer:
Vervolgens kwam er de mededeling dat ik geen 4 adressen zou krijgen en dat XS4all de voorwaarden naar hun believe konden wijzigen.
Dit werd opgelegd. Het was geen eigen keuze van xs4all. Het wijzigen van de voorwaarden kunnen alle providers en dat doen ze ook. Ze doen dan aan contractbreuk en dat geeft jou de mogelijkheid om niet akkoord te gaan en het tussentijds op te zeggen. Zo werkt het nou eenmaal.
Het van 4 naar 1 adres moment was een 'holy shit' besef dat de IP adressen wel heel erg hard gingen en da ze op gingen raken.
06-02-2019, 16:23 door Anoniem
Ach, zoals met bijna alles tegenwoordig: Schijt aan kwaliteit en gaan voor het goedkoopste. Het gaat in de westerse wereld al heel lang niet meer om het spel, maar alles komt op de knikkers neer.
Emigreren naar een derde wereld land en daar gaan pionieren!
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.