image

Kabinet wil tijdelijke maatregelen terrorismebestrijding permanent maken

vrijdag 20 maart 2026, 16:45 door Redactie, 30 reacties

Het kabinet wil de Tijdelijke wet bestuurlijke maatregelen terrorismebestrijding (Twbmt) permanent maken, ook al adviseert de Raad van State dit niet te doen en stelde het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) dat hiervoor geen noodzaak is. Daarnaast is de wet volgens de onderzoekers niet noodzakelijk voor de bestrijding van terroristische activiteiten.

De Twbmt is op 1 maart 2017 voor vijf jaar in werking getreden en op 1 maart 2022 met vijf jaar verlengd. De wet bestaat uit bestuurlijke maatregelen die kunnen worden ingezet in situaties waarin het strafrecht (nog) geen mogelijkheid tot ingrijpen biedt. Zo kunnen er vrijheidsbeperkende maatregelen aan personen worden opgelegd, zoals een meldplicht, gebiedsverbod, uitreisverbod en contactverbod. "Het gaat daarbij om personen die op grond van hun gedragingen in verband kunnen worden gebracht met terroristische activiteiten of de ondersteuning daarvan", zo stelt het ministerie van Justitie en Veiligheid.

Onderzoekers van het WODC keken naar de toepassing van de maatregelen. In de onderzoeksperiode van 1 maart 2017 tot en met juni 2024 zijn aan negen personen in totaal dertien maatregelen opgelegd. "In de praktijk kiest men vaker voor andere maatregelen, die geschikter zijn en eenvoudiger op te leggen. Bovendien kan niet worden vastgesteld of de wet bijdraagt aan het voorkomen van terroristische activiteiten", aldus het WODC.

De Raad van State is ook zeer kritisch, zowel over de invoering van de tijdelijke wet, als over het voorstel om de wet permanent te maken. Reden daarvoor is dat nut en noodzaak van de wet niet overtuigend zijn gemotiveerd, terwijl de wet wel kan leiden tot een inperking van grondrechten, zoals de bewegingsvrijheid, het recht op privéleven en de vrijheid van vereniging en vergadering. Ook het Unierecht is volgens de Raad van State in het geding, aangezien de maatregelen een inperking kunnen opleveren van het vrij verkeer van personen binnen de Europese Unie.

Vanwege de grote impact op grondrechten moet het kabinet nut en noodzaak grondig motiveren, maar dat is zowel bij de invoering van de tijdelijk wet als het voorstel voor het permanent maken niet gedaan, stelt de Raad van State. Vanwege de verschillende bezwaren adviseert de Raad van State het kabinet om het voorstel in zijn huidige vorm niet in te dienen bij de Tweede Kamer. Het kabinet negeert dit advies en gaat dit bewust wel doen, zo laat het ministerie van Justitie en Veiligheid in een persbericht weten. Het kabinet claimt dat het essentieel is dat het instrument kan worden ingezet als dat nodig is voor de bescherming van de nationale veiligheid.

Reacties (30)
20-03-2026, 16:57 door Anoniem
En dat is dus het NIEUWE kabinet onder leiding van "partij voor de rechtstaat" D66.
Grondrechten moeten op elk moment met een pennenstreek kunnen worden afgeschaft.
Zoals ICE in de USA ook mensen van de straat mag plukken en doodschieten, "voor de nationale veiligheid".
Vindt D66. Vindt het CDA.
Vindt de VVD maar dat is al lang geen verrassing meer.want dat is nu de RRA: Rip-off, Rijkelui en Autocratie.

Het nieuws komt een dag na de gemeenteraadsverkiezingen. Dat zal ook wel niet toevallig zijn.
20-03-2026, 17:07 door Anoniem
Ja hoor, tegen de Europese draconische Chatcontrol stemmen en dan zelf wel draconische maatregelen permanent mogelijk willen maken..
20-03-2026, 18:01 door Anoniem
En zo zien we maar weer, tijdelijke maatregelen zijn zelden echt tijdelijk. Terug naar de vrijheid, weg met deze draconische onzin.
20-03-2026, 18:41 door Anoniem
Door Anoniem: En dat is dus het NIEUWE kabinet onder leiding van "partij voor de rechtstaat" D66.
Grondrechten moeten op elk moment met een pennenstreek kunnen worden afgeschaft.
Zoals ICE in de USA ook mensen van de straat mag plukken en doodschieten, "voor de nationale veiligheid".
Vindt D66. Vindt het CDA.
Vindt de VVD maar dat is al lang geen verrassing meer.want dat is nu de RRA: Rip-off, Rijkelui en Autocratie.

Het nieuws komt een dag na de gemeenteraadsverkiezingen. Dat zal ook wel niet toevallig zijn.
Alles wordt geregeerd door D66 figuren tot in het OMT
De Staatsgreep gaat weer een stap verder.
De RechtsStaat is niet meer.
https://bomenenbos.substack.com/p/nederland-in-staat-van-beleg-light
20-03-2026, 19:02 door Anoniem
Door Anoniem: Ja hoor, tegen de Europese draconische Chatcontrol stemmen en dan zelf wel draconische maatregelen permanent mogelijk willen maken..

Beetje krom allemaal. Dat is dezelfde WODC waar een "affaire" rond ontstond, iets met wiet-pas, en een klokkenluidster die aanvankelijk geprezen te zijn door Grapperhaus, toch de Rijkrecherche op haar dak kreeg.
20-03-2026, 19:31 door Anoniem
Door Anoniem: En dat is dus het NIEUWE kabinet onder leiding van "partij voor de rechtstaat" D66.
Grondrechten moeten op elk moment met een pennenstreek kunnen worden afgeschaft.
Zoals ICE in de USA ook mensen van de straat mag plukken en doodschieten, "voor de nationale veiligheid".
Vindt D66. Vindt het CDA.
Vindt de VVD maar dat is al lang geen verrassing meer.want dat is nu de RRA: Rip-off, Rijkelui en Autocratie.

Het nieuws komt een dag na de gemeenteraadsverkiezingen. Dat zal ook wel niet toevallig zijn.
Door Anoniem: En dat is dus het NIEUWE kabinet onder leiding van "partij voor de rechtstaat" D66.
Grondrechten moeten op elk moment met een pennenstreek kunnen worden afgeschaft.
Zoals ICE in de USA ook mensen van de straat mag plukken en doodschieten, "voor de nationale veiligheid".
Vindt D66. Vindt het CDA.
Vindt de VVD maar dat is al lang geen verrassing meer.want dat is nu de RRA: Rip-off, Rijkelui en Autocratie.

Het nieuws komt een dag na de gemeenteraadsverkiezingen. Dat zal ook wel niet toevallig zijn.
Door Anoniem: En dat is dus het NIEUWE kabinet onder leiding van "partij voor de rechtstaat" D66.
Grondrechten moeten op elk moment met een pennenstreek kunnen worden afgeschaft.
Zoals ICE in de USA ook mensen van de straat mag plukken en doodschieten, "voor de nationale veiligheid".
Vindt D66. Vindt het CDA.
Vindt de VVD maar dat is al lang geen verrassing meer.want dat is nu de RRA: Rip-off, Rijkelui en Autocratie.

Het nieuws komt een dag na de gemeenteraadsverkiezingen. Dat zal ook wel niet toevallig zijn.

Politici zweren alleen trouw aan de koning maar niet aan het volk en vaderland. We merken dan ook waar ze wel rekening mee houden na de verkiezingen.
20-03-2026, 19:56 door linuxpro
Waarom hebben we nog een Raad van State of een wetenschappelijk instituut als die grappenmakers in Den-Haag het toch allemaal beter denken te weten.
20-03-2026, 20:25 door Anoniem
Terrorismebesstrijding of privacybestrijding, de overheid haalt die dingen vaak door elkaar... Wij, het volk zijn niet uw vijand, dat dacht ik althans.
Vaak staan de wapens niet naar buiten gericjt, maar op het volk onder drogredenering zoals terrorisme.
20-03-2026, 20:26 door Anoniem
Ik heb de indruk dat terroristische aanslagen een beetje uit de mode zijn geraakt. Met het afstand nemen van Trump zal dat nog minder worden. Veel smoslims dachten al tientallen jaren dat we als blinden achter amerika aan moesten lopen. En zien nu hopelijk dat dat helemaal niet vanzelfsprekend is. Maar in mijn terroristische aanslagen klimaatveranderings voorspelling zie ik eerder minder dan meer.

Wat momenteel zorgelijker is, is staatsterrorisme. Tegenstanders in het buitenland om zeep laten helpen. Zoals de russen doen. Of nog laffer de perzen en dan vaak door jonge gasten om te kopen om zelf niet in beeld te komen.

Maar daar hebben we prachtige geheimzinnige diensten voor. Die toch al zo een beetje alles mogen wat de lieve heer verboden heeft. Heb je eigenlijk geen speciale wetten voor nodig. Wel ze niet te veel in de weg liggen. Die moeten zo vrij mogelijk hun geheimzinnige diensten kunnen doen. Want daar hebben we ze voor.
21-03-2026, 00:52 door Anoniem
Er is niks zo permanent als een tijdelijke overheidsmaatregel.
21-03-2026, 06:44 door Anoniem
Door Anoniem: En dat is dus het NIEUWE kabinet onder leiding van "partij voor de rechtstaat" D66.
Grondrechten moeten op elk moment met een pennenstreek kunnen worden afgeschaft.
Zoals ICE in de USA ook mensen van de straat mag plukken en doodschieten, "voor de nationale veiligheid".
Vindt D66. Vindt het CDA.
Vindt de VVD maar dat is al lang geen verrassing meer.want dat is nu de RRA: Rip-off, Rijkelui en Autocratie.

Het nieuws komt een dag na de gemeenteraadsverkiezingen. Dat zal ook wel niet toevallig zijn.

Zo mooi, dat je D66 de schuld geeft, maar die deze wet helemaal niet bedacht hebben.

Zomer 2024: Evaluatie door onderzoekers.

Najaar 2024: Besluit kabinet-Schoof om door te gaan.

2025: Schrijven van het wetsvoorstel en internetconsultatie.

Begin 2026: Advies van de Raad van State.

20 maart 2026: Officiële indiening bij de Tweede Kamer
21-03-2026, 11:17 door Hendrik de tweede - Bijgewerkt: 21-03-2026, 11:17
Door Anoniem:
Door Anoniem: En dat is dus het NIEUWE kabinet onder leiding van "partij voor de rechtstaat" D66.
Grondrechten moeten op elk moment met een pennenstreek kunnen worden afgeschaft.
Zoals ICE in de USA ook mensen van de straat mag plukken en doodschieten, "voor de nationale veiligheid".
Vindt D66. Vindt het CDA.
Vindt de VVD maar dat is al lang geen verrassing meer.want dat is nu de RRA: Rip-off, Rijkelui en Autocratie..

Politici zweren alleen trouw aan de koning maar niet aan het volk en vaderland. We merken dan ook waar ze wel rekening mee houden na de verkiezingen.

Ga naar de bibliotheek en huur een leerboekje staatsinrichting Klas 6 / Groep 8 Lagere school resp. basisschool en leer daaruit dat de koning volk en vaderland is.
Dat voorkomt dat je een volgende keer weer iets roeptoetert.

Niet dat ik het niet eens ben met de strekking van je verweer, politiek althans, maar wat jij hier rondtoetert is nu preciies waar koningshuizen zich sinds mensenheugenis tegen indekken.
Daarom beginnen officiele stukken gepubliceerd door het koningshuis altijd met wij (koning, volk en vaderland) en niet met ik (de koning)
De koning vertegenwoordigt zich dus nooit persoonlijk, want daarmee manoeuvreert hij zich in een kwetsbare positie omdat hij daarmee zou ontkennen óók het volk te vertegenwoordigen en daarmee zich soeverein (alleenheersend) vorst te noemen. Een archaïsche positie die een opening biedt om het koningschap te betwisten.

Dus: Ingezworen politici zijn trouw aan de koning en daarmee automatisch aan volk en vaderland.
21-03-2026, 13:17 door MathFox
Door linuxpro: Waarom hebben we nog een Raad van State of een wetenschappelijk instituut als die grappenmakers in Den-Haag het toch allemaal beter denken te weten.
Er zijn meer politici dan alleen de grappenmakers in het kabinet. Het advies van de RvS wordt ook in de tweede en eerste kamer gelezen en die moeten instemmen met het wetsvoorstel.
21-03-2026, 14:00 door Anoniem
En het grote bedrijfsleven zag dat het goed was...
21-03-2026, 14:26 door Anoniem
Het kabinet wil de Tijdelijke wet bestuurlijke maatregelen terrorismebestrijding permanent maken. Daarmee heeft de ministerraad ingestemd op voorstel van minister Van Weel van Justitie en Veiligheid.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2026/03/20/kabinet-wil-wet-bestuurlijke-maatregelen-terrorismebestrijding-permanent-maken
Minister Van Weel: “Als minister van Justitie en Veiligheid staat voor mij de veiligheid in onze samenleving altijd voorop. Terrorisme is een aanval op onze vrijheid en veiligheid. Met het permanent maken van deze wet zorgen we ervoor dat de overheid snel, preventief en doelgericht kan ingrijpen wanneer de nationale veiligheid dat vereist.”
Overigens: minister Van Weel is niet van D66, maar wél van de VVD.
21-03-2026, 16:35 door Anoniem
Door Anoniem: En zo zien we maar weer, tijdelijke maatregelen zijn zelden echt tijdelijk. Terug naar de vrijheid, weg met deze draconische onzin.
Door Anoniem: Er is niks zo permanent als een tijdelijke overheidsmaatregel.
Deze overheidsmaatregel heeft een einddatum, hij vervalt op 1 maart 2027. Van Weel wil hem permanent maken. Om dat te kunnen doen moeten eerst de Tweede Kamer en daarna de Eerste Kamer dat goedkeuren. Dan is er opnieuw democratische controle, daar kan Van Weel niet omheen, en dan is het ook een nieuwe beslissing.

In een democratie kunnen onderwerpen opnieuw op tafel komen en kan er opnieuw beslist worden. Daar zitten dingen bij waar je het niet mee eens bent, maar als alles permanent bevroren zou worden zouden we in de negentiende eeuw zijn blijven hangen, zonder stemrecht voor vrouwen en zonder een wet die kinderarbeid verbiedt bijvoorbeeld.

Het is goed dat dingen niet permanent zijn, maar de keerzijde van de medaille is dat ook vervelende dingen opnieuw ter stemming kunnen komen. En als iets waar je het grondig mee oneens bent toch erdoor komt, besef dan dat ook dat opnieuw op tafel kan komen en dat daar opnieuw op gestemd kan worden. Net zo min als tijdelijke maatregelen altijd tijdelijk zijn zijn definitieve maatregelen altijd definitief.
21-03-2026, 21:03 door Anoniem
Door Anoniem: En het grote bedrijfsleven zag dat het goed was...

Het zou een wonder zijn als het grote bedrijfsleven en hun denktanks zagen dat het fout zit.
21-03-2026, 22:10 door Anoniem
Zo zie je maar hoe D66 naar rechts is opgeschoven. Dit gaat de pvda echt niet steunen. Over rechts ongetwijfeld wel. Die hebben niks met privacy.
Gisteren, 00:33 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: En zo zien we maar weer, tijdelijke maatregelen zijn zelden echt tijdelijk. Terug naar de vrijheid, weg met deze draconische onzin.
Door Anoniem: Er is niks zo permanent als een tijdelijke overheidsmaatregel.
Deze overheidsmaatregel heeft een einddatum, hij vervalt op 1 maart 2027. Van Weel wil hem permanent maken. Om dat te kunnen doen moeten eerst de Tweede Kamer en daarna de Eerste Kamer dat goedkeuren. Dan is er opnieuw democratische controle, daar kan Van Weel niet omheen, en dan is het ook een nieuwe beslissing.

In een democratie kunnen onderwerpen opnieuw op tafel komen en kan er opnieuw beslist worden. Daar zitten dingen bij waar je het niet mee eens bent, maar als alles permanent bevroren zou worden zouden we in de negentiende eeuw zijn blijven hangen, zonder stemrecht voor vrouwen en zonder een wet die kinderarbeid verbiedt bijvoorbeeld.

Het is goed dat dingen niet permanent zijn, maar de keerzijde van de medaille is dat ook vervelende dingen opnieuw ter stemming kunnen komen. En als iets waar je het grondig mee oneens bent toch erdoor komt, besef dan dat ook dat opnieuw op tafel kan komen en dat daar opnieuw op gestemd kan worden. Net zo min als tijdelijke maatregelen altijd tijdelijk zijn zijn definitieve maatregelen altijd definitief.

Slaap zacht, maak je geen zorgen, permanente maatregelen zijn soms ook tijdelijk. Slaap, kindje slaap.
Als al onze grondrechten permanent gerespecteerd zouden worden, zouden we ze bevriezen en ook nooit meer kunnen verliezen, dus dan zouden we terug zijn in de negentiende eeuw en zouden vrouwen zonder stemrecht zijn en zou kinderarbeid toegestaan zijn. Huh? Wat een bizarre manier van redeneren.
Gisteren, 07:50 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: En het grote bedrijfsleven zag dat het goed was...

Het zou een wonder zijn als het grote bedrijfsleven en hun denktanks zagen dat het fout zit.
idd dan gingg er iets goed fout met de lobby gelden.1
Door Anoniem:
Door Anoniem: En zo zien we maar weer, tijdelijke maatregelen zijn zelden echt tijdelijk. Terug naar de vrijheid, weg met deze draconische onzin.
Door Anoniem: Er is niks zo permanent als een tijdelijke overheidsmaatregel.
Deze overheidsmaatregel heeft een einddatum, hij vervalt op 1 maart 2027. Van Weel wil hem permanent maken. Om dat te kunnen doen moeten eerst de Tweede Kamer en daarna de Eerste Kamer dat goedkeuren. Dan is er opnieuw democratische controle, daar kan Van Weel niet omheen, en dan is het ook een nieuwe beslissing.

In een democratie kunnen onderwerpen opnieuw op tafel komen en kan er opnieuw beslist worden. Daar zitten dingen bij waar je het niet mee eens bent, maar als alles permanent bevroren zou worden zouden we in de negentiende eeuw zijn blijven hangen, zonder stemrecht voor vrouwen en zonder een wet die kinderarbeid verbiedt bijvoorbeeld.

Het is goed dat dingen niet permanent zijn, maar de keerzijde van de medaille is dat ook vervelende dingen opnieuw ter stemming kunnen komen. En als iets waar je het grondig mee oneens bent toch erdoor komt, besef dan dat ook dat opnieuw op tafel kan komen en dat daar opnieuw op gestemd kan worden. Net zo min als tijdelijke maatregelen altijd tijdelijk zijn zijn definitieve maatregelen altijd definitief.

dat is niet helemaal waar.
Denk aan de ellende van de toeslagen affaire dat was beslist geen tijdelijke wetgeving en heeft heeft jaren geduurd voor het deels weer ter discussie is gesteld.
Da naweeen zijn jaren na aanpassing nog steeds niet afgerond, de tijdelijke maatregelen om als overbrugging van de reparatie periode te dienen begint wel te dringen.

Voor dit stukje wetgeving moet de zwarte piet bij verantwoordelijke ministers liggen, door de jaren heen VVD en CDA ministers waarbij het idieele onderscheid vrijwel nihil is voor dit ministerie.
Gisteren, 09:34 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: En dat is dus het NIEUWE kabinet onder leiding van "partij voor de rechtstaat" D66.
Grondrechten moeten op elk moment met een pennenstreek kunnen worden afgeschaft.
Zoals ICE in de USA ook mensen van de straat mag plukken en doodschieten, "voor de nationale veiligheid".
Vindt D66. Vindt het CDA.
Vindt de VVD maar dat is al lang geen verrassing meer.want dat is nu de RRA: Rip-off, Rijkelui en Autocratie.

Het nieuws komt een dag na de gemeenteraadsverkiezingen. Dat zal ook wel niet toevallig zijn.

Zo mooi, dat je D66 de schuld geeft, maar die deze wet helemaal niet bedacht hebben.

Zomer 2024: Evaluatie door onderzoekers.

Najaar 2024: Besluit kabinet-Schoof om door te gaan.

2025: Schrijven van het wetsvoorstel en internetconsultatie.

Begin 2026: Advies van de Raad van State.

20 maart 2026: Officiële indiening bij de Tweede Kamer

Wie zitten er in de regering? D66, CDA, VVD. Wie koos er op 20 maart 2026 om dit wetsvoorstel te steunen?
D66 en de D66 premier had ook kunnen zeggen: dit steunen wij niet. Wij volgen het advies van de Raad van State en van het WODC.
Hetzelfde met CDA en VVD. Deze nu regeringspartijen vegen al een aantal jaren hun kont af met de rechtsstaat.
Gisteren, 11:02 door Anoniem
Door Anoniem: Zo zie je maar hoe D66 naar rechts is opgeschoven. Dit gaat de pvda echt niet steunen. Over rechts ongetwijfeld wel. Die hebben niks met privacy.
Het verschil is tussen reageren en verantwoordelijkheid moeten/kunnen/durven te namen.

Maar dit wetvoorstel van al van door dit huidige kabinet, en de huidige positie die hierover gaat is van de VDD.
Gisteren, 14:01 door Anoniem
Straks wordt de definitie van "terrorisme" aangepast voor iets dat nu geaccepteerd en kegaal is.
Terrorisme kan ook zijn dat wij hier protesteren of commentaar hebben tegen deze wet.
Dan mogen we ineens gevolgd worden...
Straks in iedereen verdachte, net zoals met de sleepwet, niet alleen "de terroristen".
Gisteren, 16:05 door Anoniem
Door Anoniem: dat is niet helemaal waar.
Denk aan de ellende van de toeslagen affaire dat was beslist geen tijdelijke wetgeving en heeft heeft jaren geduurd voor het deels weer ter discussie is gesteld.
Da naweeen zijn jaren na aanpassing nog steeds niet afgerond, de tijdelijke maatregelen om als overbrugging van de reparatie periode te dienen begint wel te dringen.
Dat is vreselijk, ja, maar bedenk wel hoe dat tot stand is gekomen. Begin jaren 2010 speelde de Bulgarenfraude. Daarop is gereageerd met de Fraudewet, die terugbetalen met een boete van 100% de eerste keer en 150% een tweede keer regelde. Dat was een reactie op dat een flink deel van de Nederlanders riep om een harde aanpak. Een motie om goedwillende burgers uit te zonderen van die hoge boetes werd verworpen. Het CDA stemde voor de wet en tegen de motie, inclusief Pieter Omtzigt. Door die harde aanpak zijn mensen die de fout ingingen domweg omdat ze niet alles begrepen in de problemen gekomen, en daar had je de toeslagenaffaire.

Mijn punt was niet dat zoiets tijdelijke wetgeving was, mijn punt was dat ook niet-tijdelijke wetgeving uiteindelijk kan worden teruggedraaid als die problematisch is. Ook al is dat hier tergend langzaam gebeurd, die bikkelharde aanpak is in 2016 wel degelijk weer uit de fraudewet gehaald. Veel te laat naar mijn smaak, en dat maakt niet dat meteen ook alle aangerichte schade is rechtgezet, maar die wet is wel degelijk aangepast. Het bevestigt het punt dat ik maakte.

Besef dat bij die toeslagenaffaire een doorslaggevende rol speelde dat de politiek juist iets deed waar vanuit de bevolking om gevraagd werd: streng zijn, bikkelhard zijn. Je krijgt waar je om vraagt, helaas, inclusief de nare neveneffecten ervan.
Gisteren, 20:19 door Anoniem
Door Anoniem:
Besef dat bij die toeslagenaffaire een doorslaggevende rol speelde dat de politiek juist iets deed waar vanuit de bevolking om gevraagd werd: streng zijn, bikkelhard zijn. Je krijgt waar je om vraagt, helaas, inclusief de nare neveneffecten ervan.

Je schuift de schuld weer handig naar de bevolking. Ben je soms politicus?
De bevolking had helemaal NIET gevraagd om een wet die onschuldige mensen tot slachtoffer zou maken door hun leven te verwoesten.
De bevolking had geen zeggenschap over wat voor wet de politiek precies invoerde. Wat daar precies in stond.

Van een regering mag je verwachten dat die kijkt naar nut en noodzaak van een wet, en naar de consequenties.
En luistert naar advies.
Nu hebben de Raad van State en het WODC geadviseerd. En wat doet de regering? Die luistert er niet naar maar veegt het van tafel.

Dat ligt echt niet aan de bevolking. De bevolking vraagt niet om een wet waarmee willekeurige burgers op elk moment van hun grondrechten beroofd en van hun bed geplukt kunnen worden door één of andere geheime dienst of door een overheid die van zo'n geheime dienst iets ingefluisterd krijgt.
Vandaag, 00:04 door Erik van Straten
Door Anoniem: Besef dat bij die toeslagenaffaire een doorslaggevende rol speelde dat de politiek juist iets deed waar vanuit de bevolking om gevraagd werd: streng zijn, bikkelhard zijn. Je krijgt waar je om vraagt, helaas, inclusief de nare neveneffecten ervan.
De bevolking werd en wordt, door hufterige politici, slechte journalistiek en medeplichtige BN'ers in rechtse talkshows, voor de gek gehouden over wat er écht belangrijk is en wat niet. Oftewel, propaganda.

Terwijl zakkenvullers zich verder verrijken, worden minderheden aangewezen als de veroorzaker van alle problemen in Nederland. Fascisme noem ik dat. Een groot deel van het volk hapt als ware het zoete koek.
Vandaag, 01:02 door Anoniem
BIG BROTHER IS WATCHING YOU.
Vandaag, 07:21 door Anoniem
Door Erik van Straten:
Door Anoniem: Besef dat bij die toeslagenaffaire een doorslaggevende rol speelde dat de politiek juist iets deed waar vanuit de bevolking om gevraagd werd: streng zijn, bikkelhard zijn. Je krijgt waar je om vraagt, helaas, inclusief de nare neveneffecten ervan.
De bevolking werd en wordt, door hufterige politici, slechte journalistiek en medeplichtige BN'ers in rechtse talkshows, voor de gek gehouden over wat er écht belangrijk is en wat niet. Oftewel, propaganda.

Terwijl zakkenvullers zich verder verrijken, worden minderheden aangewezen als de veroorzaker van alle problemen in Nederland. Fascisme noem ik dat. Een groot deel van het volk hapt als ware het zoete koek.
Terwijl de toeslagenaffaire juist gemaakt was vanuit de bulgaren misbruik, en de overheid en de bevolking schreeuwde om hardere aanpak.


Tweende kamer:
VVD en PvdA (toenmalige regeringscoalitie Rutte II)
PVV
CDA
SP
D66
GroenLinks
ChristenUnie
SGP
Partij voor de Dieren
50PLUS
Bontes (Lid Groep Bontes)
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/wetsvoorstellen/detail?dossier=33754&id=2013Z17580[/ulr]Eerste Kamer der Staten-GeneraalVVDPvdAPVVCDASPD66GroenLinksChristenUnieSGPPartij voor de Dieren50PLUS
Vandaag, 10:19 door Anoniem
Geheime diensten dragen inmiddels bij aan de erosie van vrij en tolerant Nederland.
Het land gaat er niet op vooruit, maar achteruit.

Geheime diensten hebben hun hoofd vol met ideëen van veiligheid en verweer, dat is hun werk, maar hun visie op wat een vrij land hoort te zijn wordt daarmee tegelijkertijd onderdrukt.
We kunnen niet in een vrij land leven waarbij we geregeert worden door mensen die een eenzijdig inzicht hebben.
Ja natuurlijk zijn geheime diensten belangrijk, maar het hoeft niet alle vrijheid te verteren.
De geheime diensten leven in een waan vanwege de definitie van hun werk.

Politici; laat die waan niet regeren, maar gebruik gezond verstand, daarvoor hebben we politici en niet de geime diensten die regeren.
In Rusland heette dat de KGB, laat Nederland niet veranderen in een KGB-staat.
Geheime diensten moeten leren acxepteren dat ze niet alles kunnen hebben zonder Nederland in een politiestaat te veranderen, want dan veranderd "veiligheid" in terrorisme en wordt het grootste terreur onbedoeld gepleegd door de geheime diensten zelf via het chilling effect; big brother.
Vandaag, 10:22 door Anoniem
Hé geheime diensten, jullie willen terrorisme bestrijden? Kijk eens in de spiegel.
Stop voordat jullie Nederland veranderen in een surveillancedystopie en onze vrijheid kapotmaken.
Met veiligheidsdiensten zoals deze heb je geen terroristen nodig.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.