Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

[Verwijderd]

08-09-2008, 09:28 door [Account Verwijderd], 39 reacties
[Verwijderd]
Reacties (39)
08-09-2008, 11:26 door Anoniem
Het meest opvallende vind ik in dit verhaal niet dat oplichters betrouwbaar uitziende websites opzetten om vervolgens via sluwe handelspraktijken geld af te troggelen voor onredelijke/oplichtende dienstverlening. Voor dat soort praktijken moet je buiten ook gewoon oppassen. Waarom zou je zaken doen met onbekende bedrijven waar je niets van weet en die ook niet aangesloten zijn bij bekende beschermende organisaties?

Wat wel opvalt is hoe kennelijk de creditcard maatschappij hier te werk is gegaan en hoe goed die bereikbaar was. Als ik me niet vergis is er overigens een landelijk nummer om blokkeringen te regelen. Wanneer een creditcard maatschappij toezegt om de kaart te blokkeren en dat is na een aantal uren nog steeds niet gebeurt vraag ik me af hoe serieus je als klant zo'n bedrijf nog moet nemen.
08-09-2008, 11:46 door spatieman
snel van groen naar rood laten veranderen....
08-09-2008, 12:16 door Anoniem
In July 2005, the Swiss Secrétariat d’Etat à l’Economie (“SECO”) filed criminal complaints with a
court in Fribourg against QCNS International SA, a company based in Switzerland which had designed
and set up two websites51 enabling people to make hotel reservations around the world. Following
numerous complaints, including those transmitted by the DGCCRF in Lyon, France, it appeared that the
hotel prices quoted on QCNS websites were higher than those advertised by the hotels themselves and that
the company debited its customers’ accounts without being in a position to fulfil its engagements under the
websites. Moreover, the company refused to refund its victims.
08-09-2008, 18:40 door Emphyrio
Door Anno NiemGisteren wilde ik een hotelletje reserveren in Frankrijk. Bij de site die ik meestal gebruik was dit hotel volgeboekt voor de periode die ik op het oog had

Door Anno Niem...dus ik besloot op de naam van het hotel te zoeken op Google. ...Bij het hotel stond een grote knop "check reservation". Ik drukte hierop

Waarom alsnog reserveren? Ze was immers volgeboekt ?

Is dit niet een beetje zelf problemen zoeken ? (Met alle respect).

Emphyrio :)
08-09-2008, 18:50 door Anoniem
Door Emphyrio
Door Anno NiemGisteren wilde ik een hotelletje reserveren in Frankrijk. Bij de site die ik meestal gebruik was dit hotel volgeboekt voor de periode die ik op het oog had

Door Anno Niem...dus ik besloot op de naam van het hotel te zoeken op Google. ...Bij het hotel stond een grote knop "check reservation". Ik drukte hierop

Waarom alsnog reserveren? Ze was immers volgeboekt ?

Is dit niet een beetje zelf problemen zoeken ? (Met alle respect).

Emphyrio :)
dat is waarschijnlijk ook de grootste reden dat de schrijver begon te twijfelen, en actie ondernam, had hij als eerste bij die planigo-site gekeken dan was het nu allang afgeschreven en was hij te laat ;)
08-09-2008, 23:26 door Anoniem
Het is op zich niets vreemd dat de ene site aangeeft dat er geen plek meer is en de ander aangeeft dat er wel weer plek is, dat heeft weer te maken met de afgsrpaken die er zijn gemaakt tussen hotels en site/reisbureau. Ik heb dat zelf ook ondervonden met het boeken van campings etc.
09-09-2008, 07:38 door Anoniem
Door AnoniemIn July 2005, the Swiss Secrétariat d’Etat à l’Economie (“SECO”) filed criminal complaints with a
court in Fribourg against QCNS International SA, a company based in Switzerland which had designed
and set up two websites51 enabling people to make hotel reservations around the world. Following
numerous complaints, including those transmitted by the DGCCRF in Lyon, France, it appeared that the
hotel prices quoted on QCNS websites were higher than those advertised by the hotels themselves and that
the company debited its customers’ accounts without being in a position to fulfil its engagements under the
websites. Moreover, the company refused to refund its victims.


Ik was ook verbaasd, maar nam aan dat deze site betere contacten/inkoop had.
09-09-2008, 09:57 door Anoniem
Gewoon direct het hotel opzoeken en bellen.
09-09-2008, 10:55 door Anoniem
Door AnoniemGewoon direct het hotel opzoeken en bellen.

Dat heb ik inmiddels ook gedaan, en het bleek dat het hotel in kwestie pas in januari reserveringen voor 2009 aanneemt, hetgeen mijn vemoeden dat planigo.com een scam-operatie is weer bevestigde.
09-09-2008, 12:02 door Anoniem
Er zijn redelijk wat sites die bijvoorbeeld vliegtickets e.d. verkopen zonder dat ze werkelijk beschikken over toegang tot het reserveringssysteem van de vliegmaatschappijen. Ze verkopen dus zonder dat er een zekerheid is van levering. Dat je dan meer betaald ligt voor de hand.

Uiteraard is doorverkopen niet netjes, maar zo werkt alle handel. Dat er geen zekerheid is omtrent levering (zonder dat het uitdrukkelijk wordt medegedeeld) is wel een probleem en dat kan worden geinterpreteerd als frauduleus handelen.
09-09-2008, 13:52 door Anoniem
Door AnoniemEr zijn redelijk wat sites die bijvoorbeeld vliegtickets e.d. verkopen zonder dat ze werkelijk beschikken over toegang tot het reserveringssysteem van de vliegmaatschappijen. Ze verkopen dus zonder dat er een zekerheid is van levering. Dat je dan meer betaald ligt voor de hand.

Uiteraard is doorverkopen niet netjes, maar zo werkt alle handel. Dat er geen zekerheid is omtrent levering (zonder dat het uitdrukkelijk wordt medegedeeld) is wel een probleem en dat kan worden geinterpreteerd als frauduleus handelen.

planigo doet voorkomen alsof het produkt geleverd kan worden, terwijl men niet zeker weet of dat is. Als het dan inderdaad niet leverbaar is, rekent men wel 15% kosten. Dat noem ik wel degelijk oplichting.
03-10-2008, 12:13 door Anoniem
Ik had net hetzelfde voor bij Planigo. Ik wilde in St. Tropez reserveren in hotel Sube. Bleek dat er nog net 1 kamer vrij was. Ik reserveer via Planigo. Een paar minuten later krijg ik een telefoon van Planigo dat de kamer toch niet meer vrij was. Daarom stelden ze me een ander hotel voor. Ik hield mijn antwoord even in beraad en belde ondertussen naar hotel Sube. Daar vernam ik dat ereffectief geen kamer meer vrij was. Ik heb dan maar de kamer die Planigo voorstelde gereserveerd en mijn VISA kaart opgegeven.
Blijkt achteraf uit mijn VISA-afrekening dat Planigo 81,12€ heeft aangerekend voor de reservatie.
Dus: nooit meer met Planigo.Je reinste oplichterij dus.

Paul Jambers
31-05-2009, 17:00 door Anoniem
Vorig jaar een hotelreservering proberen te doen via planigo. Zij konden me niet de gevraagde kamer geven maar wel een duurdere. Toen ik vervolgens vertelde dat de aanvraag dan niet doorging heb ik ettelijke telefoontjes gehad tot ze plots de gevraagde kamer wel hadden. Omdat ik hen toen niet meer vertrouwde heb ik vervolgens alles via booking.com gedaan.
Dit jaar heb ik al 5 keer een reservering via deze site en alles tot nu toe perfect verlopen.
15-06-2009, 12:18 door Anoniem
Door Emphyrio:
Door Anno NiemGisteren wilde ik een hotelletje reserveren in Frankrijk. Bij de site die ik meestal gebruik was dit hotel volgeboekt voor de periode die ik op het oog had

Door Anno Niem...dus ik besloot op de naam van het hotel te zoeken op Google. ...Bij het hotel stond een grote knop "check reservation". Ik drukte hierop

Waarom alsnog reserveren? Ze was immers volgeboekt ?

Is dit niet een beetje zelf problemen zoeken ? (Met alle respect).

Emphyrio :)

Sommige hotels gaan 5 kamers beschikbaar stellen voor site A, 5 voor site B en 5 voor site C. Het kan dus zijn dat op site A alles volboekt is, maar er op site B en C nog kamers beschikbaar zijn...

Diezelfde praktijken zijn ook courant bij vliegtuigmaatschappijen. Een tour-operator least 50 zetels op een vlucht en zegt tegen de klant: "Sorry, geen plaats meer..." terwijl navraag bij de maatschappij zelf leert dat er bvb nog 20 vrije plaatsen zijn...

De truken van de foor... ;-)
10-07-2009, 19:32 door Anoniem
hallo wij hebben net een hotelletje geboekt in Frankrijk met planigo maar er zijn wat problemen. Ze sturen telkens een mail terug dat de kaartgegevens van onze visa niet kloppen. Wij probeerden dan eens te bellen maar dat lukte niet. Een antwoordapparaat zei ons gewoon dat we een mail moesten sturen. Dan begonnen we het verdacht te vinden en duwde ik op "google" eens Planigo in en kwam op dit forum terecht.. We willen nu natuurlijk zo snel mogelijk van deze reis vanaf maar kunnen wij dat nu nog zonder te moeten betalen? We hebben nog geen tickets ofzo ontvangen.
16-07-2009, 01:18 door Anoniem
Door Anoniem: hallo wij hebben net een hotelletje geboekt in Frankrijk met planigo maar er zijn wat problemen. Ze sturen telkens een mail terug dat de kaartgegevens van onze visa niet kloppen. Wij probeerden dan eens te bellen maar dat lukte niet. Een antwoordapparaat zei ons gewoon dat we een mail moesten sturen. Dan begonnen we het verdacht te vinden en duwde ik op "google" eens Planigo in en kwam op dit forum terecht.. We willen nu natuurlijk zo snel mogelijk van deze reis vanaf maar kunnen wij dat nu nog zonder te moeten betalen? We hebben nog geen tickets ofzo ontvangen.

Zo lang als volgens hun de visa gegevens niet kloppen, hebben ze waarschijnlijk ook nog niets kunnen afschrijven.
1. Ik raad jullie aan om de creditcard te blokkeren, ondanks planigo beweert dat ze niets kunnen afschrijven zou het kunnen dat dit hun later wel lukt, ze hebben immers jullie gegevens.
2. Vraag planigo om jullie reis te annuleren omdat jullie problemen hebben met de creditcard.
Nu de kaart geblokkeerd is en jullie geen tickets hebben zal planigo geen andere keus hebben om de reis te verwijderen uit het systeem.
21-07-2009, 17:38 door Anoniem
Ook wij werden slachtoffers van planigo,
we boekten hotel in frankrijk voor 12 personen,toen we daar toekwamen werd ons duidelijk dat we opgelicht waren.
Er waren zelfs geen 3 familiekamers in dat hotel,
gelukkig was die dame zo vriendelijk om ons onderdak te bezorgen in ander hotel,nu hebben we wel twee keer betaald.
SCHADALIG!!!! oppakken die gangsters,
13-08-2009, 22:12 door Anoniem
19-07-2009 door slachtoffer
Ook wij werden opgelicht door Planigo.
Wij boekten een hotel in Frankrijk. Op de uitdraai stond dat het bedrag van de visakaart naar het hotel was overgemaakt.
Helaas het hotel had niets ontvangen, dus wij moesten het bedrag ter plaatse betalen. Thuisgekomen bleek dat Planigo
het bedrag onmiddelijk had overgeschreven op een rekening in Monaco, dus niets aan het hotel betaald had.OPLICHTING dus.
Visa is ingeschakeld maar daar horen we ook niets van. Dus ook wij hebben twee keer betaald!!! Wat doe je hieraan????
13-08-2009, 22:58 door Anoniem
QCNS SA is de eigenaar van deze (en aanverwante) sites.

Via het handelsregister:

http://www.moneyhouse.ch/u/p/qcns_international_sa_CH-217.1.000.748-1.htm

kan een grote hoeveelheid informatie worden achterhaald, onder meer de naam en gegevens van degene met volledige tekeningsbevoegdheid. Diegenen die schade hebben opgelopen, doen er goed aan hun advocaat/rechtsbijstandverzekeraar daar te laten starten c.q. een procedure op te starten.
13-08-2009, 23:14 door Anoniem
14-08-2009, 13:55 door Anoniem
Klachten kunnen eventueel worden gestuurd naar

DIRECTION REGIONALE DE LA CONCURRENCE, DE LA CONSOMMATION
ET DE LA REPRESSION DES FRAUDES
UNITE DEPARTEMENTALE DU RHONE
192 AVENUE THIERS
IMMEUBLE AUREALYS
69457 LYON CEDEX 06

http://www.dgccrf.bercy.gouv.fr/
07-10-2009, 19:19 door Anoniem
Boek NOOIT via deze site

In april een hotel geboekt in Duitsland voor een lang weekend in september via de site. Alles leek goed gegaan te zijn totdat ze 15 minuten later belden dat het hotel niet beschikbaar was. Vervolgens werd een ander hotel aangeboden en ik had 48 uur de tijd om te beslissen. Ik besloot dit hotel te nemen en kreeg een bevestigingsmail en een voucher voor het hotel. Alles leek goed geregeld (site ziet er prima uit en het lijkt alsof beschikbaarheid ook daadwerkelijk wordt gecontroleerd). Begin augustus kreeg ik opeens een mailtje dat buiten hun schuld (snap ik, want in hun voorwaarden staat dat ze niet aansprakelijk zijn als het buiten hun schuld gebeurt) de boeking geen doorgang kon vinden en zonder een alternatief te bieden werd mijn bevestigde boeking geannuleerd. Hierna heb ik 2 maanden geprobeerd om het geld terug te krijgen en elke keer beloofde ze mij dat het geld op mijn creditcard rekening terug gestort zou gaan worden. Ik heb het geld terug maar NIET via Planigo maar mbv Mastercard waar ik een officiële klacht heb ingediend. Binnen 2 weken kreeg ik van Mastercard het bericht dat het geld teruggeboekt zou gaan worden. Ik boek NOOIT meer via deze organisatie en ik zou ook iederen aanraden dit ook niet te doen
22-10-2009, 19:23 door Anoniem
Ik boekte voor lisbon doch kreeg na enkele dagen telefoon dat ik mijn gegevens nog eens moest doorgeven daar er ierts was met de betaling het volledige bedrag werd afgehouden. enkele maanden later kreeg ik bericht dat het hotel mijn booking had geweigerd en ik iets anders moest zoeken. wij zijn nu 2 maanden verder en ik heb nog geen euro terug ontvangen
karl
.
25-10-2009, 18:19 door Anoniem
Zelfde senario als hogervermelde gedupeerden! Planigo =oplichting en bedriegerij .Juli 2009:wij reserveren een hotelletje voor 6 personen voor twee overnachtingen;;alles oké..een paar uur later hotel bezet ..voorstel ander hotel...reservatie gaat door...nummer visakaart melden...bedrag 474 euro wordt van de rekening geind door planigo.Augustus :bericht dat hotel volgeboekt is...de gelden zullen op de rekening teruggestort worden .Argwaan :contact met het hotel :de drie kamers zijn ter beschikking .september...october geen terugstorting van het afgehouden bedrag .Telefoon :klinkt steeds bezet
Na contact door verschillende mails steeds hetzelfde antwoord in het Engels (!) dat het geld weldra zal teruggestort worden
,ons bedanken dat wij handelen met planigo en dat wij in de toekomst dit blijven doen !
OP 21 en 22 october 2009 ging ons bezoek normaal door .Het hotel was pikfijn in orde .De hotelhoudster kende Planigo,maar wilde daar absoluut niet mee handelen omdat ze wist dat dit geen eerlijke firma was .
!
Visakaart onmiddellijk stoppen.Klacht neergelegd bij de politie .Visa aangetekend verwittigd .Wij blijven aandringen ,
waarschijnlijk te vergeefs ......EEN GEDUPEERDE !
27-11-2009, 08:00 door Anoniem
Ook wij zijn opgelicht door planigo.
Heb in juli een hotel geboekt in pescara, voor eind augustus.
Dit werd meteen van mijn rekening geboekt.
1 week voor vertrek kreeg ik een mail dat het hotel overboekt was en ons geld terug gestort zou worden.
In september en oktober met hun gemaild waar mij geld bleef, sorry het wordt nu echt gestort.
Inmiddels eind november en nog niets ontvangen en als ik mail krijg ik geen reacties meer.
GROTE OPLICHTERS DUS.
27-11-2009, 23:38 door Anoniem
Lees ook vooral de voorwaarden! Door met hen in zee te gaan ga je tevens accoord met het feit dat je gegevens aan derden worden doorgegeven! Dagelijks ontvang ik spam via deze gladde lui!
28-11-2009, 10:43 door Syzygy
Als ik alle verhalen zo lees is deze firma op zijn zachts gezegd Redelijk ONBETROUWBAAR.
Waarom kunnen dit soort praktijken gewoon door blijven gaan.
Als slachtoffer zou ik meteen het programma KASSA hiervan op de hoogte stellen.
Deze doen dan 1 of meer boekingen en checken dan het verloop van de transacties.
Als zij dezelfde ervaringen hebben dan worden de eigenaren benaderd en om opheldering gevraagd.
Ik denk dat zij meer kunnen doen dan de individu zelf.

Toch moet er ook een Internet meldpunt zijn waar dit soort praktijken aan de tand worden gevoeld (snel) en eventueel worden verboden.

Iedereen succes met het oplossen van hun probleem en bedankt voor deze info
28-11-2009, 19:53 door Anoniem
Door Anno Niem: en planigo.com had bijvoorbeeld op McAfee's siteadvisor site groen licht.


Neem Web of Trust:

http://www.mywot.com/
17-01-2010, 19:10 door Anoniem
Wij hebben een boeking voor 2 nachten gedaan en die later geannuleerd omdat de 4 nachten die wij nodig hadden volgens planigo niet beschikbaar waren. We kregen die daarna wel via een rechtstreeks contact met het hotel. Inmddels was euro 248 door planigo afgeschreven. Ondanks dat wij de annuleringsformaliteiten voor die 2 dagen volledig hebben uitgevoerd hebben wij na herhaald e-mailverzoek (telefoonnummer: niet connected !!??) niets meer teruggekregen: pure diefstal dus!
18-01-2010, 10:13 door carolined
Inderdaad. Even gekeken op deze site, maar de WOT-rating (Web of Trust) staat op rood. !

Wel heel triest voor de mensen die opgelicht zijn.
In NL doet Pretium hetzelfde met de telefoonbusiness.
18-02-2010, 15:12 door Anoniem
Na herhaaldelijk aandringen bij politie,visa,...heb ik voor hogervermelde bericht (25/10/2009 ) mijn onrechtmatig afgehouden bedrag van 474 euro terugbetaald gekregen op 10 februari 2010 langs mijn visarekening .
Gedupeerden,volhouden en blijven aandringen ...
26-05-2010, 11:33 door Ans Hoovinck
Beste posters,

Voor een televisieprogramma dat deze zomer van start gaat, zijn wij op zoek naar gedupeerden van Planigo.com. Wij zouden graag de oplichtingspraktijken van Planigo.com in kaart brengen.

Mocht u uw verhaal met ons willen delen, stuur dan een mail met uw contactgegevens naar planigo2010@gmail.com. Misschien kunnen wij u en uw medegedupeerden tijdens een van onze uitzendingen verder op weg helpen.

We horen graag.

Groet!
26-05-2010, 12:12 door MrTre
Door Ans Hoovinck:
contactgegevens naar planigo2010@gmail.com.
Jah, stuur fff je contact gegevens naar mensen die je niet kent. goed plan. (sarcasm)


Door Ans Hoovinck:
uitzendingen

Uitzending? Wat voor uitzending? Welk programma? zender?
26-05-2010, 14:27 door Anoniem
Hallo moderators van Security.nl.

Dit is een ICT security site en geen site voor consumentenbelangen.
Af en toe een beetje off topic kan geen kwaad, maar dit loopt de spuigaten uit!
26-05-2010, 15:59 door Anoniem
Door Ans Hoovinck: Beste posters,

Voor een televisieprogramma dat deze zomer van start gaat, zijn wij op zoek naar gedupeerden van Planigo.com. Wij zouden graag de oplichtingspraktijken van Planigo.com in kaart brengen.

Mocht u uw verhaal met ons willen delen, stuur dan een mail met uw contactgegevens naar planigo2010@gmail.com. Misschien kunnen wij u en uw medegedupeerden tijdens een van onze uitzendingen verder op weg helpen.

We horen graag.

Groet!

Ziet er allemaal erg onprofesioneel uit.
26-05-2010, 17:24 door luukvr
dat is het zelfde als iets op marktplaat kopen en het niet krijgen thuis gestuurd.
zeggen dat je naar de politie gaat en dan heeft hij het wel stal oplichters!!!
ik heb er een hekel aan!!
02-06-2010, 17:42 door Redactie
Door Ans Hoovinck: Beste posters,

Voor een televisieprogramma dat deze zomer van start gaat, zijn wij op zoek naar gedupeerden van Planigo.com. Wij zouden graag de oplichtingspraktijken van Planigo.com in kaart brengen.

Mocht u uw verhaal met ons willen delen, stuur dan een mail met uw contactgegevens naar planigo2010@gmail.com. Misschien kunnen wij u en uw medegedupeerden tijdens een van onze uitzendingen verder op weg helpen.

We horen graag.

Groet!

De Redactie heeft met deze partij contact gehad en kan bevestigen dat het om een legitiem verzoek gaat. Slachtoffers worden verzocht om via het genoemde e-mailadres contact op te nemen
26-07-2010, 14:56 door Redactie
Kijkers van Omroep Max kunnen naar http://www.security.nl/max
02-08-2010, 10:50 door Anoniem
Leuke uitzending: http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=mghitDsHnHUVGFqCtBbB

Genoeg gronden voor een strafrechtelijk onderzoek?

In ieder geval loont het de moeite om als slachtoffers deze firma massaal een ingebrekestelling te sturen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.