/dev/null - Overig

Duitse Bank N26 betaalrekening...

05-06-2019, 21:47 door [Account Verwijderd], 43 reacties
Laatst bijgewerkt: 05-06-2019, 21:50
Wat zou daar lastig aan zijn?

Het is zo'n bevlieging die in mijn hoofd speelt door het rookgordijn dat door ING wordt uitgeblazen m.b.t. uitfaseren van de TAN-cade en nu komen zij weer in het nieuws met klantentransacties gebruiken om aan je account een 'reclamefolder' toe te voegen. https://www.security.nl/posting/611690/ING+gaat+betaalverkeer+klanten+gebruiken+voor+advertenties

M.b.t. deze Duitse bank is het enige dat ik tot nu heb kunnen lezen over nadeel: het niet kunnen gebruik maken van iDeal. N26 is wel gericht op smartphone bankieren (App) maar het kan ook m.b.v. de N26 website. Hoe autorisatie dan in zijn werk gaat weet ik niet.

Mogelijke gebruikshandicap: Je moet wel de Duitse of Engelse taal machtig zijn.

Ik post dit bericht maar als een eye-opener omdat ik het vastgeroeste idee dat je alleen je geld kan beheren m.b.v. een Nederlandse bank altijd als totaal vanzelfsprekend heb aanvaard aangezien de tunnelvisie gericht op de Nederlandse banken mij van jongsaf als met de paplepel is ingegoten.
Het begon met mijn generatie, 60+ met een beige spaarboekje met waardezegeltjes bij de Rijkspostspaarbank. Ik heb stellig de indruk dat wij het vastgeroeste idee van de hegemonie van de Nederlandse banken als enige hoeder van ons geld voor een groot gedeelte als zodanig hebben overgedragen aan onze kinderen die dit overerfd hebben zoals je de kleur van je ogen of van je haar erft van je ouders.

https://n26.com/de-de/girokonto
https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/n26-betaalrekening
Reacties (43)
05-06-2019, 21:52 door Anoniem
Voor iedereen met een Duits adres, staat op de website.
05-06-2019, 21:55 door [Account Verwijderd]
Door Brainpresser: N26 is wel gericht op smartphone bankieren (App) maar het kan ook m.b.v. de N26 website. Hoe autorisatie dan in zijn werk gaat weet ik niet.

Bij mobile een phone pairing vereist.
Bij web gaat authenticatie door inloggen; autorisatie d.m.v. transactiecode. Dat is een additionele beveiliging voor transacties.
05-06-2019, 21:56 door Anoniem
Vergeet het Nederlandse bunq niet. Simpelweg een fantastische moderne bank met goed doordachte functionaliteiten en je hebt zelf controle over je geld.
05-06-2019, 22:14 door Anoniem
BUNQ. Nederlands en alleen maar via mobiel... Er gaat nog genoeg gebeuren op het vlak van betalingsverkeer.
05-06-2019, 22:54 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Voor iedereen met een Duits adres, staat op de website.

Kom a.u.b. met een bron/URL

Ik heb de site goeddeels doorgelezen, kan uiteraard iets over het hoofd hebben gezien, lees niets over arbitrair Duits adres.
https://support.n26.com/de-de/erste-schritte/konto/kann-ich-in-meinem-land-ein-n26-konto-eroffnen

citaat:

....Wir bieten unsere Konten in ganz Europa an: in Deutschland, Österreich, Irland, Frankreich, Spanien, Italien, den Niederlanden, Belgien, Portugal, Finnland, Luxemburg, Slowenien, Estland, Griechenland, der Slowakei, dem Vereinigten Königreich, Polen, Schweden, Dänemark, Norwegen, Liechtenstein und Island.

Verder:https://support.n26.com/de-de/erste-schritte/konto/wie-eroffne-ich-mein-n26-konto

punt 4 daarin: een PDF waarin helder Nederlandse en Belgische eisen m.b.t. identiteitsverificatie voor het openen van een banksaldo staan opgesomd. ID: Paspoort of ID kaart.
05-06-2019, 22:58 door Anoniem
Door Anoniem: Voor iedereen met een Duits adres, staat op de website.

Ik als Nederlander gebruik N26 en mensen in mijn omgeving ook. N26 adverteert ook in Amsterdam. Het voordeel boven bunq is dat de debit MasterCard gratis is (vooralsnog). Voor Nederlanders is er ook Maestro (‘gewone’ pinpas).

bunq premium biedt ook rente op je rekeningen en meerdere passen en internet wegwerp passen.
05-06-2019, 23:02 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Voor iedereen met een Duits adres, staat op de website.

Onzin... Ik heb een N26 business account en ik heb gewoon een Nederlands adres. Je moet je eenmalig identificeren via de app. Foto van identiteitsbewijs; selfie; etc.
05-06-2019, 23:10 door Anoniem
Door Brainpresser: Wat zou daar lastig aan zijn?

Het is zo'n bevlieging die in mijn hoofd speelt door het rookgordijn dat door ING wordt uitgeblazen m.b.t. uitfaseren van de TAN-cade en nu komen zij weer in het nieuws met klantentransacties gebruiken om aan je account een 'reclamefolder' toe te voegen. https://www.security.nl/posting/611690/ING+gaat+betaalverkeer+klanten+gebruiken+voor+advertenties

Dit heeft al helemaal niets met security te maken.
Je hebt op tweakers een sectie met threads over nieuwe (bunq,knab) en buitenlandse banken (N26, revolut).

Mijn korte indruk is dat je her en der tegen dingen aan kunt lopen die in theorie moeten werken maar niet iedereen op orde heeft.
(plekken waar ze alleen NL IBAN nummer willen snappen, of gedoe met een creditcard die onder water een debit card is etc).

Zelf heb ik helemaal geen zin in het hobbyisme van early adopter zijn op dit vlak , en voor mij heb ik er geen must-have unieke feature bij gezien.
05-06-2019, 23:41 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 05-06-2019, 23:42
Door Anoniem: Vergeet het Nederlandse bunq niet. Simpelweg een fantastische moderne bank met goed doordachte functionaliteiten en je hebt zelf controle over je geld.

Geweldig... Alleen duur en N26 valt als Duitse bank ook onder de depositogarantie. Controle over je eigen geld heb je met N26 natuurlijk ook (bij welke bank eigenlijk niet?)
05-06-2019, 23:48 door Anoniem
Banken zijn net als Facebook. Als je zegt dat je prima zonder kunt wordt men bang en boos.
Banken zijn net als mobieltjes. Als je zegt dat je niet je telefoon noch je bankrekening bent, wordt men bang en boos.
Banken zijn net als politici. Als je zegt dat die de cultuur niet maken. Dan wordt men ook al bang en boos.

De natuur regelt zichzelf. Daar hoef ik me niet bang noch boos om te maken.
06-06-2019, 09:02 door Briolet
omdat ik het vastgeroeste idee dat je alleen je geld kan beheren m.b.v. een Nederlandse bank altijd als totaal vanzelfsprekend heb aanvaard aangezien de tunnelvisie gericht op de Nederlandse banken mij van jongsaf als met de paplepel is ingegoten.

Tot en paar jaar gelden was het heel onpraktisch om een buitenlandse rekening te hebben. Grensoverschrijdende overboekingen waren duur. En je moest een buitenlandse bankrekening aanmelden bij de Nederlandse bank. (Dat was wel het kleinste ongemak)

Dat het nu een goed alternatief is, komt door Europa die ook wel zien dat één Europese markt alleen werkt als ook grensoverschrijdende inkopen geen belemmering kennen. Een van de opgelegde zaken is dat banken geen prijsverschil mogen maken tussen binnenlandse betalingen en EU betalingen. Het is dus zeker geen tunnelvisie als deze verandering nog niet doorgedrongen is.

Zelf gebruik ik al jaren een Duitse en Nederlandse rekening. Dankzij internetbankieren en het IBAN nummer maakt het niet veel uit waar de bank zit. Mijn Duitse bank is veel persoonlijker en heeft ook een eigen contactpersoon met persoonlijk telefoonnummer per klant. (Geen algemeen inbelnummer) Als je belt, hoor je meestal dezelfde stem en hij/zij kent ook direct jouw situatie. (Dat kan ook komen doordat ze de gegevens van een buitenlands contact beter onthouden)
06-06-2019, 10:16 door Anoniem
Door Anoniem: Er gaat nog genoeg gebeuren op het vlak van betalingsverkeer.
Vind ik niet eigenlijk. Het is iedere keer een feestje van met de muziek meelopen, wat nieuwerwetsigheden neerzetten, en "innovaties" als een regenboog op je betaalpas (en "diverse mensen" op de stockphoto in de reclamefolder), maar echt nadenken over wat nou handig is voor de klant? Die is "consument" en moet dus vooral het makkelijk gemaakt worden zijn geld te laten rollen. Dat is het enige thema dat je overal terugziet. Maar dat is wat anders dan de klant bedienen.


Door Briolet: Tot en paar jaar gelden was het heel onpraktisch om een buitenlandse rekening te hebben. Grensoverschrijdende overboekingen waren duur.
Wanneer is SEPA ingevoerd? Ik kon al jaren voor de verplichte invoering van het idioot lange IBAN mijn doodnormale rekeningnummer daarnaartoe converteren en met de bijbehorende SWIFT BIC geld ontvangen uit heel de wereld. Sterker, al in 2003 was het zo dat zo'n overboeking binnen Europa maximaal net zoveel mocht kosten als een binnenlandse overboeking.

Alleen hadden allerlei banken "nog" niet geregeld dat je zulke nummers ook ergens kon invullen. Maar dat hadden ze best ook kunnen regelen zonder het hele IBAN-verplichtstel-circus.

En je moest een buitenlandse bankrekening aanmelden bij de Nederlandse bank. (Dat was wel het kleinste ongemak)
Nooit van gehoord. Waarom was dat, vanwege depositogarantie soms?
06-06-2019, 10:50 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Brainpresser: Wat zou daar lastig aan zijn?

Het is zo'n bevlieging die in mijn hoofd speelt door het rookgordijn dat door ING wordt uitgeblazen m.b.t. uitfaseren van de TAN-cade en nu komen zij weer in het nieuws met klantentransacties gebruiken om aan je account een 'reclamefolder' toe te voegen. https://www.security.nl/posting/611690/ING+gaat+betaalverkeer+klanten+gebruiken+voor+advertenties

Dit heeft al helemaal niets met security te maken.

...Daarom staat het ook in /dev/null - Overig.

Wat is je bezwaar?
06-06-2019, 14:19 door Briolet
Door Anoniem:
Door Briolet: Tot en paar jaar gelden was het heel onpraktisch om een buitenlandse rekening te hebben. Grensoverschrijdende overboekingen waren duur.
Wanneer is SEPA ingevoerd? Ik kon al jaren voor de verplichte invoering van het idioot lange IBAN mijn doodnormale rekeningnummer daarnaartoe converteren en met de bijbehorende SWIFT BIC geld ontvangen uit heel de wereld. Sterker, al in 2003 was het zo dat zo'n overboeking binnen Europa maximaal net zoveel mocht kosten als een binnenlandse overboeking.

Alleen hadden allerlei banken "nog" niet geregeld dat je zulke nummers ook ergens kon invullen. Maar dat hadden ze best ook kunnen regelen zonder het hele IBAN-verplichtstel-circus.?

Net als TS behoor ik tot een generatie die 2003 als een paar geleden ervaart. (-:

Ik heb het even nagekeken. Ik ben ook in 2003 begonnen met het gebruik van IBAN nummers voor buitenlandse betalingen. Bij mijn bank ging dat eerst met de standaard formulieren voor buitenlandse betalingen. Later kregen die formulieren een eigen IBAN deel. Het kan best zijn dat in 2003 de kosten al gelijk gesteld zijn. Voor die tijd betaalde ik kleine Duitse rekeningen altijd vanaf mijn Duitse rekening om overboekingkosten te minmaliseren.
06-06-2019, 15:40 door Anoniem
Het is zo'n bevlieging die in mijn hoofd speelt door het rookgordijn dat door ING wordt uitgeblazen m.b.t. uitfaseren van de TAN-cade en nu komen zij weer in het nieuws met klantentransacties gebruiken om aan je account een 'reclamefolder' toe te voegen. https://www.security.nl/posting/611690/ING+gaat+betaalverkeer+klanten+gebruiken+voor+advertenties

M.b.t. deze Duitse bank is het enige dat ik tot nu heb kunnen lezen over nadeel: het niet kunnen gebruik maken van iDeal.

En waarom zou deze bank verder beter omgaan met je gegevens dan de ING, of een willekeurige andere bank ? Bieden ze betere beveiliging ? Enig ander voordeel ?

Ik lees dit topic zo: Je ergert je aan ING, en daarom raad je mensen aan om naar een willekeurige andere bank over te stappen.

Enige reden waarom iemand in N26 geinteresseerd zou moeten zijn geef je niet.
06-06-2019, 16:59 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Brainpresser: Wat zou daar lastig aan zijn?

Het is zo'n bevlieging die in mijn hoofd speelt door het rookgordijn dat door ING wordt uitgeblazen m.b.t. uitfaseren van de TAN-cade en nu komen zij weer in het nieuws met klantentransacties gebruiken om aan je account een 'reclamefolder' toe te voegen. https://www.security.nl/posting/611690/ING+gaat+betaalverkeer+klanten+gebruiken+voor+advertenties

Dit heeft al helemaal niets met security te maken.

...Daarom staat het ook in /dev/null - Overig.

Wat is je bezwaar?

/dev/null 'overig' op *security*.nl zou ook geen wauwelforum moeten zijn over voetbal, soaps , het bancaire stelsel of de bruikbaarheid van nieuwe banken zonder security relevantie.
06-06-2019, 17:56 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 06-06-2019, 18:04
Door Anoniem: Enige reden waarom iemand in N26 geinteresseerd zou moeten zijn geef je niet.

Als zakelijke gebruiker heb je een zakelijke bankrekening nodig (want banken verbieden zakelijk gebruik van een particuliere rekening). Bij de reguliere banken betaal je je echter scheel aan 'servicekosten'. Bij N26 is een business account gratis en krijg je zelfs 0,1% cashback op aankopen via hun creditcard.
06-06-2019, 18:09 door Anoniem
Nadeeltje: Garantie deposito stelsel geldt niet.

Iets met IJsland paar jaar geleden voorkomt dat ik geld ik buitenland zet.
06-06-2019, 20:01 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Brainpresser: Wat zou daar lastig aan zijn?

Het is zo'n bevlieging die in mijn hoofd speelt door het rookgordijn dat door ING wordt uitgeblazen m.b.t. uitfaseren van de TAN-cade en nu komen zij weer in het nieuws met klantentransacties gebruiken om aan je account een 'reclamefolder' toe te voegen. https://www.security.nl/posting/611690/ING+gaat+betaalverkeer+klanten+gebruiken+voor+advertenties

Dit heeft al helemaal niets met security te maken.

...Daarom staat het ook in /dev/null - Overig.

Wat is je bezwaar?

/dev/null 'overig' op *security*.nl zou ook geen wauwelforum moeten zijn over voetbal, soaps , het bancaire stelsel of de bruikbaarheid van nieuwe banken zonder security relevantie.

En wat zou er dientengevolge je hoogintelligente kritiek wel in horen te staan? Teleurstellend hoor! Je komt nu niet verder dan een blasé mopperkont die roodaangelopen murmelt dat hem iets dwars zit maar verwaarloost dat een forse flatulatie van belang is.
06-06-2019, 20:29 door Anoniem
Ik heb een woordenboek nodig om deze laatste posts te snappen.

Sorrie, L.B.O.
06-06-2019, 20:58 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 06-06-2019, 21:48
Door Anoniem: Nadeeltje: Garantie deposito stelsel geldt niet.

Iets met IJsland paar jaar geleden voorkomt dat ik geld ik buitenland zet.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Depositogarantiestelsel (Het geldt wel voor N26 (*)).

(*)
Ja, N26 is een betrouwbare Duitse bank met banklicentie in Duitsland. Ze voldoen hiermee aan alle Europese regels die er in de EU gesteld worden. N26 valt onder het Europese Depositogarantiestelsel wat betekent dat je geld tot 100.000 euro verzekerd is bij faillissement.
- https://bankr.nl/n26/
07-06-2019, 09:36 door Anoniem
Oke heel even wat anders want ik kom er niet uit. Ik heb misschien een hele domme vraag hoor maar dit is om er gewoon zeker van te zijn, dus wees lief!

Ongeveer 2 maanden geleden heb ik een N26 account aangemaakt, de Debit card binnen 5 dagen netjes in ontvangst gekregen, de debit card is via me telefoon geactiveerd MAAR heb nog helemaal niets met mijn account en debitcard gedaan. Ik ben dus van plan om tijdelijk de N26 als primaire rekening te gebruiken.

Heeft iemand ervaring met salaris op de N26 gestort krijgen ?
07-06-2019, 10:07 door Anoniem
Heeft iemand ervaring met salaris op de N26 gestort krijgen ?

Het kan een dag langer duren voordat het geld op je rekening staat, maar N26 biedt simpelweg een (weliswaar Duitse) IBAN die je aan je werkgever kunt doorgeven. Dat werkt prima.

Het enige andere nadeel van N26 dat ik zou kunnen bedenken is het ontbreken van de mogelijkheid om IDeal-betalingen te doen (dat is een typisch Nederlands systeem). Maar bij de meeste webshops kun je ook prima afrekenen met de debit Mastercard van N26. Of uiteraard per bankoverschrijving, maar dan gaat er wat meer tijd overheen tot je bestelling wordt uitgeleverd.
07-06-2019, 10:34 door Anoniem
Heeft iemand ervaring met salaris op de N26 gestort krijgen ?

Zorg wel dat je echt een goed wachtwoord op je N26-account zet.
07-06-2019, 10:50 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Heeft iemand ervaring met salaris op de N26 gestort krijgen ?

Het kan een dag langer duren voordat het geld op je rekening staat, maar N26 biedt simpelweg een (weliswaar Duitse) IBAN die je aan je werkgever kunt doorgeven.

Ik heb mijn Nederlandse particuliere bankrekening gewoon aangehouden (want die is niet zo absurd duur als een zakelijke rekening bij een reguliere bank). Voor zakelijk ben ik overgestapt naar een N26 Business rekening. Op werkdagen meestal een halve dag vertraging bij overboekingen (N26 -> Rabo). Rond de feestdagen kan het langer duren. Er was maar een partij die geen buitenlandse rekening accepteert voor machtigingen en die sturen nu braaf een nota die ik dan handmatig betaal).
07-06-2019, 10:51 door Anoniem
Heeft iemand ervaring met salaris op de N26 gestort krijgen ?

Let ook op de fees die in rekening gebracht worden bij de passen.

Met je Maestro contant geld opnemen uit een Nederlandse geldautomaat is niet gratis. Dan kun je beter je debit Mastercard gebruiken.
07-06-2019, 11:13 door Briolet
Door The phalanx: …Voor zakelijk ben ik overgestapt naar een N26 Business rekening. Op werkdagen meestal een halve dag vertraging bij overboekingen (N26 -> Rabo). Rond de feestdagen kan het langer duren. Er was maar een partij die geen buitenlandse rekening accepteert voor machtigingen en die sturen nu braaf een nota die ik dan handmatig betaal).

Qua snelheid van een internationale overboeking zijn de banken druk bezig om dit 'ogenblikkelijk' te kunnen doen. De ene bank loopt iets meer voorop dan de andere met hun software. En het werkt pas als beide banken dit ondersteunen. In toekomst zal dat tussen alle banken gaan werken.

Voor incasso's via het sepa systeem moet dat door heel Europa werken:
https://sepa.nl/sepa/introductie/32-wat-is-een-europese-incasso Daarnaast bestaat er ook een zakelijke business-to-business incasso. Maar misschien werkt nog niet elk bedrijf met software die hiermee om kan gaan.

Door Anoniem: Zorg wel dat je echt een goed wachtwoord op je N26-account zet.
Volgens mij geld dat voor elke internet bankrekening. Maar belangrijker: zorg voor een verplichte 2FA bij overboekingen.
07-06-2019, 11:18 door Anoniem
Zelf heb ik helemaal geen zin in het hobbyisme van early adopter zijn op dit vlak , en voor mij heb ik er geen must-have unieke feature bij gezien.
Ik denk dat het net zo zal gaan als bij Über: zij geven grof geld uit voor wet- en regelgeving en de concurrent loopt er mee weg. Dus i.p.v. veel geld te betalen aan een 'next-generation' bank, blijf ik waar ik zit er krijg ik die features straks voor niks. Althans dat is de hoop :-).
07-06-2019, 11:55 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Heeft iemand ervaring met salaris op de N26 gestort krijgen ?

Let ook op de fees die in rekening gebracht worden bij de passen.

Met je Maestro contant geld opnemen uit een Nederlandse geldautomaat is niet gratis. Dan kun je beter je debit Mastercard gebruiken.

Juist daarom heb ik een particuliere rekening bij een reguliere Nederlandse bank erbij aangehouden.
07-06-2019, 12:44 door Anoniem

Door Anoniem: Zorg wel dat je echt een goed wachtwoord op je N26-account zet.
Volgens mij geld dat voor elke internet bankrekening. Maar belangrijker: zorg voor een verplichte 2FA bij overboekingen.

Dat klopt, maar bij ABN gebruik je voor overboekingen je e-dentifier wat een veilig systeem is (of een pincode voor kleinere bedragen indien geactiveerd). Bij N26 kan men veel meer met alleen je wachtwoord. Voor bepaalde overboekingen is wel een transfer code vereist.
17-06-2019, 11:21 door Anoniem
De Volksbank (Duitsland) blokeert betalingen naar 5 direktbanken waaronder N26.

https://www.welt.de/wirtschaft/article195329227/N26-und-Fidor-Volksbank-sperrt-Zahlungen-an-fuenf-deutsche-Direktbanken.html
17-06-2019, 13:18 door Anoniem
Ik heb een paar maanden geleden, als soort van test, ook een N26 rekening geopend.
Een groot nadeel vond ik de manier van identificeren (een foto van het paspoort maken met hun app).

Vreemd is dat ik later een mailtje kreeg dat ze mijn BSN niet hebben en dat ze verplicht zijn dit te registreren....... Ik zie wel wanneer ze daar dan echt iets mee gaan doen.

Dat ideal niet werkt is (nu nog) geen probleem. Ik heb privé nog een andere betaal rekening en als het echt niet anders kan, heb ik ook nog een zakelijke betaalrekening die ideal ondersteunt.

Ik heb alleen de MasterCard (debit card). Tot nu toe heb ik overal met die kaart kunnen pinnen m.u.v. een contactloze betaalautomaat van een snoepmachine bij een (onbemand) tankstation.
Eigenlijk zou ik de mogelijkheid willen hebben contactloos betalen uit te schakelen, maar die is er niet.

Ik heb begrepen dat geld uit de muur trekken tot 4 of 5 keer per maand gratis is, maar dat aantal haal ik nooit.

Als laatste heb je bij elke transactie de telefoon app nodig en om daarop in te loggen heb je (alleen) een wachtwoord nodig.
Voor de veiligheid moet dat dus een lang, complex wachtwoord zijn. Dat is natuurlijk erg onhandig als je regelmatig wil of moet inloggen.

Tot zover mijn bevindingen bij het gebruik van de N26 betaalrekening de afgelopen maanden.
17-06-2019, 13:21 door Anoniem
Door Anoniem:

Door Anoniem: Zorg wel dat je echt een goed wachtwoord op je N26-account zet.
Volgens mij geld dat voor elke internet bankrekening. Maar belangrijker: zorg voor een verplichte 2FA bij overboekingen.

Dat klopt, maar bij ABN gebruik je voor overboekingen je e-dentifier wat een veilig systeem is (of een pincode voor kleinere bedragen indien geactiveerd). Bij N26 kan men veel meer met alleen je wachtwoord. Voor bepaalde overboekingen is wel een transfer code vereist.
Tot nu toe is het mij niet gelukt via de site of via de app te betalen zonder zowel mijn wachtwoord alsook mijn pin/transfercode in te vullen.
Met alleen het wachtwoord kan je volgens mij niets.
17-06-2019, 14:07 door Anoniem
Door Anoniem:
Zelf heb ik helemaal geen zin in het hobbyisme van early adopter zijn op dit vlak , en voor mij heb ik er geen must-have unieke feature bij gezien.
Ik denk dat het net zo zal gaan als bij Über: zij geven grof geld uit voor wet- en regelgeving en de concurrent loopt er mee weg. Dus i.p.v. veel geld te betalen aan een 'next-generation' bank, blijf ik waar ik zit er krijg ik die features straks voor niks. Althans dat is de hoop :-).

Yea right, banken en voor niks.....
18-06-2019, 12:24 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Door Anoniem:

Door Anoniem: Zorg wel dat je echt een goed wachtwoord op je N26-account zet.
Volgens mij geld dat voor elke internet bankrekening. Maar belangrijker: zorg voor een verplichte 2FA bij overboekingen.

Dat klopt, maar bij ABN gebruik je voor overboekingen je e-dentifier wat een veilig systeem is (of een pincode voor kleinere bedragen indien geactiveerd). Bij N26 kan men veel meer met alleen je wachtwoord. Voor bepaalde overboekingen is wel een transfer code vereist.
Tot nu toe is het mij niet gelukt via de site of via de app te betalen zonder zowel mijn wachtwoord alsook mijn pin/transfercode in te vullen.
Met alleen het wachtwoord kan je volgens mij niets.

Dat klopt. N26 heeft de beveiliging best goed op orde. Zeker niet slechter dan andere banken met online oplossingen.
18-06-2019, 13:12 door Anoniem
Ik checkte mijn ING vandaag en merkte dat opeens al het geld verdwenen was, ik schrok me wezenlijk want ik heb een vermogen van dicht tegen de miljoen (5,7). Nu bleek het om een administratieve fout te gaan.

Ik denk er ook sterk over om te verhuizen naar een bank in het buitenland met al deze incidenten. Juist door mijn vermogen (nu administratief -1000, ha ha) ben ik voorzichtig en gebruik ik geen App maar de nieuwe ING Scanner.
18-06-2019, 14:58 door Anoniem
Door Anoniem: Ik checkte mijn ING vandaag en merkte dat opeens al het geld verdwenen was, ik schrok me wezenlijk want ik heb een vermogen van dicht tegen de miljoen (5,7). Nu bleek het om een administratieve fout te gaan.

Ik denk er ook sterk over om te verhuizen naar een bank in het buitenland met al deze incidenten. Juist door mijn vermogen (nu administratief -1000, ha ha) ben ik voorzichtig en gebruik ik geen App maar de nieuwe ING Scanner.
Je weet toch, dat dit artikel over een Duitse bank gaat en NIET over de ING?
18-06-2019, 21:45 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ik checkte mijn ING vandaag en merkte dat opeens al het geld verdwenen was, ik schrok me wezenlijk want ik heb een vermogen van dicht tegen de miljoen (5,7). Nu bleek het om een administratieve fout te gaan.

Ik denk er ook sterk over om te verhuizen naar een bank in het buitenland met al deze incidenten. Juist door mijn vermogen (nu administratief -1000, ha ha) ben ik voorzichtig en gebruik ik geen App maar de nieuwe ING Scanner.
Je weet toch, dat dit artikel over een Duitse bank gaat en NIET over de ING?

Geld is geld. Maakt het uit van wie de shekels komen? ;)
19-06-2019, 01:12 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ik checkte mijn ING vandaag en merkte dat opeens al het geld verdwenen was, ik schrok me wezenlijk want ik heb een vermogen van dicht tegen de miljoen (5,7). Nu bleek het om een administratieve fout te gaan.

Ik denk er ook sterk over om te verhuizen naar een bank in het buitenland met al deze incidenten. Juist door mijn vermogen (nu administratief -1000, ha ha) ben ik voorzichtig en gebruik ik geen App maar de nieuwe ING Scanner.
Je weet toch, dat dit artikel over een Duitse bank gaat en NIET over de ING?

Geld is geld. Maakt het uit van wie de shekels komen? ;)

Precies beste heer. Iedereen ligt met iedereen in bed. Mensen die je traitor noemt doen misschien juist het goede werk (bijv terroristen in de gaten houden) terwijl degene die zo'n label opplakt wapens verkoopt aan een vijandig land...

Er zal het laatst nog niet gezegd zijn over Targeted Individuals maar van mij hoor je niks meer. Iedereen ligt met elkaar in bed dus je moet kijken naar wat mensen doen en niet wat ze zeggen online of offline.

Soms weet je na 10 jaar nog steeds niet wie aan jouw kant staat omdat je zelf bijv.niet te vertrouwen bent. Er zijn mensen die graag spelletjes spelen. Laat ze maar spelen. Ik ben weg van hier.
20-06-2019, 12:08 door Anoniem
Voor iedereen met een Duits adres, staat op de website.

Ik ben klant van N26; ik heb geen Duits adres.
20-06-2019, 12:10 door Anoniem
Ik checkte mijn ING vandaag en merkte dat opeens al het geld verdwenen was, ik schrok me wezenlijk want ik heb een vermogen van dicht tegen de miljoen (5,7). Nu bleek het om een administratieve fout te gaan.

Ik denk er ook sterk over om te verhuizen naar een bank in het buitenland met al deze incidenten.

Want fouten worden enkel gemaakt bij Nederlandse banken ? Bizarre logica dat je vanwege ''incidenten'' naar een bank in een ander land zou moeten verhuizen.
26-08-2019, 09:06 door Anoniem
Kleine update over mijn experiment om van mijn N26-rekening mijn primaire rekening te maken:

Ik ben een kleine twee weken zoet geweest om mijn mobiele telefoonprovider zover te krijgen mijn 'Duitse' IBAN te laten accepteren.
Hierbij zijn de discussies hoog opgelopen en toen die discussie op een openbaar forum verder ging hebben ze uiteindelijk ingebonden en mijn nieuwe rekeningnummer geaccepteerd.

Ik heb een credit card van de ANWB, waarbij de dienst geleverd wordt door ICS (International Card Services) en die stuurden mij, naar aanleiding van mijn IBAN-nummer wijziging, een formulier tot vaststelling 'fiscaal burgerschap'.
Omdat ik nu een 'Duitse' IBAN heb zou er twijfel (kunnen) ontstaan over mijn fiscaal burgerschap.
De SVB (i.v.m. kinderbijslag) deed nergens moeilijk over.

Salaris storten is in mijn geval niet van toepassing omdat ik ondernemer ben, maar uiteindelijk stort ikzelf natuurlijk ook iedere maand geld naar mijn prive-rekening en dat gaat prima naar N26.
Wat wel een dingetje is als je geld moet ontvangen van derden. Het overmaken van geld naar een buitenlandse rekening is vanaf veel NL-rekeningen lastig omdat dit standaard geblokkeerd is. Dus eerst activeren en dan vaak een periode wachten voordat dit actief wordt.

Als laatste is het mij nog niet gelukt de mogelijkheid tot contactloos betalen uit te schakelen. Daar moet ik nog eens de servicedesk van N26 over contacten. Dan kan ik gelijk vragen waarom niet alle contactloos betaal-terminals de N26 MasterCard accepteren.
Ik stond laast bij een onbemande pomp en wilde een flesje frisdrank uit de automaat halen maar die accepteerde mijn kaart niet.
Ik heb overigens alleen de MasterCard en niet ook nog de Maestro card.
09-05-2020, 15:03 door Janis658
Door Anoniem: Kleine update over mijn experiment om van mijn N26-rekening mijn primaire rekening te maken:..,

Ik weet dat het een oud topic is, maar mogelijk is mijn reactie wel interessant voor mensen die overwegen om N26 als primaire rekening te gebruiken.

Ik ben sinds vorige maand ook overgestapt naar N26 als primaire rekening en is eigenlijk vrij soepel gegaan (in tegenstelling tot bovenstaande reageerder). Ik denk omdat we inmiddels een half jaar verder zijn, het een stuk makkelijk gaat. Veel bedrijven (zoals elektriciteit, telecom) zijn bekend met klanten die hun kosten graag van een N26 rekening willen laten afschrijven.

Eigenlijk vrijwel geen problemen gehad:
- Salaris kan netjes gestort worden op mijn Duitse IBAN.
- Gas, elektriciteit en water kan ik probleemloos via mijn N26 rekening betalen.
- telefoonrekening wordt afgeschreven van N26 rekening
- Mijn belastingen heb ik kunnen betalen via mijn N26 rekening

Bij t-mobile heb ik de klantenservice wel moeten bellen om het rekeningnummer aan te passen, omdat ik op de website niet mogelijk was om de betaalgegevens te wijzigen naar een buitenlands nummer. Telefonisch hebben ze de wijziging wel door kunnen voeren.

Enige nadeel aan N26 als primaire rekening is dat ik nu met twee passen rondloop, Maestro en Mastercard debit. Had toch graag gezien dat ik gewoon alles met 1 pas kon doen. Maar goed, betaalverkeer in Nederland werkt helaas iets anders dan in andere landen in de zin dat we alles met Maestro doen.

Als laatste is het mij nog niet gelukt de mogelijkheid tot contactloos betalen uit te schakelen. Daar moet ik nog eens de servicedesk van N26 over contacten. Dan kan ik gelijk vragen waarom niet alle contactloos betaal-terminals de N26 MasterCard accepteren.
Ik stond laast bij een onbemande pomp en wilde een flesje frisdrank uit de automaat halen maar die accepteerde mijn kaart niet.
Ik heb overigens alleen de MasterCard en niet ook nog de Maestro card.

Ik lees hier https://zzpdaily.nl/mijn-n26-ervaring/ trouwens dat het aan het contract ligt dat de winkelier heeft met zijn of haar bank. Als je Mastercards, VISA of andere debet/credit cards wil accepteren, betaal je als winkelier doorgaans een stuk hogere transactiekosten.

Een winkelier met 5.000 transacties per maand betaalt 4,5 cent per per pintransactie.

Voor een Mastercard betaling betaalt de winkelier 2,12% (Rabobank) of 2,25% (ING en ABN AMRO).

Bij een gemiddeld transactiebedrag van €15, kost een pinbetaling met een debet Mastercard dus 33,75 cent (!!) in plaats van 4,5 cent. Dat is dus ruim 7x zo duur.

Dat overwegende begrijp ik dat veel winkeliers liever geen debet- en creditcards accepteren. Door de mogelijkheid helemaal uit te schakelen voorkomen ze dat klanten met debetkaart afrekenen (wat 7x zo duur zou zijn), terwijl ze ook met Meastro hadden kunnen betalen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.