image

Landelijke uitrol digitale brievenbussticker vindt gefaseerd plaats

dinsdag 12 maart 2024, 12:30 door Redactie, 22 reacties

De landelijke uitrol van de digitale brievenbussticker 'InMijnBus' vindt gefaseerd plaats en zou halverwege dit jaar in alle gemeenten moeten zijn doorgevoerd, zo stelt reclamefolderdistributeur Spotta dat achter het initiatief zit. Vorig jaar werd begonnen met de uitrol. Via InMijnBus kunnen mensen aangeven of ze papieren reclamefolders willen ontvangen of niet.

"Zodra uw wijk overgaat op InMijnBus informeren we de huishoudens die nu reclamefolders ontvangen zodat wij ervoor kunnen zorgen dat deze huishoudens het folderpakket van Spotta blijven ontvangen. Dat zal gebeuren op de huidige voorkeuren van de bekende JA of NEE sticker voor reclamefolders. Dus NEE blijft NEE. InMijnBus is bedoeld voor de JA’s", aldus de reclamefolderdistributeur.

Spotta stelt dat bewoners van een adres voor InMijnBus onbekend blijven. "Dat doen we om privacy redenen. We registreren alleen uw adres en of uw huishouden het folderpakket van Spotta wil ontvangen. Dat is noodzakelijk om uitvoering te kunnen geven aan uw wens om het folderpakket van Spotta te ontvangen." Het aangeven van een voorkeur via InMijnBus vereist geen account.

Volgens de reclamefolderdistributeur zijn er "diverse onzichtbare beveiligingen" ingebouwd om misbruik tegen te gaan. Als een huisadres te vaak of te snel na een vorige wijziging wordt aangepast kan een verificatie via een 06-nummer worden gevraagd of moet er contact worden opgenomen met het supportcentrum. De aankondiging van het systeem zorgde twee jaar geleden voor de nodige ophef.

Reacties (22)
12-03-2024, 12:45 door Anoniem
Prima maar zodra ik ook maar 1 formulier ontvang van ze in mijn NEE/NEE bus ook al is het om wel of niet toestemming te verlenen hebben ze een ACM klacht aan hun broek.

Verder als mensen gebruik willen maken van reclamefolders dan moeten ze dat zelf weten.
12-03-2024, 12:46 door Anoniem
Zo, het kan mij niets schelen wat zij in hun database zetten. De Nee/Nee sticker zit op de klep van de brievenbus en zou moet voldoende moeten zijn.

Verder kun je bij Spotta ook zo'n sticker aanvragen maar dan alleen een Ja/Ja sticker behalve als zij de digitale versie in jouw gemeente gebruiken. Dan krijg je dus geen sticker maar een registratie. Het zou dan een opt-in moeten zijn maar ik heb het gevoel dat dit niet het geval is.


https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-tegen-ongewenste-reclame-en-folders-in-mijn-brievenbus
12-03-2024, 12:46 door Anoniem
Dus tegenwoordig bepalen ook al reclamebedrijven wat we als samenleving willen?
De brievenbus sticker is duidelijk, werkt goed en kost geen stroom.
12-03-2024, 13:02 door Anoniem
Er zit geen vorm van verificatie in dat jij op het betreffende adres woont. Als je dus vervelend wilt zijn, kun je het voor andere adressen wijzigen.
12-03-2024, 13:03 door Anoniem
Hier kwam een tijdje terug een briefje hierover in de bus. Doorgegeven dat we geen troep willen. Het bleef nog gewoon komen, nu met een normale sticker zijn we wel af van de fysieke spam.
12-03-2024, 13:14 door Anoniem
Om geen reclame op je woonadres te krijgen, moet je reclame toestaan op je 06-nummer ;-)
12-03-2024, 13:39 door Anoniem
Tja, en toen kreeg je 'aan de bewoners van' spam van de postcode loterij...
Hoe vaak ik dat al heb proberen weg te poetsen.. Maar je krijgt het overal, zelfs als je verhuisd bent.
12-03-2024, 13:46 door Anoniem
Lijkt weer op 1 april grap, maar nu een update.
https://www.reclamecode.nl/nrc/code-verspreiding-ongeadresseerd-reclamedrukwerk-code-vor/
Op de website staat de digitale methode niet genoemd.
12-03-2024, 14:59 door Anoniem
Reclame is, zoals al eerder aangegeven, terreur.

Klacht van tegenwoordig is dat zoveel mensen overspannen zijn, nu ik weet wel hoe dat komt.

Stel je zelf maar eens de vraag, als ik naar een leuke film kijk op tv, hoeveel reclame zit daar dan in en wat heb ik nu eigenlijk gezien van de film? Tv kijken om te ontspannen is er dus echt niet meer bij vanwege al die reclameterreur.

Wil je muziek luisteren op de radio? 3 x reclame in een uur tijd, weg lekker naar muziek luisteren.

Rij je naar een kruispunt, weer reclameterreur, rij je op de autoweg, weer reclameterreur.

We worden dus met z'n allen gebrainwasht en daar valt niet aan te ontkomen in dit ... land.

En nu moet ik weer mijn oren laten hangen naar een digitale reclamesticker?
Ik dacht het niet, als er ook maar 1 stukje ongewenst reclamewerk in mijn brievenbus terecht komt dan gaat het op kosten van de verzender retour, heeft PostNL tenminste ook weer een leuke dag.
12-03-2024, 15:05 door Anoniem
Alles wat ongewenst in je brievenbus komt retour sturen aan Spotta lijkt me een prima initiatief om ze te laten voelen wat ongewenste reclame in je brievenbus inhoud.
12-03-2024, 15:29 door Anoniem
Door Anoniem: Lijkt weer op 1 april grap, maar nu een update.
https://www.reclamecode.nl/nrc/code-verspreiding-ongeadresseerd-reclamedrukwerk-code-vor/
Op de website staat de digitale methode niet genoemd.
Nogal wiedes: "Deze Code is in werking getreden op 1 januari 1993 en aangepast op 1 januari 2004." Geldt die code überhaupt nog wanneer die digitale troep wordt ingevoerd?
12-03-2024, 16:15 door Anoniem
Uitrol digitale brievenbussticker als opvolger van de analoge brievenbussticker. Hoe diep kan een cultuur zinken in zijn afgrond. The postman always rings twice.
12-03-2024, 16:49 door Anoniem
Als Spotta dan alle adressen op standaard NEE/NEE zet. (opt out)
Dan hoeft er alleen actie ondernomen te worden voor adressen die wel iets willen.
bijv. als je dan wel de weekkrant en/of reklame wilt, dan maak je er JA/JA, JA/NEE of NEE/JA van.
12-03-2024, 17:08 door Anoniem
Door Anoniem: Als Spotta dan alle adressen op standaard NEE/NEE zet. (opt out)
Dan hoeft er alleen actie ondernomen te worden voor adressen die wel iets willen.
bijv. als je dan wel de weekkrant en/of reklame wilt, dan maak je er JA/JA, JA/NEE of NEE/JA van.

opt-out moet opt-in zijn.
Toestemming vragen om reklame toe te sturen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Opt-insysteem
12-03-2024, 17:39 door Anoniem
Heeft iemand het al aangezet voor het adres van de AFM of reclame code commissie?
12-03-2024, 19:33 door Wim ten Brink
Er zit een NEE/NEE sticker op mijn brievenbus. Folders die alsnog door de gleuf binnen komen gaan ook weer via de gleuf naar buiten. Want als die troep maar vaak genoeg op straat ligt als rommel komt er vanuit de overheid vanzelf een verbod.
12-03-2024, 19:45 door Anoniem
Door Anoniem: Uitrol digitale brievenbussticker als opvolger van de analoge brievenbussticker. Hoe diep kan een cultuur zinken in zijn afgrond. The postman always rings twice.
Geweldige film, maar inderdaad. We zijn de weg een beetje kwijt.
12-03-2024, 20:56 door Anoniem
Door Anoniem: Reclame is, zoals al eerder aangegeven, terreur.

Klacht van tegenwoordig is dat zoveel mensen overspannen zijn, nu ik weet wel hoe dat komt.

Stel je zelf maar eens de vraag, als ik naar een leuke film kijk op tv, hoeveel reclame zit daar dan in en wat heb ik nu eigenlijk gezien van de film? Tv kijken om te ontspannen is er dus echt niet meer bij vanwege al die reclameterreur.

Wil je muziek luisteren op de radio? 3 x reclame in een uur tijd, weg lekker naar muziek luisteren.

Rij je naar een kruispunt, weer reclameterreur, rij je op de autoweg, weer reclameterreur.

We worden dus met z'n allen gebrainwasht en daar valt niet aan te ontkomen in dit ... land.

En nu moet ik weer mijn oren laten hangen naar een digitale reclamesticker?
Ik dacht het niet, als er ook maar 1 stukje ongewenst reclamewerk in mijn brievenbus terecht komt dan gaat het op kosten van de verzender retour, heeft PostNL tenminste ook weer een leuke dag.

Dus....
- Kijk je geen TV meer, maar dl of streamt of koop je de fysieke media zonder al die reclame.
- Luister je niet meer naar de radio, maar koop of streamt of dl je de audio (zonder reclame)
- Dus vermijd je het kruispunt of de autoweg. Bv door de trein te nemen, of dichter bij je werk te gaan wonen zodat je op de (electrische) fiets naar je werk kan (of boodschappen doen, etc)
- Op de deur zit een nee/nee sticker.
- Mijn Internet-verkeer wordt zwaar gefilterd op reclame-netwerken.


Resultaat:
De afgelopen 30+ jaar heb ik nauwelijks nog reclame gezien. Of onder die reclame-terreur geleden.
Het kan wel. Met wat inventiviteit. En keuzes.


Wil je (om welke reden dan ook) toch tv of radio kijken/luisteren, dan moet je je zelf trainen om weg te lopen als er reclame lamgs komt. Of in ieder geval het geluid uit te zetten.
Een andere optie is om je eigen boos te maken op de merken die langs komen. Zodat je minder zin hebt om ze te kopen.
Je wordt dan nog steeds geterroriseerd, maar dat heeft dan een averrechts effect op de merken die langs komen.
Raak ze waar het pijn doet. In de geldbuidel.
12-03-2024, 21:51 door Anoniem
Hmm het linkt NAW gevens aan Ip adressen en vraagt vervolgens om verificatie dmv een mobile nummer.
13-03-2024, 08:45 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Reclame is, zoals al eerder aangegeven, terreur.

Klacht van tegenwoordig is dat zoveel mensen overspannen zijn, nu ik weet wel hoe dat komt.

Stel je zelf maar eens de vraag, als ik naar een leuke film kijk op tv, hoeveel reclame zit daar dan in en wat heb ik nu eigenlijk gezien van de film? Tv kijken om te ontspannen is er dus echt niet meer bij vanwege al die reclameterreur.

Wil je muziek luisteren op de radio? 3 x reclame in een uur tijd, weg lekker naar muziek luisteren.

Rij je naar een kruispunt, weer reclameterreur, rij je op de autoweg, weer reclameterreur.

We worden dus met z'n allen gebrainwasht en daar valt niet aan te ontkomen in dit ... land.

En nu moet ik weer mijn oren laten hangen naar een digitale reclamesticker?
Ik dacht het niet, als er ook maar 1 stukje ongewenst reclamewerk in mijn brievenbus terecht komt dan gaat het op kosten van de verzender retour, heeft PostNL tenminste ook weer een leuke dag.

Dus....
- Kijk je geen TV meer, maar dl of streamt of koop je de fysieke media zonder al die reclame.
- Luister je niet meer naar de radio, maar koop of streamt of dl je de audio (zonder reclame)
- Dus vermijd je het kruispunt of de autoweg. Bv door de trein te nemen, of dichter bij je werk te gaan wonen zodat je op de (electrische) fiets naar je werk kan (of boodschappen doen, etc)
- Op de deur zit een nee/nee sticker.
- Mijn Internet-verkeer wordt zwaar gefilterd op reclame-netwerken.


Resultaat:
De afgelopen 30+ jaar heb ik nauwelijks nog reclame gezien. Of onder die reclame-terreur geleden.
Het kan wel. Met wat inventiviteit. En keuzes.


Wil je (om welke reden dan ook) toch tv of radio kijken/luisteren, dan moet je je zelf trainen om weg te lopen als er reclame lamgs komt. Of in ieder geval het geluid uit te zetten.
Een andere optie is om je eigen boos te maken op de merken die langs komen. Zodat je minder zin hebt om ze te kopen.
Je wordt dan nog steeds geterroriseerd, maar dat heeft dan een averrechts effect op de merken die langs komen.
Raak ze waar het pijn doet. In de geldbuidel.
Wijze woorden maar ik denk dat iedereen hier al z'n eigen keuze in heeft gemaakt maar lijkt me niet de essentie, het gaat erom dat wij straks onze 06 nummers of e-mailadres moeten gebruiken om van ongewenste reclame af te komen en wij met z'n allen weten wat er dan gaat gebeuren. Nog meer ongewenste reclame omdat ......
13-03-2024, 10:37 door Anoniem
"Onzichtbare beveiliging"
"verificatie via 06"


Weer het idee dat een 06 veilig is. Een 06 nummer kan simpelweg worden overgenomen, via verschillende truukjes. Het is een van de zwakste beveiligingen. Helaas nog steeds gebruikt voor 2fa op veel plaatsen, zoals digid.
13-03-2024, 19:53 door Anoniem
Door Anoniem: "Onzichtbare beveiliging"
"verificatie via 06"


Weer het idee dat een 06 veilig is. Een 06 nummer kan simpelweg worden overgenomen, via verschillende truukjes. Het is een van de zwakste beveiligingen. Helaas nog steeds gebruikt voor 2fa op veel plaatsen, zoals digid.
Hoe vaak wordt dit Nederland gedaan, graag wat cijfers s.v.p.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.