image

Rijkswaterstaat gaat slimme camera's inzetten tegen 'slagboomduikers'

vrijdag 30 december 2022, 08:44 door Redactie, 29 reacties

Rijkswaterstaat gaat vanaf 2024 slimme camera's inzetten om 'slagboomduikers' te detecteren. Het gaat hier om verkeersdeelnemers die nog snel een brug willen oversteken terwijl de lichten al knipperen. Het negeren van de alarmsignalen kan brugwachters laten schrikken en zorgt voor schade aan slagbomen, aldus Rijkswaterstaat tegenover het AD.

Het plan is nu om dergelijk gedrag via camera's gecombineerd met kunstmatige intelligentie te detecteren. Het camerasysteem moet dan fietsers, auto's en wandelaars kunnen herkennen, wat ongelukken op bruggen zou moeten voorkomen. Brugwachters zien de camera's als aanvulling. Nu moet een brugwachter er op vertrouwen dat hij niets gemist heeft bij het openen van de brug, het meekijken door slimme camera's zou "extra zelfvertrouwen" moeten geven.

Volgend jaar wordt het systeem voor het eerst op een echte brug getest. Is de proef succesvol, dan zullen vanaf 2024 de eerste bruggen van Rijkswaterstaat van de slimme camera's worden voorzien. Daarna is het plan om de camera's met warmtesensoren en lichtdetectie (lidar) uit te rusten. Vorige maand statte Rijkswaterstaat nog een campagne die voor het slagboomduiken waarschuwt.

Reacties (29)
30-12-2022, 08:59 door Anoniem
Hihi, ik moet met het woord slagboomduiker terugdenken aan de lambo die we hadden. Die hoefde helemaal niet te duiken. Die reed gewoon onder de slagboom door!

De humor was dat we dan toch al hufters met te veel geld waren. En ook nog eens gratis gingen staan parkeren.

Waardoor menig passant echt helemaal uit zijn vrije meningvocabulaire liep van woede. Terwijl we gewoon bij vertrek netjes geld gingen brengen bij het loket hoor. Meer nog. Want we hadden elke keer dikke pret, dat wel een fooitje waard was.
30-12-2022, 09:18 door Anoniem
Rijkswaterstaat.
Die figuren die opgewonden raken als de stoplichten voor de Ketheltunnel weer op rood gaan.
Zo vaak mogelijk.
Geheimpje, alles wordt al opgenomen. Of staan al die camera's uit.
Nu alleen nog even legitiem maken.
30-12-2022, 10:14 door Anoniem
Door Anoniem: Hihi, ik moet met het woord slagboomduiker terugdenken aan de lambo die we hadden. Die hoefde helemaal niet te duiken. Die reed gewoon onder de slagboom door!

De humor was dat we dan toch al hufters met te veel geld waren. En ook nog eens gratis gingen staan parkeren.

Waardoor menig passant echt helemaal uit zijn vrije meningvocabulaire liep van woede. Terwijl we gewoon bij vertrek netjes geld gingen brengen bij het loket hoor. Meer nog. Want we hadden elke keer dikke pret, dat wel een fooitje waard was.
Wat grappig. pffff. Totdat een passant zijn woede koelt op de geparkeerde lambo. Dan is het wel grappig.
30-12-2022, 10:17 door Anoniem
Nog een paar jaartjes en dat kost het je 10 minpunten op jouw persoonlijke SCS-ladder.
30-12-2022, 11:11 door Anoniem
Dadelijk herkennen ze fietsers en voetgangers, de volgende stap (over 10 jaar pas, niet te snel doorvoeren, stapje voor stapje om je er al vast aan te wennen) herkennen ze je gezicht en valt er volautomatisch een acceptgiro in de brievenbus. Er wordt gewoon een reden gezocht en aangezien Den Haag kan doen wat ze wil, gaat dat er binnen nu en 15 jaar komen. De techniek moeten alleen nog volwassener worden, en de juiste omstandigheden moeten aanwezig zijn/ gecreëerd worden. Is de techniek er, dan zal die hoe dan ook ingezet gaan worden.
30-12-2022, 11:28 door Anoniem
Door Anoniem: Dadelijk herkennen ze fietsers en voetgangers, de volgende stap (over 10 jaar pas, niet te snel doorvoeren, stapje voor stapje om je er al vast aan te wennen) herkennen ze je gezicht en valt er volautomatisch een acceptgiro in de brievenbus. Er wordt gewoon een reden gezocht en aangezien Den Haag kan doen wat ze wil, gaat dat er binnen nu en 15 jaar komen. De techniek moeten alleen nog volwassener worden, en de juiste omstandigheden moeten aanwezig zijn/ gecreëerd worden. Is de techniek er, dan zal die hoe dan ook ingezet gaan worden.
Sommige mensen valt het kennelijk wel ERG zwaar dat je geen dingen meer kunt doen die verboden zijn.
Dan ga je je toch afvragen wat voor mentaliteit die hebben... en of ze zelf niet de oorzaak zijn van de strengere handhaving.
30-12-2022, 11:54 door Anoniem
Eh... het probleem blijft natuurlijk dat iemand anders verantwoordelijk wordt gehouden voor dit gedrag. Immers, het 'slachtoffer' doet dit niet 'per ongeluk'. Maar de gevolgen worden ergens anders neer gelegd.
Laat het probleem gewoon eens liggen waar het ligt. Duik je zoiets en donder je naar beneden, dan is het gewoon je eigen schuld. Maar 'eigen schuld' mag tegenwoordig niet meer.
30-12-2022, 12:01 door Anoniem
Waarom niet gewoon flitscameras zoals op kruispunten met verkeerslichten staan?

Daar ben ik al door geflitst, en die weten ook gewoon wanneer het rood is.

Waarom moet het allemaal slim zijn?
30-12-2022, 13:18 door Anoniem
Door Anoniem: Waarom niet gewoon flitscameras zoals op kruispunten met verkeerslichten staan?

Daar ben ik al door geflitst, en die weten ook gewoon wanneer het rood is.

Waarom moet het allemaal slim zijn?

Hier gaat het voor de verandering blijkbaar echt om de veiligheid .
Een flitscamera is gewoon een boete achteraf - maar de auto is doorgereden.

Wanneer het doel is om de brugwachter te alarmeren dat er NU nog iemand op de brug staat terwijl hij bezig is die open te doen is een flitscamera voor een boete achter niet goed genoeg .

Of - je kunt het een semantisch verhaal vinden - en de flitscamera óók "smart" noemen .
Voor de vraag waarom flitscamera's typisch niet "smart" genoemd worden - dat is dan meer een mode verschijnsel .
Verkoopt / budgetteer lekker "smart" of "AI driven" .

Nu doet de flitscamera de detectie ietwat simpeler (lussen in de weg) , en die methode werkt niet echt voor voetgangers, en beperkt voor fietsers .
Wat dat betreft is dan een beeld-analyse beter geschikt om ook z'n jogmuts (oortjes in, en wil niet uit "dr ritme") te zien die doorloopt.

Dus m.i. twee factoren :

1)mode term
2)ook voetganger en fiets detectie , en dan kom je al snel op beeld-analyse uit ipv 'lus in het wegdek' .
30-12-2022, 14:31 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Dadelijk herkennen ze fietsers en voetgangers, de volgende stap (over 10 jaar pas, niet te snel doorvoeren, stapje voor stapje om je er al vast aan te wennen) herkennen ze je gezicht en valt er volautomatisch een acceptgiro in de brievenbus. Er wordt gewoon een reden gezocht en aangezien Den Haag kan doen wat ze wil, gaat dat er binnen nu en 15 jaar komen. De techniek moeten alleen nog volwassener worden, en de juiste omstandigheden moeten aanwezig zijn/ gecreëerd worden. Is de techniek er, dan zal die hoe dan ook ingezet gaan worden.
Sommige mensen valt het kennelijk wel ERG zwaar dat je geen dingen meer kunt doen die verboden zijn.
Dan ga je je toch afvragen wat voor mentaliteit die hebben... en of ze zelf niet de oorzaak zijn van de strengere handhaving.

Nee hoor, het gaat mij er om dat politiek Den Haag maatregel op maatregel stapelt zonder te beseffen dat er steeds meer wordt gecontroleerd en gekoppeld en de kosten en baten niet meer helder worden afgewogen, om nog maar te zwijgen over het permanente karakter van de maatregelen. Het maakt weinig uit welk probleem het is, Den Haag heeft de oplossing met meer controle en meer analyse.

"De brugwachter schrikt", hups we zetten techniek in. "Mobiel banditisme", hoppa alle auto's worden in de gaten gehouden. Rijdt er een terrorist even door Nederland (Anis Amri,Kerstmarkt Berlijn): politiek Den Haag heeft het proefballonnetje al klaar om alle auto's in en uit Nederland te monitoren. Mogelijke fraude? SyRI koppelt alles wel aan elkaar om je in de gaten te houden en je hele leven in kaart te brengen. Witwassen? We introduceren wetgeving en technieken om bijkans al het elektronische bankverkeer te monitoren. Terreur? De AIVD gooit wel een sleepnetje uit en wil nu vooral meer meer meer en het liefst zonder verwijdering van bestaande datasets wat dat is niet handig en een nationaal gevaar. De techniek is er, en dus zal die ingezet worden om Jan en alleman in de gaten te houden. Iedereen. Geen uitzonderingen.

Over 10 jaar kijken we achterom en denken we "Huh? Heeft de overheid echt zoveel macht om alles en iedereen in de gaten te houden?"

De balans is totaal zoek, en nu hebben we schrikkende brugwachters. Geen probleem, we hebben een technische oplossing, en "als je je aan de regels houdt is er niets aan de hand". Dat zeggen ze in Noord Korea ook. Gewoon netjes binnen de lijntjes blijven lopen, dan ben je veilig en kun je hier niet tegen zijn, toch? Een standaard drogreden om die geen indruk meer op mij maakt. Welkom in dit monitoring walhalla, verkocht als noodzakelijk crime fighter instrument. De politieke discussie en evaluatie van al die regels kunt u gevoeglijk op uw buik schrijven.
30-12-2022, 15:51 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Dadelijk herkennen ze fietsers en voetgangers, de volgende stap (over 10 jaar pas, niet te snel doorvoeren, stapje voor stapje om je er al vast aan te wennen) herkennen ze je gezicht en valt er volautomatisch een acceptgiro in de brievenbus. Er wordt gewoon een reden gezocht en aangezien Den Haag kan doen wat ze wil, gaat dat er binnen nu en 15 jaar komen. De techniek moeten alleen nog volwassener worden, en de juiste omstandigheden moeten aanwezig zijn/ gecreëerd worden. Is de techniek er, dan zal die hoe dan ook ingezet gaan worden.
Sommige mensen valt het kennelijk wel ERG zwaar dat je geen dingen meer kunt doen die verboden zijn.
Dan ga je je toch afvragen wat voor mentaliteit die hebben... en of ze zelf niet de oorzaak zijn van de strengere handhaving.

Nee hoor, het gaat mij er om dat politiek Den Haag maatregel op maatregel stapelt zonder te beseffen dat er steeds meer wordt gecontroleerd en gekoppeld en de kosten en baten niet meer helder worden afgewogen, om nog maar te zwijgen over het permanente karakter van de maatregelen. Het maakt weinig uit welk probleem het is, Den Haag heeft de oplossing met meer controle en meer analyse.

Dit heeft helemaal niks met politiek Den Haag te maken, dit is Rijkswaterstaat. Die hebben een praktisch probleem wat
ze willen oplossen: ongeinteresseerde normloze weggebruikers die signalen bij bruggen negeren en doen waar ze zelf
zin in hebben. Voor de mensen die zich afvragen "waarom nu pas en niet al 100 jaar?": nou dat komt omdat werknemers
in Nederland heel duur zijn en ze dus niet meer bij iedere brug een mannetje in een huisje neer kunnen zetten die om
zich heen kijkt en naar buiten kan lopen en roepen "hee idioot! wat doe je nou?". In plaats daarvan zijn er tegenwoordig
centrale bedienposten, meestal ergens bij een grote sluis ofzo waar ze toch al mensen hebben, en worden de bruggen
op afstand bediend. Men kijkt met camera's of alles goed gaat. Dat is een stuk lastiger dan uit een brughuisje om je
heen kijken. Dus voegt men daar nu software aan toe.

En gelijk komen de complotwappies uit hun holen die overal een probleem in zien.
30-12-2022, 15:52 door Anoniem
Komt dit ook te staan op https://algoritmes.overheid.nl/ ?
30-12-2022, 16:14 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Hihi, ik moet met het woord slagboomduiker terugdenken aan de lambo die we hadden. Die hoefde helemaal niet te duiken. Die reed gewoon onder de slagboom door!

De humor was dat we dan toch al hufters met te veel geld waren. En ook nog eens gratis gingen staan parkeren.

Waardoor menig passant echt helemaal uit zijn vrije meningvocabulaire liep van woede. Terwijl we gewoon bij vertrek netjes geld gingen brengen bij het loket hoor. Meer nog. Want we hadden elke keer dikke pret, dat wel een fooitje waard was.
Wat grappig. pffff. Totdat een passant zijn woede koelt op de geparkeerde lambo. Dan is het wel grappig.

Dat is daar nooit gebeurd. het was de parking van een hotel, midden in het centrum. Dus iedereen daar honderd rondjes rijden om een plek te vinden. En dan zo een valse graflambo die gewoon onder de boom door reed. De wachter bij het loket lag ook altijd gevouwen onder zijn stoel van het lachen. Het zijn eigenlijk ook de weinige momenten dat je echt plezier van zo een auto hebt. Ik ben blij dat ik er vanaf ben.

Er is wel later eens een hele spiegel vanaf getrapt. Door een Belgsiche autohandelaar die gepikte autos verkocht. Maar die loopt volgens mij nu nog met een enkelband. Want die had dat al wat te vaak gedaan. En had weinig andere capaciteiten.

Maar dat onder die slagboom door rijden had gewoon in benidorm bastards gekund. Daar hadden we ook zeker toen gewoon de sleuteltjes voor aan een bejaard echtpaar voor afgegeven. Verder heb je ook weinig aan zo een ding. Iedereen wil ineens geld lenen van je, of heeft een businessplan met een gat vol opportunities. Gaat allemaal van je drinktijd af en hoe zeggen we nou weer nee. Maar met die slagboom hebben we wel een paar zure nieren te pakken gehad. Was leuk. Want als ze komen lenen, dan gunnen ze je juist die auto voor de volle 100%. En dat menen ze dan ook. Dat je bijna denkt dat je dat ook nog aan hun te danken had. Omdat ze je het gegund hebben. Dus blij dat ik er vanaf ben want gelukkiger wordt je er niet van. Gelukkig was er die slagboom. Dus ik heb er ook nog leuke herinneringen aan!
30-12-2022, 16:47 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Hihi, ik moet met het woord slagboomduiker terugdenken aan de lambo die we hadden. Die hoefde helemaal niet te duiken. Die reed gewoon onder de slagboom door!

De humor was dat we dan toch al hufters met te veel geld waren. En ook nog eens gratis gingen staan parkeren.

Waardoor menig passant echt helemaal uit zijn vrije meningvocabulaire liep van woede. Terwijl we gewoon bij vertrek netjes geld gingen brengen bij het loket hoor. Meer nog. Want we hadden elke keer dikke pret, dat wel een fooitje waard was.
Wat grappig. pffff. Totdat een passant zijn woede koelt op de geparkeerde lambo. Dan is het wel grappig.

Dat is daar nooit gebeurd.
Joh, zou je denken. Niks van dit verhaal is ooit gebeurd.
30-12-2022, 17:58 door Tintin and Milou
Door Anoniem:
Nee hoor, het gaat mij er om dat politiek Den Haag maatregel op maatregel stapelt zonder te beseffen dat er steeds meer wordt gecontroleerd en gekoppeld en de kosten en baten niet meer helder worden afgewogen, om nog maar te zwijgen over het permanente karakter van de maatregelen. Het maakt weinig uit welk probleem het is, Den Haag heeft de oplossing met meer controle en meer analyse.
RWS is geen politiek.

"De brugwachter schrikt", hups we zetten techniek in. "Mobiel banditisme", hoppa alle auto's worden in de gaten gehouden. Rijdt er een terrorist even door Nederland (Anis Amri,Kerstmarkt Berlijn): politiek Den Haag heeft het proefballonnetje al klaar om alle auto's in en uit Nederland te monitoren. Mogelijke fraude? SyRI koppelt alles wel aan elkaar om je in de gaten te houden en je hele leven in kaart te brengen. Witwassen? We introduceren wetgeving en technieken om bijkans al het elektronische bankverkeer te monitoren. Terreur? De AIVD gooit wel een sleepnetje uit en wil nu vooral meer meer meer en het liefst zonder verwijdering van bestaande datasets wat dat is niet handig en een nationaal gevaar. De techniek is er, en dus zal die ingezet worden om Jan en alleman in de gaten te houden. Iedereen. Geen uitzonderingen.
Als een brug op een eventuele noodstop of gewoon stop gezet gezet moet worden, is de impact ook heel groot.
Auto's die extra moeten wachten, extra lange file. Extra CO2 uitstoot. Boten die maar even extra moeten wachten, en hopelijk hun route nog op tijd afkrijgen.
Of hij rijd door komt vast te staan, of het gaat echt fout met alle gevolgen van dien.

En dit allemaal omdat 1 of andere idioot door reed. Je zoekt het probleem bij de verkeerde.

Maar zoals heel vaak bij dit soort posts, de gene die commentaar leveren, hebben eigen geen idee of kennis over het topic waarover men post.

Wel typisch Nederlands, zeuren en klagen.

Over 10 jaar kijken we achterom en denken we "Huh? Heeft de overheid echt zoveel macht om alles en iedereen in de gaten te houden?"

De balans is totaal zoek, en nu hebben we schrikkende brugwachters. Geen probleem, we hebben een technische oplossing, en "als je je aan de regels houdt is er niets aan de hand". Dat zeggen ze in Noord Korea ook. Gewoon netjes binnen de lijntjes blijven lopen, dan ben je veilig en kun je hier niet tegen zijn, toch? Een standaard drogreden om die geen indruk meer op mij maakt. Welkom in dit monitoring walhalla, verkocht als noodzakelijk crime fighter instrument. De politieke discussie en evaluatie van al die regels kunt u gevoeglijk op uw buik schrijven.
Adem in, adem uit, adem in, adem uit. Misschien is Yoga eens iets voor je?
31-12-2022, 00:55 door Anoniem
Door Tintin and Milou:
Door Anoniem:
Nee hoor, het gaat mij er om dat politiek Den Haag maatregel op maatregel stapelt zonder te beseffen dat er steeds meer wordt gecontroleerd en gekoppeld en de kosten en baten niet meer helder worden afgewogen, om nog maar te zwijgen over het permanente karakter van de maatregelen. Het maakt weinig uit welk probleem het is, Den Haag heeft de oplossing met meer controle en meer analyse.
RWS is geen politiek.

"De brugwachter schrikt", hups we zetten techniek in. "Mobiel banditisme", hoppa alle auto's worden in de gaten gehouden. Rijdt er een terrorist even door Nederland (Anis Amri,Kerstmarkt Berlijn): politiek Den Haag heeft het proefballonnetje al klaar om alle auto's in en uit Nederland te monitoren. Mogelijke fraude? SyRI koppelt alles wel aan elkaar om je in de gaten te houden en je hele leven in kaart te brengen. Witwassen? We introduceren wetgeving en technieken om bijkans al het elektronische bankverkeer te monitoren. Terreur? De AIVD gooit wel een sleepnetje uit en wil nu vooral meer meer meer en het liefst zonder verwijdering van bestaande datasets wat dat is niet handig en een nationaal gevaar. De techniek is er, en dus zal die ingezet worden om Jan en alleman in de gaten te houden. Iedereen. Geen uitzonderingen.
Als een brug op een eventuele noodstop of gewoon stop gezet gezet moet worden, is de impact ook heel groot.
Auto's die extra moeten wachten, extra lange file. Extra CO2 uitstoot. Boten die maar even extra moeten wachten, en hopelijk hun route nog op tijd afkrijgen.
Of hij rijd door komt vast te staan, of het gaat echt fout met alle gevolgen van dien.

En dit allemaal omdat 1 of andere idioot door reed. Je zoekt het probleem bij de verkeerde.

Maar zoals heel vaak bij dit soort posts, de gene die commentaar leveren, hebben eigen geen idee of kennis over het topic waarover men post.

Wel typisch Nederlands, zeuren en klagen.

Over 10 jaar kijken we achterom en denken we "Huh? Heeft de overheid echt zoveel macht om alles en iedereen in de gaten te houden?"

De balans is totaal zoek, en nu hebben we schrikkende brugwachters. Geen probleem, we hebben een technische oplossing, en "als je je aan de regels houdt is er niets aan de hand". Dat zeggen ze in Noord Korea ook. Gewoon netjes binnen de lijntjes blijven lopen, dan ben je veilig en kun je hier niet tegen zijn, toch? Een standaard drogreden om die geen indruk meer op mij maakt. Welkom in dit monitoring walhalla, verkocht als noodzakelijk crime fighter instrument. De politieke discussie en evaluatie van al die regels kunt u gevoeglijk op uw buik schrijven.
Adem in, adem uit, adem in, adem uit. Misschien is Yoga eens iets voor je?
Tsja, je kunt natuurlijk ook je ogen sluiten voor wat er allemaal gebeurt.
31-12-2022, 12:48 door Tintin and Milou - Bijgewerkt: 31-12-2022, 12:52
Door Anoniem:
Tsja, je kunt natuurlijk ook je ogen sluiten voor wat er allemaal gebeurt.
Of ik begrijp waarom dingen gedaan worden en ziek niet altijd ergens iets achter?
31-12-2022, 13:09 door Anoniem
Door Anoniem: Nog een paar jaartjes en dat kost het je 10 minpunten op jouw persoonlijke SCS-ladder.

Dit slaat nergens op!
Hier vind je je https://www.archiexpo.com/prod/centaure/product-2015-2192458.html SCS-ladder
31-12-2022, 14:39 door Anoniem
Ben ik nou de enige die dit idioot vind. We hebben een systeem, meestal een licht signaal, soms nog audio en een slagboom die je de fysieke toegang hindert. Laten we dan niet zeggen als iemand bewust dit negeert, dat er dan sprake is van een ongeluk als er iets gebeurd. Dit is gewoon bewust het gevaar opzoeken. Typisch het geval van ikke-ikke-ikke....

Verder gaat dit dus alleen bevorderen dat iemand onder de slagboom door zal gaan want er is wel een systeem die dit detecteert, brugwachter doet de brug niet omhoog en voila de onder-de-slagboom-kruiper heeft wat ie wil, namelijk geen oponthoud.

Ik wil niet oproepen tot geweld, maar kunnen we die brugwachter niet voor zien van een sniper riffle, daarmee onder-de-slagboom-kruipers vanzelf een uitstervende soort.....
01-01-2023, 09:50 door Anoniem
Lijkt mij beter om gewoon ervoor te zorgen dat men er niet meer onder- en/of tussendoor kan.
01-01-2023, 09:51 door Anoniem

Ik wil niet oproepen tot geweld, maar kunnen we die brugwachter niet voor zien van een sniper riffle, daarmee onder-de-slagboom-kruipers vanzelf een uitstervende soort.....
Een paintball riffle. Dan stopt het ook wel.
01-01-2023, 12:07 door Anoniem
Door Anoniem:
Ik wil niet oproepen tot geweld, maar kunnen we die brugwachter niet voor zien van een sniper riffle, daarmee onder-de-slagboom-kruipers vanzelf een uitstervende soort.....
Het probleem is dat er geen brugwachter meer (ter plaatse) is. Dat schreef ik hierboven al.
01-01-2023, 13:04 door Anoniem
Tja,dit zouden ze beter bij bewaakte spoorwegovergangen kunnen doen,dat is nuttiger tegen mogelijke aanrijdingen met treinen op het spoor,bij bruggen gebeurt er bijna nooit wat.
01-01-2023, 21:54 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Hihi, ik moet met het woord slagboomduiker terugdenken aan de lambo die we hadden. Die hoefde helemaal niet te duiken. Die reed gewoon onder de slagboom door!

De humor was dat we dan toch al hufters met te veel geld waren. En ook nog eens gratis gingen staan parkeren.

Waardoor menig passant echt helemaal uit zijn vrije meningvocabulaire liep van woede. Terwijl we gewoon bij vertrek netjes geld gingen brengen bij het loket hoor. Meer nog. Want we hadden elke keer dikke pret, dat wel een fooitje waard was.
Wat grappig. pffff. Totdat een passant zijn woede koelt op de geparkeerde lambo. Dan is het wel grappig.
Tuurlijk is het grappig. Je woede op die Lambo koelen is niet grappig. Die Lambo kan er toch niets aan doen dat de bestuurder gas geeft.
Je moet je woede op de bestuurder koelen, of eigenlijk nog beter, bel de politie of de eigenaar van de parkeerplaats. Laat die maar gaan puinruimen.
02-01-2023, 10:13 door Anoniem
Tuurlijk is het grappig. Je woede op die Lambo koelen is niet grappig. Die Lambo kan er toch niets aan doen dat de bestuurder gas geeft.
Je moet je woede op de bestuurder koelen, of eigenlijk nog beter, bel de politie of de eigenaar van de parkeerplaats. Laat die maar gaan puinruimen.
Absoluut niet grappig. En het wordt grappig omdat de bestuurder van de beschadigde lambo nu zelf woedend wordt.
Iets wat hij grappig vond bij passanten krijgt ie dan terug. Karma.
02-01-2023, 10:43 door Anoniem
Door Anoniem: Tja,dit zouden ze beter bij bewaakte spoorwegovergangen kunnen doen,dat is nuttiger tegen mogelijke aanrijdingen met treinen op het spoor,bij bruggen gebeurt er bijna nooit wat.

Er zijn vrij recent wat mensen van de brug gevallen toen die omhoog ging terwijl ze erop stonden.

En inderdaad worden ook in de totale middle of nowhere bewaakte overwegen (spoorboom) geplaatst - of overwegen weggehaald - omdat nog wel eens een Henk op de trekker , of Mees op z'n fietstje toch voor de trein langsgingen .
02-01-2023, 10:48 door Anoniem
Door Anoniem: Lijkt mij beter om gewoon ervoor te zorgen dat men er niet meer onder- en/of tussendoor kan.
Yup dat hadden we vroeger al bij spoorweg overgangen. Zie http://marcrpieters.nl/images/EBO-2.jpg
Waarom men nu de bomen heeft gehalveerd (voor het spoor) is dan even de vraag
02-01-2023, 21:19 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Lijkt mij beter om gewoon ervoor te zorgen dat men er niet meer onder- en/of tussendoor kan.
Yup dat hadden we vroeger al bij spoorweg overgangen. Zie http://marcrpieters.nl/images/EBO-2.jpg
Waarom men nu de bomen heeft gehalveerd (voor het spoor) is dan even de vraag
Dan heb je minder kans om aan de verkeerde kant van de spoorbomen te wachten.
De bomen zijn bedoeld om te zorgen dat je niet de overweg oprijdt, maar niet om te zorgen dat je de overweg niet kan afrijden.
04-01-2023, 15:10 door Anoniem
Ik heb gehoord dat Rijkswaterstaat van plan is om slimme camera's te gebruiken om ons te beschermen tegen die beruchte slagboomduikers. Maar weet je wat ik denk? Ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat slagboomduikers gewoon een onderdeel zijn van het leven. Ik bedoel, wat is er nou leuker dan even snel een brug over te duiken terwijl de lichten knipperen? Het is een uitdaging! En als de brugwachters schrikken, dan is dat gewoon een bonus. Maar goed, ik snap het wel als Rijkswaterstaat het niet leuk vindt. Misschien kunnen ze dan gewoon een paar slagboomduiker-acceptatie-sessies organiseren zodat we allemaal kunnen leren omgaan met onze slagboomduiker-neigingen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.